ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
30 ΧΡΟΝΙΑ ΚΝΕ
Ηλιαχτίδα στο κίνημα της νεολαίας

Σε εκδήλωση στο ΤΕΙ Πειραιά μίλησε ο Σπ. Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

"Η ανασυγκρότηση της ΚΝΕ ήταν μια ελπίδα. Μια ρόδινη ηλιαχτίδα για το κίνημα της νεολαίας", επισήμανε ο Σπύρος Χαλβατζής,μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ, μιλώντας χτες σε εκδήλωση που διοργάνωσε η ΟΒ Σπουδάζουσας της ΚΝΕ στο ΤΕΙ Πειραιά, με αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων από την ίδρυση της Κομμουνιστικής Νεολαίας Ελλάδας.

Ο Σπ. Χαλβατζής στην ομιλία του αναφέρθηκε στις ανάγκες που οδήγησαν τον Αύγουστο του 1968 το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ - και σε πείσμα των καιρών - να πάρει αυτή την ιστορικής σημασίας πολιτική απόφαση για την ίδρυση της ΚΝΕ και στον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε με την πάροδο των χρόνων στην ανάπτυξη του κινήματος της νεολαίας. "Με οδηγό τα πρωτοπόρα στελέχη της και έχοντας για στήριγμα τον πολιτικοϊδεολογικό καθοδηγητή, το μαρξιστικό - λενινιστικό πολιτικό φορέα της νέας κοινωνίας το ΚΚΕ και την οργανωτική της ενίσχυση, έδωσαν μια άλλη προοπτική στο κίνημα της νεολαίας, κόντρα στην τρομοκρατία, την ηττοπάθεια και την εκμετάλλευση", τόνισε.

Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των μαθητών ενάντια στην εκπαιδευτική "μεταρρύθμιση", είπε ότι σήμερα οι μαθητικές κινητοποιήσεις είναι από τα πιο ελπιδοφόρα στοιχεία της τελευταίας περιόδου. "Η ωριμότητα και η συντονισμένη δράση που έδειξαν και δείχνουν οι μαθητικοί αγώνες πανελλαδικά είναι αξιοσημείωτη. Χρειάζονται όμως στήριξη από το ευρύτερο λαϊκό κίνημα και τους φορείς της εκπαίδευσης, ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την ιδεολογική επίθεση και τους μηχανισμούς καταστολής, υπονόμευσης και συκοφάντησης των αγώνων τους από την άρχουσα τάξη και τα ΜΜΕ που ελέγχει", επισήμανε.

Σχολιάζοντας τη στάση των ΜΜΕ σχετικά με το πώς προβάλλουν τις μαθητικές κινητοποιήσεις και τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια, τόνισε: "Θα ήταν ικανοποιημένοι εάν κάθε μέρα κάποιες δεκάδες νέοι πέταγαν από μερικές μολότοφ στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη, δημιουργώντας έτσι το κατάλληλο κλίμα που τους βολεύει και θέλουν να συντηρούν", καταλήγοντας: "Τους τρομάζουν τα μαζικά συλλαλητήρια των 10, 20, 30 και 50 χιλιάδων μαθητών στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα. Γι' αυτό και επιστρατεύουν κάθε μέσο θεμιτό και αθέμιτο για να καταστείλουν και να συκοφαντήσουν τους μαθητικούς αγώνες, χρησιμοποιώντας μάλιστα ακόμα και διανοούμενους, μεγαλοδημοσιογράφους, αναλυτές των ΜΜΕ, που εργολαβικά επιδιώκουν να υπονομεύσουν το μαθητικό κίνημα".


Πώς ερμηνεύεται τόση αντίσταση στη "μεταρρύθμιση";

Θα προσπαθήσουμε συνοπτικά να καταγράψουμε στιγμές που ζήσαμε και ζούμε:

α. Η "μεταρρύθμιση" εξαγγέλθηκε ως χρησμός, με αμφισημία,δηλαδή ασάφεια τέτοια, ώστε να μπορεί καθένας να πιστεύει ό,τι τον ευχαριστεί και να μην αντιδρά, ότι, λ.χ., από το 2001 (οι σημερινοί μαθητές της Β Λυκείου) θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

β. Λίγες μέρες αργότερα σε συνέντευξή του ο υπουργός Παιδείας υποχρεώθηκε να δηλώσει: όπου παρατηρείται συνωστισμός, στις επίζηλες σχολές, θα λαμβάνεται υπόψη η βαθμολογία και όσοι δε γίνουν δεκτοί το πρώτο χρόνο μπορούν να περιμένουν σειρά (1). Μπορούν... να κάνουν τη θητεία τους περιμένοντας... Αποκαλυπτόταν ανετοιμότητα;

γ. Στις 28 του Μάρτη 1997 στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο - που πρώτη φορά ενημερωνόταν για τη μεταρρύθμιση (!) - ένας σύμβουλος είπε στην πολιτική ηγεσία: "Αυτά που έχετε εξαγγείλει δεν μπορούν να λειτουργήσουν ευεργετικά για την κοινωνία μας" (2). Αλλά... πίεση χρόνου για το Υπουργικό Συμβούλιο. Και άφησε την ευκαιρία να ακούσει απόψεις, που ίσως θα διαφύλασσαν από κάποια κραυγαλέα άτοπα.

δ. Στα πλαίσια κοινοβουλευτικού ελέγχου στη Βουλή (πρακτικά της 18/4/97) ο υπουργός ανέφερε: "Οσοι μπαίνουν στο Λύκειο, δε σημαίνει ότι και θα βγαίνουν"! Αρχίζει να διαφαίνεται πραγματικά το περιεχόμενο του χρησμού.

ε. 1η Αυγούστου 1997: Επίσημη εξαγγελία: Εκπαίδευση Ανοιχτών Οριζόντων, σελ. 24 - 25: εξεταστικός λαβύρινθος για τη Β Λυκείου. Ακολουθεί ο νόμος και τα "εκτελεστικά" διατάγματα, γραπτές απρόσωπες εξετάσεις με θέματα παρμένα από Κεντρική Τράπεζα Ερωτήσεων.

στ. Ακολουθούν χείμαρρος τα φυλλάδια για την αξιολόγηση: προτείνονται ενδεικτικές ερωτήσεις που αποπροσανατολίζουν τη διδασκαλία και τη σκέψη (3), μακριά από το επιστημονικό λόγο και το στοχασμό. Αλλες ερωτήσεις - απρόσιτες για τα παιδιά - θα υποσκάψουν το αίσθημα αυτοπεποίθησης. Διαφαίνεται ανελέητο ψαλίδισμα της ελπίδας για τους πολλούς (4). Τώρα που άρχισαν να συνειδητοποιούν τα παιδιά ποια μοίρα τα περιμένει η πολιτική ηγεσία κάνει λόγο για παραπληροφόρηση και αναζητεί υποκινητές της αναταραχής (5).

ζ. Οσο για την Τεχνική Εκπαίδευση, που πραγματικά τη χρειαζόμαστε οργανωμένη και ελκυστική, την "αναβάθμισαν" (6) διαλύοντας το Τεχνικό Λύκειο και δημιούργησαν ένα απατηλό τίτλο Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια: "Οι απόφοιτοί τους μπορούν ύστερα από 18μηνη εργασιακή εμπειρία να ονειρευτούν το ΤΕΙ με... εξετάσεις"! Και η υπόσχεση που δίναμε 18 ολόκληρους μήνες για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ελεύθερη; (7) Γιατί τέτοια ασυνέπεια; Πλήρης αποκάλυψη του χρησμού!

η. Τώρα η πολιτική ηγεσία επικαλείται την ανάγκη ενημέρωσης με μεθόδους, που αποκαλύπτουν έλλειμμα σοβαρότητας και γενναιότητας:

- Διάλογο με ανήλικα παιδιά!

- Διάλογο προς μη ειδικούς, οι οποίοι στην καλύτερη περίπτωση μεταφέρουν ερωτήματα δημοσιογραφικά, αλλά αδυνατούν να μπουν στην ουσία.

- Μετάθεση της συζήτησης από την ορθότητα τούτης της "μεταρρύθμισης" (που δεν έχει τέτοιο πιστοποιητικό) στη γενικολογία για την ανάγκη μεταρρύθμισης. Κάποιος πρέπει να τους πει ότι τέτοια "αλλαγή γένους" μπορεί να χαρακτηριστεί προσπάθεια παραπλάνησης ή αποπλάνησης.

Μένει καμία απορία γιατί οι νέοι αντιστέκονται, τώρα που άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι "μεταρρύθμιση" σημαίνει πολλοί να γίνουν βορά του Μινώταυρου, ενώ άλλοι (οικονομικά εύρωστοι) εξωθούνται για φυγή προς το Διεθνές Μπακαλορεά ή κάποιο ευρωπαϊκό Λύκειο; Μεταρρύθμιση ή απορύθμιση φαίνεται στον ορίζοντα; Αποκαρδιωτικό θα ήταν αν δεν είχαν οι νέοι εξεγερθεί. Αλλά γιατί σιωπούν μερικοί ταγοί;

Φ. Κ. ΒΩΡΟΣ

Επίτιμος σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Σημειώσεις:

1. Εφημερίδα "ΕΞΟΥΣΙΑ" (28/1/98).

2. Επίσημα πρακτικά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Στο μεταξύ ο "Ρ" είχε δημοσιεύσει άρθρο με τίτλο: "Αναζήτηση της ουσίας".

3. "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" (5/12/98): "Πρωινός καφές στα Λύκεια με μαθητές".

4. "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ" (12/9/98): "Εχουν δικαίωμα οι νέοι στην ελπίδα;".

5. Καλό είναι να θυμίσουμε πως τέτοια υπονοούμενα σε ανάλογες συνθήκες το 1991 οδήγησαν αγανακτισμένους πολίτες σε μια δολοφονία (καθηγητή Τεμπονέρα). Και ένας νέος άνθρωπος παραμένει στη φυλακή... (θύμα ποιανού; ).

6. Είναι στο προοίμιο του νόμου.

7. "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ" (11/8/98): "Για τα Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια".

8. Αλλες αδυναμίες εσωτερικές έχουμε επισημάνει με άρθρα ποικίλα. Ενδεικτικά θυμίζω: "Μέτρα ιστορικής απαιδείας", στο "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ" (10, 11, 12/9/98, 15/11/98) και πολλά άρθρα στα "Εκπαιδευτικά Θέματα" (έκδοση μηνιαία), στις εφημερίδες "Καθημερινή" (15/10/98), "Ελευθεροτυπία" (20/7/98) και πολλές επαρχιακές εφημερίδες.


ΜΑΘΗΤΕΣ 2ΟΥ ΚΑΙ 12ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
Κάνουν μάθημα σε γυμναστήριο και αποθηκευτικούς χώρους

Να παρέμβει στον ΟΣΚ, ώστε να δώσει τα οφειλόμενα για την ολοκλήρωση και παράδοση των αιθουσών που έχουν ανάγκη οι μαθητές, αποφάσισε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας, όπου μετείχαν και γονείς

Την παρέμβαση στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) ώστε να δοθούν τα χρήματα για την ολοκλήρωση και παράδοση των αιθουσών διδασκαλίας της παλιάς πτέρυγας του σχολικού συγκροτήματος, που συστεγάζονται το 2ο και 12ο Δημοτικά σχολεία Ν. Ιωνίας, αποφάσισε ομόφωνα στην προχτεσινή συνεδρίασή του το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας. Ικανοποιώντας σχετικό αίτημα των γονέων που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση και ύστερα από πρωτοβουλία της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΝΑΣ) συγκροτήθηκε μια τριμελής επιτροπή, η οποία σήμερα θα επισκεφτεί τον ΟΣΚ, προκειμένου να του ζητήσει την άμεση απόδοση της πρώτης δόσης της σχετικής χρηματοδότησης που είχε υποσχεθεί ο Οργανισμός, ώστε να ξαναρχίσουν οι εργασίες ανακατασκευής της πτέρυγας που έχουν σταματήσει από τις 3 του Νοέμβρη 1998.

Οπως έκαναν σαφές οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων των δύο σχολείων, η ολοκλήρωση και παράδοση των αιθουσών της παλιάς πτέρυγας, που παρουσιάζουν ρωγμές από σεισμούς, είναι επιτακτική ανάγκη, καθώς απειλείται η υγεία των παιδιών. Αρκεί να πούμε ότι τα παιδιά κάνουν μάθημα στο γυμναστήριο και σε λυόμενους και αποθηκευτικούς χώρους, εντός του σχολικού συγκροτήματος, σε άθλιες συνθήκες και πολλές φορές παρέα με τα ποντίκια. Μπροστά στον κίνδυνο της ηπατίτιδας ή άλλων παθήσεων, οι μαθητές απέχουν 15 μέρες τώρα από τα μαθήματά τους.

Αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που ο ΟΣΚ είχε δεσμευτεί για την παράδοση των αιθουσών μέχρι το Σεπτέμβρη, με την έναρξη, δηλαδή, της σχολικής χρονιάς. Ομως και το διάστημα παρήλθε, αλλά και ο ΟΣΚ δεν έχει καταβάλει ούτε μια δραχμή για κάποιες υποτυπώδεις εργασίες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Αυτές έγιναν μετά από ιδιωτικό συμφωνητικό που υπέγραψε ο ΟΣΚ με το δήμο και την εταιρία "ΑΡΓΩ ΑΤΕ" που έχει αναλάβει το έργο. Η εταιρία υποστηρίζει ότι δεν πήρε δραχμή από τον ΟΣΚ, αλλά 40 εκατομμύρια δραχμές από κονδύλια του δήμου που προορίζονταν για επισκευές και συντήρηση σχολικών κτιρίων. Ο ΟΣΚ είχε δεσμευτεί με απόφασή του, στις αρχές του Οκτώβρη 1998, για χρηματοδότηση του έργου σε τρεις δόσεις: Η πρώτη με 98.000.000 δρχ., η δεύτερη 50.000.000 και η τρίτη με την παράδοση του έργου, το συνολικό κόστος του οποίου ανέρχεται στα 197.000.000 δρχ.

Σε συνάντηση, στις αρχές του Δεκέμβρη, μεταξύ του προέδρου του ΟΣΚ, του εργολάβου που έχει αναλάβει το έργο και εκπροσώπων των ΔΣ των Συλλόγων Γονέων των σχολείων, ο πρώτος δεσμεύτηκε για άμεση καταβολή του ποσού ώστε να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να παραδοθούν οι αίθουσες. Το ποσό όμως δεν έχει δοθεί, με το αιτιολογικό ότι δεν έχει εγκριθεί το σχετικό κονδύλι από τα υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών.

"Ο ΟΣΚ μπορεί και αύριο ακόμη να δώσει τα χρήματα", τόνισε χαρακτηριστικά στην παρέμβασή του ο νομαρχιακός σύμβουλος, Χρήστος Λαζαρίδης.Ο ίδιος πρότεινε - και αποτέλεσε την απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου - να παρέμβει η Νομαρχία Αθήνας στον ΟΣΚ ώστε να δώσει εκτός από τα 40 εκατομμύρια που έδωσε ο δήμος και την πρώτη δόση που υποχρεούται.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ