ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ράπισμα στην κυβέρνηση από διευθυντές σχολείων
  • "Αρνούμαστε να παίξουμε το ρόλο του καταδότη και του δήμιου των μαθητών μας", αναφέρουν σε κοινή τους ανακοίνωση
  • Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις

Οχι μόνο δεν τρομοκρατούνται οι μαθητές της Θεσσαλίας, αλλά συνεχίζουν πιο δυναμικά τον αγώνα τους. Καθημερινά προστίθενται και νέα σχολεία σε αυτά που βρίσκονται υπό κατάληψη και ο συνολικός τους αριθμός ξεπερνά τα 50 σε όλη την περιοχή (25 στη Μαγνησία, 11 στη Λάρισα, 4 στην Καρδίτσα και 10 στα Τρίκαλα). Ο μαθητικός αγώνας συγκινεί και συγκλονίζει το λαό της Θεσσαλίας. Το δείχνει αυτό η έκφραση της συμπαράστασης από πλήθος μαζικούς φορείς της περιοχής.

Η βρώμικη επιχείρηση της κυβέρνησης, να μετατρέψει τους διευθυντές των σχολείων σε "χαφιέδες" της εισαγγελίας και της αστυνομίας και σε παιδονόμους των μαθητών, προκαλεί πολλές αντιδράσεις. Χαρακτηριστική και πολύ σημαντική, απ' αυτή την άποψη, είναι η ανακοίνωση που εξέδωσαν διευθυντές σχολείων του Βόλου, μετά από συγκέντρωση που πραγματοποίησαν στα γραφεία της τοπικής ΕΛΜΕ.

Στην ανακοίνωση, την οποία υπογράφουν οι Γ. Αγγελόπουλος,Κ. Αλεξογιάννης,Ειρήνη Βουδουνάρη,Ανθή Καλαμάτα,Βλ. Καραζήσης,Παντ. Μαστρογιάννης,Χρ. Μπαρδάς,Ταξ. Μποντός,Χρ. Ντούρος,Ν. Παναγόπουλος,Στ. Ράιος και Αγγελική Σκορδά αναφέρεται:

"Η απόφαση για την επιστράτευση των δικαστικών και αστυνομικών Αρχών στο θέμα των καταλήψεων και της κρίσης που μαστίζει την παιδεία δεν αποτελεί παρά μετατόπιση των ευθυνών στις παραπάνω Αρχές για ένα πρόβλημα κατ' εξοχήν κοινωνικό και πολιτικό όπως είναι η παιδεία και που δημιουργήθηκε εξαιτίας της πολιτικής που σχεδίασε και προσπάθησε να εφαρμόσει η κυβέρνηση με το Ν. 2525 και 2640 που ψήφισε ερήμην όλων των ενδιαφερόμενων και με εκπεφρασμένη την αντίθεσή τους.

Σύμφωνα, επίσης, με τις αποφάσεις της κυβέρνησης οι ευθύνες μετατοπίζονται στους ώμους των διευθυντών των σχολείων, οι οποίοι υποχρεώνονται να ζητούν "τη συνδρομή της Εισαγγελικής Αρχής" και να κάνουν μηνυτήριες αναφορές και αγωγές εναντίον των μαθητών τους.

Και όλα αυτά, ενώ είναι γνωστά σε όλους ότι οι διευθυντές όχι μόνο δεν έχουν καμία ευθύνη για όσα συμβαίνουν στα σχολεία σήμερα, αλλά αντίθετα, προσπάθησαν να αποτρέψουν τα γεγονότα αυτά που είχαν κάνει την εμφάνισή τους με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και εν μέρει το πέτυχαν. Το γεγονός ότι τα σχολεία λειτούργησαν υποτυπωδώς έστω μέχρι το Δεκέμβρη, οφείλεται στους καθηγητές και τους διευθυντές, οι οποίοι με όπλο το διάλογο και την πειθώ κατάφεραν να συγκρατήσουν τα παιδιά, παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα ήταν εκρηκτικά (ελλείψεις βιβλίων, καθηγητών, προγραμμάτων, κατευθύνσεων και κλάδων για τα ΤΕΕ κλπ.).

Αντί η κυβέρνηση να σκύψει από τότε πάνω στα προβλήματα και να φροντίσει για τη λύση τους προσπαθούσε συνεχώς να εξωραϊσει την κατάσταση και προχώρησε στην κατασυκοφάντηση των καθηγητών, θεωρώντας τους υπεύθυνους για τα προβλήματα, αλλά και τις κινητοποιήσεις των μαθητών.

Ετσι, μοιραία οδηγηθήκαμε στο σημερινό αδιέξοδο και αντί, έστω και τώρα, να κοιτάξει κατάματα την πραγματικότητα και να πάρει εκείνες τις πολιτικές αποφάσεις που θα εκτονώσουν την κατάσταση, περιμένει τον εκφυλλισμό των κινητοποιήσεων, θέτοντας σε λειτουργία πρωτοφανείς μηχανισμούς καταστολής και δίωξης που ταιριάζουν σε εγκληματίες και όχι σε ανήλικους μαθητές.

Στο πλαίσιο αυτό αναθέτει έναν πρωτάκουστο ρόλο στον διευθυντή του σχολείου και τον διατάσσει να φροντίσει να οδηγηθούν οι μαθητές με χειροπέδες στα αστυνομικά τμήματα και τα δικαστήρια.

Ο ρόλος, όμως, του διευθυντή που συνδέει το σχολείο και τους μαθητές του με τα αστυνομικά τμήματα και τις δικαστικές αρχές είναι θεσμικά ανύπαρκτος και παιδαγωγικά και ηθικά απαράδεκτος. Ενας τέτοιος διευθυντής είναι αποτυχημένος διευθυντής και κακός παιδαγωγός και γι' αυτό προξενεί κατάπληξη το γεγονός ότι επίσημα το υπουργείο ενθαρρύνει μια τέτοια στάση και συμπεριφορά.

Αναλογίστηκαν άραγε οι υπεύθυνοι του υπουργείου πού μπορούν να οδηγήσουν τέτοιες συμπεριφορές;

Δεν αντιλαμβάνονται τουλάχιστον ότι έτσι δηλητηριάζονται θανάσιμα οι σχέσεις των μαθητών με τους δασκάλους τους.

Εμείς οι διευθυντές των σχολείων, που υπογράφουμε το κείμενο αυτό, έχοντας πλήρη επίγνωση της κρισιμότητας της κατάστασης και κάνοντας το χρέος μας ως δάσκαλοι:

  • Αρνούμαστε να παίξουμε το ρόλο του καταδότη και του δήμιου των μαθητών μας.
  • Καλούμε τους κοινωνικούς και πολιτικούς φορείς, καθώς και τους γονείς να τοποθετηθούν ειλικρινά και υπεύθυνα πρώτα πάνω στην ουσία του θέματος (είναι ή δεν είναι δικαιολογημένες οι διαμαρτυρίες των μαθητών;) και ύστερα στο θέμα της μορφής των διαμαρτυριών και τέλος καλούμε την κυβέρνηση να εγκαταλείψει την πολιτική της πυγμής απέναντι σε αδύνατους και ανήλικους και να πάρει εκείνες τις πολιτικές αποφάσεις που θα εκτονώσουν άμεσα την κατάσταση.

Τα προβλήματα της παιδείας είναι κατ' εξοχήν κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα και επιδέχονται λύσεις πολιτικές".

ΕΛΜΕ

Την επιχείρηση βίαιης καταστολής των μαθητικών αγώνων καταδικάζουν με ανακοινώσεις τους οι ΕΛΜΕ Μαγνησίας και Τρικάλων, καλώντας τους διευθυντές να αρνηθούν το ρόλο του παιδονόμου, τους καθηγητές να συμπαρασταθούν με κάθε τρόπο στο μαθητικό κίνημα, τους γονείς και κηδεμόνες να καταδικάσουν έμπρακτα την αστυνόμευση και ποινικοποίηση των αγώνων των παιδιών τους, τους μαθητές να περιφρουρήσουν τις κινητοποιήσεις τους και να μην υποκύψουν στην τρομοκρατία της κυβέρνησης.

Συμπαράσταση

Τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των μαθητών εκφράζουν με ανακοίνωσή τους τρία μέλη του Εργατικού Κέντρου Βόλου - οι Τ. Τριανταφυλλάκος,Κ. Κούδας,Κ. Παπαδόπουλος - στην οποία σημειώνουν ότι "θα πέσει στο κενό η προσπάθεια της κυβέρνησης να φέρει σε αντιπαράθεση τους μαθητές με τους εργαζόμενους γονείς" και υπογραμμίζουν πως "οι αγώνες των μαθητών είναι και αγώνας όλης της εργατικής τάξης".

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι επισημάνσεις της ανακοίνωσης συμπαράστασης στον αγώνα των μαθητών της Συντονιστικής Επιτροπής Σωματείων και Συνδικαλιστών Βόλου.

Επίσης, συμπαραστέκονται με ανακοινώσεις τους ο Σύλλογος Υπαλλήλων - Εμποροϋπαλλήλων Λάρισας,ο Σύλλογος Αδιορίστων Εκπαιδευτικών,η δημοτική κίνηση "Δημοτική Συνεργασία",το παράρτημα Λάρισας της ΠΕΑΕΑ και εκπρόσωπος πολλών άλλων φορέων της Θεσσαλίας.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΘΡΑΚΗ
Οι μαθητές αντιστέκονται στην τρομοκρατία

Αυξάνεται καθημερινά ο αριθμός των υπό κατάληψη σχολείων, παρά τα μέτρα καταστολής που έχει πάρει η κυβέρνηση, ενεργοποιώντας όλους τους μηχανισμούς της, ακόμα και αιρετούς δημάρχους του κόμματός της. Οι μαθητές της Μακεδονίας και της Θράκης προετοιμάζουν τη μαζική συμμετοχή τους στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια που οργανώνονται την Παρασκευή 15 Γενάρη σχεδόν σε όλες τις πόλεις της περιοχής.

Στη Θεσσαλονίκη 13 Λύκεια τελούν υπό κατάληψη, ενώ χτες σε αποχή και αποκλεισμούς δρόμους προχώρησαν οι μαθητές οχτώ σχολείων. Συγκεκριμένα σε κατάληψη βρίσκονται το 2ο λύκειο Ηλιούπολης, το 2ο Συκεών, 1ο και 2ο Καλαμαριάς, το λύκειο Μενεμένης, ΤΕΕ Ευόσμου, ΕΠΛ Νεάπολης, 23ο, 19ο, 17ο, 13ο, 26ο Θεσσαλονίκης και το 1ο νυχτερινό Γυμνάσιο. Αποχή πραγματοποίησαν το 1ο Συκεών, 2ο και 3ο Ανω Τούμπας. Σε αποκλεισμούς δρόμων προχώρησαν το 1ο και 7ο Καλαμαριάς και τα τέσσερα λύκεια της περιοχής Χαριλάου. Το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο έχει οριστεί για την Παρασκευή στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα του Βενιζέλου.

Κόντρα στην απόφαση των μαθητών να συνεχίσουν τον αγώνα τους για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών νόμων, παίρνουν θέση οι διευθυντές των σχολείων και ορισμένοι γονείς, κυρίως των κλαδικών του ΠΑΣΟΚ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις επιστρατεύονται και υπάλληλοι δήμων, προκειμένου να το παίξουν "αγανακτισμένοι". Πολύ περίεργα τα ΔΣ των Συλλόγων Γονέων που τάσσονται κατά των μαθητικών κινητοποιήσεων, καλούν σε ενεργοποίηση μόνο γονείς αρωγούς στην τρομοκρατική επιχείρηση που εκτυλίσσεται. Ετσι καταφέρνουν να στήσουν το κατάλληλο σκηνικό για τα ΜΜΕ, προκαλώντας επεισόδια έξω απ' τα σχολεία, κόβοντας αλυσίδες και γκρεμίζοντας πόρτες. Η πλειοψηφία, όμως, των γονιών παραμένει στο πλευρό των αγωνιζόμενων μαθητών. Ετσι χτες η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Καβάλας, με ανακοίνωσή της, δήλωσε δημόσια τη συμπαράστασή της στις κινητοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη κι ολοένα δυναμώνουν.

Συνεργεία του δήμου στη Νεάπολη, κατόπιν εντολής του δημάρχου, νωρίς χτες τα ξημερώματα πήγαν και ξήλωσαν όλες τις πόρτες από τις εισόδους του ΕΠΛ, προκειμένου να εμποδίσουν τη συνέχιση της κατάληψης. Μάλιστα, γονείς καταγγέλλουν πως στην περίοδο των γιορτών ο δήμαρχος Νεάπολης είχε καλέσει σύσκεψη με στόχο την αναχαίτιση των καταλήψεων.

Στο 2ο Λύκειο Ανω Τούμπας ο διευθυντής κάλεσε την αστυνομία επικαλούμενος προφορική εντολή εισαγγελέα, προκειμένου να εμποδίσει τους μαθητές να προχωρήσουν σε κατάληψη, υλοποιώντας την απόφαση της ΓΣ. Τελικά, οι μαθητές έκαναν αποχή και υποσχέθηκαν κλιμάκωση των αντιδράσεών τους.

Στο 3ο λύκειο Ανω Τούμπας ορισμένοι γονείς έχουν καταλάβει το σχολείο, με αποτέλεσμα οι μαθητές να βρίσκονται σε διαρκή αποχή από τα μαθήματα. Χτες εξάλλου απέκλεισαν το δρόμο. Στο 23ο της Κασσάνδρας "αγανακτισμένοι" γονείς επιδίωξαν να σπάσουν τις αλυσίδες και να προκαλέσουν επεισόδια, προκειμένου να υπάρξει επέμβαση της Αστυνομίας, η οποία περιπολούσε ανά πεντάλεπτο. Στο μεταξύ μερίδα καθηγητών ξήλωσε τις πόρτες του 4ου ΤΕΕ Σταυρούπολης προκειμένου να εμποδίσει την ανακατάληψη του σχολείου από τους μαθητές.

Στην υπόλοιπη Μακεδονία και Θράκη αντίστοιχη είναι η εικόνα, ενώ πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια θα γίνουν σε Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Κατερίνη, Γιαννιτσά, Βέροια, Σέρρες και Κοζάνη.

  • Στην Κατερίνη αποχή από τα μαθήματα πραγματοποίησαν οι μαθητές και των οχτώ λυκείων της πόλης, διαμαρτυρόμενοι για την παρεμπόδιση διεξαγωγής των γενικών τους συνελεύσεων. Επίσης, απέκλεισαν το δρόμο έξω από το σχολικό συγκρότημα των τεσσάρων ΤΕΕ - ΤΕΛ.
  • Στη Βέροια σε σύνολο έξι λυκείων, τα τέσσερα βρίσκονται σε κινητοποιήσεις. Υπό κατάληψη τελεί το 1ο Ενιαίο Λύκειο ενώ αποχή από τα μαθήματα έκαναν οι μαθητές του 2ου, 3ου και 4ου λυκείου. Στα Γιαννιτσά σε σύνολο 7 σχολείων, δύο τελούν υπό κατάληψη ενώ άλλα τρία έχουν πάρει απόφαση κατάληψης, αλλά παρεμποδίζονται από λυκειάρχες και τρομοκράτες "γονείς".
  • Στις Σέρρες προχώρησαν σε κατάληψη οι μαθητές του 6ου και 7ου Ενιαίου Λυκείου, του 1ου και 2ου ΤΕΕ και του 1ου και 2ου ΤΕΛ.
  • Στη Νάουσα δύο λύκεια (2ο ΤΕΕ και 3ο Ενιαίο) τελούν υπό κατάληψη ενώ σε αποχή προχώρησαν οι μαθητές του 1ου ΤΕΕ και του ΕΠΛ.
  • Στην Καβάλα αυξήθηκε ο αριθμός των υπό κατάληψη σχολείων, αφού μετά το ΕΠΛ μπήκαν το 2ο και 5ο λύκειο και το 4ο γυμνάσιο. Στο 5ο λύκειο χθες, αστυνομικοί πήραν στοιχεία μαθητών κατόπιν υπόδειξης μικρής ομάδας γονέων.
  • Στη Δράμα ο εισαγγελέας διέταξε προκαταρκτική έρευνα για τις καταλήψεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στο 1ο λύκειο Δράμας και στο λύκειο Δοξάτου.
  • Στην Κομοτηνή αποχή πραγματοποίησαν οι μαθητές του 1ου και 3ου ΤΕΛ.@ΣτηΦλώρινα και τα τρία λύκεια τελούν υπό κατάληψη. Αντίστοιχα και στην Πτολεμαϊδα,τέσσερα στα τέσσερα σχολεία, ενώ στην Κοζάνη σε κατάληψη βρίσκεται το ΕΠΛ.
"Να συντονίσουμε τα βήματα με το μαθητικό κίνημα"

Η ΔΕΕ καλεί η γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ να γίνει στις 16 Γενάρη και προτείνει αγωνιστικό πρόγραμμα

"Αυτή την κρίσιμη στιγμή που η κυβέρνηση με όλους τους μηχανισμούς παραπλάνησης, καταστολής και αυταρχισμού θέλει να γονατίσει τους μαθητικούς αγώνες, το κίνημα των εκπαιδευτικών, αλλά και ευρύτερα το λαϊκό οφείλει έμπρακτα να συντονιστεί μαζί τους", τονίζει ο εκπρόσωπος της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών" στο ΔΣ της ΟΛΜΕ Σ. Σάββας,χαρακτηρίζοντας "ιστορική" την περίοδο που διανύουμε. "Το μέτωπο με τους μαθητές μπορεί τώρα, μέσα στους αγώνες, να ευδοκιμήσει και να γιγαντωθεί καλύτερα από κάθε άλλη φορά".

Με το σκεπτικό αυτό, η ΔΕΕ εκφράζει τη θέση ότι κακώς μεταφέρθηκε η γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 18 Γενάρη από τις 16 και θα έπρεπε να έχει ως αναγκαίο πρόγραμμα δράσης τουλάχιστον τις δύο τριήμερες απεργίες. "Η αναγκαιότητα αυτής της πρότασης επιβεβαιώθηκε και από την πορεία των εξελίξεων με τον πρωτοφανή αυταρχισμό της κυβέρνησης, κάτι που όφειλαν και οφείλουν να το λάβουν υπόψη οι δυνάμεις που διαμόρφωσαν την εισήγηση (για την ΠΑΣΚ δε γίνεται λόγος, γιατί ούτως ή άλλως στηρίζει ανοιχτά και απροκάλυπτα την κυβέρνηση).

Στις γενικές συνελεύσεις που γίνονται αυτές τις μέρες στις ΕΛΜΕ, η ΔΕΕ προτείνει 3ήμερη απεργία (19, 20 και 21 Γενάρη) και νέα τριήμερη στις 25-27 Γενάρη, νέες γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ στις 27, 28 και 29 Γενάρη με ολομέλεια προέδρων στις 31 Γενάρη. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις να πλαισιώνονται με συλλαλητήρια, συγκεντρώσεις και πορείες, συσκέψεις των ΕΛΜΕ με μαθητές, γονείς, εργατικούς φορείς για συντονισμό και κοινή δράση. Η ΔΕΕ επίσης καλεί η ΟΛΜΕ να συντονίσει τα βήματα με το μαθητικό κίνημα.

Είναι ευχάριστο, τονίζει ο Σ. Σάββας, ότι στις γενικές συνελεύσεις την πρόταση της ΔΕΕ ενστερνίζονται και άλλες δυνάμεις που μέχρι πρότινος εξαντλούσαν την πρότασή τους μέχρι και τις δύο 24ωρες απεργίες. Αυτό όμως δεν τους απαλλάσσει από την τεράστια ευθύνη που έχουν για το ανεπαρκές πρόγραμμα δράσης που ψήφισαν στο ΔΣ της ΟΛΜΕ. Η διγλωσσία αποτελεί εκφυλιστική διαδικασία και αναπαράγει την αναξιοπιστία στο συνδικαλιστικό κίνημα.

"Κανένας δεν μπορεί να συγκαλύψει τις ευθύνες του πίσω από τη θεωρία του "εφικτού", ούτε μπορεί να παραπλανά τον κλάδο με διγλωσσία, λέγοντας άλλα στο ΔΣ της ΟΛΜΕ και άλλα στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ. Δεν μπορεί δηλαδή τη στιγμή της απόφασης στο ΔΣ της ΟΛΜΕ να επικρατεί σε κάποιους ο συμβιβασμός στο ελάχιστο και σε άλλους χώρους, που περισσότερο χαρακτήρα ζύμωσης έχει, να υψώνουν τους τόνους. Γιατί γνωρίζουν οι πάντες ότι η εισήγηση αποτελεί τη βάση, προσανατολίζει τις γενικές συνελεύσεις και θέτει τα όρια των όποιων αποφάσεων", τονίζει ο εκπρόσωπος της ΔΕΕ.

  • Στη χτεσινή της γενική συνέλευση η ΕΛΜΕ Πειραιά ψήφισε την πρόταση για τριήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες και νέα γενική συνέλευση στις 31 Γενάρη. Επίσης από σήμερα προχωρούν σε τρίωρες στάσεις εργασίας όσο διαρκούν οι μαθητικές αγώνες, για την περιφρούρησή τους από "αγανακτισμένους γονείς" ή από εξωσχολικές ομάδες που θα επιχειρήσουν να κάνουν καταστροφές.
Η ΔΟΕ περιμένει τους καθηγητές...

Κάτω από την πίεση της βάσης και των μαθητικών κινητοποιήσεων που συγκλονίζουν τη χώρα, το ΔΣ της ΔΟΕ συνήλθε χτες και επανεξέτασε την απόφασή του για γενικές συνελεύσεις των συλλόγων μέχρι 15 Φλεβάρη. Χτες, αποφασίστηκε να γίνει σύσκεψη προέδρων των διδασκαλικών συλλόγων τη Δευτέρα 19 Γενάρη, προκειμένου να γίνει ενημέρωση για τις εξελίξεις στην παιδεία και να συζητήσουν για τη δράση του κλάδου, ενώ "αποφασίστηκε" να συμμετάσχει η ΔΟΕ στις διαδικασίες που θα προκύψουν από την εκπαιδευτική κοινότητα (βλ. ΟΛΜΕ) και να γίνουν στα τέλη του Γενάρη οι γενικές συνελεύσεις των Συλλόγων. Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" πρότεινε εκτός από τη συμμετοχή στα συλλαλητήρια, που προγραμματίζονται για την παιδεία, την πραγματοποίηση 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 21 και 22 Γενάρη, με συμμετοχή την πρώτη μέρα σε κατά τόπους συλλαλητήρια και συγκεντρώσεις και τη δεύτερη μέρα γενικές συνελεύσεις συλλόγων, ολομέλεια προέδρων στις 23 Γενάρη όπου το ΔΣ της ΔΟΕ να βάλει πρόταση για 48ωρες ή 3ήμερες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις που θα ξεκινούν από τις 27 Γενάρη.

"Κεντροαριστερή" αμνησία

Ο πρόεδρος του ΣΥΝ, στην ομιλία του στη Βουλή κατά την προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση για την Παιδεία, όσο και ο βουλευτής του ίδιου κόμματος Φ. Κουβέλης, σε παρέμβασή του στην ΕΤ-3, ισχυρίστηκαν ότι η "κεντροαριστερή" κυβέρνηση της Γαλλίας αντιμετώπισε τους μεγάλους περσινούς μαθητικούς αγώνες (Οκτώβρης - Νοέμβρης 1998), χωρίς μέτρα τρομοκρατίας, αστυνομοκρατίας και γενικά χωρίς τη χρήση βίας των κρατικών κατασταλτικών μηχανισμών. Να έχουν άραγε τόσο αδύνατη μνήμη ή οι μύχιοι πόθοι τους για την πρακτική εφαρμογή του "κεντροαριστερού εκσυγχρονισμού" αλά γαλλικά και στην Ελλάδα τους οδηγεί να βλέπουν και να λένε το άσπρο μαύρο; Γιατί όχι μόνο ασκήθηκε τρομοκρατία από τη γαλλική κυβέρνηση, αλλά η χρήση της αστυνομικής βίας έφτασε ως τα αίματα. Ιδού η απόδειξη.

Καταγγέλλουν την τρομοκρατία

"Οργισμένοι" γονείς, από τις καταλήψεις που γίνονται στα σχολεία της Μαγνησίας, "ξαναχτύπησαν" αυτή τη φορά έξω από την εξώπορτα του υπό κατάληψη 2ου Γυμνασίου Βόλου, που συστεγάζεται στο ίδιο σχολικό συγκρότημα με το επίσης υπό κατάληψη 2ο Λύκειο Βόλου.

Συγκεκριμένα γύρω στις 8.30 π.μ. χτες, γονέας μαθητή Γυμνασίου επιτέθηκε με τις πιο χυδαίες εκφράσεις προς τους μαθητές που βρίσκονταν μέσα στο σχολείο. Παράλληλα "εξοργισμένος" γονέας περιέφερε με θράσος προκήρυξη της ΚΝΕ - είχε μοιραστεί στους μαθητές τις προηγούμενες μέρες - "καταδεικνύοντας" στους υπόλοιπους συγκεντρωμένους γονείς και καθηγητές ότι η ΚΝΕ και το ΚΚΕ βρίσκονται πίσω από τις καταλήψεις!

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Μαγνησίας, σε ανακοίνωσή του, καταγγέλλει τις αντιδημοκρατικές και κατασταλτικές μεθόδους που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να επιβάλει την αντιμεταρρύθμιση στην εκπαίδευση.

"Καταγγέλλουμε την τρομοκρατική επίθεση (επεμβάσεις εισαγγελέων και αστυνομίας στα σχολεία, συλλήψεις μαθητών από αστυνομικούς, "μαθητοδικεία") που εξαπέλυσε η κυβέρνηση κατά του μαθητικού και εκπαιδευτικού κινήματος, με στόχο να κάμψει την αντίστασή τους. Δηλώνουμε ότι τέτοιου είδους ενέργειες και μεθοδεύσεις θυμίζουν άλλες εποχές, στις οποίες με τους αγώνες μας δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιστρέψουμε", επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος.

Με ανακοίνωσή του το ΝΣ Μαγνησίας της ΚΝΕ καταγγέλλει και καταδικάζει απερίφραστα τις ενέργειες αυτές, αλλά και τον κομματικό μηχανισμό και την τακτική του κυβερνώντος κόμματος, "που δουλεύει πυρετωδώς για να δημιουργήσει ένταση, αντιπαράθεση και μια άνευ προηγούμενου σύγκρουση μεταξύ γονιών και μαθητών, μια γνωστή βέβαια τακτική της κυβέρνησης που χρησιμοποιήθηκε στα αγροτικά μπλόκα".

Ξύλινη γλώσσα

Την ακούμε και τη διαβάζουμε με προσοχή. Η κ. Αννα Παναγιωταρέα είναι δημοσιογράφος. Εργάζεται σε κρατικό κανάλι. Στη ΝΕΤ. Πληρώνεται δηλαδή με τα χρήματα του ελληνικού λαού. Λειτουργεί όμως σαν κυβερνητικός υπάλληλος, με εξέχουσα θέση στην προώθηση της μαύρης κυβερνητικής προπαγάνδας και το προβοκάρισμα των λαϊκών αγώνων.

Καταλαβαίνουμε, η δουλιά που της έχει ανατεθεί είναι ο εξωραϊσμός της αντιλαϊκής πολιτικής, η δυσφήμηση όσων αγωνίζονται, το χτύπημα των αγώνων. Και αυτή τη δουλιά προσπαθεί να την κάνει με τον καλύτερο τρόπο, αξιοποιώντας όλη την πείρα και τα μέσα που διαθέτει. Γι' αυτό άλλωστε και οι εργοδότες της φροντίζουν για τον παχυλό μισθό της.

Ομως από την κ. Παναγιωταρέα, έμπειρη δημοσιογράφο, θα περιμέναμε περισσότερα πράγματα. Η γλώσσα που μιλά και γράφει, μας είναι γνωστή. Μας θυμίζει τη γνωστή ξύλινη γλώσσα του Ρέππα, του Αρσένη, του Ανθόπουλου, του Τσουκάτου. Είναι ακριβώς η γλώσσα που χρησιμοποιείται στα "μπιλιετάκια" πουστέλνουν, προσπαθώντας να δυσφημίσουν, να προβοκάρουν, να παραπληροφορήσουν, να αποπροσανατολίσουν, να διασπάσουν, να τσακίσουν το μαθητικό κίνημα.

Εχει περισσότερες δυνατότητες η κ. Παναγιωταρέα! Θα μπορούσε να βάλει και το προσωπικό της στοιχείο, να αναμορφώσει το περιεχόμενο των "σημειωμάτων", να το δώσει με το δικό της τρόπο, πρωτότυπο. Παρ' όλα αυτά όμως συνεχίζει να αναμασά, με ξερό και ανούσιο τρόπο, ακριβώς ό,τι της σερβίρουν. Ετσι όμως αποκαλύπτεται, γίνεται αναποτελεσματική, την παίρνουν χαμπάρι και οι πέτρες.

Πραγματικά μας απογοητεύει!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ