ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /31
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΣ ΟΛΜΕ
Χωρίς στόχους και πρόγραμμα δράσης

Σε αδιέξοδο και χωρίς να καταρτιστούν πρόγραμμα δράσης και οι στόχοι του κλάδου για την κατάργηση του Ν.2525 και τη μη εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών κυβερνητικών μέτρων, κατέληξε η χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), ενώ αναβλήθηκε, για τις 3 Οκτώβρη, η προγραμματισμένη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ, που επρόκειτο να γίνει στις 26 Σεπτέμβρη.

Οπως επισημαίνει, ο Σάββας Σάββας,εκπρόσωπος της ΔΕΕ και μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, "για μια ακόμη φορά δεν τηρήθηκαν οι συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες από τα μέλη του ΔΣ, κατά τη συνεδρίαση, ενώ όσον αφορά την κατάρτιση του κειμένου του απολογισμού, υπήρξε συμφωνία των παρατάξεων ΔΑΚΕ - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ, αλλά διαπιστώθηκε αδιέξοδο στην προοπτική".

Η ΔΕΕ, τόνισε, δεν ψήφισε τον απολογισμό, γιατί δεν εγκρίνει την περσινή πορεία της ΟΛΜΕ, που καθόριζαν άλλες δυνάμεις. Διαφώνησε με την πρόταση για αναβολή της γενικής συνέλευσης των προέδρων και επέμενε (ιδίως αυτή την περίοδο με τη μεγάλη αβεβαιότητα εκπαιδευτικών και μαθητών), να γίνει η γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 26/9, με ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά και ιδιαίτερα στόχους και πρόγραμμα δράσης, σε αντίθεση με το κείμενο - έκθεση ιδεών, που πρότεινε η ΔΑΚΕ και συμφώνησε η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αντιπαιδαγωγικές οι συμπτύξεις τμημάτων

Αποφασισμένοι για αγώνες δηλώνουν γονείς και εκπαιδευτικοί. Τις αντιπαιδαγωγικές επιπτώσεις επισημαίνει ο σχολικός σύμβουλος, Γ. Βαγενάς

Αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις και πρωτοβουλίες, δηλώνουν εκπαιδευτικοί και γονείς του Δήμου Νίκαιας διαμαρτυρόμενοι για τις συμπτύξεις τμημάτων και την επιβολή αναλογίας 30 μαθητών ανά τμήμα. Σε κοινό ψήφισμα, το ΔΣ της Ενωσης Γονέων Νίκαιας και το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νίκαιας, δηλώνουν ότι "δεν επιτρέπουν την υποβάθμιση της εκπαίδευσης" που επιχειρείται με την κατανομή των μαθητών με την αναλογία ένας δάσκαλος ανά 30 μαθητές και ζητούν τη μείωση μαθητών ανά τμήμα.

Στο ίδιο θέμα αναφέρεται με επιστολή του προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, τους συλλόγους Εκπαιδευτικών και γονέων της περιοχής και της ΔΟΕ, ο σχολικός σύμβουλος 5ης και 9ης περιφέρειας Πειραιά, Γ. Βαγενάς,υπογραμμίζοντας τα παρακάτω:

  • "Μειώνονται δραματικά οι δυνατότητες παρέμβασης μαθητή και δασκάλου στον αγώνα για την κατάκτηση της γνώσης. Σ' ένα τμήμα π. χ. με 30 μαθητές, το παιδί έχει δύο φορές τη δυνατότητα σε μια διδακτική ώρα να παρέμβει στο μάθημα, ενώ σε ένα τμήμα με 15 μαθητές αυτές οι δυνατότητες είναι διπλάσιες.
  • Αντιμετωπίζονται, σε κάθε περίπτωση οι μαθητές ως νούμερα και όχι ως πρόσωπα με ανάγκες και ιδιαιτερότητες.
  • Δε λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερα αρνητικές κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που επικρατούν σε διάφορες περιοχές της χώρας, καθώς και η επιτακτική ανάγκη παρέγκλισης από τις γενικές κατευθύνσεις.
  • Εγκαταλείπεται τόσο ο παιδαγωγικός στόχος για εξατομικευμένη κατά το δυνατόν διδασκαλία, όσο και οι διακηρύξεις της κυβέρνησης για ενισχυτική διδασκαλία.
  • Δημιουργούνται στους μετακινούμενους μαθητές σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα που οδηγούν ακόμη και στην αποστροφή και στην άρνηση του παιδιού για το Σχολείο.
  • Υποτιμάται το δύσκολο έργο του εκπαιδευτικού (αντιμετωπίζεται ως υποζύγιο) και μειώνονται οι θέσεις εργασίας τη στιγμή που υπάρχουν πραγματικές ανάγκες".

Απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας, ο σχολικός σύμβουλος τονίζει: "η κατάσταση στα δημόσια Δημοτικά Σχολεία έχει χειροτερέψει σε σχέση με πέρσι και από την πλευρά του διδακτικού προσωπικού". "Τμήματα συμπτύσσονται και μικροί μαθητές μετακινούνται σε άλλα τμήματα και σχολεία", ενώ "αγνοήθηκαν οι προτάσεις των εκπαιδευτικών και των ίδιων των σχολικών συμβούλων που είναι οι πλέον αρμόδιοι για αυτά τα θέματα."

"Μαθητές ενός κατώτερου θεού"
  • Κατάληψη του 1ου Λυκείου Βόλου πραγματοποιούν οι μαθητές ενάντια στην υποβάθμιση
  • Την πολιτική που υποβαθμίζει την εκπαίδευση καταδίκασε ο βουλευτής Μαγνησίας του ΚΚΕ, Ν. Γκατζής

Μόνο θυμό και αγανάκτηση μπορεί να αισθάνθηκε η μαθητική κοινότητα της Μαγνησίας από το λόγο του πρωθυπουργού σε σχολείο της Αθήνας και τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Παιδείας, πως για το ξεκίνημα της νέας χρονιάς πάρθηκαν όλα τα μέτρα και όλα θα πάνε καλά. Οι συνέπειες της εφαρμογής του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525, για τον οποίο το ΚΚΕ και σύσσωμη η μαθητική κοινότητα της χώρας ήταν και είναι αντίθετοι, φάνηκαν σε όλο τους το μεγαλείο τις μέρες αυτές στη Μαγνησία, με τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν ιδιαίτερα στο "Καρτάλειο" Σχολικό Συγκρότημα.

Χτες, για τρίτη μέρα, οι μαθητές της Γ τάξης του 1ου ΤΕΛ έκαναν κατάληψη του σχολείου, γιατί αισθάνονται ως "μαθητές ενός κατώτερου θεού", όπως λένε. Το 8ο Ενιαίο Λύκειο, το οποίο προήλθε από τους μαθητές των πρώην 1ου και 3ου ΤΕΛ και τους αποφοίτους του 5ου Γυμνασίου, ακόμα δε λειτουργεί. Οι λόγοι; Γονείς μαθητών της "καλής κοινωνίας" της πόλης δε δέχονται τα παιδιά τους - απόφοιτοι του 5ου Γυμνασίου - να έχουν συμμαθητές - ακόμη και άλλων τάξεων -μαθητές των ΤΕΛ λόγω "ανομοιογένειας". Θεωρούν ακατάλληλους τους καθηγητές των πρώην ΤΕΛ να διδάξουν τη νέα "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" και με ένα "μνημείο ρατσιστικής αντίληψης" απαίτησαν τη μεταγραφή των παιδιών τους σε άλλα Ενιαία Λύκεια της πόλης, την οποία και επέτρεψε η Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής,αφού ενημερώθηκε για τα παραπάνω από καθηγητές και μαθητές, κατήγγειλε την ταξική πολιτική λιτότητας που εφαρμόζει η κυβέρνηση στον ευαίσθητο τομέα της παιδείας (φέτος 3.52%, από 3.56% πέρσι, με μέσο όρο στην Ευρώπη 5%), καυτηρίασε τη ρατσιστική αντίληψη ορισμένων γονιών, την έλλειψη εκπαιδευτηρίων και τη μηδαμινή χρηματοδότηση για συντηρήσεις - επισκευές, τις διπλοβάρδιες σε πολλά σχολεία, το πρόβλημα με τα βιβλία κ.ά., ενώ κάλεσε τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, να στείλουν μήνυμα καταδίκης αυτής της πολιτικής με τις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές.

ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Οι φορείς ενωμένοι απαιτούν καλύτερη παιδεία

Σε συντονισμό για τα προβλήματα της παιδείας προχώρησαν οι φορείς της Καρδίτσας, οι οποίοι ζητούν την κατάργηση του νόμου 2525/97 και ενιαία δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Προχτές, έγινε σύσκεψη στην αίθουσα του Δημαρχείου Καρδίτσας με τη συμμετοχή της ΕΛΜΕ Καρδίτσας, του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, του Συλλόγου Αδιορίστων Εκπαιδευτικών, Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, 15μελών Μαθητικών Συμβουλίων, των δημάρχων Καρδίτσας, Σοφάδων, Παλαμά, του Προέδρου Καρδ/λας, του Γεωπονικού Συλλόγου Καρδίτσας του Εργατικού Κέντρου, του παραρτήματος της ΑΔΕΔΥ, Σωματείων Εργαζομένων και Συλλόγου Γυναικών με αντικείμενο την παιδεία.

Στη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν η συνεχής όξυνση των προβλημάτων της παιδείας, οι αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που προωθούνται, η διάσπαση των βαθμίδων της εκπαίδευσης και η υποβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, η αύξηση της παραπαιδείας και της ανεργίας και τα άλλα προβλήματα που συνδέονται με την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Οι φορείς,που συμμετείχαν στη συζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω ζητούν κατάργηση του νόμου 2525/97, ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο, κατάργηση των ιδιωτικών ΙΕΚ και των διδάκτρων στα δημόσια, μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, με ανώτατο όριο τους 20 στο Δημοτικό και 25 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ζητούν, επίσης, μαζικούς διορισμούς με βάση την επετηρίδα, άμεσα να χορηγηθούν πιστώσεις για τους αναπληρωτές, κατασκευή νέων διδακτηρίων, κατάργηση των ρυθμίσεων για την αξιολόγηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών, άμεσο εξοπλισμό των σχολείων κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ