ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κυβερνητική επιλογή η υποβάθμιση των ΤΕΙ

Συνάντηση με την Αλέκα Παπαρήγα, επικεφαλής αντιπροσωπείας του ΚΚΕ, είχαν χτες στον Περισσό εκπρόσωποι της Συνόδου Προέδρων των ΤΕΙ

Τα χρόνια και άλυτα προβλήματα των ΤΕΙ, που εκκρεμούν από την ίδρυσή τους, και πιο συγκεκριμένα η "μετέωρη" θέση τους ανάμεσα στα ΑΕΙ και τις διάφορες μεταλυκειακές σχολές, ήταν μεταξύ άλλων τα θέματα που συζητήθηκαν σε χτεσινή συνάντηση εκπροσώπων της Συνόδου των Προέδρων των ΤΕΙ, με αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής της την ΓΓ της ΚΕ Αλέκα Παπαρήγα,στον Περισσό.

Η αντιπροσωπεία των προέδρων, αποτελούμενη από τους Δ. Νίνο (ΤΕΙ Αθήνας), Λάζαρο Βρυζίδη (ΤΕΙ Πειραιά) και Μάρκο Καραναστάση (ΤΕΙ Ηρακλείου), εξέφρασαν, επίσης, τον προβληματισμό τους πάνω σε ζητήματα αιχμής, όπως είναι το πρόβλημα της κατοχύρωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΤΕΙ, το χαμηλό ποσοστό χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό, κ.ά.

Από την πλευρά του ΚΚΕ τονίστηκε ότι, πηγή των προβλημάτων είναι η σκόπιμα αιωρούμενη αμφισβήτηση της θέσης των ΤΕΙ στο εκπαιδευτικό ζήτημα, όπως και η διαπίστωση ότι, ο σχεδιασμός της εκπαιδευτικής πολιτικής συνδέεται και εξαρτάται από το γενικότερο οικονομικό - παραγωγικό σχεδιασμό. Κάτω από το πρίσμα της γενικότερης θέσης του για μια άλλη πολιτική κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης, το ΚΚΕ βλέπει και το ζήτημα της δομής και του περιεχομένου της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτής της αντίληψης, το ΚΚΕ θεωρεί ότι δεν απαιτείται ενδιάμεση βαθμίδα ανάμεσα στο ενιαίο 12χρονο σχολείο και την ανώτατη εκπαίδευση.

Επίσης, διατυπώθηκαν συγκεκριμένα οι θέσεις του ΚΚΕ για:

  • Την ανάγκη καθιέρωσης ενιαίου 12χρονου βασικού σχολείου ως απαραίτητη προϋπόθεση των πανεπιστημιακών σπουδών και της όποιας επαγγελματικής εκπαίδευσης.
  • Την ίδρυση δημόσιων επαγγελματικών σχολών ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα, με σκοπό την εξασφάλιση επαγγελματικής μόρφωσης και όχι ληξιπρόθεσμης κατάρτισης επί πληρωμή (και γι' αυτό αίτημα του Κόμματος είναι η κατάργηση των ΙΕΚ).
  • Τη συγκρότηση ενιαίας ανώτατης εκπαίδευσης, στην οποία να εντάσσονται όλα τα τμήματα των ΤΕΙ των οποίων το αντικείμενο των σπουδών τους, σε συνδυασμό με τις κοινωνικές ανάγκες, τα τοποθετεί στην ανώτατη βαθμίδα της εκπαίδευσης.

Τονίστηκε ακόμη ότι, η εκπαιδευτική κοινότητα δεν πρέπει να παγιδευτεί στην "ψευτοδιεύρυνση" της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (με ΠΣΕ και νέα τμήματα) και στην κοροϊδία μιας δήθεν βαθμιαίας ανωτατοποίησης των ΤΕΙ, τη στιγμή μάλιστα που δεν εξασφαλίζονται στοιχειωδώς οι προϋποθέσεις, ενώ, αντίθετα, προωθείται μια ραγδαία υποβάθμιση του συνόλου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.Τέλος, από την πλευρά του το ΚΚΕ τόνισε, ότι θα πάρει όλα τα μέτρα για την προβολή των θέσεων αυτών, αναδεικνύοντας τα ζητήματα των ΤΕΙ σαν ένα αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού προβλήματος, δεδομένου ότι η υποβάθμιση των ΤΕΙ αποτελεί μια ακόμη πλευρά των αντιεκπαιδευτικών και ταξικών επιλογών της κυβέρνησης.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Παρακρατικές συμμορίες σε δράση...

Αναρχοασφαλίτες επιτέθηκαν με ξύλα εναντίον μελών της ΚΝΕ και των ΠΚΣ

Φασιστοειδή, φορώντας το προσωπείο του "αναρχικού", χτες το πρωί, επιτέθηκαν και χτύπησαν με καδρόνια μέλη της ΚΝΕ και των ΠΚΣ, μέσα στο φουαγιέ της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ. Λίγο μετά τις 11.30 το πρωί, 40-50 άτομα, γνωστοί συνεργάτες της Ασφάλειας, σε διατεταγμένη υπηρεσία και εξοπλισμένοι με κράνη και καδρόνια, μπήκαν στη σχολή έτοιμοι για δράση. Αμέσως κατευθύνθηκαν προς το τραπεζάκι της Πανσπουδαστικής, όπου εκείνη την ώρα βρίσκονταν περίπου 10 φοιτητές. Φωνάζοντας "κομμούνια θα πεθάνετε", επιτέθηκαν με δολοφονική μανία ενάντια στους φοιτητές - μέλη της ΚΝΕ, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό τεσσάρων από αυτούς. Η δολοφονική μανία των εμφανιζόμενων ως αναρχικών και αντικρατιστών, στράφηκε προς κάθε τι που εκείνη την ώρα βρίσκονταν μπροστά τους, στο φουαγιέ της σχολής, κυρίως αντικείμενα.

Ως συνέχεια μιας σειράς προκλήσεων ενάντια στο ΚΚΕ και την ΚΝΕ, όλο το τελευταίο διάστημα μετά την πορεία του Πολυτεχνείου, χαρακτηρίζει τη χθεσινή βάρβαρη και καλά προετοιμασμένη επίθεση, το Συμβούλιο Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ.Σε ανακοίνωσή του σημειώνει:

"Η άνοδος της επιρροής του ΚΚΕ στην ελληνική κοινωνία και ο πρωτοπόρος ρόλος της ΚΝΕ στο νεολαιίστικο κίνημα, είναι φανερό ότι ενοχλεί την άρχουσα τάξη η οποία επιστρατεύει όλους τους μηχανισμούς της (μαύρη προπαγάνδα, συκοφαντία, εξαγορά συνειδήσεων), αλλά και φασιστικού τύπου πρακτικές, όπως η συγκεκριμένη επίθεση. Ξέρουν καλά ότι χτυπώντας την ΚΝΕ χτυπούν το ίδιο το κίνημα, με σκοπό να αναχαιτίσουν τους αγώνες της νεολαίας.

Για την ΚΝΕ είναι καθαρό ότι η σημερινή δολοφονική επίθεση δε στρέφεται απλά ενάντια στην ΚΝΕ και το ΚΚΕ, αλλά συνολικά ενάντια στο λαϊκό κίνημα και δε διαφέρει σε τίποτα από τις επιθέσεις της φασιστικής συμμορίας "Χρυσή Αυγή" ή και της ΕΚΟΦ παλαιότερα.

Η ιστορία όμως εδώ και 80 χρόνια έχει δείξει ότι οι κομμουνιστές και το λαϊκό κίνημα δε λυγίζουν μπροστά στη βία και την τρομοκρατία.

Σε κάθε περίπτωση, η ΚΝΕ δεν πρόκειται να ανοίξει βεντέτα με τις παρακρατικές συμμορίες. Η μόνη βεντέτα που έχει ανοίξει η ΚΝΕ είναι με την κυβερνητική πολιτική της ΕΕ και των μονοπωλίων και θα δώσει όλες της τις δυνάμεις στην κατεύθυνση της μαζικοποίησης του νεολαιίστικου κινήματος με προσανατολισμό στη συγκρότηση του πλατιού λαϊκού μετώπου της αντεπίθεσης. Από εκεί και πέρα στις συγκεκριμένες μεθοδεύσεις και στους συγκεκριμένους κύκλους που τις απεργάζονται, μπορούμε να απαντάμε μαζικά και αποφασιστικά με την άνοδο της δράσης μας και με το δυνάμωμα της επιρροής και του κύρους της οργάνωσής μας.

Αυτή η δράση μας θα δώσει και την απάντηση που αξίζει τόσο στις παρακρατικές συμμορίες, όσο και στους καθοδηγητές τους".

"Ψέματα" και αλήθειες για τους μαθητές των ΤΕΕ

Στην 8η Συνεδρίαση (20 Νοέμβρη 1998) της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης - Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) υποβλήθηκε και το Τεχνικό Δελτίο του έργου για τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ). Το υποβληθέν Τεχνικό Δελτίο αφορά τη "Σύνταξη Προγραμμάτων Σπουδών και Παραγωγή βιβλίων και βοηθητικών εκπαιδευτικών μέσων".

1. Από το Τεχνικό Δελτίο (σελ. 3) αντιγράφουμε:

"...Ο μεγάλος όγκος εργασίας που απαιτείται για την προετοιμασία προγραμμάτων και βιβλίων για τη λειτουργία των ΤΕΕ στην πλήρη τους ανάπτυξη υπαγορεύει την ανάγκη σταδιακής λειτουργίας των προβλεπόμενων κατευθύνσεων ύστερα από σχετική ιεράρχηση και κατάλληλο χρονικό προγραμματισμό παραγωγής των σχετικών προγραμμάτων σπουδών, βιβλίων και μέσων". Στη σελίδα 22 του Τεχνικού Δελτίου (ΤΔ) αναφέρεται: "...Δηλαδή θα προσφέρονται όλοι οι τομείς από την Α τάξη του 1ου Κύκλου των ΤΕΕ, πλην όμως στις επόμενες τάξεις δε θα λειτουργούν όλες οι προβλεπόμενες κατευθύνσεις".

Επίσης, σε όλα τα ΤΔ των τομέων υπάρχει η διατύπωση: "Η επεξεργασία και η μελέτη των σχετικών θεμάτων στο πλαίσιο του παρόντος έργου ενδέχεται να οδηγήσει σε προτάσεις τροποποίησης και πιθανής μείωσης ή αύξησης των κατευθύνσεων ανά τομέα στον 1ο και 2ο Κύκλο Σπουδών".

Δηλαδή για τα επόμενα δύο χρόνια - εάν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα που προτείνει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο - δε θα έχει ξεκαθαρίσει ποιες κατευθύνσεις θα λειτουργούν.

Στο διάστημα αυτό των δύο χρόνων θα πρέπει να έχουν παραχθεί προγράμματα και βιβλία "...της Α Τάξης των 12 τομέων, 38 κατευθύνσεων της Β Τάξης του 1ου Κύκλου και του 2ου, καθώς επίσης και όλα των γενικών μαθημάτων και των τριών τάξεων. Ενα σύνολο περίπου 260 βιβλίων" (σ.σ. ΤΔ σελ. 3).

Στην πλήρη ανάπτυξη της λειτουργίας των ΤΕΕ προβλέπονται 130 κατευθύνσεις και 1.000 περίπου βιβλία και βοηθήματα.

Επομένως, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς αυτούς, ένας μαθητής που φέτος βρέθηκε στην Α τάξη του 1ου Κύκλου, εάν ακολουθήσει όλη την κλίμακα των ΤΕΕ σε όλη τη διάρκεια της φοίτησής του θα βρίσκεται μπροστά σε εκπλήξεις και συνεχή ρευστότητα των δεδομένων, αφού δεν υπάρχει οριστικοποίηση κατευθύνσεων, προγραμμάτων και βιβλίων.

2. "...Συμπληρωματικά έργα τα οποία θα πρέπει να καταρτιστούν μέσα στο 1999 και να αρχίσει η εφαρμογή τους από την αρχή του 2001 είναι:

  • Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των ΤΕΕ στα νέα βιβλία και το λοιπό εκπαιδευτικό υλικό.
  • Η σχεδίαση νέου εργαστηριακού εξοπλισμού, ο οποίος θα συμπληρώσει τον ήδη υπάρχοντα, που θα πρέπει να καταγραφεί και να αξιολογηθεί ως προς τις δυνατότητες αξιοποίησής του στα νέα δεδομένα" (ΤΔ σελ. 3).

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών παραπέμπεται σε χρόνο μετά το 2000 και αφού πρώτα παραχθούν τα βιβλία. Μέχρι τότε θα αναμένουν οδηγίες, όπως αυτές που υποσχέθηκαν για τα προσωρινά μαθήματα που θα διδαχθούν τη φετινή χρονιά στα ΤΕΕ, που όμως μέχρι στιγμής (Δεκέμβρης '98) δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Σε ό,τι έχει σχέση με τον εργαστηριακό εξοπλισμό - απαραίτητο για την εκπαιδευτική διαδικασία, μια και δεν είναι δυνατό να γίνουν μαθήματα τεχνολογικής κατεύθυνσης, όπως δυστυχώς γίνεται σήμερα σε πολλά σχολεία το μάθημα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, χωρίς υπολογιστές - αυτή τη στιγμή δεν μπαίνει σε προτεραιότητα. Αφού γίνει "καταγραφή του υπάρχοντος" μετά το 2000 θα αρχίσουν να εξοπλίζονται εργαστήρια.

Από τους σχεδιασμούς αυτούς χαράσσεται με σαφήνεια το αίτημα των κινητοποιήσεων των μελλοντικών μαθητών των ΤΕΕ για τα επόμενα πολλά χρόνια: "Δώστε λεφτά για εργαστήρια".

3. Διά μέσου, λοιπόν, των επισημάνσεων αυτών, που προκύπτουν από το ΤΔ του έργου των ΤΕΕ, συμπληρώνεται η εικόνα για το μαθητή των ΤΕΕ για τα επόμενα χρόνια:

Περιπλανώμενος ανάμεσα σε τομείς και κατευθύνσεις, που στην Α τάξη θα υπάρχουν αλλά δεν είναι σίγουρο ότι στις επόμενες τάξεις θα βρίσκεται η συνέχειά τους.

Αναγκασμένος να διδάσκεται τεχνολογικά μαθήματα θεωρητικά ή σε ελλιπή εργαστηριακό εξοπλισμό.

Αναμένοντας τα πολυπόθητα νέα βιβλία που υποτίθεται θα ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα της επιστήμης και της τεχνολογίας, που όμως η πίεση του χρόνου για να παραχθούν δεν εγγυάται την ποιότητά τους, όπως φαίνεται και από τα "νέα" βιβλία της Β τάξης του Ενιαίου Λυκείου.

Εκπαιδευόμενος από εκπαιδευτικούς που θα δίνουν και την ψυχή τους, αλλά δε θα έχουν την απαιτούμενη επιμόρφωση.

Η εικόνα αυτή δεν είναι αποκύημα της φαντασίας μας, ούτε προέρχεται από τους "γνωστούς" μηχανισμούς υποκίνησης αγώνων, όπως ισχυρίζονται οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι.

Η εικόνα αυτή συνάγεται όπως αποδείξαμε από το ΤΔ του έργου των ΤΕΕ, που υπέβαλε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, δηλαδή ο επιστημονικός και παιδαγωγικός σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας.

4. Ομως, από το ΤΔ αυτό φαίνεται και κάτι άλλο. Γίνονται σχεδιασμοί για την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση λες και βρισκόμαστε στο κενό. Σαν να μην υπήρχαν μέχρι σήμερα εκπαιδευτικές μονάδες που παρείχαν τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Η λειτουργία των ΤΕΛ, ΕΠΛ, ΤΕΣ μέχρι σήμερα αγνοείται. Ακόμα και ο εργαστηριακός εξοπλισμός που διαθέτουν δεν είναι γνωστός στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και κατ' επέκταση στην κυβέρνηση.

Η αποτίμηση της υπάρχουσας κατάστασης, η μελέτη για το τι απέδωσαν τα ΤΕΛ, ΕΠΛ, ΤΕΣ, ποια προβλήματα υπήρξαν, τι ειδικότητες έδιναν, ποιες ειδικότητες είχαν τη μεγαλύτερη προτίμηση των μαθητών, απορρόφηση των πτυχιούχων από την παραγωγή, δεν απασχόλησε την κυβέρνηση ούτε όταν θεσμοθετούσε τα ΤΕΕ και ψήφιζε το Ν. 2640, αλλά ούτε και σήμερα που φτάσαμε στο Δεκέμβρη και οι περισσότεροι μαθητές των ΤΕΕ "περνάνε" για 2 ώρες από τα κτίρια που υποτίθεται ότι στεγάζουν τα ΤΕΕ, αφού οι υπόλοιπες ώρες, που προβλέπονται σύμφωνα με τον προσωρινό σχεδιασμό, δε γίνονται, μια και λείπουν βιβλία, καθηγητές και εργαστηριακός εξοπλισμός.

Η κυβέρνηση, δέσμια των πολιτικών της επιλογών για γρήγορες αναπροσαρμογές προς χάριν της Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και της απορροφητικότητας των κονδυλίων του ΕΠΕΑΕΚ, οδηγεί σήμερα την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, στην ουσία, από την ανάγκη απόκτησης γνώσεων, στην απόκτηση δεξιοτήτων. Πιστή στο ευφυολόγημα της "διά βίου κατάρτισης", ξεχνά ή θέλει να αποκρύψει ότι καμιά κατάρτιση και καμιά δεξιότητα δεν μπορεί να στηρίζεται στο μαθησιακό κενό. Η οποιαδήποτε κατάρτιση πρέπει να έχει τη στέρεη βάση ενός ευρύτατου πεδίου γενικών και ειδικών γνώσεων - που πρέπει να αποκτήσει ο "καταρτιζόμενος" μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία, για να έχει τη δυνατότητα ως αυριανός απασχολούμενος σε οποιονδήποτε τομέα να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον και την εξελικτική πορεία του τομέα απασχόλησής του.

Η σημερινή αλλά, καθώς φαίνεται, και η αυριανή πραγματικότητα - όσο δεν αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο και οι πολιτικές επιλογές - της έλλειψης βιβλίων, εργαστηρίων, εκπαιδευτικών και όλων των αναγκαίων προϋποθέσεων για ουσιαστική εκπαίδευση, μαθηματικά θα οδηγήσει έναν μελλοντικό υπουργό Παιδείας, του ίδιου κόμματος ίσως, να αναφωνήσει αυτό που σήμερα ο κ. Αρσένης λέει: "Ολα αυτά τα χρόνια λέγαμε ψέματα στα παιδιά. Το σημερινό απολυτήριο του Λυκείου δεν έχει καμιά ανταγωνιστικότητα στην Ευρώπη".

Σημειώσεις

1. Τα έργα για την επιμόρφωση, κάλυψη με βιβλία και προγράμματα σπουδών για το σύνολο των κατευθύνσεων, τον εργαστηριακό εξοπλισμό, εκτός από το σχεδιασμό τους πρέπει να βρεθούν και οι πόροι. Το έργο που γίνεται σήμερα για την παραγωγή περίπου 260 βιβλίων χρηματοδοτείται από το ΕΠΕΑΕΚ και πλησιάζει τα 5 δισ. Για τον υπόλοιπο σχεδιασμό θα πρέπει να διατεθούν νέα κονδύλια είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό είτε από το πακέτο Σαντέρ που όμως συναντά δυσκολίες στον προσδιορισμό του εξαιτίας της επιμονής των ισχυρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Γερμανία - Αγγλία - Γαλλία) να μειωθούν οι χρηματοδοτήσεις προς τις αδύναμες οικονομικά χώρες (Ελλάδα, Πορτογαλία, κλπ.), και επιπλέον εξαιτίας της διεύρυνσης και της ενταξιακής διαδικασίας νέων χωρών τα κονδύλια θα είναι σαφώς περιορισμένα. Αλλωστε υπάρχει η επιμονή των ισχυρών χωρών για να αυξηθεί το ποσοστό της πίτας που θα καρπωθούν αυτές. Κάτι που άλλωστε έγινε και από το πρώτο πακέτο Ντελόρ προς το Δεύτερο.

2. Από τους σχεδιασμούς αυτούς φαίνεται ότι ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα επιμόρφωσης μετά από τρία τουλάχιστο χρόνια. Επομένως η επιστολή που έστειλε ο υπουργός Παιδείας κ. Γερ. Αρσένης προς την ΟΛΜΕ, που την καλεί να συζητήσουν για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν αφορά το σύνολο των εκπαιδευτικών αλλά ένα μέρος αυτών.

Νίκος ΚΥΛΙΜΟΣ

Εκδότης της εφημερίδας "Εκπαιδευτικά Θέματα"

ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΕΜΠ
Απαράδεκτη συμπεριφορά σε βάρος των οικοτρόφων

Στα σοβαρά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στη λειτουργία της Φοιτητικής Εστίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΦΕΕΜΠ), λόγω της συμπεριφοράς της διοίκησης του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας (ΕΙΝ) προς τους οικοτρόφους, αναφέρεται η Ερώτηση, που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης και Αποστόλης Τασούλας.

Οπως επισημαίνουν οι δύο βουλευτές - και σύμφωνα με τις καταγγελίες των φοιτητών - οι οικότροφοι υποχρεώνονται να υπογράφουν υπεύθυνες δηλώσεις, προκειμένου να τους παραχωρηθεί δωμάτιο, δηλώσεις οι οποίες αναφέρουν ότι οι σπουδαστές αποδέχονται τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του ΕΙΝ και ότι υποχρεώνονται να πληρώνουν ενοίκιο, το ύψος του οποίου θα καθορίζεται από τις ανάγκες λειτουργίας της Εστίας!

Παράλληλα, οι δαπάνες για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις έχουν κοπεί, με τη δικαιολογία ότι αυτές θα χρηματοδοτούνται από τη διαχείριση των εσόδων από τα ενοίκια που θα πληρώνουν οι οικότροφοι. Πιο συγκεκριμένα, στο κινηματογραφικό τμήμα της ΦΕΕΜΠ έχει κοπεί η επιχορήγηση από το 1ο εξάμηνο του '98. Βέβαια, το τμήμα εξακολουθεί να λειτουργεί με τα έσοδα από το εισιτήριο των παραστάσεων, αν και δυσκολεύεται σοβαρά να διατηρήσει μειωμένη την τιμή στις 600 δραχμών. "Ο υπεύθυνος στη ΦΕΕΜΠ του ΕΙΝ Κ. Λαμπαδιάρης, δηλώνοντας ότι το κινηματογραφικό τμήμα της ΦΕΕΜΠ λειτουργεί με αδιαφανείς διαδικασίες και ότι γίνεται εκεί μαύρο εμπόριο, έχει δηλώσει τη θέλησή του να σταματήσει τη λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος μέσω της νομικής οδού", υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ στην Ερώτησή τους.

Στη συνέχεια οι Μπ. Αγγουράκης και Απ. Τασούλας τονίζουν πως όλα αυτά συμβαίνουν την ίδια στιγμή που το ΕΙΝ ιδιωτικοποιεί τις Εστίες. Είναι χαρακτηριστικό πως το ΕΙΝ δε διαθέτει χρήματα για καθαρίστριες, αλλά προσλαμβάνει 30 σεκιουριτάδες, "οι οποίοι θα κληθούν να τρομοκρατήσουν τους οικοτρόφους με προφάσεις ότι η εστία δεν είναι πανεπιστημιακός χώρος και ότι μαζεύονται σ' αυτήν περιθωριακά στοιχεία και κινδυνεύει η ζωή των οικοτρόφων". Μάλιστα - επισημαίνεται στην Ερώτηση - σ' αυτήν την κατεύθυνση αξιοποιούνται προβοκάτσιες, όπως η προ ημερών καταστροφή λεωφορείου στο τέρμα του 222, όταν κάποια ΜΜΕ είπαν ότι οι δράστες μετά τον εμπρησμό κρύφτηκαν στη ΦΕΕΜΠ, κάτι που είναι ψευδές.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι φοιτητές της ΦΕΕΜΠ προχώρησαν σε κατάληψη από τις 2 έως τις 4 Νοέμβρη. "Η διοίκηση του ΕΙΝ τούς αντιμετώπισε με διακοπή ρεύματος - τηλεφώνου στη γραμματεία, διακοπή λειτουργίας ασανσέρ, ζεστού νερού, κλείσιμο τηλεφώνου, διακοπή σίτισης. Αν και η κατάληψη έληξε στις 4/11 η διακοπή ζεστού νερού συνέχισε μέχρι τις 11/11. Μάλιστα, σύμφωνα με τις καταγγελίες των φοιτητών αξιοποιήθηκε μια ομάδα σαν τραμπούκικος μηχανισμός για τον προπηλακισμό των οικότροφων φοιτητών, ο επικεφαλής της οποίας κ. Κάναρος, αν και δεν είναι πλέον φοιτητής διαμένει στην εστία", καταγγέλλουν οι δύο βουλευτές.

Ομως, η προσπάθεια δυσφήμισης του αγώνα των οικοτρόφων δεν τελείωσε εδώ. Μετά τη λήξη της κατάληψης εκδηλώθηκε φωτιά στη γραμματεία, ενώ το ΕΙΝ έστειλε επιστολή στις 30 Νοέμβρη σε 13 οικοτρόφους με την οποία τους ειδοποιεί ότι τους έχει διαγράψει από τους καταλόγους των οικοτρόφων και τους καλεί να αποχωρήσουν από την Εστία εντός 3 ημερών. "Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της κατάληψης οι οικότροφοι ανακάλυψαν έγγραφα, τα οποία αναφέρουν ότι τα ψυγεία του εστιατορίου δε λειτουργούν κανονικά, ότι οι σακούλες με τα τρόφιμα δεν είναι αεροστεγώς κλειστές, με αποτέλεσμα να απειλείται η υγεία των οικοτρόφων και πως ο πρόεδρος της Εστίας Αλκης Μπλιόρας κατέχει στο όνομά τους δύο δωμάτια, το ένα μονό και το άλλο δίκλινο", τονίζουν οι κομμουνιστές βουλευτές.

Τέλος ρωτούν τον υπουργό Παιδείας, Γεράσιμος Αρσένη, τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε να αντιμετωπιστούν τα παραπάνω προβλήματα και να σταματήσει η απαράδεκτη συμπεριφορά της διοίκησης του ΕΙΝ προς τους οικοτρόφους.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Επιτυχίες της ΔΕΕ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

Πρώτη δύναμη αναδείχτηκε η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" (ΔΕΕ) στην ΕΛΜΕ Πειραιά. Στις πρόσφατες εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ στην ΕΛΜΕ, η ΔΕΕ σημείωσε σημαντική άνοδο αυξάνοντας τους ψήφους της. Συγκεκριμένα ψήφισαν 1.013 εκπαιδευτικοί και βρέθηκαν 19 άκυρα ψηφοδέλτια. Οι ψήφοι κατανεμήθηκαν ως εξής: ΔΕΕ 250 ψήφους και 2 έδρες, ΔΑΚΕ 243 - 2 έδρες, ΠΑΣΚΕ 225 - 2 έδρες, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 156 - 1 έδρα και ΣΥΝ 120 χωρίς έδρα.

Ενισχυμένη σε ψήφους και ποσοστά αναδείχτηκε η ΔΕΕ και στις εκλογές στις πέντε ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης που πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη βδομάδα για την ανάδειξη νέων ΔΣ και αντιπροσώπων για την ΕΔΟΘ, το νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ. Η ΔΕΕ αναδείχτηκε πρώτη δύναμη στην Α' ΕΛΜΕ με 31,6% και 3 έδρες στο ΔΣ, δεύτερη δύναμη στη Δ' ΕΛΜΕ με 19,9% και 2 έδρες, ενώ κατέλαβε από μία έδρα στις άλλες τρεις ΕΛΜΕ. Συνολικά το ποσοστό της και στις πέντε ΕΛΜΕ έφτασε στο 15,5%.

Σχολιάζοντας τη δυναμική ανόδου των δυνάμεων της παράταξης, ο Γιάννης Νοτάκης,στέλεχος της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών" Θεσσαλονίκης, σημείωσε πως η ανάπτυξη των δυνάμεων σε ψήφους και έδρες, σηματοδοτεί σταθερά και ανοδικά την αναζήτηση διεξόδου στην κρίση που υπάρχει στο χώρο της εκπαίδευσης, έναν άλλο προσανατολισμό στο συνδικαλιστικό κίνημα από την πλευρά των εκπαιδευτικών. "Σηματοδοτεί τη διάθεση που υπάρχει στη βάση των εκπαιδευτικών, να γίνει δηλαδή από "κίνημα" προτάσεων, συναίνεσης και ατέρμονου διαλόγου, κίνημα ταξικό που θα επιβάλλει άλλες εκπαιδευτικές πολιτικές, σύμφωνες με τις κοινωνικές ανάγκες και όχι σύμφωνα με τις υποδείξεις πολυεθνικών και βιομηχάνων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί κατανοούν όλο και περισσότερο το ταξικό περιεχόμενο των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στο χώρο της παιδείας και επιλέγουν να συντονίσουν το βήμα τους με το βήμα των αγώνων και των κοινωνικών αναγκών.

Η άνοδος της ΔΕΕ θα λειτουργήσει ως δύναμη ενότητας όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς), αλλά και ως την εγγυήτρια δύναμη για την υπεράσπιση θεμελιακών δικαιωμάτων που μπαίνουν σε αμφισβήτηση".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ