Πέμπτη 26 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ"
Εγκληματικές ευθύνες!

Αποκαλυπτικά στοιχεία και μαρτυρίες, όσον αφορά την εγκληματική αμέλεια λιμενικών αρχών, ΕΚΟ, πλοιοκτητριών εταιριών για το δυστύχημα

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για το τραγικό ναυτεργατικό δυστύχημα της περασμένης Δευτέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όταν το ρυμουλκό "ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ" λαμπάδιασε, στέλνοντας στο θάνατο τέσσερις ναυτεργάτες. Ναυτεργάτες, που βρίσκονταν κοντά στον τόπο του δυστυχήματος, οι αυτοψίες που έγιναν, οι συνομιλίες μέσω ασύρματου μεταξύ ρυμουλκών που καταγράφτηκαν, δείχνουν ότι όλο το λιμάνι είχε βουίξει για τη διαρροή πετρελαιοειδών κατά την εκφόρτωση βενζίνης από το δεξαμενόπλοιο "ΚΡΗΤΗ ΓΚΟΛΝΤ" (του Βαρδινογιάννη) στις εγκαταστάσεις της ΕΚΟ, όμως κανείς από τους αρμόδιους της ΕΚΟ ή από τις λιμενικές αρχές δεν το αντιλήφθηκε (;) για να διακόψει την εργασία, αν και θα έπρεπε να βρίσκονται σε ετοιμότητα, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην περιοχή.

Το ρυμουλκό είναι καμένο κυρίως στο κάτω μέρος του, που σημαίνει ότι η φωτιά ξεκίνησε από τη θάλασσα. Σύμφωνα με την αυτοψία ειδικών, φαίνεται ότι σκάφος βρισκόταν πάνω σε κηλίδα πετρελαιοειδών. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την ανακοίνωση της Ενωσης Πλοηγών Θεσσαλονίκης, στην οποία αναφέρεται: "Οι κάβοι του πλοίου λόγω της θαλασσοταραχής κόπηκαν και χτύπησαν τον αγωγό της ΕΚΟ, ο οποίος κρεμόταν από την κουπαστή του δεξαμενόπλοιου, με αποτέλεσμα να χυθούν μεγάλες ποσότητες βενζίνης στη θάλασσα".

Τη διαρροή τη γνώριζε και ο πλοίαρχος του ρυμουλκού, καθώς στην καταγραμμένη συνομιλία του, μέσω ασυρμάτου, με τον πλοίαρχο του δεξαμενοπλοίου ζήτησε να απομακρυνθεί, επειδή οι άνθρωποί του "έπεσαν κάτω σαν κοτόπουλα" από τις αναθυμιάσεις. Ο πλοίαρχος του δεξαμενοπλοίου ζητούσε από το ρυμουλκό να παραμείνει για να συγκρατεί το πλοίο, επειδή υπήρχε ο κίνδυνος ατυχήματος, λόγω των σφοδρών ανέμων και της θαλασσοταραχής. Επίσης έχει καταγραφεί ανάλογη συνομιλία του πλοιάρχου του "ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ" με πλοίαρχο άλλου ρυμουλκού.

Παρά το συνεχή διάλογο μέσω ασυρμάτου του πλοιάρχου του ρυμουλκού με παρακείμενα πλοία και το δεξαμενόπλοιο, που έδειχνε ότι η κατάσταση ήταν ανεξέλεγκτη και άκρως επικίνδυνη, οι λιμενικές αρχές της Θεσσαλονίκης και οι υπεύθυνοι των εγκαταστάσεων της ΕΚΟ δεν παρενέβησαν!

Υπεύθυνοι, πάντως, για την παραβίαση της εφαρμογής του Κανονισμού Λιμένος, ο οποίος προβλέπει ότι δε γίνονται φορτοεκφορτώσεις εύφλεκτων υλικών κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες,όπως αυτές που επικρατούσαν την ημέρα της τραγωδίας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης (άνεμοι 8 - 9 μποφόρ) κρίθηκαν ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου, καθώς και δύο υπάλληλοι της ΕΚΟ. Αυτοί κατηγορούνται για ανθρωποκτονία από αμέλεια, πρόκληση ναυαγίου, εμπρησμό από αμέλεια και ρύπανση της θάλασσας. Χτες το πρωί οδηγήθηκαν στον ανακριτή, ο οποίος τους έδωσε διορία μέχρι και αύριο για να ετοιμάσουν την απολογία τους.

Η πλοιοκτήτρια εταιρία του μοιραίου ρυμουλκού, σε ανακοίνωσή της, ισχυρίζεται ότι οι κινήσεις του ρυμουλκού ρυθμίζονται από τον πλοίαρχο του πλοίου στο οποίο προσφέρεται η βοήθεια. Ετσι, σύμφωνα με την εταιρία, ο καπετάνιος του "ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ" παρέμεινε στο δεξαμενόπλοιο, επειδή φοβήθηκε ότι σε τυχόν ατύχημα θα του ρίχνονταν ευθύνες...

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης αποφάνθηκε χτες ότι κύριος υπεύθυνος είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και έτσι είναι περιττή η λήψη οποιουδήποτε επιπλέον μέτρου!

Ναυτεργατικά σωματεία

Η ΠΕΜΕΝ,ο "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και η Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών,με κοινή ανακοίνωση, επισημαίνουν ότι έχει στηθεί επιχείρηση συγκάλυψης των υπευθύνων και μετατόπισης ευθυνών. "Υπεύθυνη για τη φορτοεκφόρτωση δεν είναι μόνο η εγκατάσταση της ΕΚΟ και το πλοίο, αλλά, πριν από όλα, αυτοί που εποπτεύουν εάν εφαρμόζεται ο νόμος και η ασφάλεια του λιμανιού. Και αυτοί, στην προκειμένη περίπτωση, είναι η λιμενική αρχή". "Δεν μπορούν αυτοί - συνεχίζεται - που συστηματικά παρανομούν (λιμενική αρχή) για να υπηρετούν τους μεγαλοεφοπλιστές να ελέγχουν την προανακριτική διαδικασία. Δεν μπορούν οι υπεύθυνοι να βγάζουν πόρισμα ότι φταίει το ρυμουλκό και να το ανακοινώνουν στα ΜΜΕ πριν ξεκινήσει η προανάκριση"!

Τα σωματεία επισημαίνουν ότι, σύμφωνα με μαρτυρίες ναυτεργατών, η διαρροή από τη μάνικα εκφόρτωσης βενζίνης είχε ξεκινήσει πολλές ώρες πριν συμβεί το τραγικό συμβάν. "Δεν επέτρεπαν στο ρυμουλκό - τονίζεται - να απομακρυνθεί πριν επιβιβαστεί πιλότος, για να καλύψουν τη ρύπανση και να μην καθυστερήσει το δεξαμενόπλοιο". Τα σωματεία επισημαίνουν ότι πρέπει να ανατραπεί αυτή η πολιτική της εξασφάλισης του μέγιστου δυνατού κέρδους για το κεφάλαιο, που είναι ο κύριος υπεύθυνος για τη διόγκωση των προβλημάτων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ