ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 6 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
ΓΚΑΖΙΕΣ

ΟΙ ΣΕΡΡΕΣ ταιριάζουν στον Νικολούζο. Ο νεαρός πρωταθλητής φαίνεται σχεδόν ανίκητος στην πραγματική πίστα και πήρε τη δεύτερη νίκη του για φέτος. Στα δοκιμαστικά του Σαββάτου ο Γεωργούσης πέτυχε τον καλύτερο χρόνο, κατεβαίνοντας κάτω από τον 1,12 κάτι στο οποίο τον ακολούθησε και ο Νικολούζος. Στον τελικό την Κυριακή ο Νικολούζος πέρασε εύκολα εμπρός και πιέστηκε μόνο από τον Παπαφιλίππου, που όμως τέθηκε εκτός διεκδίκησης της πρώτης θέσης από ένα τετ - α - κε. Στη γραμμή του τερματισμού ο Νικολούζος ήταν πρώτος με διαφορά σχεδόν 14 δευτερολέπτων από τον Δεβερίκο που ακολούθησε. Στην τρίτη θέση ο Γιάννη Μπούσιας που έκανε την πρώτη του εμφάνιση στη Φόρμουλα 3.

ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΗ πίστα μότοκρος της Μεγαλόπολης διοργανώνεται στις 13 Σεπτεμβρίου ο τελευταίος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Μότο - cross 250 κεκ. Το "παρών" θα δώσουν οι κορυφαίοι οδηγοί του πλανήτη και οι οργανωτές η Λέσχη Μοτοσικλετιστών Τρίπολης και η LAMARCO κάνουν ό,τι μπορούν για την άψογη διοργάνωση. Το πρόγραμμα ξεκινά το Σάββατο με τις δοκιμές, ενώ την Κυριακή στις 13.00 θα ξεκινήσει το πρώτο σκέλος και στις 16.00 το δεύτερο. Χορηγοί, εκτός του Marlboro, το περιοδικό Μότο, ο ΣΚΑΪ, ο ΟΤΕ ενώ τη διοργάνωση υποστηρίζει ο δήμος Μεγαλόπολης η ΔΕΗ και η Κοινότητα Πλάκας.

ΑΜΕΣΗ ήταν η επίπτωση της υποτίμησης του ρωσικού νομίσματος στις τιμές των Lada. Οι νέες τιμές που ανακοίνωσε η Lada Hellas είναι μειωμένες έως και 700.000 δρχ. Η τιμή του δημοφιλούς τζιπ Niva ξεκινά από 3.885.000 δρχ., ενώ η έκπτωση για όλα τα 1.7 injection είναι 500.000 δρχ. Το Diva 1.5 injection φτήνυνε κατά 700.000 και έπεσε στα 2.465.000 δρχ. Η τιμή του 21.073 με κινητήρα 1.7 διαμορφώνεται στις 2.197.000 δρχ., ενώ για το station wagon 1.7 injection το αντίτιμο είναι πλέον 2.258.000δρχ. Οι τιμές αυτές αφορούν έναν ορισμένο αριθμό αυτοκινήτων και η διάρκεια ισχύος τους σίγουρα θα εξαρτηθεί απ' τις οικονομικές εξελίξεις.

ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ πρώτη της πραγματοποιεί η CITROEN Xsara Break στη διεθνή Eκθεση Θεσσαλονίκης. Το station wagon της σειράς Xsara είναι 19 εκ. πιο μακρύ από το σεντάν και ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 517 κεκ αποτελώντας και ένα απ' τα βασικά του ατού. Φυσικά στο περίπτερο της CITROEN στη ΔΕΘ θα παρουσιάζεται σχεδόν ολόκληρη η γκάμα της εταιρίας.

Πάρτι για τον Χιλ

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1
Πάρτι για τον Χιλ κηδεία για τον Σουμάχερ

Πραγματικά γρουσούζικος αποδείχτηκε ο 13ος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1. Αλλο τόσο τυχερός ήταν βέβαια το γκραν πρι του Βέλγου για τον Ντέιμον Χιλ, που ξανανέβηκε στην πρώτη θέση του βάθρου μετά από σχεδόν δύο χρόνια.

Η βρεγμένη πίστα του Σπα φιλοξένησε τον πιο επεισοδιακό αγώνα, μέχρι στιγμής, της χρονιάς. Η εκκίνηση βρήκε τον Κούλθαρντ να χτυπά στις μπαριέρες και να επιστρέφει στην πίστα, προκαλώντας μια καραμπόλα δέκα αυτοκινήτων. Ο αγώνας ξανάρχισε σχεδόν μια ώρα μετά, αλλά τα νέα πάλι δεν ήταν καλά για τη Μακλάρεν. Ο Χάκινεν δεν έφυγε καλά, ο Χιλ προσπέρασε και βρέθηκε πρώτος. Ο Σουμάχερ λίγο μετά, προσπάθησε να περάσει τον Χάκινεν απ' την εξωτερική. Ο Φινλανδός χτύπησε στον πίσω τροχό του Σουμάχερ και με ένα τετ - α - κε τέθηκε εκτός αγώνα.

Ο Σουμάχερ ακάθεκτος άρχισε το κυνήγι του Χιλ και στον όγδοο γύρο κατάφερε να προσπεράσει και έγινε καπνός. Ο οδηγός της Φεράρι οδηγούσε εκπληκτικά μέχρι τον 25ο γύρο. Τότε βρήκε εμπρός του τον άλλο οδηγό της Μακλάρεν, τον Κούλθαρντ και καρφώθηκε πίσω του.

Το άδοξο τέλος του αγώνα για τον Σουμάχερ, ήταν θείο δώρο για τον Χιλ. Ο Βρετανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής, οδήγησε την Τζόρνταν στη νίκη, ακολουθούμενος από τον άλλο οδηγό της ομάδας Ραλφ Σουμάχερ και όπως ήταν φυσικό στα πιτς στήθηκε πανηγύρι. Ο Eντι Τζόρνταν, οι οδηγοί και οι μηχανικοί, μιλούσαν για δικαίωση της πολύ σκληρής δουλιάς που έχουν κάνει όλη τη σεζόν.

Την ίδια ώρα ο Μίχαελ Σουμάχερ, σε έξαλλη κατάσταση έψαχνε στα πιτς τον Κούλθαρντ, ζητώντας εξηγήσεις και κατηγορώντας τον, ότι πήγε να τον σκοτώσει. Ο Κούλθαρντ δήλωσε αηδιασμένος από τη συμπεριφορά του Σουμάχερ. Οπως και αν έχει, ο Σουμάχερ έχασε μια σίγουρη νίκη και την ευκαιρία να φιγουράρει πρώτος στη βαθμολογία των οδηγών. Οι θεατές πάντως, ασχέτως προτιμήσεων απόλαυσαν έναν συναρπαστικό αγώνα, και εκτός των άλλων είδαν τον Σουμάχερ να κάνει ένα σχεδόν ολόκληρο γύρο με τρεις τροχούς μέχρι να φθάσει στα πιτς.

Οικολογική συνεργασία

Toyota - Volkswagen

Μια συνεργασία γιγάντων - μεταξύ Τογιότα και Φολκσβάγκεν - ανακοινώθηκε και αφορά την ανακύκλωση και τα συστήματα πλοήγησης και τηλεματικής. Πιο συγκεκριμένα η συνεργασία περιλαμβάνει:

(Ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με την τεχνογνωσία ανακύκλησης και τις τάσεις που διαμορφώνονται για τα αυτοκίνητα που φθάνουν στο τέλος της ζωής τους.

(Ανάπτυξη τεχνολογίας για την ανακύκληση των πλαστικών μερών.

  • Επεξεργασία των υπό απόσυρση οχημάτων και ανακύκληση των πλαστικών μερών στην Ευρώπη.

(Ανακύκλωση προφυλακτήρων στην Ιαπωνία.

(Εξέλιξη του hardware και software των συστημάτων πλοήγησης.

(Παροχή υπηρεσιών πληροφοριών για την κυκλοφορία.

Οι συζητήσεις για τη συνεργασία είχαν ξεκινήσει το 1995 και αποτελούν ένα ακόμη βήμα προσέγγισης των δύο εταιριών που ήδη παράγουν από κοινού το Hilux και συνεργάζονται στο δίκτυο διακίνησης.

Η ανακύκληση ανά αυτοκίνητο σήμερα βρίσκεται στο 75%, ενώ στόχος της Toyota για το 2000 είναι να φθάσει το 90%.

Σε ό,τι αφορά τα συστήματα πλοήγησης η αύξηση της ζήτησής τους είναι εντυπωσιακή στην Ευρώπη και σχεδόν απίστευτη στην Ιαπωνία. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος της συνεργασίας των δύο εταιριών, αφού είναι κοινά αποδεκτό ότι δεν αρκεί η ανάπτυξη ενός συστήματος πλοήγησης, αλλά και της σχετικής υποδομής.

Ο Βωβός νικητής στο σκληρό Ράλι Χαλκιδικής

Ο Βωβός νικητής στο σκληρό Ράλι Χαλκιδικής

Για τους φίλους του αυτοκινήτου το Ράλι Χαλκιδικής θεωρείται κάτι σαν ένα μικρό "Ακρόπολις". Οσοι παρακολούθησαν τη φετινή 23η διοργάνωση κατάλαβαν γιατί. Ο αγώνας ήταν πραγματικά σκληρός και οι 31 εγκαταλείψεις ίσως δίνουν μια εικόνα αν σκεφθεί κανείς, ότι οι συμμετοχές ήταν 66 και ανάμεσά τους συμπεριλαμβάνονταν κορυφαία διεθνή ονόματα και ο αφρός των Ελλήνων οδηγών. Νικητής ύστερα από σκληρή προσπάθεια ο Αρης Βωβός με το Subaru Impreza, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες του Κύρκου αλλά ακολούθησε και μια θαυμάσια στρατηγική. Η νίκη ξανάβαλε τον Βωβό στο παιχνίδι του πρωταθλήματος και δίκαια δήλωνε πάρα πολύ χαρούμενος μετά το τέλος του αγώνα.

Δεύτερος στον αγώνα, αλλά και στη βαθμολογία ο Παπαδημητρίου με το Ford Escort WRC, και τρίτος ο επικεφαλής της βαθμολογίας Κύρκος με ίδιο αυτοκίνητο. Ο πολυπρωταθλητής τα 'χε με την ατυχία του και εδώ που τα λέμε δεν είχε και άδικο.

Βέβαια υπήρξαν και άλλοι και περισσότερο άτυχοι, αφού εγκατέλειψαν. Ανάμεσά τους οι Αλεσάντρο Φιόριο, ο Ζρίνερ, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας και άλλοι 27.

Τέταρτος ο πεισματάρης Τούρκος Καζάζ που κυνήγησε τη νίκη, ενώ την Ελλάδα συμπλήρωσαν Χατζητσοπάκη και Σουκάτσεφ. Επόμενος αγώνας το Ράλι φθινοπώρου στις 19 Σεπτέμβρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ