ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 29 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Στους δρόμους του αγώνα σήμερα για την παιδεία
  • Στις 7 το απόγευμα, συλλαλητήριο στην πλατεία Κάνιγγος
  • Κωμικοτραγικές καταστάσεις στα σχολεία της χώρας από την εφαρμογή των νέων μέτρων

Σήμερα, στις 7 το απόγευμα, στην πλατεία Κάνιγγος, γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές, φοιτητές και εργαζόμενοι ενώνουν τις φωνές τους σε ένα ακόμα συλλαλητήριο ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της λιτότητας και στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, τα οποία έχουν δημιουργήσει χαώδη κατάσταση στην εκπαίδευση. Η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ, οι Ομοσπονδίες Γονέων Αθήνας και Πειραιά, η ΠΕΑΕ, το Συντονιστικό Σωματείων Αθήνας, που διοργανώνουν το συλλαλητήριο, καλούν το λαό της Αθήνας να συμμετάσχει και να αγωνιστεί για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών νόμων και να διεκδικήσει αναβαθμισμένη εκπαίδευση στην υπηρεσία των αναγκών της κοινωνίας.

Χτες, το ΔΣ της ΟΛΜΕ σε συνέντευξη Τύπου κάλεσε σε μαζική συμμετοχή στο σημερινό συλλαλητήριο, ενώ περιέγραψε με τα πιο μελανά χρώματα την εικόνα που παρουσιάζουν τα σχολεία, τρεις βδομάδες μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ εκτιμούν ότι η διαδικασία των διορισμών δε θα ολοκληρωθεί πριν τα μέσα Οκτώβρη, ενώ τόνισαν πως οι διορισμοί μέχρι τώρα έχουν γίνει με πρόχειρο τρόπο, με αποτέλεσμα αλλού να υπάρχουν ελλείψεις και αλλού υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί (π.χ. Πειραιάς). Οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ εκτιμούν ότι μέχρι σήμερα μόνο στα Λύκεια έχουν χαθεί 500 χιλιάδες διδακτικές ώρες.Σε ό,τι αφορά το θέμα των βιβλίων, που σε πολλές περιοχές δεν έχουν ακόμα φτάσει, οι εκπρόσωποι των καθηγητών επισήμαναν πως εκδόθηκαν χωρίς να έχουν καταρτιστεί τα αναλυτικά προγράμματα, κάνοντας λόγο και για παρατυπίες και αδιαφάνεια στην έκδοσή τους.

Στη συνέντευξη το λόγο πήρε και η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας, Β. Τζιατζή,που περιέγραψε το καθεστώς άγχους στο οποίο αναγκάζονται να ζουν οι μαθητές σήμερα, κάνοντας λόγο για διαδικασία όχι μαθησιακή, αλλά ανταγωνιστική και "αφυδατωμένο σχολείο".

Χάος στα σχολεία της χώρας

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έδωσε χτες στη δημοσιότητα στοιχεία που περιγράφουν την κατάσταση σε Λύκεια της χώρας, σύμφωνα με τις αναφορές των τοπικών ΕΛΜΕ. Από τα ενδεικτικά αυτά στοιχεία προκύπτει πως η προσέλευση των μαθητών της Β κυρίως Λυκείου στα φροντιστήρια είναι από αυξημένη έως καθολική, ότι οι μαθητές, προκειμένου να γλιτώσουν από τις εξεταστικές συμπληγάδες του "Ενιαίου Λυκείου", μετακινούνται στη φτηνή κατάρτιση που προσφέρουν τα ΤΕΕ, τα οποία λειτουργούν σε... καθεστώς σύγχυσης.

Η Ε ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής επισημαίνει ότι πολλοί μαθητές έφυγαν από τα "Ενιαία Λύκεια" προς τα ΤΕΕ (περίπου 450 μαθητές στα τέσσερα ΤΕΕ), όπου δεν υπάρχουν βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, ενώ κωμικοτραγική χαρακτηρίζεται η κατάσταση, καθώς κανείς δε γνωρίζει τι μαθήματα θα γίνουν. Η ΕΛΜΕ επισημαίνει το φαινόμενο, μαθητές να προτιμούν το μάθημα της Πληροφορικής γιατί δεν εξετάζεται.

Η ΕΛΜΕ Καρδίτσας αναφέρει ότι δεν υπάρχουν αίθουσες και εργαστήρια εξοπλισμένα για να λειτουργήσουν οι κατευθύνσεις της Β Λυκείου, ενώ είναι άγνωστο αν θα λειτουργήσουν όλες οι σχολικές μονάδες. Οσες πάντως λειτουργήσουν, θα πρέπει να εναρμονιστούν με την εντολή της Διεύθυνσης και να υπολογιστούν τα τμήματα με αριθμό μαθητών 35.

Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου αναφέρει ότι η προσέλευση σε φροντιστήρια των μαθητών της Β Λυκείου είναι καθολική.

Η Α ΕΛΜΕ Πέλλας τονίζει ότι τα πιο πολλά σχολεία δεν έχουν ούτε τα βασικά εργαστήρια Φυσικής και Χημείας και τα περισσότερα σχολικά κτίρια έχουν ανάγκη επισκευών και τα κονδύλια για συντηρήσεις ήρθαν καθυστερημένα και περιορισμένα. Παρατηρείται επίσης το φαινόμενο σε μια σχολική μονάδα να λειτουργούν μέχρι και τέσσερα σχολεία χωρίς να ξέρει ο κάθε διευθυντής τις αρμοδιότητές του και να έχει δημιουργηθεί διοικητικό και εκπαιδευτικό χάος. Ενδεικτικό πάντως της διαρροής μαθητών προς τα ΤΕΕ είναι το παράδειγμα του 1ου ΤΕΕ Εδεσσας, που πέρσι είχε 150 μαθητές και φέτος πάνω από 350, χωρίς καμία αλλαγή σε υλικοτεχνική υποδομή, σε διοικητικό επίπεδο και καθηγητικό προσωπικό. Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των ΤΕΕ, αναφέρεται ότι δημιουργήθηκε τμήμα Κομμωτικής και Αισθητικής με 60 περίπου μαθητές και δεν υπάρχει ούτε ένας καθηγητής ειδικότητας για να τους διδάξει. Υπάρχει ένας μαθηματικός που τους κάνει δύο ώρες Μαθηματικά τη μέρα!

Η ΕΛΜΕ Αρκαδίας επισημαίνει ότι υπάρχουν μεγάλα κενά σε φιλολόγους και φυσικούς, που, όπως τονίζεται, οφείλονται σε εσφαλμένους υπολογισμούς του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε αποσπάσεις σε ΙΕΚ και υπηρεσίες χωρίς να καλυφθούν τα κενά. Παιχνίδι εντυπώσεων από τον υπουργό

Από τη Θράκη, όπου πραγματοποιεί τετραήμερη επίσκεψη, ο υπουργός Παιδείας επιχείρησε να απαντήσει στα στοιχεία που έδωσε η ΟΛΜΕ, παραπέμποντας σε "άλλα χρόνια", που, όπως είπε, τα κενά καλύπτονταν τα Χριστούγεννα. Ούτε λίγο - ούτε πολύ πάντως προσπάθησε να πείσει ότι οι χιλιάδες χαμένες ώρες δεν υπάρχουν παρά στο μυαλό: "Είναι εκ του πονηρού η κριτική που γίνεται ότι τα κενά δημιουργούν προβλήματα", τόνισε. "Τα μυαλά δημιουργούν προβλήματα".

Προσπαθώντας πάντως να διασκεδάσει την αρνητική εικόνα των μαθητών που καταφεύγουν μαζικά στα φροντιστήρια, προκειμένου να ανταποκριθούν στις διαρκείς εξετάσεις στο "Ενιαίο Λύκειο", ο υπουργός Παιδείας για μια ακόμα φορά κατέφυγε σε αναφορά στην Ενισχυτική Διδασκαλία, η οποία όπως είπε "θα λειτουργήσει".

"ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ"
Στη βάση, με αγωνιστικό πρόγραμμα

Με αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης και διεκδικητικό πλαίσιο, με αιχμή την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών νόμων, απευθύνεται η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών", η οποία καταψήφισε την εισήγηση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τις συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, ενόψει της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων στις 3 Οκτώβρη. Η εισήγηση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τις ΕΛΜΕ περιορίζεται σε μια γενικόλογη αναφορά σε αγώνες χωρίς να προτείνει συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης προς τις ΕΛΜΕ, ενώ στο ίδιο γενικόλογο πνεύμα κινείται και ο απολογισμός δράσης.

Η ΔΕΕ, περιγράφοντας τα γεγονότα που σημάδεψαν την περσινή σχολική χρονιά και την επίθεση στο δικαίωμα της μόρφωσης, που ξεκίνησε με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τονίζει ότι "η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ στάθηκε, απέναντι σ' αυτή την επίθεση, ανήμπορη να αντιδράσει, να οργανώσει αγώνες και να κατανοήσει το βάθος των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών". Για το θέμα των στόχων και αιτημάτων του κλάδου, η ΔΕΕ τονίζει ότι η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ "παλινωδούσε και συρρίκνωνε συνεχώς τα αιτήματα, με αποτέλεσμα το αίτημα της κατάργησης να μετατραπεί σε αναστολή και να απεμποληθεί το αίτημα της διατήρησης της επετηρίδας. Η υιοθέτηση, από την πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ, του αιτήματος της μονιμοποίησης των αναπληρωτών, καθώς και οι αποφάσεις για ξεχωριστές κινητοποιήσεις τους, τροφοδότησαν αυταπάτες σε τμήματα αναπληρωτών και διασπούσαν την ενιαία δράση του κλάδου για την κατάργηση του Ν. 2525. Οι θετικές αποφάσεις, π.χ., της 3ης Ιούνη για συγκεντρώσεις στα εξεταστικά, ήταν αποτέλεσμα της πίεσης από τα κάτω, γι' αυτό τα περισσότερα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ απουσίαζαν από τον αγώνα αυτό", τονίζει η ΔΕΕ.

Το πρόγραμμα δράσης που προτείνει η ΔΕΕ περιλαμβάνει: Συσκέψεις των ΕΛΜΕ με γονείς, μαθητές, εργατικούς φορείς, για ενημέρωση, συντονισμό και κοινή δράση και τοπικές ή περιφερειακές συγκεντρώσεις των ΕΛΜΕ με τρίωρες στάσεις. Συντονισμό των ΕΛΜΕ σε ευρύτερο επίπεδο, να μην επιτραπεί κανένας αξιολογητής στην τάξη, στα πλαίσια της ενίσχυσης των αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Καθηγητών, να αρνηθούν οι σύλλογοι να ορίσουν την πενταμελή επιτροπή αξιολόγησης, γιατί ανοίγει ο δρόμος για την εφαρμογή της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και των σχολείων. Η ΔΕΕ προτείνει επίσης 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 14 Οκτώβρη με συλλαλητήριο στις μεγάλες πόλεις και νέα Γενική Συνέλευση προέδρων στις 24 Οκτώβρη για κλιμάκωση του αγώνα.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
"Σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη" ο συνωστισμός των μαθητών

Η "σύγχρονη διεθνής παιδαγωγική αντίληψη" υπαγορεύει τις συμπτύξεις των τμημάτων, σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας, που συναντήθηκε χτες με εκπροσώπους των Ομοσπονδιών Γονέων Αθήνας και Πειραιά

"Σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη" συνιστά για την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το φαινόμενο να συνωστίζονται 30 μικροί μαθητές σε τάξεις των Δημοτικών Σχολείων και 35 στα τμήματα Γυμνασίων και Λυκείων, γι' αυτό προχωρά σε αυτό με... υπερβάλλοντα ζήλο. Και μπορεί το παραπάνω να φαντάζει υπερβολικό, αλλά αυτή την "παιδαγωγική θεωρία" επικαλέστηκε ο υφυπουργός Παιδείας σε συνάντηση που είχε χτες με εκπροσώπους των Ομοσπονδιών Γονέων Αθήνας και Πειραιά.

Στις 2 χτες το μεσημέρι, γονείς και μαθητές από Δημοτικά Σχολεία, κυρίως της περιοχής της Νίκαιας, όπου είναι έντονο το πρόβλημα με τις συμπτύξεις τμημάτων, συγκεντρώθηκαν μπροστά στο υπουργείο Παιδείας για να διεκδικήσουν να σταματήσει η πορεία προς τη διάλυση της εκπαίδευσης και να ξεκινήσει ουσιαστικός διάλογος με όλους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών Ενώσεων Γονέων Μαθητών των Νομαρχιών Αθήνας και Πειραιά συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Παιδείας, Γ. Ανθόπουλο, στον οποίο επέδωσαν υπόμνημα όπου αποτύπωναν τις αγωνίες του κινήματος γονέων μπροστά στην άθλια κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία. Σύμφωνα με εκπροσώπους των Ομοσπονδιών, η απάντηση που έλαβαν από τον υφυπουργό στις διαμαρτυρίες τους για τις συμπτύξεις τμημάτων ήταν ότι η "σύγχρονη διεθνής παιδαγωγική αντίληψη", που εκφράζεται από τις απόψεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τις συμβουλές του στο υπουργείο Παιδείας, υπαγορεύει πως η εκπαίδευση γίνεται καλύτερα με πολυπληθή τμήματα μαθητών! Μάλιστα, ο υφυπουργός Παιδείας παρουσίασε ως παράδειγμα... τα ιδιωτικά σχολεία στα οποία οι γονείς πληρώνουν αδρά για την εκπαίδευση των παιδιών τους σε πολυπληθή τμήματα. Σύμφωνα πάντα με τους εκπροσώπους γονέων, ο υφυπουργός Παιδείας τους είπε ότι οι αποφάσεις της κυβέρνησης θα εφαρμοστούν και τους παρέπεμψε σε... τρία χρόνια, οπότε και οι γονείς θα διαπιστώσουν ότι το νέο σύστημα θα αποδώσει!

"Παραλειπόμενα μιας αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης"

Η φιλοσοφία των μέτρων που η κυβέρνηση προσπαθεί να υλοποιήσει κατ' εντολή του ΟΟΣΑ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως ήδη έχουμε τονίσει, είναι η στροφή της μεγάλης πλειοψηφίας των νέων στην πρόωρη κατάρτιση, σε βάρος της γενικής μόρφωσης που προορίζεται για λίγους και εκλεκτούς. Αναφερόμαστε στη συνέχεια σε κάποιες ακόμη πλευρές που επιβεβαιώνουν αυτή την κατεύθυνση.

Αναχώματα για τη φοίτηση στο Λύκειο

"Υπολογίζεται ότι στις νέες κοινωνίες ο μέσος πολίτης... θα χρειαστεί ν' αλλάξει και 5 και 6 φορές επάγγελμα", λέει ο υπουργός Παιδείας. Και πιο κάτω: "Δημιουργούνται 70 Κέντρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού και συμβούλων... με ειδικούς που θα βοηθήσουν τα παιδιά στον επαγγελματικό προσανατολισμό". Δηλαδή βάσει των λεγομένων του κ. υπουργού ή, πιο σωστά, της "Λευκής Βίβλου", μια και από εκεί τα έχει αντιγράψει, ο σημερινός μαθητής - αυριανός εργαζόμενος θα αλλάξει επάγγελμα κάθε 6 - 7 χρόνια το αργότερο. Επειδή όμως με βάση το σύστημα από την Α Λυκείου πρέπει ο μαθητής να έχει αποφασίσει,θα πρέπει ο επαγγελματικός προσανατολισμός να εφαρμόζεται στη Γ Γυμνασίου.Ομως με βάση τα λεγόμενά τους, ο νέος - η νέα θέλουν 3 χρόνια να τελειώσουν το Λύκειο και 4 χρόνια το Πανεπιστήμιο. Συνολικά 7.Αν βάλουμε και το στρατιωτικό (βλέπετε το ΝΑΤΟ θέλει και τις γυναίκες στο στράτευμα), φτάνουμε στα 9.Θα πρέπει,δηλαδή, να εγκαταλείψουν κάθε ιδέα να εργαστούν στο τομέα που μόλις σπούδασαν και να αρχίσουν να τρέχουν σε προγράμματα καταρτίσεων. Τι νόημα λοιπόν θα έχουν τα πολυδιαφημιζόμενα Κέντρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού,αφού οι "συμβουλές" τους θα είναι πλέον άχρηστες;

Μα το ομολογεί παρακάτω ο ίδιος ο υπουργός: "...Θα βοηθήσουν (οι ειδικοί) τα παιδιά, έτσι που να μην έχουμε την αλόγιστη συρροή σε τμήματα ή σε επαγγέλματα που δε θα έχουν ζήτηση... Πρέπει να τους πούμε και να ξέρουν τι τους περιμένει και ποια είναι η προοπτική της ζωής αργότερα". Ετσι θα υπάρχουν 2 κρησάρες αποτρεπτικές. Πρώτα η "εθελοντική" (με το πιστόλι στο κρόταφο). Βάζοντάς τα κάτω κάθε οικογένεια πριν το Λύκειο (έξοδα για φροντιστήρια, αμφιβολία για το απολυτήριο, χάσιμο χρόνων με πιθανή αποτυχία και εκδίωξη από το Λύκειο, κλπ.) θα αποφασίζει "ελεύθερα" να μη στείλει το παιδί της στο Λύκειο.

Δεύτερη κρησάρα είναι η "επιβαλλόμενη".Αυτό το ρόλο επιφυλάσσουν στους "ειδικούς" των Κέντρων Επαγγελματικού Προσανατολισμού, οι οποίοι "θα πείθουν",χρησιμοποιώντας επιστημονικό χαρτί περιτυλίγματος, για το μέλλον που κάθε νέος είναι φτιαγμένος",σύμφωνα με τις εντολές που θα παίρνουν από τους προϊστάμενούς τους. Οσοι καταφέρουν και ξεπεράσουν τις κρησάρες, τους περιμένουν τα "φιλτραρίσματα" των εξετάσεων - πανελλαδικών, δεξιοτήτων κλπ.

Οι διαγνωστικές δοκιμασίες (κατά το μήνα Σεπτέμβρη), που είναι υποχρεωτικές για την Α Λυκείου, θα αποτελούν άλλο ένα ανάχωμα για φοίτηση στο Λύκειο. Τυχόν αποτυχία των μαθητών θα τους οδηγεί σε βιαστικές αποφάσεις εγκατάλειψης του Λυκείου, κάτω από την πίεση του οικογενειακού περιβάλλοντος αλλά και της ίδιας της διαμορφούμενης αρνητικής ψυχολογίας του μαθητή.

Οι δικαιολογίες ότι είναι απαραίτητα για να αποφασιστεί η λειτουργία ενισχυτικής διδασκαλίας είναι, το λιγότερο, για αφελείς. Γιατί είναι γνωστό ότι πολύ γρήγορα κάθε εκπαιδευτικός διαπιστώνει ποιοι μαθητές χρειάζονται ενίσχυση, χωρίς κανένα διαγνωστικό τεστ, το οποίο μάλιστα θα γίνεται χωρίς προειδοποίηση και πριν προσανατολιστούν οι μαθητές από το κλίμα αδράνειας του καλοκαιριού στην εκπαιδευτική διαδικασία (αρ. 7, παρ. 4). Και ναι μεν τώρα στην αρχή θεωρητικά οι ερωτήσεις θα μπορούν να διατυπώνονται από τους διδάσκοντες, αλλά γρήγορα θα ακολουθήσουν υποδείγματα από τους εγκεφάλους του υπουργείου, ιδιαίτερα μάλιστα με το ξεκίνημα λειτουργίας της Τράπεζας Θεμάτων. Αλλιώς τι νόημα θα είχε η υποχρεωτική φύλαξη των "διαγνωστικών", αφού δε λαμβάνεται υπόψη η βαθμολογία; (αρ. 7, παρ. 6).

Τράπεζα Θεμάτων για... κλωνοποίηση

Από την Τράπεζα Θεμάτων,που θα λειτουργεί με ευθύνη του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας (ΚΕΕ), η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων στις πανελλήνιες εξετάσεις αντλεί θέματα.Γίνεται, λέει, για "υποβοήθηση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων με την έννοια της παροχής σε αυτήν ενδεικτικών θεμάτων, που απεικονίζουν κατά τρόπο έγκυρο και αντιπροσωπευτικό τη σχολική πραγματικότητα και αντανακλούν τα θέματα, που συνήθως χρησιμοποιούνται στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη..." (αρ. 21, παρ. 50). Το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας είναι υπεύθυνο για τη διαμόρφωση της Τράπεζας. Δηλαδή, σε απλά ελληνικά, εκπαιδευτικοί και μαθητές θα πειθαναγκάζονται να ακολουθούν τις ερωτήσεις και απαντήσεις που θα διαμορφώνουν οι εντολοδόχοι κυβερνητικοί που με Υπουργική Απόφαση θα στελεχώνουν την ΚΕΕ.

Οποιαδήποτε παρέκκλιση από την προγραμματιζόμενη κλωνοποίηση για τη διαμόρφωση ανθρώπων με το ίδιο ιδεολογικό και πολιτικό υπόβαθρο με των κυβερνώντων θα έχει τις ανάλογες συνέπειες από τα ΠΔ 140 και 246 περί "αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μαθητών".

Φάκελος επιδόσεων και δραστηριοτήτων

Σύμφωνα με το αρ. 12, παρ. 1, σε κάθε Λύκειο παρέχεται η δυνατότητα να τηρείται φάκελος του μαθητή που θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εργασίες πέραν των υποχρεωτικών, αναφορές, σχολικές δραστηριότητες, επαίνους, βραβεία, διακρίσεις στο πνευματικό, πολιτιστικό, κοινωνικό και αθλητικό τομέα κλπ.

Οι διδάσκοντες υποχρεούνται να συνεκτιμήσουν το "φάκελο" στην προφορική βαθμολογία (αρ. 12, παρ. 2). Βέβαια δεν είναι δυνατό να υπάρξει κοινό κριτήριο εκτίμησης για όλους τους διδάσκοντες, που μπορούν αυθαίρετα να ανεβάσουν ή να κατεβάσουν την προφορική βαθμολογία.

Εκτός από τους κινδύνους υποκειμενισμού, το σύστημα αυτό αποσκοπεί στον ιδεολογικοπολιτικό έλεγχο και τη συμμόρφωση των μαθητών, στη διαμόρφωση μιας πειθήνιας και εξαρτημένης προσωπικότητας των νέων ανθρώπων.

Μαθήματα επιλογής για τα... μάτια

Τα παιδιά, λέει, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από 8 - 9 μαθήματα στη Β και άλλα τόσα στη Γ Λυκείου. Στην πράξη όμως αυτά εκμηδενίζονται: Πώς;Οι μαθητές θέλουν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε όσο το δυνατό περισσότερες σχολές των ΑΕΙ - ΤΕΙ. Αυτό το εξασφαλίζουν επιλέγοντας το μάθημα: "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας".

Επίσης με εγκυκλίους του υπουργείου Παιδείας ορίζονται προϋποθέσεις για να λειτουργήσουν τάξεις με μαθήματα επιλογής. Η μη ύπαρξη των προϋποθέσεων σημαίνει ότι ο μαθητής θα πρέπει να αλλάξει την επιλογή του ή να βρει κάποιο άλλο Λύκειο που θα λειτουργεί τάξη με το μάθημα που θέλει και να μεταγραφεί.Π.χ. σε Λύκειο με ένα τμήμα στη Β τάξη (ας υποθέσουμε 30 μαθητές) για να δημιουργηθεί τμήμα κατεύθυνσης απαιτούνται 11 μαθητές. Αρα μπορούν να λειτουργήσουν οι δύο κατευθύνσεις. Για να εγκριθεί η διδασκαλία του μαθήματος επιλογής πρέπει να ζητήσουν το ίδιο μάθημα το λιγότερο 8 μαθητές. Οι υπόλοιποι 7 ή πρέπει να "ξεχάσουν" το μάθημα της αρεσκείας τους ή να αλλάξουν Λύκειο. Τότε όμως θα μειωθεί ο συνολικός αριθμός και μπορεί να μη λειτουργήσει μια από τις δύο κατευθύνσεις και να αλλάξουν και άλλοι Λύκειο.

Φυσικά, αυτό που στην πράξη θα συμβεί είναι οι μαθητές να παραιτηθούν από τις προτιμήσεις τους. Οι δε συνάδελφοι να τραβιούνται σαν λάστιχο σε διάφορα σχολεία, για να συμπληρώσουν ωράριο.

Υπάρχει διέξοδος

Γίνεται πλέον φανερό ότι είναι ανάγκη να πάψει το Λύκειο να αποτελεί βαθμίδα επιλογής για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Χρειάζεται ριζική αναδιοργάνωσή του ώστε να αποτελεί αυτόνομη μονάδα που θα ολοκληρώνει τη γενική μόρφωση και θα δίνει ουσιαστικά εφόδια για τη ζωή, για όλους τους νέους. Να καθιερωθεί το ενιαίο υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο. Η όποια διαδικασία επιλογής να γίνεται μετά το Λύκειο. Οι όποιες λύσεις δοθούν τελικά, θα εξαρτηθούν από τη στάση όχι μόνο του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά γενικότερα του εργατικού λαϊκού κινήματος. Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και εργαζόμενοι, με τον αγώνα τους μπορούν να διαλύσουν το μαύρο μέλλον που τους επιφυλάσσουν οι εντολοδόχοι των πολυεθνικών.

Γ. Μ.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αποφασιστική υπεράσπιση του ασύλου
  • Συνεχίζουν τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις τους οι φοιτητές της Θεσσαλονίκης, μέχρι να καταργηθεί η απόφαση της Συγκλήτου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για την άρση του ασύλου
  • Την απόφαση της Συγκλήτου καταγγέλλουν η ΝΑΣ θεσσαλονίκης και ο συνδυασμός "Θεσσαλονίκη - Αντεπίθεση Τώρα"

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις μέχρι να καταργηθεί η απόφαση της Συγκλήτου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για την άρση του ασύλου, είναι οι Φοιτητικοί Σύλλογοι αλλά και οι φοιτητές, οι οποίοι, χτες, για δεύτερη μέρα πραγματοποίησαν κατάληψη στο κτίριο της Διοίκησης του Πανεπιστημίου.

Η χτεσινή κινητοποίηση, συνέχεια της συμβολικής κατάληψης που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, δεν ήταν παρά μόνο η αρχή των αγώνων, όπως δηλώνουν οι φοιτητές. Ηδη το Συντονιστικό των Φοιτητών κλιμακώνει τις κινητοποιήσεις του, πραγματοποιώντας μαζικές παραστάσεις στους προέδρους των τμημάτων. Αύριο στις 9 π.μ. θα προχωρήσει σε μαζική παράσταση στην Πρυτανεία του ΑΠΘ και μετά στον πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Την Πέμπτη θα πραγματοποιήσει συνάντηση - συζήτηση με τους φορείς της πόλης και το βράδυ στις 9 η ώρα θα δοθεί συναυλία έξω από το χώρο της Πρυτανείας. Αναφερόμενος στην αντιδημοκρατική απόφαση της Συγκλήτου ο Βασίλης Τασούλας, γραμματέας της Σπουδάζουσας της ΚΝΕ Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι "τα όποια κρούσματα εγκληματικότητας και τα όποια προβλήματα τέτοιου είδους που υπάρχουν, δεν μπορούν να λυθούν με την κατάργηση του ασύλου. Η εγκληματικότητα είναι ένα κοινωνικό πρόβλημα που έχει να κάνει με τη γενικότερη πολιτική που εφαρμόζεται. Θεωρούμε ότι μέτρα βελτίωσης μπορούν να παρθούν αλλά δεν έχουν να κάνουν με το άσυλο. Η Αστυνομία μπορεί να συλλαμβάνει κακοποιά στοιχεία έξω από το χώρο του Πανεπιστημίου μια και όσοι μπαίνουν σ' αυτό ξαναβγαίνουν".

Το Συντονιστικό των Φοιτητικών Συλλόγων, που αποτελείται από τους Συλλόγους Βιολογικού, Γεωπονίας, Κτηνιατρικής, Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Παιδαγωγικού, ΣΟΦΕΘ, Φιλολογικού, Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Φυσικού, καλεί όλους τους φοιτητές μέσα από τα συλλογικά τους όργανα, αλλά και τον καθένα χωριστά να πάρουν θέση και να καταδικάσουν την οποιαδήποτε προσπάθεια καταστρατήγησης του ασύλου.

Την απόφαση της Συγκλήτου καταδικάζει και η "Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία Θεσσαλονίκης", επισημαίνοντας ότι το πανεπιστημιακό άσυλο κατακτήθηκε μετά από σκληρούς αγώνες του λαϊκού και φοιτητικού κινήματος.

Ανάλογη ανακοίνωση - καταγγελία της απόφασης της Συγκλήτου εξέδωσε και ο συνδυασμός "Θεσσαλονίκη - Αντεπίθεση Τώρα", καλώντας το λαό της πόλης να μη συνεργήσει σ' αυτό το έγκλημα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ