Πέμπτη 10 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Νοσηρό κλίμα στα δημόσια έργα

Βασιλεύουν η ρεμούλα, οι κακοτεχνίες, οι καθυστερήσεις και οι προσυνεννοήσεις εργολάβων στους διαγωνισμούς, ενώ η κυβέρνηση προσπαθεί να διορθώσει την κατάσταση με σπασμωδικές κινήσεις

Με σπασμωδικές κινήσεις (επανάληψη διαγωνισμών, έκπτωση εργολάβων κ.ά.), προσπαθεί η κυβέρνηση και το αρμόδιο ΥΠΕΧΩΔΕ να βάλουν τάξη στο χώρο των δημοσίων έργων, που, για άλλη μια φορά, θυμίζει "ζούγκλα". Για άλλη μια φορά, το κύκλωμα παραγωγής των δημοσίων έργων διαπιστώνεται ότι μαστίζεται από το σύνδρομο των κακοτεχνιών, των υπερβολικών εκπτώσεων στις προσφορές είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω κατόπιν συνεννόησης των εργολάβων μεταξύ τους κλπ. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι πολλά έργα να μην προχωρούν, ενώ σε άλλα, όπως η Εθνική Οδός Αθηνών - Υλίκης και Αθηνών - Κορίνθου, να παρατηρούνται τεράστιες κακοτεχνίες, αν και μόλις ολοκληρώθηκαν. Και να φανταστεί κανείς ότι τα φαινόμενα αυτά παρατηρούνται λίγους μόνο μήνες μετά την ψήφιση της νέας αλλαγής του νόμου για τα δημόσια έργα - της έκτης μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια! - η οποία, όπως αποδεικνύεται, κανένα πρόβλημα δεν έλυσε.

Για να γίνουν αντιληπτά το κομφούζιο και η ρεμούλα που επικρατούν σήμερα στο χώρο των δημοσίων έργων, με βασική αιτία την ανερμάτιστη πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση και στον τομέα αυτό, αρκεί να αναφέρουμε τα εξής παραδείγματα:

  • Πρόσφατα, ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή του δευτεροβάθμιου βιολογικού καθαρισμού της Ψυττάλειας (προϋπολογισμού 35 δισ. δρχ.), επειδή καμιά από τις προσφορές των εργολάβων δεν ικανοποιούσε τις τεχνικές προδιαγραφές της προκήρυξης.
  • Πριν από λίγο διάστημα, ακυρώθηκαν διαγωνισμοί για οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα, επειδή οι εργολάβοι έδιναν έκπτωση έως και ...99%! Δηλαδή, ούτε λίγο - ούτε πολύ, ήταν διατεθειμένοι να φτιάξουν τα έργα σχεδόν τζάμπα, προφανώς, ευελπιστώντας στη συνέχεια με διάφορα "κόλπα" να αυξήσουν το κόστος και να βγάλουν κέρδη.
  • Το καλοκαίρι ειδικό μηχάνημα από τη Δανία χαρτογράφησε τα τμήματα της Εθνικής Οδού, που κατασκευάστηκαν πρόσφατα και στα οποία διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν πλήθος κακοτεχνίες, που, για να επανορθωθούν, απαιτούνται δεκάδες δισ. δρχ.!
  • Πρόσφατα, το ΥΠΕΧΩΔΕ προχώρησε στην ανάθεση εργολαβίας με προϋπολογισμό 5 δισ. δρχ. περίπου, η οποία θα επανορθώσει την τεράστια κακοτεχνία της Εθνικής Οδού στη Μαλακάσα, που προκάλεσε εκτεταμένη κατολίσθηση. Τα χρήματα της επανόρθωσης θα πληρώσει, βέβαια, ο ελληνικός λαός, αφού κανείς εργολάβος δεν τιμωρήθηκε.
  • Μόλις προχτές, ανακοινώθηκε ότι και ο διαγωνισμός για την ανασύσταση της Λίμνης Κάρλας (προϋπολογισμού 29 δισ. δρχ.) θα επαναπροκηρυχτεί σε δύο μήνες περίπου, επειδή οι εργολάβοι - προφανώς σε συνεννόηση μεταξύ τους - έδωσαν μικρές εκπτώσεις στις προσφορές τους, μέχρι 15,5%.
  • Χτες, ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Χρ. Βερελής ανακοίνωσε ότι ξεκινάει διαδικασία αποβολής έξι εργολάβων, που είχαν αναλάβει έργα συντήρησης, βελτίωσης και κατασκευής αντιολισθητικών ταπήτων σε κεντρικούς δρόμους της Αττικής. Κι αυτό επειδή παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών, "σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έθεσε το υπουργείο για ολόσωμο αντιολισθηρό τάπητα, προκειμένου να αυξηθεί η αποτελεσματικότητά τους, καθώς και η διάρκεια ζωής και η αντοχή τους".

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ