ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΘΗΤΕΣ
"Δε διαπραγματευόμαστε το μέλλον μας"
  • "Αφού δεν αλλάζει τίποτα για την κυβέρνηση, δεν αλλάζει τίποτα και για 'μας", δήλωναν χτες οι εκπρόσωποι του Συντονιστικού Αγώνα Αθήνας απαντώντας στις προχτεσινές εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας
  • Συνεχίζεται ο αγώνας για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων

"Τα προβλήματα θα λυθούν μέσα από τους αγώνες μας γι' αυτό δεν κάνουμε πίσω, δεν έχουμε άλλη επιλογή. Καταλαβαίνουμε όλοι ότι η κυβέρνηση είναι στριμωγμένη, φοβάται τον αγώνα μας, γι' αυτό διαχωρίζει τη Β λυκείου και κάνει μικρές και ανούσιες διευθετήσεις. Ομως αν νομίζει ότι έτσι θα διασπάσει τον αγώνα μας και θα μας σταματήσει, απατάται οικτρά!" Τα παραπάνω δήλωναν χτες οι εκπρόσωποι του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας σε συνέντευξη Τύπου, στην οποία καταδίκασαν τους "ελιγμούς" του υπουργείου Παιδείας για τη φετινή Β Λυκείου και τόνισαν ότι δεν υποχωρούν.

"Οι μεγάλες κινητοποιήσεις μας, οι εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές που έκλεισαν τα σχολεία τους και βγήκαν στους δρόμους το προηγούμενο διάστημα, έχουν φέρει σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση", τόνισαν οι εκπρόσωποι του Συντονιστικού. Χαρακτήρισαν "ελιγμούς" τις δύο ρυθμίσεις που ανακοίνωσε προχτές ο Γερ. Αρσένης και οι οποίες θα ισχύσουν για τη Β Λυκείου μόνο για φέτος. "Και αυτά την ώρα που προχωράει και δυναμώνει ο πανελλαδικός συντονισμός μας, που για άλλη μια φορά ήμασταν στους δρόμους σε μπλόκα στις μεγάλες πόλεις και στην εθνική οδό", τόνισε ο εκπρόσωπος του Συντονιστικού Αθήνας Γαβρήλος Τσαρκαντόγλου."Αυτό που έχουμε πάρει σαν μάθημα όλο αυτό τον καιρό είναι ότι η δύναμή μας είναι οι αγώνες που έχουμε δώσει μέχρι τώρα. Εχουμε "στριμώξει" όχι μόνο το υπουργείο Παιδείας αλλά και ολόκληρη την κυβέρνηση, προσπαθεί με ελιγμούς να έχει και την "πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο", όπως λέει ο λαός μας".

Οι μαθητές επικαλούνται τα λόγια του ίδιου του υπουργού που είπε ότι με τις ρυθμίσεις που έκανε δεν έχει αλλάξει τίποτα και τονίζουν ότι το υπουργείο δεν παίρνει τα αιτήματά τους και δεν αγγίζει την ουσία της μεταρρύθμισης. "Αφού λοιπόν δεν αλλάζει τίποτα για την κυβέρνηση, δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα και για 'μας", τονίζουν οι μαθητές που δηλώνουν ότι συνεχίζουν και μετά τα Χριστούγεννα και κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων.

"Τα προβλήματα λύνονται στους δρόμους"

"Ο κύριος Αρσένης δήλωσε ότι δε διαπραγματεύεται τίποτα και ταυτόχρονα μας καλεί να κάνουμε διάλογο. Δηλώνουμε κι εμείς κατηγορηματικά ότι δε διαπραγματευόμαστε τίποτα, δεν μπορούμε να διαπραγματευτούμε το μέλλον μας και την ίδια μας τη ζωή!", τονίζουν οι μαθητές ενώ διαμαρτύρονται για τις δηλώσεις του υπουργού περί πλύσης εγκεφάλου των μαθητών. "Συνεχίζει να πιστεύει ο υπουργός Παιδείας ότι μας έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου και είμαστε θύματα παραπληροφόρησης. Είναι γεγονός ότι προσπάθησε το υπουργείο Παιδείας με ολόκληρες εκστρατείες να μας κάνει πλύση εγκεφάλου για να δεχτούμε το τερατούργημα της μεταρρύθμισης. Δεν έπιασε όμως. Οσο για την παραπληροφόρηση είναι αστείο να μιλάμε τη στιγμή που ο ίδιος ο κ. Αρσένης δεν μπορούσε να υπολογίσει πώς βγαίνει ο βαθμός του απολυτηρίου", τονίζουν."Εφτασε στο σημείο να μας πει ότι έχουμε πάθει ψυχολογικό κλονισμό. Οι ρυθμίσεις όμως στις οποίες προχώρησε δεν είναι ούτε καν ελαφρύ καταπραϋντικό για τον κλονισμό της παιδείας. Διερωτόμαστε ποια θα είναι η ψυχολογική κατάσταση του κ. Αρσένη μετά τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια που θα κάνουμε στις 15 Γενάρη και μετά τα Χριστούγεννα που θα βρουν τα σχολεία κλειστά και να δίνουν αγώνα. Μίλησε επίσης για επιτροπή προσωπικοτήτων που θα βοηθήσει το έργο του. Ξέρει ο κύριος υπουργός, κι εμείς το ξέρουμε ακόμα καλύτερα, ότι τα προβλήματα της παιδείας δε λύνονται με τέτοια μέτρα. Λύνονται στους δρόμους και με διάλογο σε μια άλλη βάση" επισημαίνουν οι μαθητές.

"Συνεχίζουμε πιο μαζικά, πιο δυναμικά"

"Οι μαθητές δηλώνουν ότι "δε μασάνε!". Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε πιο μαζικά, πιο μαχητικά. Με την πανελλαδική μας συνάντηση των συντονιστικών στις 20/12 ξεκαθαρίσαμε ότι αγωνιζόμαστε για την κατάργηση των νόμων Σημίτη - Αρσένη. Με τα μαζικά μπλόκα την Τρίτη 22/12 φάνηκε η αποφασιστικότητα κι ο συντονισμός μας για άλλη μια φορά.

Αν ο κύριος Αρσένης νομίζει ότι θα σταματήσουμε με τις γιορτές, πλανάται. Συνεχίζουμε τον δίκαιο αγώνα μας μέσα από τις γενικές συνελεύσεις, τα μαθητικά συμβούλια, τα συντονιστικά, με καταλήψεις σχολείων, μαθητικά μπλόκα, διαδηλώσεις".

"Η μεγάλη διαδήλωση 15/1 σε όλη την Ελλάδα θα είναι η μεγαλύτερη μαθητική διαδήλωση που έχει γίνει μέχρι σήμερα", τονίζουν οι μαθητές που καλούν τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, εργατικά σωματεία, φοιτητικούς - σπουδαστικούς συλλόγους σε συντονισμό και κοινή δράση. Ηδη πάντως συμμετοχή στο συλλαλητήριο στις 15 Γενάρη αποφάσισαν τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.

Χαλκίδα: δυναμική απάντηση

Μια μέρα μετά τις "ρυθμίσεις" εκτόνωσης, οι μαθητές της Χαλκίδας με το χτεσινό μαζικό συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν στο κέντρο της πόλης, έδωσαν την απάντησή τους και ταυτόχρονα, την υπόσχεση ότι θα ακολουθήσει και νέος κύκλος συντονισμένων κινητοποιήσεων αμέσως μετά τις γιορτές, για την κατάργηση της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

"Οχι στα φτιασιδώματα και τις κοροϊδίες, αλλού αυτά Γεράσιμε",βροντοφώναξαν, οι μαθητές. Η πορεία ξεκίνησε στις 11.30 π.μ. από την πλατεία Αγοράς και σταμάτησε στη γέφυρα του Ευρίπου. Εκεί για μισή ώρα πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη της γέφυρας, φωνάζοντας συνεχώς αγωνιστικά συνθήματα. Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο Εργατικό Κέντρο όπου και συνεδρίασε το Συντονιστικό Σχολείων Χαλκίδας και επιβεβαίωσε την απόφαση των μαθητών για συνέχιση των κινητοποιήσεων, ανανεώνοντας το αγωνιστικό πρώτο ραντεβού στις 15 Γενάρη. Στις 10 Γενάρη θα συνεδριάσει ξανά το Συντονιστικό.

Ομως και στη χθεσινή μαθητική πορεία την οποία και παρακολουθούσαν σε όλη τη διάρκειά της ασφαλίτες (με το επιχείρημα της δήθεν προστασίας) δεν έλειψαν οι προκλήσεις. Ετσι, όταν οι μαθητές κατέλαβαν συμβολικά τη γέφυρα, τόσο ο υπεύθυνος του Λιμενικού Ταμείου όσο και άντρες του Λιμεναρχείου, προσπάθησαν να τρομοκρατήσουν τους μαθητές απειλώντας τους με συλλήψεις για δήθεν φθορές που τυχόν προκαλούσαν... στη γέφυρα.

Το ίδιο επαναλήφθηκε και όταν συγκεντρώθηκαν στο Εργατικό Κέντρο όπου κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Συντονιστικού, εμφανίστηκε ασφαλίτης για να διαπιστώσει "αν υπήρχε κανένα πρόβλημα".

Και στις δύο περιπτώσεις κάτω από το αγωνιστικό σφρίγος των μαθητών και τα συνθήματα κατά της τρομοκρατίας και του αυταρχισμού, τα μάζεψαν και έφυγαν.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ "ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ"
Μερικές απλές αλήθειες για την κυβερνητική "παραπληροφόρηση"

4ο μέρος

Συχνά πυκνά, τον τελευταίο καιρό ο υπουργός Παιδείας και άλλοι κυβερνητικοί παράγοντες επιχειρούν να εμφανίσουν ως βασική αιτία των κινητοποιήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας, τη λειψή ενημέρωση και την παραπληροφόρηση. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ριζικά διαφορετική. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι εργαζόμενοι έχουν σωστά συλλάβει τις βασικές πλευρές της λεγόμενης μεταρρύθμισης. Εχουν σωστά καταλάβει το αντιεκπαιδευτικό και βαθιά ταξικό περιεχόμενο και στόχους της. Και το 'χουν κατορθώσει αυτό, παρά την πολύμορφη και τεράστια επιχείρηση παραπληροφόρησης και αποπροσανατολισμού, που έχει εξαπολύσει το υπουργείο Παιδείας. Μια επιχείρηση, που στηρίζεται σε ανέξοδες, αλλά ψεύτικες υποσχέσεις και στη δημιουργία μιας ονειρικής, αλλά τεχνητής και ανύπαρκτης εικόνας για τη δημόσια εκπαίδευση. Μια επιχείρηση, που αποσκοπεί στην απόκρυψη του πραγματικού περιεχόμενου και στόχων της κυβερνητικής μεταρρύθμισης.

Ο "Ρ" ξεχώρισε τα δώδεκα "ατού" της κυβερνητικής διαφήμισης και με τη βοήθεια συνεργατών του, παρουσιάζει την πραγματικότητα, που επιχειρούν να κρύψουν. Σήμερα το 4ο μέρος.

*****

Λέει το υπουργείο: Ιδρύθηκαν και λειτουργούν 405 Τεχνικά και Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ) με αναβαθμισμένο πρόγραμμα σπουδών και νέες ειδικότητες.

Η αλήθεια είναι πως: Η μόνη διέξοδος μετά την αποφοίτηση από τους δύο κύκλους και τα δυο πτυχία των ΤΕΕ (που, αν και χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, κι αυτά δύσκολα, μετά από πολλαπλές εξετάσεις, θα αποκτώνται), είναι η φοίτηση σε κάποιο ΙΕΚ ή η εγγραφή στη Β τάξη του Λυκείου. Τρία δηλαδή χρόνια στα ΤΕΕ ισοδυναμούν με ένα χρόνο του Λυκείου. Και ούτε λόγος φυσικά να γίνεται για τη διατήρηση της ευνοϊκής ρύθμισης που υπήρχε για τους απόφοιτους των ΤΕΛ σε σχέση με την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ ή και στα ΑΕΙ, αφού η είσοδος των αποφοίτων των ΤΕΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι στην ουσία απαγορευμένη.

Τα ΤΕΕ είναι σχολεία που στο πρόγραμμά τους χωρούν τα Θρησκευτικά όχι όμως η Ιστορία, και η όποια εκπαίδευση θα γίνεται κυρίως με μαθητεία στις επιχειρήσεις. Γι' αυτό ούτε βιβλία, ούτε εργαστήρια, ούτε αναλυτικά προγράμματα, ούτε καθηγητές δεν έχει ακόμα φροντίσει η κυβέρνηση να εξασφαλίσει για τους μαθητές τους.

Αποστολή τους δεν είναι να μορφώσουν, αλλά να εμφυσήσουν στα 15χρονα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων, για τα οποία αποτελούν μοναδική διέξοδο, την υποταγή στην "επίγεια" κοινωνική αδικία και εκμετάλλευση μέσα από την εγκαρτέρηση της δικαίωσης στην "άλλη ζωή". Να προετοιμάσουν δηλαδή μια στρατιά φτηνών και μισοαγράμματων εργατών που η υλική τους εκμετάλλευση θα συναγωνίζεται την πνευματική, για να εξασφαλίζεται έτσι η αντοχή του συστήματος σε μελλοντικούς κοινωνικούς κραδασμούς.

Για τη μαζικοποίησή τους λοιπόν μοχθεί η κυβέρνηση και όχι για την αναβάθμισή τους.

*****

Λέει το υπουργείο: Οι παρακάτω αριθμοί δείχνουν το κοινωνικό πρόσωπο της μεταρρύθμισης. Για πρώτη φορά λειτουργούν: 1.000 ολοήμερα δημοτικά, 20 διαπολιτισμικά σχολεία, 430 τάξεις υποδοχής αλλοδαπών μαθητών, 864 σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής.

Η αλήθεια είναι πως: Η κυβέρνηση έρχεται να παρουσιάσει σαν τεκμήριο προόδου ρυθμίσεις, όπως το "ολοήμερο σχολείο", που στην ουσία επιβάλλονται από την κατάργηση του 8ώρου και τις νέες εργασιακές συνθήκες που απαιτούν 12ωρη απασχόληση των γονιών για να εξασφαλιστεί ένας ολόκληρος μισθός. Παρ' όλα αυτά και τα "ολοήμερα σχολεία" στην πλάτη των εργαζομένων φορτώνονται, γιατί ούτε σχολεία είναι, αλλά παιδοφυλακτήρια και με έξοδα των γονιών και των ΟΤΑ προβλέπει ο ν. 2525 να λειτουργήσουν, ανοίγοντας το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Οσο για τα παιδιά των Τσιγγάνων, των μεταναστών, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, σ' ένα σχολείο που στόχο του έχει την απόρριψη και τον αποκλεισμό κάθε καταπιεσμένου και κοινωνικά αδύναμου, τι τύχη μπορεί να έχουν; Γι' αυτό άλλωστε τα παιδιά των Τσιγγάνων και των μεταναστών αντί για το σχολείο βρίσκονται στα φανάρια και τα σταυροδρόμια. Οσο για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, φροντίζει η φτώχεια των κονδυλίων που διατίθενται για τη μόρφωσή τους και το επικείμενο νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή, να τα μετατρέψει και πάλι σε επαίτες. Αντί για την επέκταση και τη θεσμοθέτησή της ως υποχρεωτική, ανοίγεται ο δρόμος για τη μείωση των ειδικών τάξεων και το κλείσιμο των ειδικών σχολείων, προκειμένου να παραδοθεί ολοσχερώς ο τομέας στην ιδιωτική κερδοσκοπία και τη φιλανθρωπία της εκκλησίας και των λογήςλογής ελεημόνων.

Στο κάτω κάτω της γραφής το "κοινωνικό πρόσωπο της μεταρρύθμισης" φαίνεται από τις μαζικές, δυναμικές και αποφασιστικές αντιδράσεις που προκαλεί αδιάκοπα από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής της.

*****

Λέει το υπουργείο: Με τα Προγράμματα Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) και το Ανοικτό Πανεπιστήμιο καλύπτεται μια έλλειψη του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος: η διά βίου εκπαίδευση. Με τους νέους αυτούς θεσμούς, ο πολίτης κάθε ηλικίας έχει πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η αλήθεια είναι πως: Οσοι πίστεψαν ότι ακόμη και αν δεν εξασφαλίσουν μια θέση στο Πανεπιστήμιο, θα έχουν τουλάχιστον τη δυνατότητα ελεύθερης εγγραφής στα ΠΣΕ, που θα χορηγούν τάχα ισότιμους πανεπιστημιακούς τίτλους, έχουν... ατυχήσει. Παραθέτουμε ορισμένες από τις "επιστημονικές" ειδικότητες που προσφέρουν, για να μπορέσει καθένας ελεύθερα να κρίνει την ποιότητα, το επίπεδο και το αντίκρισμα των τίτλων και των σπουδών σ' αυτά:"Εφαρμογή της γαλλικής γλώσσας σε νομική ορολογία", "Οικιακή Οικονομία","Μουσειοπαιδαγωγική Εκπαίδευση", "Διαχείριση του ελεύθερου χρόνου" (πρόκειται για το επάγγελμα του διασκεδαστή τουριστών), "Ανθρώπινη Απόδοση και Υγεία", "Τεχνολογίες υλικών και κατασκευών", "Οργάνωση και διαχείριση αγροτικών εκμεταλλεύσεων".

Να και ορισμένα προγράμματα σπουδών του Ανοιχτού Πανεπιστήμιου:

"Ελληνικός πολιτισμός", "Ευρωπαϊκός πολιτισμός", "μαθήματα Αγγλικής - Γαλλικής - Γερμανικής - Ισπανικής - Ιταλικής - Ρωσικής γλώσσας".

Κανένα πρόγραμμα σπουδών δε θα υπάρξει (όπως δείχνει και η διεθνής πρακτική) σε σχολές μεγάλης ζήτησης.

Οσο για την πρόσβαση στα ΠΣΕ, σύμφωνα με το νόμο, ασφαλώς δε θα είναι ελεύθερη, αλλά θα γίνεται με επιλογή και με τις προϋποθέσεις της ηλικίας, του βαθμού του απολυτηρίου του Λυκείου ή των γενικών εξετάσεων, τα χρόνια εκτός αγοράς εργασίας, τα χρόνια επαγγελματικής προϋπηρεσίας και τα χρόνια μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Από ένα σημείο και έπειτα, στην περίπτωση βέβαια που θα λειτουργήσουν, δεδομένου ότι συναντούν συντονισμένη την αντίδραση των φοιτητών και των σπουδαστών, αλλά και πολλών πανεπιστημιακών οργάνων που διαθέτουν μια αξιοπρέπεια, η βιωσιμότητά τους θα εξασφαλιστεί με δίδακτρα, που ο νόμος ήδη προβλέπει. Ξεκινά έτσι η κατάργηση της δωρεάν φοίτησης στα Πανεπιστήμια, που με το νομοσχέδιο για την "οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των Πανεπιστημίων" που βρίσκεται στα σκαριά, προβλέπεται να επεκταθεί και στα συμβατικά προγράμματα σπουδών, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει στα μεταπτυχιακά. Πρόκειται δηλαδή για τα πρώτα μέτρα μιας ολόκληρης δέσμης που θα ακολουθήσει στα Πανεπιστήμια, προκειμένου μέσα από νέους φραγμούς, ένα σημαντικό μέρος των νέων που θα φτάσουν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ να αναγκαστούν στην πορεία να τα εγκαταλείψουν. Ετσι λίγοι και ακόμα πιο ταξικά επιλεγμένοι, θα είναι τελικά εκείνοι, που κυρίως μέσα από τις μεταπτυχιακές σπουδές, θα αποκτούν ανώτατου επιπέδου γνώσεις.

Αν η κυβέρνηση αποσκοπούσε σοβαρά στην εξασφάλιση της "διά βίου εκπαίδευσης", θα φρόντιζε για τους όρους και τις προϋποθέσεις της, που είναι η απόκτηση ενός υψηλού επιπέδου βασικής εκπαίδευσης για όλο το λαό. θα είχε πρώτο της μέλημα την εξάλειψη του αναλφαβητισμού και της υποεκπαίδευσης, που αγγίζει περίπου το 50% του πληθυσμού της χώρας μας και εξακολουθεί να αναπαράγεται και στις νεότερες ηλικίες, αφού το 10,6% των νέων ηλικίας 15-24 ετών και το 20,6% των νέων ηλικίας 25-34 ετών δεν έχει ολοκληρώσει ούτε την 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Θα προχωρούσε στην επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Οχι μόνο δε θα στερούσε, αλλά Θα διευκόλυνε τον καθένα σε οποιαδήποτε στιγμή της ζωής του να διεκδικήσει την είσοδό του σε μια ανώτατη σχολή. Θα αντιμετώπιζε προνομιακά τα παιδιά της εργατικής τάξης και κάθε κοινωνικά αδύναμη ομάδα του πληθυσμού, ως προς την πρόσβασή τους στη μόρφωση, αντί να εξαφανίζει τα όσα μέτρα είχαν παρθεί στην κατεύθυνση αυτή, κάτω από την πίεση του λαϊκού κινήματος για τους μαθητές των ΤΕΛ, των νυχτερινών, τα παιδιά των μεταναστών, των Πομάκων κλπ. Την Τρίτη 29/12 το 5ο και τελευταίο μέρος

Παρεμποδίζεται το ΕΣΥΠ λέει ο πρόεδρός του

Στις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, ο οποίος κατά την προχτεσινή συνέντευξη Τύπου, επικαλούμενος εισήγηση το Νομικού Συμβουλίου του Κράτους είπε ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να συμμετάσχει στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, απαντά με δήλωσή του ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ Γ. Πανάρετος. Τονίζει μάλιστα ότι ο υπουργός γνωστοποίησε στον ίδιο με επιστολή του την περασμένη Παρασκευή 18 του Δεκέμβρη, την ύπαρξη γνωμοδότησης του ΕΣΥΠ, "χωρίς να την παραθέσει ή να την επισυνάψει" και τη ζήτησε από το υπουργείο αλλά δεν του δόθηκε. "Τυχόν προσπάθεια παρεμπόδισης της συνεδρίασης της Ολομέλειας του ΕΣΥΠ, τις ημερομηνίες που έχει συγκληθεί, με δευτερεύουσας σημασίας διαδικαστικές λεπτομέρειες ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, θα ήταν ατυχέστατη και θα είχε ανεπανόρθωτες πολιτικές και θεσμικές παρενέργειες, επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ, διότι θα αναιρούσε στην πράξη τη φύση του ΕΣΥΠ ως ανεξάρτητης αρχής και ως θεσμικού φορέα διενέργειας κοινωνικού διαλόγου για τα κρίσιμα θέματα της Παιδείας".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ