ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η κραυγή των βετεράνων

Μια δραματική κραυγή αγωνίας και απόγνωσης είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε πρόσφατα στη Μόσχα η Ολομέλεια της Ρωσικής Επιτροπής Βετεράνων του Πολέμου. Οι λίγοι επιζώντες ήρωες του μεγάλου πατριωτικού πολέμου, συμπολεμιστές του Ζούκοφ, του Βοροσίλοφ, του Τολμπούχιν και των άλλων, εκατομμυρίων αθάνατων παλικαριών του Κόκκινου Στρατού, αργοπεθαίνουν τώρα αβοήθητοι, εγκαταλειμμένοι στην τύχη τους από το "σύγχρονο" κράτος των "μεταρρυθμιστών", που ανέλαβαν να κυβερνήσουν τη μεγάλη χώρα, εδώ και δέκα περίπου χρόνια.

Στην ανακοίνωσή τους, οι βετεράνοι του μεγάλου πατριωτικού πολέμου, που έκρινε την τύχη όλων των λαών της Γης και γλίτωσε την ανθρωπότητα από τον κίνδυνο επιστροφής σε έναν νέο, πιο άγριο και πιο φοβερό Μεσαίωνα, διεκτραγωδούν τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης, όχι μονάχα των ίδιων, αλλά και ολόκληρου του ρωσικού λαού. "Και εμείς οι λίγοι εναπομείναντες", αναφέρεται στην ανακοίνωση, "φεύγουμε τώρα ένας ένας απ' τη ζωή, όχι μόνο από βιολογικούς λόγους, αλλά, πιο πολύ, λόγω δυσμενών υλικών και ηθικών συνθηκών. Ο πληθωρισμός, η ακρίβεια, η έλλειψη στέγης και υγειονομικής περίθαλψης, μας οδηγούν στο θάνατο, με ολοένα και πιο επιταχυνόμενους ρυθμούς.

Το ρωσικό κράτος, λοιπόν, το "επίσημο", δε δείχνει σήμερα κανένα απολύτως ενδιαφέρον γι' αυτούς, που έδωσαν το αίμα τους και αφιέρωσαν τη ζωή τους για τη λευτεριά της πατρίδας τους. Τώρα, η "πατρίδα" αυτή, όπως την κατάντησε η συμμορία των μαφιόζων και των προδοτών που αναρριχήθηκε στην εξουσία, τη σύνταξη των βετεράνων του πολέμου, τους τη δίνει σε... φέρετρα. Τώρα, πολλοί απ' αυτούς τους εναπομείναντες ήρωες πουλάνε όσο όσο τα μετάλλια που τους απονεμήθηκαν για τις υπηρεσίες που πρόσφεραν στη μεγάλη σοβιετική πατρίδα τους, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν ένα κομμάτι ψωμί, ένα μπουκάλι γάλα. Το καλοριφέρ και το ηλεκτρικό φως είναι πια γι' αυτούς "είδη πολυτελείας"... Τώρα, τις νύχτες, φωτίζουν τα παγωμένα δωμάτιά τους με λάμπες πετρελαίου. Τη μεγάλη αυτή χώρα, που έστειλε πρώτη τον άνθρωπο στο διάστημα, οι κρατούντες τη γύρισαν τώρα πίσω, στις φουφούδες και στα γκαζοκάντηλα. Αυτόν τον περήφανο λαό, που δίδαξε στην ανθρωπότητα παλικαριά και πατριωτισμό και αυτοθυσία για τα πανανθρώπινα ιδανικά της Λευτεριάς και της Ειρήνης, τον κατάντησαν ένα λαό ζητιάνων, αλκοολικών και ναρκομανών.

Ομως, οι Ισκαριώτες αυτοί και οι Πηλιο - Γούσηδες, που πρόδωσαν την ίδια την πατρίδα τους και το λαό που εμπιστεύτηκε σ' αυτούς τις τύχες του, μια μέρα θα πληρώσουν για το ανήκουστο έγκλημά τους. Γκορμπατσόφ, Γιέλτσιν, Σεβαρντνάντζε και όλοι οι άλλοι "πρωταγωνιστές" που οδήγησαν τη μεγάλη σοβιετική πατρίδα και τις άλλες χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού στη βαρβαρότητα της καπιταλιστικής παλινόρθωσης, αργά ή γρήγορα, θα δώσουν λόγο των πράξεών τους. "Γονατιστοί και τρεμοπόδαροι/ μπροστά στο γίγαντα κριτή θα οδηγηθείτε/ να δώσετε των πράξεών σας λόγο/ και να λάβετε την τιμωρία που σας πρέπει", θα ακουστεί οργισμένος ο στίχος του ποιητή.

Οσο κι αν προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους, τσαλαπατώντας με τ' άλογα τούς απεργούς και βομβαρδίζοντας με τα κανόνια το ρωσικό Κοινοβούλιο, δε θα τα καταφέρουν. Αυτό το άδικο και απάνθρωπο κοινωνικό σύστημα που με τόσο πάθος υπηρετούν, είναι σάπιο μέχρι το μεδούλι, και είναι καταδικασμένο να πεθάνει. Ο σοσιαλισμός, η ελπίδα και η απαντοχή των λαών της Γης για ένα καλύτερο Αύριο, θα νικήσει!

Βασίλης ΦΥΤΣΙΛΗΣ

ΝΕΟ "ΜΕΓΑΛΟ ...ΕΡΓΟ"
Κυβερνητική αναστήλωση με το "μεγάλο φαγοπότι"!

Σε μια στιγμή έντονων τριγμών και αμφισβητήσεων για την ικανότητά της να εξυπηρετήσει τα μεγάλα συμφέροντα που τη στηρίζουν, η κυβέρνηση προσπαθεί να αναστηλώσει την εικόνα της, επιχειρώντας να αποπροσανατολίσει τους εργαζόμενους με όπλο το... "μεγάλο φαγοπότι" των δημοσίων έργων και τη δήθεν κοσμογονία που γίνεται με την κατασκευή τους σε όλη τη χώρα!

Αυτό είναι το βασικότερο νόημα της χτεσινής παρουσίασης στο Υπουργικό Συμβούλιο της πορείας υλοποίησης των μεγάλων έργων από τον αρμόδιο υπουργό Κ. Λαλιώτη. Μια παρουσίαση, που εκτός από τις ανάγκες της επικοινωνιακής πολιτικής, είχε στόχο να στείλει μήνυμα και στους ίδιους τους εργολάβους και στους άλλους "διαπλεκόμενους" ότι η κυβέρνηση διατηρεί ακόμη στα χέρια της τον έλεγχο και για το ξαναμοίρασμα της "πίτας", αν χρειαστεί, ενώ έχει το "πάνω χέρι" και στη διάρθρωση των προτεραιοτήτων και των έργων που θα ενταχτούν στον πακτωλό του Γ Πακέτου Σαντέρ. Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο η κυβέρνηση ετοιμάζεται με νομοθετική ρύθμιση να παράσχει στις μεγάλες τεχνικές εταιρίες ισχυρά κίνητρα (φοροαπαλλαγές κτλ.), ώστε να κάνουν συγχωνεύσεις και να γίνουν ακόμη μεγαλύτερες, παίρνοντας τη μορφή ολιγοπωλίων, πράγμα που θα έχει τραγικές επιπτώσεις και για χιλιάδες εργαζόμενους και για εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, αλλά και για την ίδια τη διαφάνεια στις δημοπρατήσεις και την ποιότητα των έργων.

Κι όλα αυτά όταν οι ίδιοι οι κυβερνητικοί αρμόδιοι δεν έχουν να παρουσιάσουν και στον τομέα αυτό παρά ωμές ομολογίες για τραγικές κακοτεχνίες που στοιχίζουν ζωές, για καθυστερήσεις στην υλοποίηση πολλών έργων, με τίμημα "πανωπροίκια" δεκάδων δισ. δρχ. και για εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα, τουλάχιστον για τα πιο παραγωγικά από τα έργα υποδομής.

Η εισήγηση μάλιστα του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ δεν απέφυγε, σύμφωνα με πληροφορίες, να γίνει αντικείμενο φαρμακερών ειρωνικών σχολίων, ακόμη και από συναδέλφους του εντός του Υπουργικού Συμβουλίου...

Ετσι, την ίδια στιγμή που ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και συνολικά η κυβέρνηση υπερηφανεύεται, το μόνο έργο που προχωράει με καλούς ρυθμούς είναι αυτό του αεροδρομίου των Σπάτων - κι αυτό επειδή οι Γερμανοί εργολάβοι βιάζονταν να αρχίσουν να εισπράττουν από την εκμετάλλευσή του. Κατά τα άλλα:

  • Το μετρό της Αθήνας,που έπρεπε να είναι έτοιμο εδώ και δυο χρόνια, τώρα εξαγγέλλεται ότι θα παραδοθεί από του χρόνου το Δεκέμβρη σε τρεις τουλάχιστον... δόσεις, παρά τα "πανωπροίκια" 140 συνολικά δισ. δρχ. που έλαβαν οι εργολάβοι.
  • Το έργο του Αχελώου έχει απορροφήσει μέχρι τώρα επισήμως μόνο 15 δισ. δρχ. (από τα 80) και η συνέχισή του βρίσκεται πάντα στην "κόψη του ξυραφιού", καθώς δε χρηματοδοτείται από κοινοτικά κονδύλια.
  • Η χρηματοδότηση του έργου της ανασύστασης της Κάρλας με 29 δισ. δρχ. δεν έχει εγκριθεί ακόμη από τις Βρυξέλλες, γι' αυτό και η κυβέρνηση αναγκάζεται να τρενάρει την ολοκλήρωση του διαγωνισμού με διάφορα προσχήματα.
  • Το Ρίο - Αντίρριο βρίσκεται προς υλοποίηση μόνο στις μακέτες και έχουν περικοπεί κονδύλια, παρά την κατάφωρα σκανδαλώδη σύμβαση που υπογράφηκε με τη γαλλοελληνική κοινοπραξία.
  • Η Εγνατία σημειώνει απορροφητικότητα μόνο γύρω στο 20%, ενώ για 40 χιλιόμετρα τουλάχιστον δεν έχει βρεθεί χρηματοδότηση.
  • Κανένα τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ) δεν έχει παραληφθεί από τις υπηρεσίες εξαιτίας των κακοτεχνιών.
  • Το Εθνικό Κτηματολόγιο παραπαίει, ενώ με τους δύο νόμους που ψήφισε η κυβέρνηση, από αναπτυξιακό εργαλείο μετατρέπεται σε οδηγό νομιμοποίησης των καταπατητών.
  • Με καθυστέρηση 6 χρόνων μια νέα αποικιοκρατική σύμβαση ετοιμάζεται - παρά τις αντιδράσεις ακόμη και συναρμόδιων υπουργών - για το μετρό Θεσσαλονίκης.
  • Η Περιφερειακή Υμηττού - που θα βάλει διόδια στις παρυφές της Αθήνας - ετοιμάζεται να καταστρέψει το δάσος του Υμηττού, μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν οι εργολάβοι, που δε θέλουν τη σήραγγα, αν και "φούσκωσαν" τον προϋπολογισμό του έργου από τα 38 στα 60 δισ. δρχ. (σε τιμές 1994).
λεζαντες"

Το μετρό της Αθήνας καθυστερεί για τρίτο χρόνο, ενώ οι εργολάβοι έχουν αποκομίσει 140 δισ. δρχ. "πανωπροίκια". Δίκαια λοιπόν η κυβέρνηση... υπερηφανεύεται

Στα μεγάλα κυβερνητικά έργα συμπεριλαμβάνονται και οι κακοτεχνίες



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ