ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 10 Γενάρη 1999
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
CITROEN Xsara Coupe 16SX

Εμφάνιση - άνεση και προσιτή τιμή

Η CITRONE ταύτισε το Xsara coupe με την Κλόντια Σίφερ. Πριν μπούμε στην τρίπορτη έκδοση του μεσαίου μοντέλου των Γάλλων, θεωρούσαμε τέτοιου είδους καμπάνιες ρηχές και σχεδόν αποτυχημένες. Μετά από μια βδομάδα στο τιμόνι του Coupe, (αν και είχαμε βρει κάποια σημεία στα οποία θα μπορούσε κανείς να προσδιορίσει σαν ομοιότητες) αυτό δε μας ενδιέφερε πια καθόλου.

Το 1600άρι μας είχε γοητέψει...

Το Xsarρ σαν σχήμα βρίσκει στο Coupe τον καλύτερο εκφραστή του. Η γραμμή μοιάζει χαμηλομένη με το αυτοκίνητο να ξεκινά πίσω από πιο ψηλά και να βουτάει προς το εμπρός, θυμίζοντας αγωνιστικό.

Η ομοιοχρωμία με το αμάξωμα των προφυλακτήρων και των καθρεφτών σε συνδυασμό με τα "νεύρα" του καπό δίνουν μια αίσθηση ενότητας στον όγκο.

Ακόμα και το "χρυσό" χρώμα με το χρωμιωμένο σήμα της CITROEN, συντελούν ώστε το Coupe να είναι το ομορφόπαιδο της οικογένειας Xsara. Ενα ομορφόπαιδο που αξίζει μια δεύτερη ματιά.

Το Coupe είναι αυτό που δείχνει στο εσωτερικό, μόνο που επιφυλάσσει και μια ευχάριστη έκπληξη. Οι χώροι επαρκούν ακόμα και για πέντε άτομα και είναι πιθανότατα οι μεγαλύτεροι στη δημοφιλή κατηγορία. Οι διαστάσεις, που είναι όμοιες με την πεντάθυρη έκδοση, βοηθούν ώστε το πορτ παγκάζ να έχει χωρητικότητα 408 λίτρων. Αν χρειαστεί δε, χάρη στα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, μπορούν να χωρέσουν ακόμα και μεγάλου όγκου αντικείμενα, αφού τα 1.190 λίτρα χώρου, αγγίζουν την κατηγορία στέισον. Τη σημασία που έχουν δώσει οι Γάλλοι στην άνεση υπογραμμίζουν λεπτομέρειες όπως οι ποτηροθήκες στο φωτιζόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού που διαθέτει επίσης ειδικούς χώρους για μολύβια και χαρτιά.

Το τεσσάρων ακτίνων τιμόνι ρυθμίζεται ώστε ο οδηγός σε συνδυασμό και με το ρυθμιζόμενο κάθισμά του, να βρει την ιδανική θέση. Ολα στο εσωτερικό, από τον καθρέφτη - ρυθμίζεται σε κλίση και ύψος - ως τα χειριστήρια του ραδιοφώνου που τοποθετούνται και στο τιμόνι, λειτουργούν υπέρ της ευκολίας του οδηγού. Μια σειρά ενδείξεις ειδοποιούν ή και προειδοποιούν ώστε να μην αφήνουν περιθώρια αφηρημάδας.

Υπέρ της άνεσης είναι στημένη και η ανάρτηση. Στη λογική του συνδυασμού άνεσης κρατήματος και συνηγορούσης της τετραδιεύθυνσης, το Coupe θα μείνει στη γραμμή που χαράζει ο οδηγός χωρίς να τον ταλαιπωρεί με αφιλτράριστους κραδασμούς από λακκούβες.

Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας ξεχωρίζει η λεγόμενη "αψίδα" που δημιουργεί ένα τόξο ασφαλείας, καθώς και η τετράδα των αερόσακων. Φυσικά οι ζώνες είναι τελευταίας γενιάς με σύστημα περιορισμού της δύναμης ώστε να μειώνονται οι πιθανότητες τραυματισμού του θώρακα σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.

Στον κινητήρα τώρα, γιατί καλά είναι τα δύο ντουλαπάκια του συνοδηγού, αλλά ένα κουπέ στο δρόμο φαίνεται. Το σύνολο των 1600 κ.ε.κ. είναι γνωστό. Τα 90 άλογα συνδυάζονται με άφθονη ροπή και ελαστικότητα. Το coupe λοιπόν εδώ, απλός δε διαφέρει από τα άλλα αδέλφια της οικογένειας. Δε ζητάει νευρική οδήγηση, ούτε και συχνές αλλαγές ταχυτήτων αφού χάρη στη ροπή, είναι κατάλληλο και για τεμπέληδες. Δεν προσφέρει όμως από την άλλη επιδόσεις ανάλογες με αυτές για τις οποίες σε προϊδεάζει η εμφάνισή του και οι 14άρες ζάντες με τα φαρδιά λάστιχα. Χωρίς να θεωρούμε βέβαια αργό ένα αυτοκίνητο που η τελική του φθάνει τα 188 χλμ/ώρα, πιστεύουμε ότι το Coupe θέλει κάτι παραπάνω στις εκκινήσεις (0 - 100 σε 13,1). Ο κινητήρας με κατανάλωση 7,7 λίτρα - σε μεικτό κύκλο - ανά 100 χλμ, στέκεται αρκετά καλά στον τομέα της οικονομίας.

Τα φρένα, δίσκοι εμπρός - ταμπούρα πίσω - διαθέτουν κατ' επιλογήν ABS στην έκδοση SX που οδηγήσαμε και τα καταφέρνουν μια χαρά. Ο εξοπλισμός ανάλογα το πορτοφόλι μπορεί να γίνει υπερπλήρης, αφού τόσο τα αντικλεπτικά όσο και η άνεση και η ασφάλεια αποτέλεσαν στόχο ικανοποίησης τού εν δυνάμει πελάτη της CITROEN.

Το Coupe συμπερασματικά, είναι το ομορφότερο της οικογένειας των Xsara. Εχει προσθέσει στη κλασάτη γραμμή δυναμισμό, χωρίς να αφαιρέσει χώρους ή άνεση. Ισως με λίγο περισσότερο γκάζι να ικανοποιούσε και όσους το ερωτεύονται για την εικόνα του. Ισως όμως να ξέφευγε και από τις δυνατότητες που δίνει για να αποκτηθεί, αφού η τιμή του με air condition ξεκινά με κάτι λιγότερο από 5 εκατ., και κρίνεται αρκετά ανταγωνιστική.

ΓΚΑΖΙΕΣ

ΠΑΡΕΛΑΣΗ παλαιών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών θα πραγματοποιηθεί σήμερα στο κέντρο της Αθήνας. Η παρέλαση θα ξεκινήσει στις 12.00 και θα ακολουθήσει τη διαδρομή Βασ. Κωνσταντίνου - Βασ. Σοφίας - Λ. Αλεξάνδρας - Πατησίων - Ομόνοια - Πειραιώς - Ερμού - Διον. Αεροπαγίτου - Αμαλίας - Ολγας - Παναθηναϊκό Στάδιο. Τη διοργάνωση έχει αναλάβει η ΦΙΛΠΑ, και σύμφωνα με τις πληροφορίες οι συμμετοχές θα ξεπεράσουν τις 250 με τις παλαιότερες να έχουν κατασκευαστεί στις αρχές του αιώνα. Ο κάθε συμμετέχων έχει καταβάλει 3.000 δρχ. και τα χρήματα θα διαθέτουν για τους σκοπούς της οργάνωσης Γιατροί χωρίς Σύνορα.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ Σαλόνι Μοτοσικλέτας όλων των εποχών αναμένεται να είναι το φετινό. Οι 124 μέχρι στιγμής συμμετοχές θα καλύψουν περίπου 14.000 τμ στον εκθεσιακό χώρο του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας. Το Σαλόνι θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό την Τρίτη 23 του Φλεβάρη και θα παραμείνει "φιλόξενο" έως και την Κυριακή 28 του ίδιου μήνα. Το επισκεπτήριο των καθημερινών θα διαρκεί από τις 16.00 έως 22.00 ενώ τα Σαββατοκύριακα από το πρωί στις 10.00 έως το βράδυ την ίδια ώρα. Οι διοργανωτές - LAMARCO ΕΠΕ - αισιοδοξούν ότι οι επισκέπτες θα ξεπεράσουν τους 80.000.

ΕΓΙΝΕ και αυτό... Μετά την ταμπελίτσα με ονοματεπώνυμο και το σημασία έχει η ούγια, ήρθε και η εποχή του ντιζάιν και στα λάστιχα. Η Pirelli διοργάνωσε το διαγωνισμό: "Σχεδίασε τη Ρόδα της Pirelli Energy" στον οποίο συμμετείχαν 20 διάσημοι σχεδιαστές με τελικό νικητή τον Andrea Branzi. Το σχέδιό του έχει τίτλο "ένας αφηγηματικός κρίκος που χρησιμεύει για να δημιουργήσει ένα είδος προοδευτικής διεύρυνσης των συμβόλων, που από το εσωτερικό του ελαστικού εκτείνονται από το φορτηγό στο χώρο...". Το ελαστικό που υλοποιεί όλο αυτό ονομάζεται Author - Design και σύμφωνα με την εταιρία αποδεικνύει ότι ακόμη και ένα ελαστικό - και μάλιστα φορτηγού - μπορεί να είναι κομψό...

Η NISSAN θα παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο έως το 2002. Αυτό δήλωσε ο Χάρτμουτ Κέβεν, αντιπρόεδρος της Nissan Europe. Ο κ. Κέβεν συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Νικ Ι. Θεοχαράκη και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία τής εδώ αντιπροσωπείας, που κατέχει μόνιμα μια θέση ανάμεσα στους πρώτους των πωλήσεων, πιάνοντας ποσοστά υπερδιπλάσια από αυτά που επιτυγχάνει η εταιρία στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Ο αντιπρόεδρος της Nissan έδωσε το ευρωπαϊκό στίγμα της εταιρίας, υπογραμμίζοντας ότι το 75% των πωλήσεων στη γηραιά Ηπειρο πραγματοποιείται από την παραγωγή των δύο εργοστασίων στην Ισπανία και σην Αγγλία. Ενώ τόνισε ότι αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ