ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 2 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Οι μανούβρες και η πολιτική εξαπάτησης του ΣΥΝ

Οσο πλησιάζουμε προς τις δημοτικές εκλογές, τόσο εντείνεται η εκστρατεία εξαπάτησης που έχει στήσει εδώ και καιρό ο ΣΥΝ. Σε μια προσπάθεια να συγκρατήσει δυνάμεις, ώστε με καλύτερους όρους να διεκδικήσει μελλοντικά τη συμμετοχή του στη νομή της κυβερνητικής εξουσίας - που είναι και η μοναδική του επιδίωξη - οξύνει τις φραστικές κορόνες κατά της κυβέρνησης.

Προσπαθεί να κρύψει με αυτόν τον τρόπο ότι με την πολιτική του - και στις δημοτικές και γενικότερα - βάζει πλάτη στην κυβερνητική πολιτική.

Ενδεικτική είναι η συνέντευξη του μέλους της ΠΓ του ΣΥΝ Στ. Πιτσιόρλα στο "Εθνος" (31/8/98):

Για τις δημοτικές ο εκπρόσωπος του ΣΥΝ αναφέρεται στην "ευέλικτη τακτική" που ακολουθεί το κόμμα του στον α γύρο και ισχυρίζεται ότι με "αυτοδιοικητικά κριτήρια" θα καθορίσει ο ΣΥΝ τη στάση του στο β γύρο.

Η "ευέλικτη τακτική" δεν είναι τίποτε άλλο παρά έκφραση της υποκριτικής τακτικής που ακολουθεί γενικότερα: Να εμφανίζεται ως αντικυβερνητικό κόμμα, ενώ συμφωνεί με την κυβερνητική πολιτική! Λες και η πολιτική της κυβέρνησης είναι διαφορετική στην Αθήνα ή όπου αλλού ο ΣΥΝ στηρίζει κυβερνητικούς υποψηφίους, απ' ό,τι σε δήμους που υποστηρίζει κάποιο στέλεχός του...

Η πολιτική της κυβέρνησης και στην Τοπική - Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση είναι ενιαία. Οπως ενιαία και πολιτικά είναι τα κριτήρια για τον α και το β γύρο. Δεν υπάρχουν "αυτοδιοικητικά κριτήρια".Και δεν υπάρχουν τέτοια κριτήρια, γιατί η Αυτοδιοίκηση δε βρίσκεται στο κενό. Στα πλαίσια της γενικότερης πολιτικής ασκούν πολιτική και οι εκλεγμένοι δήμαρχοι, νομάρχες και τα Συμβούλια. Και το θέμα είναι: Τι πολιτική ασκούν; Προωθούν τις κυβερνητικές επιλογές, επιβάλλουν φόρους, γίνονται πλασιέ των περίφημων προγραμμάτων της ΕΕ; Είναι, δηλαδή, άλλος ένας μοχλός της αντιλαϊκής πολιτικής, είναι κυβερνητικό γρανάζι, ή όχι;Αυτά είναι τα πραγματικά κριτήρια. Είναι κριτήρια πολιτικά. Κριτήρια στα οποία αποφεύγει να σταθεί ο ΣΥΝ, για τον απλούστατο λόγο ότι συμφωνεί και με τον πυρήνα της κυβερνητικής πολιτικής για την Αυτοδιοίκηση.
Τα κόλπα του ΣΥΝ περί "ευέλικτης τακτικής" και "αυτοδιοικητικών κριτηρίων" δεν είναι παρά μία απάτη. Απάτη που όμως δεν μπορεί να κρύψει το ότι η πολιτική του ΣΥΝ έχει ανοίξει το δρόμο για ψήφιση του ΠΑΣΟΚ στο βγύρο.Αλλά δεν το ομολογεί, ώστε να ψαρεύει στους ψηφοφόρους που αντιδρούν στην κυβερνητική πολιτική!!!

Για μία ακόμη φορά ο εκπρόσωπος του ΣΥΝ εκφράζει την υποκρισία αυτού του κόμματος. Αφού τονίζει ότι ο ΣΥΝ επιδιώκει την εκλογική αποδυνάμωση του ΠΑΣΟΚ, συνεχίζει: "Για να μην έρθει ποτέ στην εξουσία η ΝΔ, ας αλλάξει το ΠΑΣΟΚ τον εκλογικό νόμο και ας ψηφίσει την απλή αναλογική". Και παρακάτω: "Μόνη ρεαλιστική λύση είναι μία κυβέρνηση ευρείας προοδευτικής συνεργασίας". Δηλαδή κυβέρνηση και με το ΠΑΣΟΚ.

Το βασικό που προκύπτει από τις παραπάνω τοποθετήσεις είναι ότι ο ΣΥΝ από τη μια διαφωνεί, όπως λέει, με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, και από την άλλη επιδιώκει κυβέρνηση συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ, μέσω... απλής αναλογικής. Πέρα από το γεγονός ότι το κριτήριο της ψήφου δεν καθορίζεται από το εκλογικό σύστημα, ο ΣΥΝ ισχυρίζεται ότι, αν το ΠΑΣΟΚ χάσει την κοινοβουλευτική αυτοδυναμία του, τότε θ' αλλάξει πολιτική. Λες και το ΠΑΣΟΚ δεν υπηρετεί συγκεκριμένα ταξικά συμφέροντα και που γι' αυτό το λόγο έχει την υποστήριξη του σκληρού πυρήνα του κεφαλαίου. Λες και δεν έχει αναλάβει δεσμεύσεις απέναντι στα μονοπώλια και στις ενώσεις τους.

Ο ΣΥΝ δεν έχει αυταπάτες. Ξέρει πολύ καλά ότι το ΠΑΣΟΚ σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται ν' αλλάξει πολιτική. Ομως, ο στόχος, ο μοναδικός στόχος της Κουμουνδούρου είναι άλλος: Να αφαιρέσει την αυτοδυναμία από το ΠΑΣΟΚ, ώστε να συμμετάσχει σε κυβέρνηση με το ΠΑΣΟΚ.Αυτή είναι η επιδίωξη του ΣΥΝ, ή όπως λέει ο Στ. Πιτσιόρλας, "βλέπει επιβεβλημένη τη συμμετοχή του ΣΥΝ στη διεύθυνση της ελληνικής κοινωνίας". Δηλαδή τη συμμετοχή στη νομή της εξουσίας...

Η αλλαγή της ασκούμενης πολιτικής δεν είναι στους στόχους του ΣΥΝ. Γιατί, απλούστατα, συμφωνεί με τη γενικότερη κατεύθυνση αυτής της πολιτικής. Συμφωνεί με τη στρατηγική εξυπηρέτησης του κεφαλαίου. Τα παραδείγματα είναι πολλά, αλλά ας δούμε τη στάση του σε μια περίπτωση που δεν έχει δει ακόμα το φως της δημοσιότητας, αλλά είναι χαρακτηριστική για το ρόλο του. Πρόκειται για τη φιλομονοπωλιακή θέση που πήρε πρόσφατα ο βουλευτής του ΣΥΝ Φ. Κουβέλης στο κρίσιμο θέμα της ψηφιακής τηλεόρασης.Σε εισήγηση προς την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, που υπογράφει μαζί με τους εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ (Η. Παπαδόπουλο και Πρ. Παυλόπουλο), όχι μόνο συμβάλλει στην πολιτική υπονόμευσης της ΕΡΤ που ακολουθεί η κυβέρνηση και βάζει πλάτη στα μονοπώλια που ερίζουν για την άλωση της ψηφιακής, αλλά προχωράει και παραπέρα, συντελώντας, μαζί με τους προαναφερόμενους, στην ακόμα αντιδραστικότερη τροποποίηση του νομοσχεδίου για την ψηφιακή, που ετοιμάζει να καταθέσει η κυβέρνηση. Ο βουλευτής του "αριστερού" ΣΥΝ κάνει λόγο για "οιονεί μονοπωλιακό, υπέρ της ΕΡΤ, καθεστώς της ψηφιακής", ανησυχεί μήπως θεωρηθεί ότι διαμορφώνεται υπέρ της ΕΡΤ "δεσπόζουσα θέση στο χώρο της ψηφιακής τηλεόρασης" και, τέλος, κατακρίνει τον υπάρχοντα νόμο ότι "καθιερώνει καθεστώς θεσμικής και ουσιαστικής παντοδυναμίας της ΕΡΤ"! Και όλα αυτά στο όνομα του "ευρωπαϊκού κοινοτικού δικαίου". Βέβαια, μιλιά δε βγάζει ο εκπρόσωπος του ΣΥΝ για τα μονοπώλια που σαρώνουν στην Ευρώπη το χώρο της ψηφιακής, καθώς και για τα εγχώρια μονοπώλια που επιδιώκουν να κυριαρχήσουν στον κρίσιμο αυτό τομέα, στην Ελλάδα.

Ομολογουμένως, ο ΣΥΝ αποδεικνύεται ότι είναι "μανούλα" στις "μανούβρες". Ομως, όσες μανούβρες κι αν κάνει, όσα κόλπα κι αν χρησιμοποιήσει, δεν πρόκειται να ξεγελάσει και πολλούς. Η μάσκα του "προοδευτικού", του "αριστερού" κόμματος έχει αρχίσει και ξεθωριάζει. Ολο και πιο πολύ αποκαλύπτεται ο αστικός του χαρακτήρας.

Μάκης ΚΟΨΙΔΗΣ

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Οργιο προεκλογικών ρουσφετιών
  • Με νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών η κυβέρνηση επιχειρεί να καλύψει τις ρουσφετολογικές ανάγκες ενόψει των δημοτικών εκλογών
  • Καθιερώνεται "τεστ νοημοσύνης" για τους... διορισμούς "ημετέρων"
  • Μονιμοποιούνται περίπου 30.000 εργαζόμενοι με σχέση αορίστου χρόνου, αλλά και μετατάσσονται υποχρεωτικά!

Τις ρουσφετολογικές ανάγκες της κυβέρνησης μπροστά στις δημοτικές εκλογές εξυπηρετεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης για τις συλλογικές συμβάσεις και τις μονιμοποιήσεις συμβασιούχων αορίστου χρόνου που έχει πάρει το δρόμο για τη Βουλή.

Στην πραγματικότητα, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει πληθώρα ρουσφετολογικών διατάξεων, ενώ με τις αλλαγές που επιφέρει στο σύστημα προσλήψεων - νόμος Πεπονή - διευρύνει τη δυνατότητα ρουσφετολογικών προσλήψεων, κυρίως μέσα από το σύστημα των μορίων, που είναι το σύστημα με το οποίο γίνεται η συντριπτική πλειοψηφία των προσλήψεων στο δημόσιο.

Ακόμα, με το νομοσχέδιο μονιμοποιούνται 25 - 30.000 εργαζόμενοι με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, ρυθμίζονται κατά τρόπο που εξυπηρετεί την κυβέρνηση τα θέματα των Συλλογικών Συμβάσεων στο δημόσιο, προσλαμβάνονται οι περίπου 2.000 επιλαχόντες στο διαγωνισμό του... 1995, δίνεται η δυνατότητα στις δημόσιες επιχειρήσεις και τις θυγατρικές τους να προσλαμβάνουν... επί μία τριετία από τον πίνακα των υποψηφίων που καταρτίζεται με βάση τα μόρια, κ.ο.κ.

"Ευέλικτοι" διορισμοί

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 27 (παράγραφος 5) όσοι προσλαμβάνονται με το σύστημα των μορίων, θα υποβάλλονται επιπλέον σε "πρακτική δοκιμασία" και προφορική συνέντευξη για να "διακριβωθεί ο δείκτης νοημοσύνης τους"! Είναι ολοφάνερο ότι μέσω αυτής της μεθόδου μπορεί εύκολα να ανατραπεί ο αρχικός πίνακας των επιτυχόντων, ώστε να προσληφθούν οι "ημέτεροι". Στο άρθρο αναφέρεται επί λέξει: "Στις περιπτώσεις πρόσληψης προσωπικού των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά το παρόν άρθρο μπορεί, κατόπιν σχετικού αιτήματος του οικείου φορέα, να ορίζεται στην προκήρυξη η διενέργεια α) πρακτικής δοκιμασίας, ή β) εξέτασης των υποψηφίων με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή ή άλλων κατάλληλων συσκευών, ή γ) συνέντευξης των υποψηφίων, για τη διακρίβωση του δείκτη νοημοσύνης, της αντίληψης, της ετοιμότητας αντιμετώπισης συνήθων ή εκτάκτων καταστάσεων, των σχετικών, ενόψει αυτών, αντιδράσεων και γενικώς των απαραίτητων ικανοτήτων και δεξιοτήτων των υποψηφίων" (!).

Η επιπλέον αυτή δοκιμασία, που είναι διάπλατα ανοιχτή στην αυθαιρεσία και το ρουσφέτι, γίνεται από ειδική τριμελή επιτροπή που διορίζει ο διορισμένος πρόεδρος του ΑΣΕΠ και αφού προηγηθεί η κατάρτιση του "πίνακα προτεραιότητας".

Ακόμα όπως αναφέρεται σε άλλη παράγραφο του ίδιου άρθρου, η επιτροπή θα μπορεί με βάση την παραπάνω δοκιμασία να προσαυξάνει σε ποσοστό 25% τη βαθμολογία του υποψηφίου ή μπορεί να αποκλείσει τον επιτυχόντα στο διαγωνισμό υποψήφιο από το διορισμό!

Ρουσφετολογικές σκοπιμότητες εξυπηρετεί και άλλη διάταξη του ίδιου άρθρου, με την οποία οι διοικήσεις των δημοσίων επιχειρήσεων και οι θυγατρικές τους, οι θυγατρικές των τραπεζών και ΟΤΑ, αλλά και πλήθος άλλων δημοσίων υπηρεσιών, μπορεί να χρησιμοποιήσει τους πίνακες κατάταξης των υποψηφίων με μόρια για να κάνει διορισμούς για τρία συνεχή χρόνια! Μοναδική προϋπόθεση αυτό να αναφέρεται στην προκήρυξη.

Με το ίδιο άρθρο προσλαμβάνονται σε υπηρεσίες του δημοσίου οι επιλαχόντες του πανελλήνιου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 1995 (!), οι οποίοι, όμως, έχουν δικαιωθεί ήδη από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Συγκεκριμένα, "επιλαχόντες του πανελλήνιου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ έτους 1995, οι οποίοι δε διορίστηκαν σε φορέα της νομαρχίας στην οποία υπέβαλαν αίτηση, διορίζονται σε κενές θέσεις για τις οποίες κατέχουν τα τυπικά προσόντα διορισμού με εξαίρεση το ανώτατο όριο ηλικίας".

Με άλλο άρθρο (29) παρέχεται το δικαίωμα στους διευθύνοντες συμβούλους να προσλαμβάνουν μετακλητούς υπαλλήλους χωρίς καμία προϋπόθεση και έλεγχο. Δεν είναι μικρής σημασίας η διάταξη που νομιμοποιεί τα ιδιωτικά ΙΕΚ, αφού ορίζει ότι το δίπλωμά τους είναι προσόν για διορισμό στο δημόσιο.

Μονιμοποιούνται... και μετατάσσονται

Με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου μονιμοποιούνται περίπου 30.000 εργαζόμενοι με σχέση αορίστου χρόνου, αλλά ταυτόχρονα μετατάσσονται υποχρεωτικά μέσα σε έξι μήνες οι πτυχιούχοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, "εφόσον το τυπικό προσόν δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της υπηρεσίας τους" σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου. Η μετάταξη γίνεται με κοινή απόφαση των συναρμοδίων υπουργών και μετά από σύμφωνη γνώμη των διορισμένων υπηρεσιακών συμβουλίων. Ταυτόχρονα, όμως, αφήνεται ανοιχτό το παράθυρο για τους ημέτερους, αντί για μετάταξης να καταταγεί, μετά από αίτησή του, στο διοικητικό κλάδο της υπηρεσίας.

Κατάταξη επιτυχόντων στην Αεροπορία

Από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας,δόθηκε στη δημοσιότητα ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία "καλούνται να παρουσιαστούν για κατάταξη, οι επιτυχόντες στις Γενικές Εξετάσεις έτους 1998, στις Σχολές της Πολεμικής Αεροπορίας:

α. Οι εισακτέοι στη Σχολή Ικάρων (ΣΙ) τη Δευτέρα 7 Σεπτέμβρη 1998, στις 7.00 πμ, στην Αεροπορική Βάση Δεκελείας στην Αττική.

β. Οι εισακτέοι στη Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΤΥΑ) τη Δευτέρα 14 Σεπτέμβρη 1998, στις 7.00 πμ, στην Αεροπορική Βάση της Δεκελείας στην Αττική.

γ. Οι εισακτέοι στη Σχολή Υπαξιωματικών Διοικητικών (ΣΥΔ) τη Δευτέρα 21 Σεπτέμβρη 1998, στις 7.00 πμ, στο Αεροδρόμιο Σέδες στη Θεσσαλονίκη.

Οι καλούμενοι για κατάταξη στις Σχολές, τονίζεται στην ανακοίνωση, πρέπει να προσκομίσουν και τα προβλεπόμενα από την Εγκύκλιο Διαταγή Προκήρυξης Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών, δικαιολογητικά".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ