Πέμπτη 10 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ενωμένο αγώνα απαιτούν οι εργαζόμενοι

Εξουσιοδότηση για κινητοποιήσεις έδωσε χτες στο ΔΣ η γενική συνέλευση των εργαζομένων ΗΛΠΑΠ

"Ενότητα και αγώνας", ήταν το μήνυμα, αλλά και η ομόθυμη απαίτηση της γενικής συνέλευσης των εκατοντάδων εργαζομένων στον ΗΛΠΑΠ, που έγινε κατά τη διάρκεια της χτεσινής εξάωρης στάσης εργασίας και στην οποία εξουσιοδοτήθηκε το ΔΣ για την κήρυξη νέων απεργιακών κινητοποιήσεων. Την ίδια ώρα, σε ευρεία υπουργική σύσκεψη στο ΥΠΕΘΟ, οι συναρμόδιοι υπουργοί μένοντας πιστοί στη γραμμή της ιδιωτικοποίησης και της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων - που αποτυπώνονται στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες και στον κανονισμό εργασίας - διαπίστωναν ότι η πορεία προς την ΟΝΕ δεν μπορεί να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για τη χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών! Ως εκ τούτου, όπως προβλέπεται άλλωστε και στα σχέδια των εκσυγχρονιστών, τη "νύφη" θα πρέπει να την πληρώσουν οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες και οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου.

"Αν δεν ανταριάσει η Αθήνα από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, αν δεν υπάρξουν κοινοί αγώνες απ' όλους τους κλάδους και δε γίνει το μέτωπο εργαζομένων και επιβατών, λύσεις για τις συγκοινωνίες και τα προβλήματά μας, μην περιμένετε...", προειδοποίησε από το βήμα της συνέλευσης ο Χρήστος Σταμούλος, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθησή του ότι η ίδια η ζωή θα υποχρεώσει όλους τους κλάδους να μπούνε στον αγώνα.

Εκτρωμα χαρακτήρισε τον κανονισμό εργασίας, ο πρόεδρος του ΔΣ του σωματείου Θ. Κορδός, υπογραμμίζοντας πως οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες που επιδιώκουν να παίξουν τον κοινωνικό τους ρόλο, δε χωράνε στους νόμους της ελεύθερης αγοράς και του κέρδους. Ο ίδιος, σε μια αποστροφή του λόγου του, παραδέχτηκε ότι το σωματείο το προηγούμενο διάστημα είχε πέσει σε "χειμερία νάρκη" (με την ευθύνη τίνος, άραγε;), ενώ, για να καλυφθεί από τις επικρίσεις εργαζομένων, για την αποχή του σωματείου από τους κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς αγώνες ("ΟΑ", αντεργατικό νομοσχέδιο), ισχυρίστηκε ότι "δεν είχαμε τα απαραίτητα επιχειρήματα".

Πάντως, ανεξάρτητα από το τι πιστεύουν και τι πράττουν κάποιες ηγεσίες, κανένας δεν μπορεί να ξεφύγει από την απαίτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργαζομένων στις συγκοινωνίες να δοθεί προς την κυβέρνηση μία και μόνη απάντηση: Αγώνας μέχρι την απόσυρση των νομοσχεδίων της ιδιωτικοποίησης και της κατάργησης των εργατικών δικαιωμάτων. Σε αυτό το πνεύμα ήταν και η ομιλία του Φώτη Τριχά, μέλους του ΔΣ του σωματείου, ο οποίος ζήτησε από τους εκπροσώπους του ΕΚΑ, να κηρύξει το Εργατικό Κέντρο στάση εργασίας, που θα καλύπτει όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς του Λεκανοπεδίου και να ζητηθεί από τους υποψήφιους δημάρχους να πάρουν θέση απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες.

Στη συνέλευση παραβρέθηκαν και μίλησαν ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ Δ. Τσοβόλας, ο Χ. Κατσιώτης μέλος της ΕΕ της ΓΣΕΕ, ο Γ. Φελώνης πρόεδρος του ΕΚΑ και άλλοι συνδικαλιστές.

Ακολούθησε πορεία προς το ΥΠΕΘΟ, όπου η αντιπροσωπεία των συνδικαλιστών, μετά από πολύωρη αναμονή, είχε μια τρίλεπτη συνάντηση "στο πόδι", με τους συναρμόδιους υπουργούς. Και εκεί, όμως, οι συνδικαλιστές βρήκαν απέναντί τους τον "τοίχο του εκσυγχρονισμού", προς δόξαν του διαλόγου που επικαλείται η κυβέρνηση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Παράσταση διαμαρτυρίας στον ΟΑΣΑ (2020-07-17 00:00:00.0)
Μεθοδεύσεις νοθείας στηρίζει η πλειοψηφία της διοίκησης (2018-05-17 00:00:00.0)
Συσκέψεις και συνελεύσεις (2012-09-22 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2007-04-11 00:00:00.0)
Νέες στάσεις εργασίας σήμερα (2000-03-09 00:00:00.0)
Υπονομεύουν κάθε μορφή αγώνα ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ (1998-09-12 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ