ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 23 Αυγούστου 1998
Σελ. /40
ΚΕΝΗ
ΓΚΑΖΙΕΣ

ΜΕΤΑ τη Rolls - Royce, η Volkswagen αγόρασε και την Cosworth που της προμήθευε κινητήρες. Η αγορά βέβαια έγινε μέσω της Audi A6, που αποτελεί θυγατρική της Volkswagen. Η Cosworth η οποία ανήκε στη Vickers, είχε σαν αντικείμενο την παραγωγή κινητήρων υψηλής τεχνολογίας και απόδοσης, εξ ου και η εμπλοκή της στους αγώνες Φόρμουλα 1 και η απόκτησή της σημαίνει ότι οι Rolls - Royce θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν όπως τις γνωρίζουμε ακόμα και υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Οσο για τη Vickers θα ασχοληθεί με την πολεμική βιομηχανία και δεν αποκλείεται να τη βρούμε μπροστά μας, αφού φημολογείται συνεργασία της με τη δική μας ΕΛΒΟ.

ΣΕ ΕΞΑΓΟΡΑ δύο επισήμων διανομέων προχώρησε η ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ. Ο μέχρι σήμερα αντιπρόσωπος της SUZUKI απέκτησε τη ΒΙΑΜΑΞ ΑΒΕΕ, η οποία ήταν ο επίσημος διανομέας της Rover, της DAF, των χωματουργικών JCB και Champion και των γεωργικών ελκυστήρων LANDINI και IMT. Ακόμα προχώρησε στην εξαγορά της Μ. Κ. Φωστηρόπουλος ΑΕ, επίσημου διανομέα της ΚΙΑ. Από τις πρώτες κινήσεις που ανακοινώθηκαν από τη ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ είναι η συνένωση των δραστηριοτήτων της με τη ΒΙΑΜΑΞ, δημιουργώντας ένα φορέα που θ' αντιπροσωπεύει τις εταιρίες DAF, VAN, HOOL, HINO, ενώ στο εργοστάσιο της Μαγούλας θα κατασκευάζονται πλέον λεωφορεία επί συναρμολογουμένων πλαισίων ΗΙΝΟ και DAF καθώς και επί πλαισίων παραγωγής της εταιρίας με κινητήρες και μηχανικά μέρη της ΜΑΝ. Ο συνολικός κύκλος εργασιών του ομίλου αναμένεται να φτάσει στα 80 δισ. δρχ.

ΝΕΟ ΠΑΙΔΙΚΟ κάθισμα που υπόσχεται ότι θα προφυλάξει το παιδί την κακή στιγμή παρουσίασε η UNIKID. Πρόκειται για το Pilotino - Trip που προορίζεται για παιδιά από 9 έως 18 κιλά. Είναι γαλλικής κατασκευής, έχει πάρει έγκριση και στη Γερμανία, ενώανταποκρίνεται και στο νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό ECE R/44/03. Οπως όλα τα UNIKID έτσι και το Pilotino δένεται απευθείας με ζώνη 2 - 3 σημείων, (πλεονέκτημα ασφάλειας). Το κάλυμμα είναι άφλεκτο διατίθεται σε μεγάλη ποικιλία χρωμάτων και ο σχεδιασμός του είναι ανατομικός. Η τιμή του είναι 42.900 δρχ.

Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ της ποιότητας παραγωγής της SEAT τα τελευταία χρόνια, επιβραβεύτηκε από την μαμάVolkswagen που ανακήρυξε το εργοστάσιο του Martorell σαν το καλύτερο εργοστάσιο του γκρουπ για το Α τρίμηνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Martorell εγκαινιάστηκε το 1993 για να παραγάγει κατ' αρχάς 1.500 αυτοκίνητα την ημέρα και ήδη έχει φθάσει τα 2.200 δηλ. 46% περισσότερα. Η αναλογία υπαλλήλου προς αυτοκίνητο είναι 60 το χρόνο και είναι από τις υψηλότερες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το εργοστάσιο είναι το δεύτερο παραγωγικότερο του γκρουπ Volskwagen και η ετήσια απόδοσή του για φέτος αναμένεται να φθάσει τις 500.000 αυτοκίνητα.

ΤΟ ΕΡΧΟΜΕΝΟ Σάββατο ξεκινά και το 45ο Ράλι Χαλκιδικής που προσμετρά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ράλι με συντελεστή 20. Θα διαρκέσει δύο μέρες και θα αποτελείται από δύο σκέλη με 14 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 550 χλμ. Την Κυριακή θα γίνει ο τερματισμός και η απονομή στις εγκαταστάσεις του Πόρτο Καρράς. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο συναγωνισμός στο πρωτάθλημα του Micra Challenge όπου προηγούνται οι Δ. Ξανθάκος - Δ. Βαγενάς με 43 β.

WAGON
Ενα Primera

για όλη την οικογένεια

Ενα Primera για όλη την οικογένεια είναι το Wagon που παρουσίασε η Nissan. Πρόκειται για ένα προϊόν που έχει σαν στόχο σχεδόν αποκλειστικά τον Ευρωπαίο οικογενειάρχη και για ακριβώς αυτό το λόγο σχεδιάστηκε στο Μόναχο από τον Γάλλο Στέφεν Σβαρτζ, ο οποίος δήλωσε ότι το wagon στοχεύει στην ικανοποίησητου οδηγού σε ό,τι αφορά τη μετακίνηση στη δουλιά, αλλά και του ελεύθερου χρόνου και των χόμπι.

Εξωτερικά το wagon έχει μεγαλώσει μόλις 86 χλστ. σε σχέση με το Primera σεντάν. Η οροφή είναι καμπύλα σχεδιασμένη, με το παράθυρο της πέμπτης πόρτας να ακολουθεί κυρτή γραμμή, ώστε να εναρμονίζεται σε ένα σύνολο και να μη μοιάζει το πορτ παγκάζ ως πρόσθετο κομμάτι. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 430 λίτρα και αυξάνεται στα 1.650 λίτρα αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Το δάπεδο είναι διπλής όψεως, απ' τη μία επενδεδυμένο με μοκέτα και απ' την άλλη με πλαστικό ώστε να διευκολύνεται η φόρτωση ακόμα και βρεγμένων αντικειμένων.

Στα συν η πρίζα των 12 βολτ για τη χρήση ενός μικρού ψυγείου, οι χώροι φύλαξης μικροαντικειμένων και τα 2 άγκιστρα για τη σταθεροποίηση ογκωδών αντικειμένων.

Ουσιαστικές βελτιώσεις έχουν γίνει στο σύστημα θέρμανσης και εξαερισμού, ενώ ο φωτισμός έχει κατά 80% μεγαλύτερη απόδοση. Στάνταρ το ABS που χάρη στο ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής πίεσης, που ελέγχει τα τέσσερα δισκόφρενα, υπόσχεται ότι δε θα επιτρέψει μπλοκάρισμα των τροχών.

Η ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων εμπρός, πίσω, όπου υπάρχει και ημίκαμπτος άξονας. Στον τομέα της ασφάλειας τώρα, οι μπάρες στις πόρτες και η ενισχυμένημε ατσάλι κολόνα βοηθούν, ώστε να καλύπτονται οι νέες προδιαγραφές ασφαλείας για την περίπτωση πλάγιας σύγκρουσης. Τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα για αντιβύθιση, ενώ οι ζώνες ασφαλείας των πίσω επιβατών επιτρέπουν την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος χωρίς ιδιαίτερη εγκατάσταση. Οι αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού είναι 45 και 70 λίτρων αντίστοιχα. Στην Ελλάδα θα διατίθενται με το 1.600άρη κινητήρα των 100 ίππων σε έκδοση GX και SLX με πολύ πλούσιο εξοπλισμό.

75 δίτροχα χρόνια

BMW

75 δίτροχα χρόνια

Ηταν Νοέμβρης του 1923. Η BMW παρουσίαζε την πρώτη της μοτοσικλέτα την Ε32 στην Εκθεση Μοτοσικλέτας στο Παρίσι. Η πρώτη μοτοσικλέτα των Γερμανών κινούνταν από ένα boxer κινητήρα, που έμελλε να σημαδέψει την ιστορία όχι μόνο του εργοστασίου, αλλά και της ίδιαςτης πορείας της μοτοσικλέτας.

Η BMW γιορτάζει φέτος τα 75 της χρόνια στο χώρο της δίτροχης ιστορίας και μια ματιά στο νέο μοντέλο R1200 C είναι αρκετή, για να αποδείξει τη συνέχεια της σχεδιαστικής νοοτροπίας των Βαυαρών. Ο boxer κινητήρας δεσπόζει και σήμερα, αλλά αυτή η πρώτη προσπάθεια εισβολής στο χώρο των cruizer έχει στηριχτεί και στη σύγχρονη τεχνολογία, αφού διαθέτει πλήρως ελεγχόμενο καταλύτη, μπροστινή ανάρτηση Telelever και ABS.

Η σημερινή μοτοσικλέτα BMW δίνει το "παρών" με δέκα μοντέλα, ξεκινώντας από το μονοκύλινδρο F650, τα δικύλινδρα boxer και τη σειρά Κ με τα τετρακύλινδρα και τρικύλινδρα εν σειρά, που δείχνουν, πάντως, την αυτοκινητιστική τους καταγωγή. Μια καταγωγή, που γίνεται αντιληπτή, όταν αντικρίζει κανείς το C1, το μοντέλο του μέλλοντος, που πρόκειται να μπει στην αγορά το 2000. Και που θα προσφέρει πλήρη κάλυψη του οδηγού, διατηρώντας όμως τα πλεονεκτήματα του δικύκλου.

Αν και η BMW, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια δε διεκδικεί την πρωτοπορία των επιδόσεων στο χώρο, σίγουρα μπορεί να υπερηφανεύεται για κάτι. Οπως υπολογίζεται, οι μισές από τις 1,2 εκατομ. μοτοσικλέτες που έχουν παραχθεί κυκλοφορούν ακόμη!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ