ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 28 Ιούλη 1998
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Εμπαίζουν τους άνεργους ναυτεργάτες!

Ακόμα περιμένουν την αύξηση του επιδόματος ανεργίας που εδώ κι ένα χρόνο έχει εξαγγείλει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας

Σε απροκάλυπτη κοροϊδία σε βάρος των ανέργων ναυτεργατών, εξελίσσεται η εξαγγελία του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, πριν από ένα χρόνο, ότι το πενιχρό επίδομα ανεργίας θα αυξηθεί από 1η Γενάρη 1998 κατά 100%, δηλαδή από... 36 χιλ. δραχμές για τους έγγαμους και 27 χιλ. δραχμές για τους άγαμους, θα έφτανε τις 72 χιλ. δραχμές για τους πρώτους και τις 54 χιλ. δραχμές για τους δεύτερους.

Ειδικότερα στις 7 Δεκέμβρη του 1997 είχε εγκριθεί από το Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού (ΣΕΝ), σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αναπροσαρμογή του επιδόματος ανεργίας. Στη σχετική έκθεση που είχε εγκριθεί από το ΣΕΝ, αναφερόταν ότι το κονδύλι για το επίδομα ανεργίας θα αυξανόταν κατά 850 εκατ. δραχμές για το 1998. Ωστόσο, παρά την εξαγγελία του μέτρου, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τα συναρμόδια υπουργεία δεν προώθησαν την εφαρμογή του ΠΔ, με τη δικαιολογία ότι δεν έδινε την έγκρισή του το Συμβούλιο της Επικρατείας επειδή το σχέδιο του ΠΔ δε συνοδευόταν από αναλογιστική μελέτη!

Ξαφνικά η διοίκηση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (αυτή αποφασίζει σχετικά) στην προτελευταία συνεδρίασή της πριν 20 μέρες περίπου, κλήθηκε για να εξετάσει σχέδιο ΠΔ για την αύξηση του επιδόματος ανεργίας, του οποίου όμως το κονδύλι ήταν μόλις 250 εκατομμύρια, δηλαδή μειωμένο κατά 600 εκατ. από το αρχικό!Η εξήγηση που δόθηκε, ήταν ότι τα 850 εκατ. επιπλέον θα δίνονταν αν το επίδομα καταβαλλόταν από την 1η Γενάρη, όμως ήδη έχει περάσει μισός χρόνος!

Να σημειωθεί ότι στο νόμο - έκτρωμα του ΥΕΝ που ψηφίστηκε τον περασμένο Φλεβάρη, χωρίς... αναλογιστική μελέτη, αποφασίστηκε να δοθεί στους εφοπλιστές το ποσό των 3,96 δισ. δραχμών ως επιδότηση για τη ναυτολόγηση εκπαιδευομένων! Στο ποσό αυτό έχει υπολογιστεί να δοθεί... αναδρομικά στους εφοπλιστές η επιδότηση από την 1η Γενάρη 1997.

Η ΠΕΜΕΝ και "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" με κοινή τους ανακοίνωση καταγγέλλουν: "Την αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης και τονίζουν ότι οι δικαιολογίες που προβάλλει το ΥΕΝ είναι αβάσιμες και αποσκοπούν στην κάλυψη πολιτικών ευθυνών". Τα δύο σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να δυναμώσουν την πάλη τους για την ανατροπή των αντιναυτεργατικών μέτρων του ΥΕΝ και την υπεράσπιση του δικαιώματος της δουλιάς. Τα σωματεία απαιτούν την άμεση αναπροσαρμογή του επιδόματος στο 80% του μισθού με αναδρομική ισχύ. Την καταβολή του επιδόματος ανεργίας σε όλους τους άνεργους μέχρι την εξεύρεση εργασίας. Την ασφαλιστική και ιατροφαρμακευτική κάλυψη όλων των ανέργων, την καταβολή έκτακτου επιδόματος 200.000 δραχμών για την καλοκαιρινή περίοδο.

ΓΡΑΜΜΗ ΕΛΛΑΔΑ - ΙΤΑΛΙΑ
Ξέφρενη εντατικοποίηση

"Δεν πάει άλλο!", διαμηνύουν οι ναυτεργάτες που υπηρετούν στα επιβατηγά πλοία της γραμμής Ελλάδας - Ιταλίας,στους οποίους οι εφοπλιστές έχουν επιβάλει εξαντλητικά ωράρια, υπερεντατικοποίηση, ενώ παράλληλα δεν τους καταβάλλουν τα δεδουλευμένα τους και έχουν επιδοθεί σε εισφοροκλοπή σε βάρος του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου.Την αγανάκτηση των ναυτεργατών σε αυτά τα πλοία, αλλά και την απαίτησή τους να οργανωθούν άμεσα αγωνιστικές κινητοποιήσεις, διαπίστωσαν οι συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες της ΠΕΜΕΝ και της ναυτεργατικής Ενωσης "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" στα πλαίσια περιοδείας τους που ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα το απόγευμα.

Τις αντιπροσωπείες αποτελούσαν από την ΠΕΜΕΝ ο πρόεδρος και ο β' γραμματέας, Γιώργος Τούσσας και Σταμάτης Μαλαχίας,αντίστοιχα και από τον "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" ο ταμίας Αποστόλης Καρήμαλης.Οι συνδικαλιστές περιόδευσαν στα λιμάνια της Πάτρας,του Ρίο,της Κυλλήνης,της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας.

Οι ναυτεργάτες των επιβατηγών πλοίων "PRINTEZI" και "VALENTINO" κατήγγειλαν στους συνδικαλιστές ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία VERGINA FERRIES LTD δεν τους καταβάλλει όλα τα δεδουλευμένα και επιπλέον έχει επιδοθεί σε εισφοροκλοπή σε βάρος του ΝΑΤ, αφού δεν αποδίδει τις ασφαλιστικές εισφορές. Επιπλέον, στη συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων, που καταπλέουν στα εν λόγω λιμάνια, επικρατεί υπερεντατικοποίηση σε βάρος των πληρωμάτων, τα οποία βρίσκονται στο πόδι πάνω από 10 και 12 ώρες!

Οπως αναφέρεται σε σχετική κοινή ανακοίνωση των δύο ναυτεργατικών σωματείων, οργανώθηκαν συσκέψεις σε πολλά πλοία όπου οι συνδικαλιστές ενημέρωσαν τους ναυτεργάτες για τις εξελίξεις που αφορούν τον κλάδο και γενικότερα και καταγγέλθηκε η αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης.

"Ιδιαίτερα - σημειώνεται - τέθηκαν τα ζητήματα της υπεράσπισης του δικαιώματος της δουλιάς, της προστασία του καμποτάζ με την κατάργηση του Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της προστασίας και της διεύρυνσης των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, της αναβάθμισης των όρων αμοιβής και των συνθηκών εργασίας, που χαρακτηρίζονται από πρωτοφανής εντατικοποίηση".

Καταγγελία ανέργων

Πριν ακόμα εξοφληθούν οι άνεργοι από την επιχείρηση "Κοτόπουλα Γέρακα", η οποία εδώ και τέσσερα χρόνια τελεί υπό πτώχευση, ο ΟΑΕΔ έσπευσε να παρακρατήσει τα χρήματα που τους είχε δώσει ως οικονομική ενίσχυση από το Ταμείο Αφερεγγυότητας.

Ειδικότερα, ενώ οι άνεργοι δεν έχουν πάρει ακόμα τις αποζημιώσεις τους από τη διαδικασία της πτώχευσης, τον περασμένο Γενάρη, μετά από διαδικασία πληστηριασμού και εκποίησης περιουσιακών στοιχείων της επιχείρησης, και αντί να επιδοθούν τα χρήματα στους ίδιους, αυτά - σύμφωνα με την ενημέρωση του συνδίκου πτώχευσης προς τους ανέργους - δόθηκαν στον ΟΑΕΔ για να εξοφληθεί η επιδότηση του Ταμείου Αφερεγγυότητας.

ΕΚ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Ξεχάστηκε το αίτημα για σύγχρονο νοσοκομείο!

Την έντονη διαμαρτυρία του για την απόρριψη από τον υπουργό Υγείας Κ. Γείτονα του λαϊκού αιτήματος των Αγρινιωτών για την κατασκευή σύγχρονου νοσοκομείο στο Αγρίνιο, εκφράζει με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Αγρινίου.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι κατά την ημέρα των εγκαινίων της μακέτας της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου από τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη και ενώ αναμενόταν να επισκεφτεί ο ίδιος το Αγρίνιο, τελικά στάλθηκε ο υπουργός Υγείας για να απορρίψει την κατασκευή του νοσοκομείου. Στην επίσκεψή του στο παλιό νοσοκομείο της πόλης διαπίστωσε ότι όλα "πάνε καλά", με συνέπεια να απορρίψει το από δεκαετιών λαϊκό αίτημα, αλλά και δεσμεύσεων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, κατασκευής σύγχρονου νοσοκομείου.

Αυτή η ενέργεια - σημειώνεται στην ανακοίνωση - δείχνει σε όλο της το μεγαλείο την υποκρισία και την προκλητικότητα στους κατοίκους της περιοχής και καλεί όλο το λαό να συσπειρωθεί και με αγώνες να ανατρέψει αυτή την αντιλαϊκή - αντεργατική πολιτική.

Παραβιάζονται οι συνθήκες ασφάλειας

Με εντελώς ανεπαρκή μέτρα, πράγμα που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των εργαζομένων, κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή από την τεχνική εταιρία "ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ ΑΒΕΤΤΕ" η σήραγγα Μαυροβουνίου - Γκίκας που αποτελεί μέρος της Εγνατίας Οδού. Η εταιρία προκειμένου να επισπεύσει την αποπεράτωση του έργου, χρησιμοποιεί για τις ανατινάξεις εργαζόμενους που δεν έχουν καμία σχέση με εκρηκτικά, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή η εταιρία διαθέτει δύο γομωτές οι οποίοι εργάζονται σε 12ωρη βάση.

Το θέμα έρχεται στη Βουλή με Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Αποστόλη Τασούλα και Μήτσου Κωστόπουλου προς τον υπουργό Εργασίας ο οποίος ερωτάται: "Γιατί δεν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας για τους εργαζόμενους; Γιατί δεν αυξάνεται ο αριθμός των γομωτών; Ποια είναι τα μέτρα που πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να προστατεύονται πλήρως οι εργαζόμενοι στο παραπάνω έργο;".

Ερώτηση για τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων

Σε "μεσαιωνικό" καθεστώς εργασίας αναγκάζονται να δουλεύουν πολλοί οδηγοί τουριστικών λεωφορείων και ειδικά στην Κέρκυρα,φτάνουν στο σημείο να δουλεύουν ακόμα και 30 συνεχείς ώρες και, μάλιστα, χωρίς να τους καταβάλλονται οι υπερωρίες, αλλά και τα κανονικά ένσημα! Από τις απεργιακές κινητοποιήσεις που πραγματοποιούν οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων στην Κέρκυρα, προκύπτει ότι, εκτός από την αυθαιρεσία των τουριστικών πρακτόρων που καταπατούν βάναυσα τα εργατικά δικαιώματα των εργαζομένων, πολλά λεωφορεία παρουσιάζουν βασικές ελλείψεις. Συγκεκριμένα, σε έλεγχο που έγινε σε 12 λεωφορεία την πρώτη μέρα της απεργίας, διαπιστώθηκε ότι στα μισά από αυτά βρέθηκαν πολλές ελλείψεις.

Το θέμα έρχεται στη Βουλή με Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Αποστόλη Τασούλα και Σταύρου Παναγιώτου, απευθυνόμενη στους υπουργούς Μεταφορών, Ανάπτυξης και Εργασίας. Συγκεκριμένα, οι τρεις υπουργοί ερωτώνται ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, προκειμένου:

  • Να ελέγχεται το ωράριο εργασίας των οδηγών τουριστικών λεωφορείων.
  • Να αμείβονται κανονικά και να τους επικολλούνται τα κανονικά ένσημα, όταν εργάζονται υπερωριακώς.
  • Να ελέγχεται το αν τα τουριστικά λεωφορεία είναι κατάλληλα και ασφαλή για τις υπηρεσίες που προσφέρουν, έτσι ώστε να προστατεύονται οι οδηγοί και οι επιβάτες κατά τις μετακινήσεις τους.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ