ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Νοέμβρη 1998
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ"
Εγκληματικές ευθύνες!

Αποκαλυπτικά στοιχεία και μαρτυρίες, όσον αφορά την εγκληματική αμέλεια λιμενικών αρχών, ΕΚΟ, πλοιοκτητριών εταιριών για το δυστύχημα

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για το τραγικό ναυτεργατικό δυστύχημα της περασμένης Δευτέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όταν το ρυμουλκό "ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ" λαμπάδιασε, στέλνοντας στο θάνατο τέσσερις ναυτεργάτες. Ναυτεργάτες, που βρίσκονταν κοντά στον τόπο του δυστυχήματος, οι αυτοψίες που έγιναν, οι συνομιλίες μέσω ασύρματου μεταξύ ρυμουλκών που καταγράφτηκαν, δείχνουν ότι όλο το λιμάνι είχε βουίξει για τη διαρροή πετρελαιοειδών κατά την εκφόρτωση βενζίνης από το δεξαμενόπλοιο "ΚΡΗΤΗ ΓΚΟΛΝΤ" (του Βαρδινογιάννη) στις εγκαταστάσεις της ΕΚΟ, όμως κανείς από τους αρμόδιους της ΕΚΟ ή από τις λιμενικές αρχές δεν το αντιλήφθηκε (;) για να διακόψει την εργασία, αν και θα έπρεπε να βρίσκονται σε ετοιμότητα, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην περιοχή.

Το ρυμουλκό είναι καμένο κυρίως στο κάτω μέρος του, που σημαίνει ότι η φωτιά ξεκίνησε από τη θάλασσα. Σύμφωνα με την αυτοψία ειδικών, φαίνεται ότι σκάφος βρισκόταν πάνω σε κηλίδα πετρελαιοειδών. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την ανακοίνωση της Ενωσης Πλοηγών Θεσσαλονίκης, στην οποία αναφέρεται: "Οι κάβοι του πλοίου λόγω της θαλασσοταραχής κόπηκαν και χτύπησαν τον αγωγό της ΕΚΟ, ο οποίος κρεμόταν από την κουπαστή του δεξαμενόπλοιου, με αποτέλεσμα να χυθούν μεγάλες ποσότητες βενζίνης στη θάλασσα".

Τη διαρροή τη γνώριζε και ο πλοίαρχος του ρυμουλκού, καθώς στην καταγραμμένη συνομιλία του, μέσω ασυρμάτου, με τον πλοίαρχο του δεξαμενοπλοίου ζήτησε να απομακρυνθεί, επειδή οι άνθρωποί του "έπεσαν κάτω σαν κοτόπουλα" από τις αναθυμιάσεις. Ο πλοίαρχος του δεξαμενοπλοίου ζητούσε από το ρυμουλκό να παραμείνει για να συγκρατεί το πλοίο, επειδή υπήρχε ο κίνδυνος ατυχήματος, λόγω των σφοδρών ανέμων και της θαλασσοταραχής. Επίσης έχει καταγραφεί ανάλογη συνομιλία του πλοιάρχου του "ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ" με πλοίαρχο άλλου ρυμουλκού.

Παρά το συνεχή διάλογο μέσω ασυρμάτου του πλοιάρχου του ρυμουλκού με παρακείμενα πλοία και το δεξαμενόπλοιο, που έδειχνε ότι η κατάσταση ήταν ανεξέλεγκτη και άκρως επικίνδυνη, οι λιμενικές αρχές της Θεσσαλονίκης και οι υπεύθυνοι των εγκαταστάσεων της ΕΚΟ δεν παρενέβησαν!

Υπεύθυνοι, πάντως, για την παραβίαση της εφαρμογής του Κανονισμού Λιμένος, ο οποίος προβλέπει ότι δε γίνονται φορτοεκφορτώσεις εύφλεκτων υλικών κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες,όπως αυτές που επικρατούσαν την ημέρα της τραγωδίας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης (άνεμοι 8 - 9 μποφόρ) κρίθηκαν ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου, καθώς και δύο υπάλληλοι της ΕΚΟ. Αυτοί κατηγορούνται για ανθρωποκτονία από αμέλεια, πρόκληση ναυαγίου, εμπρησμό από αμέλεια και ρύπανση της θάλασσας. Χτες το πρωί οδηγήθηκαν στον ανακριτή, ο οποίος τους έδωσε διορία μέχρι και αύριο για να ετοιμάσουν την απολογία τους.

Η πλοιοκτήτρια εταιρία του μοιραίου ρυμουλκού, σε ανακοίνωσή της, ισχυρίζεται ότι οι κινήσεις του ρυμουλκού ρυθμίζονται από τον πλοίαρχο του πλοίου στο οποίο προσφέρεται η βοήθεια. Ετσι, σύμφωνα με την εταιρία, ο καπετάνιος του "ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ" παρέμεινε στο δεξαμενόπλοιο, επειδή φοβήθηκε ότι σε τυχόν ατύχημα θα του ρίχνονταν ευθύνες...

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης αποφάνθηκε χτες ότι κύριος υπεύθυνος είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και έτσι είναι περιττή η λήψη οποιουδήποτε επιπλέον μέτρου!

Ναυτεργατικά σωματεία

Η ΠΕΜΕΝ,ο "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και η Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών,με κοινή ανακοίνωση, επισημαίνουν ότι έχει στηθεί επιχείρηση συγκάλυψης των υπευθύνων και μετατόπισης ευθυνών. "Υπεύθυνη για τη φορτοεκφόρτωση δεν είναι μόνο η εγκατάσταση της ΕΚΟ και το πλοίο, αλλά, πριν από όλα, αυτοί που εποπτεύουν εάν εφαρμόζεται ο νόμος και η ασφάλεια του λιμανιού. Και αυτοί, στην προκειμένη περίπτωση, είναι η λιμενική αρχή". "Δεν μπορούν αυτοί - συνεχίζεται - που συστηματικά παρανομούν (λιμενική αρχή) για να υπηρετούν τους μεγαλοεφοπλιστές να ελέγχουν την προανακριτική διαδικασία. Δεν μπορούν οι υπεύθυνοι να βγάζουν πόρισμα ότι φταίει το ρυμουλκό και να το ανακοινώνουν στα ΜΜΕ πριν ξεκινήσει η προανάκριση"!

Τα σωματεία επισημαίνουν ότι, σύμφωνα με μαρτυρίες ναυτεργατών, η διαρροή από τη μάνικα εκφόρτωσης βενζίνης είχε ξεκινήσει πολλές ώρες πριν συμβεί το τραγικό συμβάν. "Δεν επέτρεπαν στο ρυμουλκό - τονίζεται - να απομακρυνθεί πριν επιβιβαστεί πιλότος, για να καλύψουν τη ρύπανση και να μην καθυστερήσει το δεξαμενόπλοιο". Τα σωματεία επισημαίνουν ότι πρέπει να ανατραπεί αυτή η πολιτική της εξασφάλισης του μέγιστου δυνατού κέρδους για το κεφάλαιο, που είναι ο κύριος υπεύθυνος για τη διόγκωση των προβλημάτων.

Παμπειραϊκό κάλεσμα αγώνα

Σε συλλαλητήριο, στις 8 Δεκέμβρη, στο ΕΚΠ, καλεί η Απεργιακή Επιτροπή

"Επί ποδός" βρίσκονται εργαζόμενοι, συνδικαλιστές και σωματεία του Πειραιά για την οργάνωση και την επιτυχία του Παμπειραϊκού - Πανεργατικού Συλλαλητηρίου,που διοργανώνει η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Σωματείων, στις 8 Δεκέμβρη, στις 6 το απόγευμα, στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά,καθώς και για την επιτυχία της Πανελλαδικής Πανεργατικής Απεργίας στις 15 Δεκέμβρη και τη μαζική συμμετοχή των εργαζομένων στην απεργιακή συγκέντρωση, που θα γίνει στην Πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Κοτζιά).

Με ανακοίνωση που εξέδωσε χτες η Συντονιστική Επιτροπή τονίζει ότι οι εργαζόμενοι της χώρας βρίσκονται αντιμέτωποι με την πιο σκληρή και ανελέητη επίθεση που έχει εξαπολύσει το μαύρο μέτωπο κυβέρνησης - οικονομικής ολιγαρχίας - ΕΕ, με τις ευλογίες και τη συγκατάθεση των υποταγμένων πλειοψηφιών στις συνδικαλιστικές ηγεσίες των ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, EKΠ, ΠΝΟ και άλλες Ομοσπονδίες και Εργατικά Κέντρα.

"Επιβάλλεται - σημειώνεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση - να αποκρούσουμε τη σφοδρή ταξική επίθεση κυβέρνησης και οικονομικής ολιγαρχίας, να αλλάξουμε την υπάρχουσα κατάσταση. Να απομονώσουμε τις πλειοψηφίες των ανώτερων συνδικαλιστικών οργανώσεων, που υπονομεύουν τους αγώνες μας και επιδιώκουν τον αποπροσανατολισμό των εργαζομένων και τον ακρωτηριασμό των αγωνιστικών τους διαθέσεων, που στηρίζουν με χέρια και με πόδια τις πολιτικές που συναποφασίζουν κυβέρνηση - κεφάλαιο και ΕΕ".

Καταλήγοντας, η Συντονιστική Επιτροπή υπογραμμίζει: "Πρέπει οι εργαζόμενοι να συντονίσουν τη δράση τους τοπικά και πανελλαδικά, να μαζικοποιήσουμε τα σωματεία μας. Πρέπει να ανοίξει ο δρόμος για μια άλλη πολιτική, που θα διαμορφώνεται κύρια μέσα από τη συντονισμένη δράση και τους αγώνες μας. Να δυναμώνουν οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός παλλαϊκού μετώπου, ικανού να αποκρούσει αυτή την επίθεση, να επιβάλει νέες κατακτήσεις, να συνδέει το σήμερα με την προοπτική ενός αύριο, που ο λαός ο ίδιος θα διαφεντεύει τη μοίρα του".

Σύσκεψη για το ... "Εθνικό Σχέδιο"

Το νέο σχέδιο για την απασχόληση συζήτησαν χτες οι αρμόδιοι υπουργοί

Τη "βελτίωση" του λεγόμενου "Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Απασχόληση", το οποίο είναι ουσιαστικά μια αντεργατική ανακεφαλαίωση των πολιτικών της κυβέρνησης, για τις εργασιακές σχέσεις, την ανεργία, την επαγγελματική κατάρτιση, ενώ περιλαμβάνει βασικές κατευθυντήριες γραμμές για την πολιτική "ανάπτυξης", την Παιδεία και μια σειρά ακόμη τομείς, εξέτασαν χτες οι αρμόδιοι υπουργοί της κυβέρνησης.

Στη σχετική σύσκεψη, που έγινε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, συμμετείχαν οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας, Εργασίας, Ανάπτυξης, Παιδείας, Γεωργίας και ο οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Τ. Γιαννίτσης.

Στη σύσκεψη συζητήθηκε η σύνταξη του νέου σχεδίου για το 1999, ενόψει και της κατάληξης του Κοινοτικού Σχεδίου Απασχόλησης, το οποίο θα συζητηθεί σε δυο συνόδους υπουργών, Εργασίας και Εθνικής Οικονομίας - Εργασίας, στις αρχές Δεκέμβρη. Σκοπός της κυβέρνησης φαίνεται να είναι η ένταση της πολιτικής της, καθώς θεωρεί το 1999 έτος "κρίσης" για την ένταξη της χώρας μας στην ΟΝΕ.

Ειδικότεροι στόχοι που εμφανίζεται να έχει η κυβέρνηση, αναφορικά με το νέο σχέδιο απασχόλησης, είναι να θέσει ακόμη πιο συγκεκριμένους στόχους και να εξετάσει εκ νέου τις ποσοστικοποιήσεις αυτών των στόχων. Οι στόχοι που περιλαμβάνονται στο εθνικό σχέδιο πρέπει να είναι αριθμητικοί, καθώς η ΚΟΜΙΣΙΟΝ εκτελεί αυστηρούς ελέγχους για την υλοποίηση των αντίστοιχων σχεδίων σε όλες τις χώρες της ΕΕ, καθώς και στη δική μας.

Δίωρη στάση στα Σπάτα

Δίωρη στάση εργασίας από τις 7.30 έως τις 10.30 πμ πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων που απασχολούνται στο κεντρικό κτίριο στο νέο αερολιμένα στα Σπάτα, με απόφαση του Παραρτήματος Εργαζομένων στο νέο αερολιμένα και των Συνδικάτων Οικοδόμων Αθήνας, Μετάλλου Αθήνας και Μετάλλου Πειραιά. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στις μαζικές απολύσεις που ανακοινώθηκαν απ' τη γερμανική εταιρία μεταλλοκατασκευών ΚΡΑΝΤΖ - ΤΚΤ και απαιτούν 7ωρο - 5ήμερο για όλους και αυξήσεις, ενώ προειδοποιούν με παραπέρα κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

ΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αντίσταση στην ασυδοσία

Σε ανακοίνωσή της, η Κομματική Οργάνωση Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ εκφράζει συλλυπητήρια στις οικογένειες των τεσσάρων ναυτεργατών και επισημαίνει:

"Στις εκατόμβες των θυμάτων της εργατικής τάξης για την ασύδοτη κερδοφορία του κεφαλαίου, προστέθηκαν με τραγικό τρόπο τέσσερις εργαζόμενοι. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της υπερεντατικοποίησης της δουλιάς, που επιβάλλουν οι εφοπλιστές στους ναυτεργάτες. Είναι το αποτέλεσμα της παραβίασης στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας στις εγκαταστάσεις της ΕΚΟ. Ενώ λοιπόν είναι γνωστοί οι ένοχοι, η διαδικασία της έρευνας ακολουθεί την πεπατημένη. Ψάχνει να βρει εξιλαστήρια θύματα στους εργαζόμενους της ΕΚΟ ή στο προσωπικό του πλοίου "ΚΡΗΤΗ ΓΚΟΛΝΤ". Την ώρα που όλα δείχνουν ότι πρέπει να παρθούν μέτρα βελτίωσης των συνθηκών εργασίας, των αμοιβών, γενικότερα των δικαιωμάτων, στοιχείο απαραίτητο για να ελαχιστοποιούνται και τα τυχαία περιστατικά, η κυβέρνηση επιτίθεται με τα "μίνι" και τα "μάξι" νομοσχέδια σε ό,τι έχει απομείνει. Προχωρώντας στο μονόδρομο της ΟΝΕ με ασύδοτο το πολυεθνικό κεφάλαιο και τους εργαζόμενους φθηνό εμπόρευμα, τέτοια φαινόμενα, θα ενταθούν παραπέρα. Η μόνη λύση είναι ο ενωμένος αγώνας των εργατών ενάντια σ' αυτήν την ασυδοσία".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ