ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 10 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ενωμένο αγώνα απαιτούν οι εργαζόμενοι

Εξουσιοδότηση για κινητοποιήσεις έδωσε χτες στο ΔΣ η γενική συνέλευση των εργαζομένων ΗΛΠΑΠ

"Ενότητα και αγώνας", ήταν το μήνυμα, αλλά και η ομόθυμη απαίτηση της γενικής συνέλευσης των εκατοντάδων εργαζομένων στον ΗΛΠΑΠ, που έγινε κατά τη διάρκεια της χτεσινής εξάωρης στάσης εργασίας και στην οποία εξουσιοδοτήθηκε το ΔΣ για την κήρυξη νέων απεργιακών κινητοποιήσεων. Την ίδια ώρα, σε ευρεία υπουργική σύσκεψη στο ΥΠΕΘΟ, οι συναρμόδιοι υπουργοί μένοντας πιστοί στη γραμμή της ιδιωτικοποίησης και της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων - που αποτυπώνονται στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες και στον κανονισμό εργασίας - διαπίστωναν ότι η πορεία προς την ΟΝΕ δεν μπορεί να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για τη χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών! Ως εκ τούτου, όπως προβλέπεται άλλωστε και στα σχέδια των εκσυγχρονιστών, τη "νύφη" θα πρέπει να την πληρώσουν οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες και οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου.

"Αν δεν ανταριάσει η Αθήνα από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, αν δεν υπάρξουν κοινοί αγώνες απ' όλους τους κλάδους και δε γίνει το μέτωπο εργαζομένων και επιβατών, λύσεις για τις συγκοινωνίες και τα προβλήματά μας, μην περιμένετε...", προειδοποίησε από το βήμα της συνέλευσης ο Χρήστος Σταμούλος, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθησή του ότι η ίδια η ζωή θα υποχρεώσει όλους τους κλάδους να μπούνε στον αγώνα.

Εκτρωμα χαρακτήρισε τον κανονισμό εργασίας, ο πρόεδρος του ΔΣ του σωματείου Θ. Κορδός, υπογραμμίζοντας πως οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες που επιδιώκουν να παίξουν τον κοινωνικό τους ρόλο, δε χωράνε στους νόμους της ελεύθερης αγοράς και του κέρδους. Ο ίδιος, σε μια αποστροφή του λόγου του, παραδέχτηκε ότι το σωματείο το προηγούμενο διάστημα είχε πέσει σε "χειμερία νάρκη" (με την ευθύνη τίνος, άραγε;), ενώ, για να καλυφθεί από τις επικρίσεις εργαζομένων, για την αποχή του σωματείου από τους κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς αγώνες ("ΟΑ", αντεργατικό νομοσχέδιο), ισχυρίστηκε ότι "δεν είχαμε τα απαραίτητα επιχειρήματα".

Πάντως, ανεξάρτητα από το τι πιστεύουν και τι πράττουν κάποιες ηγεσίες, κανένας δεν μπορεί να ξεφύγει από την απαίτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργαζομένων στις συγκοινωνίες να δοθεί προς την κυβέρνηση μία και μόνη απάντηση: Αγώνας μέχρι την απόσυρση των νομοσχεδίων της ιδιωτικοποίησης και της κατάργησης των εργατικών δικαιωμάτων. Σε αυτό το πνεύμα ήταν και η ομιλία του Φώτη Τριχά, μέλους του ΔΣ του σωματείου, ο οποίος ζήτησε από τους εκπροσώπους του ΕΚΑ, να κηρύξει το Εργατικό Κέντρο στάση εργασίας, που θα καλύπτει όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς του Λεκανοπεδίου και να ζητηθεί από τους υποψήφιους δημάρχους να πάρουν θέση απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες.

Στη συνέλευση παραβρέθηκαν και μίλησαν ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ Δ. Τσοβόλας, ο Χ. Κατσιώτης μέλος της ΕΕ της ΓΣΕΕ, ο Γ. Φελώνης πρόεδρος του ΕΚΑ και άλλοι συνδικαλιστές.

Ακολούθησε πορεία προς το ΥΠΕΘΟ, όπου η αντιπροσωπεία των συνδικαλιστών, μετά από πολύωρη αναμονή, είχε μια τρίλεπτη συνάντηση "στο πόδι", με τους συναρμόδιους υπουργούς. Και εκεί, όμως, οι συνδικαλιστές βρήκαν απέναντί τους τον "τοίχο του εκσυγχρονισμού", προς δόξαν του διαλόγου που επικαλείται η κυβέρνηση.

"ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΑΧΑΡΗΣ"
Επίθεση στο εισόδημα των εργαζομένων

Ανελέητη προδιαγράφεται η επίθεση από την "Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης" (ΕΒΖ) σε βάρος των αγροτών και των εργαζομένων, προκειμένου να καταφέρει η επιχείρηση να ανταποκριθεί στις συνθήκες της συμφωνίας της GATT. Ξεκάθαρο ήταν άλλωστε και το μήνυμα που έστειλε ο πρόεδρος της ΕΒΖ κ. Παπαγιάννης, σημειώνοντας πως "η ΕΒΖ θα προσαρμόσει την πολιτική της σύμφωνα με τους νόμους της αγοράς και την αρχή της ανταγωνιστικότητας". Στα πλαίσια αυτά ανακοίνωσε πως η φετινή διαχειριστική περίοδος θα είναι κερδοφόρα (πέρσι έκλεισε με ζημιά 3,6 δισ.), αφού θα διασφαλιστεί φθηνότερο εργατικό κόστος και φθηνότερο κόστος πρώτης ύλης.

Οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται να αποκρούσουν αγωνιστικά την απόφαση της Διοίκησης της ΕΒΖ να μειώσει τους μισθούς συνολικά κατά 11%. Τα προεδρεία των Σωματείων έχουν ήδη μπει στη λογική του παζαρέματος, αν και οι εργαζόμενοι της Λάρισας έστειλαν ξεκάθαρο το μήνυμα ότι δε θα ανεχθούν νέα μείωση του εισοδήματός τους. Πέρσι υπογράφηκε τριετής συμφωνία για μείωση της αγοραστικής τους δύναμης κατά 4,75%, σε σχέση με τις εθνικές συλλογικές συμβάσεις. Τώρα έρχεται η Διοίκηση και ζητά επιπλέον μείωση 5,7-6%. Ηδη μέσα από το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου που εφάρμοσε τα τελευταία δύο χρόνια(αποχώρησαν 200 εργαζόμενοι), μείωσε κατά 20% τις δαπάνες για τη μισθοδοσία, ενώ μέχρι το 2001 αναμένεται να μειωθούν τουλάχιστον άλλο ένα 20%. Σήμερα απασχολεί 1.250 άτομα μόνιμο προσωπικό, ενώ στόχος της Διοίκησης είναι να φτάσει τα 800-900.

Εργαζόμενοι και αγρότες, καλούνται για άλλη μια φορά, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, να πληρώσουν την απόφαση της ΑΤΕ να ξεπουλήσει την ΕΒΖ μέχρι το 2001 και τις επιλογές της ΕΕ για ξεκλήρισμα της μικρομεσαίας αγροτιάς. Οι αγρότες μετά τα αυξημένα πρόστιμα συνυπευθυνότητας που πλήρωσαν πέρσι (25.000 δρχ. στο στρέμμα), φέτος, εκτός της μειωμένης παραγωγής λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, θα εισπράξουν και μειωμένη τιμή κατά 10%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν χτες, η παραγωγή ζάχαρης δεν αναμένεται να ξεπεράσει τους 250.000 τόνους, ενώ ο προγραμματισμός στην περίοδο της σποράς των τεύτλων έγινε για 280.000 τόνους. Μετά από αυτή την εξέλιξη αναμένεται να γίνει εισαγωγή ζάχαρης, αφού η παραγόμενη ποσότητα μαζί με την περσινή υπέρβαση των 45.000 τόνων, δεν καλύπτει την εθνική ποσόστωση (319.000 τόνοι), αλλά και τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς.

Πάντως αν και η ελληνική ζάχαρη, μετά την πολιτική αυξομειώσεων της τιμής που εφαρμόστηκε το προηγούμενο διάστημα, σήμερα είναι η φθηνότερη στην Ευρώπη, με τιμή 243,5 - 245 δρχ. ανά κιλό (τιμή παρέμβασης 240 δρχ), η Διοίκηση επιμένει σε μέτρα μείωσης του κόστους παραγωγής και υπολογίζει ότι αυτό τελικά θα εκφραστεί περίπου στις 7 δρχ. ανά κιλό.

Από την χθεσινή μαζική πορεία των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίε

Από τη χτεσινή μαζική πορεία των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες

"Διαμάχες"

Αφορμή για "διαμάχη" ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας, από τη μια, και ΝΔ - ΣΥΝ, από την άλλη, για το... πώς θα εφαρμοστούν καλύτερα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, αποτέλεσε η δήλωση του κοινοτικού επιτρόπου Π. Φλιν για χαμηλή απορροφητικότητα των κονδυλίων από το Β Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και η πρότασή του για περικοπές.

Στις κατηγορίες των δύο κομμάτων, το υπουργείο Παιδείας απάντησε ότι "είναι κρίμα να "κομίζουν γλαύκα εις Αθήνας" μέσω Βρυξελλών, χρησιμοποιώντας μάλιστα στοιχεία που δεν αντικατοπτρίζουν τη σημερινή κατάσταση".

Κανένας, όμως, από τους παραπάνω δεν κάνει τον κόπο να μπει στην ουσία των αντιεκπαιδευτικών μέτρων, τα οποία χρηματοδοτούνται (και υπαγορεύονται) από το Β ΚΠΣ, και να ασχοληθεί με ερωτήματα, όπως τι θα γίνει όταν το 1999 δεν υπάρχει πλέον η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις διάφορες "καινοτομίες" θα κληθούν να τις πληρώνουν οι εργαζόμενοι. Την απάντησή τους πάντως αναμένεται να την πάρουν από τους φορείς που συσπειρώνονται γύρω από το αίτημα για ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ