ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 12 Φλεβάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οι μαθητές κρατούν ψηλά τη σημαία του αγώνα

Κινητοποιήσεις χτες, σε πολλά σημεία της Αθήνας

Τα επόμενα βήματα στην κατεύθυνση του να αντιπαλέψουν την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση που τους διώχνει από το Λύκειο και για τη διεκδίκηση ενός ενιαίου 12χρονου υποχρεωτικού δημόσιου - δωρεάν σχολείου για όλους σχεδιάζουν οι μαθητές μέσα από τις γενικές συνελεύσεις των σχολείων και τις συνεδριάσεις των τοπικών τους συντονιστικών. Χτες, στην Αθήνα και άλλες πόλεις, οι μαθητές οργάνωσαν και πραγματοποίησαν κινητοποιήσεις παρά την απειλή για απουσίες αλλά και την εντατικοποίηση των μαθημάτων για την κάλυψη της διδακτέας ύλης εν αναμονή και των σχετικών ανακοινώσεων του υπουργείου Παιδείας τη Δευτέρα.

Στο επόμενο διάστημα, σε συντονισμό με εργαζόμενους, εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς οργανώνουν κατά τόπους πολύμορφες εκδηλώσεις για την ανάδειξη των προβλημάτων και τη διοργάνωση νέων κοινών αγώνων. Χτες, μαθητές σχολείων της Αθήνας σε διάφορες περιοχές πραγματοποίησαν ολιγόλεπτους αποκλεισμούς δρόμων, δηλώνοντας ότι η κυβέρνηση δεν "ξεμπέρδεψε" μαζί τους. Αλλωστε όπως είχε δηλώσει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας μετά την πρόσφατη συνεδρίασή του, "αν πιστεύει η κυβέρνηση ότι θα τιμωρήσει πάνω από 250.000 μαθητές που αγωνίστηκαν, οδηγώντας τους στη σφαγή των πανελλαδικών εξετάσεων είναι γελασμένη".

Χτες, έγιναν αποκλεισμοί στη Θησέως από μαθητές της Καλλιθέας, στην Πανόρμου από μαθητές των Αμπελοκήπων, στην Πατησίων από σχολεία της Γκράβας και του Γαλατσίου, στην Ιερά Οδό, στη διασταύρωση με τη Θηβών από μαθητές του Αιγάλεω, στην Ελευθ. Βενιζέλου από μαθητές της Αγ. Βαρβάρας, στο Χολαργό και σε άλλες περιοχές.

Μπορεί οι καταλήψεις να τελείωσαν, ωστόσο οι μαθητές εξακολουθούν να αγωνίζονται για ό,τι τους ανήκει, για το μέλλον τους. Και οι μαθητές των σχολείων της Πετρούπολης και του Ιλίου έδωσαν χτες το πρωί, για άλλη μια φορά την απάντηση σε όλους αυτούς που προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν το λαό, λέγοντας ότι η αυλαία των αγώνων του μαθητικού κινήματος έπεσε, με τη συγκέντρωση της προηγούμενης Παρασκευής.

Ομως το ποτάμι είναι πολύ αργά για να γυρίσει πίσω. "Τίποτα δε μας σταματά", βροντοφώναξαν πάνω από εκατό μαθητές των δύο περιοχών που συγκεντρώθηκαν χτες το πρωί στην οδό Θηβών και στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία προς την πλατεία των Αγίων Αναργύρων. Μόλις έφτασαν στην πλατεία, μπροστά από το δημαρχείο, προχώρησαν στον αποκλεισμό του κεντρικού δρόμου για μισή ώρα περίπου, χωρίς να δημιουργηθεί ένταση από τους οδηγούς ή επεισόδια.

Οι μαθητές δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους, με μπλόκα και άλλες δυναμικές και μαζικές κινητοποιήσεις μέχρι να καταργηθούν οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι, έστω και αν αυτό τους κοστίσει μερικές απουσίες παραπάνω, αφού οι μαθητές των σχολείων πήραν απουσίες για να συμμετέχουν στο μπλόκο και στην πορεία. "Τώρα πια τίποτα δεν είναι ίδιο στα σχολεία, σε εμάς", δήλωναν.

Τα δικά τους μπλόκα έστησαν χτες και οι μαθητές του Πειραιά. Μαθητές από σχολεία του κέντρου έκλεισαν τη συμβολή των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Βασ. Γεωργίου και στη συνέχεια έκαναν πορεία στους δρόμους της πόλης καταλήγοντας στη Νομαρχία. Σύμφωνα όμως με καταγγελίες, λίγο πριν ξεκινήσει η κινητοποίηση, στο γραφείο του Διευθυντή της Ιωννιδείου, μαθητής της Α Λυκείου δέχτηκε επίθεση από καθηγητή (που είχε απειλήσει και άλλη φορά μαθητή όπως καταγγέλλεται) ο οποίος επιχείρησε να τον χαστουκίσει, κάτι που απέτρεψαν οι υπόλοιποι καθηγητές. Αποκλεισμό της οδού Θηβών έκαναν οι μαθητές του 10ου και 11ου Λυκείου της παλιάς Κοκκινιάς ενώ ανάλογη κινητοποίηση έγινε και στο Κερατσίνι.

ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΕΙ - ΤΕΙ
Γνώσεις μιας χρήσης για τις ανάγκες του κεφαλαίου

Ανακοίνωση των Πανσπουδαστικών Κινήσεων Συνεργασίας για τις προχτεσινές ανακοινώσεις σχετικά με τα νέα τμήματα, που χρηματοδοτούνται από το ΕΠΕΑΕΚ

Την προσπάθεια υποβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στροφής της στην κατάρτιση, καθώς και την υποταγή της στις ανάγκες των επιχειρήσεων, μέσα από τη δημιουργία των νέων τμημάτων που χρηματοδοτούνται από το ΕΠΕΑΕΚ, επισημαίνουν με ανακοίνωσή τους οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας.Οι ΠΚΣ τονίζουν ότι από της προχτεσινές σχετικές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας αποδεικνύεται η πολιτική θέληση της κυβέρνησης για στροφή και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατάρτιση, για παροχή γνώσεων μιας χρήσης, "προσανατολισμένων στους βραχυπρόθεσμους σχεδιασμούς του μεγάλου κεφαλαίου, δημιουργώντας ολόκληρες βάρδιες αποφοίτων - ομήρων των μελλοντικών εργοδοτών τους".

"Οι πρόσφατες ανακοινώσεις του ΥΠΕΠΘ αποδεικνύουν την απόλυτη προσήλωση της κυβέρνησης στις επιταγές της ΕΕ. Τα νέα τμήματα αποκτούν χαρακτήρα πιλοτικό τόσο για τον αναπροσανατολισμό του περιεχομένου των σπουδών, όσο και για τη γενικότερη υποταγή των ιδρυμάτων στο μεγάλο κεφάλαιο και την ΕΕ", τονίζουν οι ΠΚΣ. Συγκεκριμένα αναφέρουν:

1. Το περιεχόμενο τόσο των υπό ίδρυση τμημάτων, όσο και του "δελτίου κρίσης", αποδείχνει ότι η πολιτική θέληση της κυβέρνησης είναι η στροφή και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατάρτιση, την παροχή γνώσεων μιας χρήσης, που θα απαξιώνονται σε μικρό χρονικό διάστημα, προσανατολισμένων στους βραχυπρόθεσμους σχεδιασμούς του μεγάλου κεφαλαίου, δημιουργώντας ολόκληρες βάρδιες αποφοίτων - ομήρων των μελλοντικών εργοδοτών τους.

2. Στα υπό ίδρυση τμήματα δοκιμάζεται το μοντέλο "ανάπτυξης", που αποσυνδέει τα ΑΕΙ - ΤΕΙ από τις κοινωνικές ανάγκες και τις υποχρεώσεις της πολιτείας, υποτάσσοντάς τα άμεσα στις επιχειρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σημείο 3 του "δελτίου κρίσης", όχι μόνο δεν αναφέρεται ούτε σε ένα σημείο η δέσμευση της επαρκούς χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά αντίθετα καλούνται τα τμήματα να "μελετήσουν" τις "προϋποθέσεις βιωσιμότητάς τους" μετά το πέρας της χρηματοδότησης από το Β ΚΠΣ. Με δυο λόγια, τα ίδια τα ιδρύματα θα είναι υπεύθυνα για την εξασφάλιση της λειτουργίας των νέων τμημάτων, αναζητώντας πόρους, πέρα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ακριβώς για να εξασφαλιστεί η υποταγή των νέων τμημάτων στις επιδιώξεις της κυβέρνησης - ΕΕ στο σημείο 2.9. του "δελτίου κρίσης", προβλέπεται διαδικασία αξιολόγησης (βλ. εποπτεία).

3. Ιδιαίτερα για τα ΤΕΙ, τονίζουν οι ΠΚΣ, αποκαλύπτεται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο η σταθερή τροχιά της υποβάθμισής τους. Η κυβέρνηση επιδιώκει να μετατρέψει τα ΤΕΙ σε ιδρύματα που θα παρέχουν χαμηλής στάθμης επαγγελματική κατάρτιση, κάτι σαν ΙΕΚ.

Τα νέα τμήματα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ

Τα νέα τμήματα στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας που περιλαμβάνονται στα φετινά μηχανογραφικά δελτία ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Τα νέα Πανεπιστημιακά Τμήματα είναι 26 και 17 είναι τα νέα τμήματα ΤΕΙ και είναι τα εξής:

  • ΕΜΠ: Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Αθήνα - 3η Δέσμη) και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (Αθήνα - 1η Δέσμη).
  • ΑΠΘ: Βαλκανικών Σπουδών (Φλώρινα - 3η, 4η Δέσμη) και Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων (Κοζάνη - 1η Δέσμη).
  • Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Λογιστική και Χρηματοοικονομικής (Αθήνα - 4η Δέσμη).
  • Πανεπιστήμιο Πειραιά: Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Πειραιά - 1η Δέσμη).
  • Πανεπιστήμιο Πάτρας: Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα - 4η Δέσμη), Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Πάτρα - 1η Δέσμη), Φιλοσοφίας (Πάτρα - 3η Δέσμη).
  • Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ιωάννινα- 1η Δέσμη).
  • Πανεπιστήμιο Κρήτης: Πολιτικής Επιστήμης (Ρέθυμνο - 4η Δέσμη), Εφαρμοσμένων Μαθηματικών (Ηράκλειο - 1η Δέσμη).
  • Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης: Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Ξάνθη - 1η Δέσμη), Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Ανάπτυξης (Κομοτηνή - 4η Δέσμη),Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων (Ορεστιάδα - 1η Δέσμη), Αγροτικής Ανάπτυξης (Ορεστιάδα - 4η Δέσμη).
  • Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Επιστημών της Θάλασσας (Μυτιλήνη - 1η Δέσμη),Κοινωνιολογίας (Μυτιλήνη - 4η Δέσμη), Μεσογειακών Σπουδών (Ρόδο - 3η, 4η Δέσμη).
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Βόλο - 1η Δέσμη), Οικονομικών Επιστημών (Βόλο - 4η Δέσμη).
  • Πανεπιστήμιο Κύπρου: Φυσικών Επιστημών (κατεύθυνση Φυσικής, 1η Δέσμη), Φυσικών Επιστημών (κατεύθυνση Χημείας, 1η Δέσμη), Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών (κατεύθυνση Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, 3η Δέσμη).
  • Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών: Θεωρητικών Σπουδών Τέχνης (Αθήνα), Εφαρμοσμένων Τεχνών (Αθήνα). Εισαγωγή με ειδικές εξετάσεις που διενεργεί το ίδιο το ίδρυμα.
  • ΤΕΙ Θεσσαλονίκης: Σχεδιασμού και Παραγωγής Ενδυμάτων (Κιλκίς - 1η, 4η Δέσμη).
  • ΤΕΙ Λάρισας: Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Λάρισα- 1η Δέσμη), Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου (Καρδίτσα - 1η Δέσμη).
  • ΤΕΙ Πάτρας: Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων(Πάτρα - 4η Δέσμη).
  • ΤΕΙ Ηρακλείου: Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων (Ηράκλειο - 1η Δέσμη), Τεχνολογίας Μηχανικών Συστημάτων Διαχείρισης Φυσικών Πόρων (Χανιά - 1η Δέσμη), Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής (Ρέθυμνο - 1η Δέσμη).
  • ΤΕΙ Καβάλας: Βιομηχανικής Πληροφορικής (Καβάλα - 1η Δέσμη).
  • ΤΕΙ Κοζάνης: Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνιακής Πολιτικής (Καστοριά - 4η Δέσμη), Εμπορίας και Ποιοτικού Ελέγχου Αγροτικών Προϊόντων(Φλώρινα - 1η Δέσμη).
  • ΤΕΙ Χαλκίδας: Αυτοματισμού (Χαλκίδα - 1η Δέσμη).
  • ΤΕΙ Μεσολογγίου: Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία (Μεσολόγγι - 4η Δέσμη).
  • ΤΕΙ Σερρών: Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Σέρρες - 4η Δέσμη).
  • ΤΕΙ Καλαμάτας: Ελεγκτικών και Ασφαλιστικών Εργασιών (Καλαμάτα - 4η Δέσμη).
  • ΤΕΙ Ηπείρου: Ελεγκτικών και Ασφαλιστικών Εργασιών (Πρέβεζα - 4η Δέσμη), Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και στο Εμπόριο (Ηγουμενίτσα- 4η Δέσμη), Βιολογικής Γεωργίας (Αργοστόλι - 1η Δέσμη).
Μετονομασίες Τμημάτων

Το τμήμα Αστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών μετονομάστηκε σε Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης.Το Τμήμα Οικιακής Οικονομίας του Χαροκοπείου ΑΕΙ μετονομάστηκε σε Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας και είναι ενταγμένο στην 1η και 4η Δέσμη. Το τμήμα Διαιτολογίας του Χαροκοπείου ΑΕΙ μετονομάστηκε σε Επιστήμης Διαιτολογίας - Διατροφής και το τμήμα Ορυχείων του ΤΕΙ Κοζάνης σε Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος.

Απορίες και στοχασμοί για την εκπαιδευτική πολιτική

Με "αξιέπαινη" ακαμψία εμμένει η πολιτική ηγεσία σε μια εκπαιδευτική πολιτική, που συνοψίζεται (1) στα ακόλουθα:

α. Καθιερώνει 26 γραπτές απρόσωπες πανελλήνιες εξετάσεις, με θέματα παρμένα από Κεντρική Τράπεζα Ερωτήσεων για τις νέες και τους νέους στις τάξεις Β και Γ του Ενιαίου Λυκείου. Με τέτοιες διαδικασίες είναι αμφίβολο αν τα μισά παιδιά που προάγονται από την Α Λυκείου θα μπορούν να πάρουν απολυτήριο ευπαρουσίαστο και ακαδημαϊκά αξιοποιήσιμο.

β. Ετσι οικοδομεί έναν εξεταστικό λαβύρινθο. Μπροστά στην είσοδό του:

- Για όλους η αγωνία μεγαλώνει.

- Για όσους αντέχουν οικονομικά, η συρροή προς τα φροντιστήρια πυκνώνει.

- Για τους οικονομικά εύρωστους βέβαια υπάρχει μια άλλη επιλογή: η φυγή(2) προς κάποιο ξένο λύκειο, για να αποκτήσουν εκεί το ποθητό Απολυτήριο και ίσως για να ολοκληρώσουν εκεί σπουδές.

γ. Τόσο πολλές εξεταστικές διαδικασίες εξωτερικές δε μας είναι γνωστές από κανένα εκπαιδευτικό σύστημα. Εδώ αξιοποιούνται για σύνθλιψη των παιδιών ακόμη και τα θρησκευτικά, που συνήθως αποτελούν αλλού μέσο ευαισθητοποίησης των συνειδήσεων για αλληλεγγύη των ανθρώπων και ελπίδα. Εδώ θα καταντήσουν μέσο πίεσης των συνειδήσεων (3).

δ. Υπό το βάρος τόσης παιδαγωγικής αστοργίας μέσα στο Ενιαίο Λύκειο - ελπίζουν ίσως οι εισηγητές του ότι - πολλοί θα αναγκαστούν να φύγουν προς το Τεχνικό και Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο,όπου το πρόγραμμα κατάρτισης κυριαρχεί, το πρόγραμμα μόρφωσης σχεδόν απουσιάζει και η ελπίδα για παραπέρα παιδεία σχεδόν εκλείπει. Εκεί διαμορφώνεται περίπου σχολείο εφήβων απελπισμένων,χωρίς αυτοπεποίθηση.

ε. Παράλληλα προς όλα αυτά διαβάζουμε - με απορία ή έκπληξη δικαιολογημένη - στο πιο επίσημο ενημερωτικό φυλλάδιο του υπουργείου Παιδείας (Ενιαίο Λύκειο: το νομοθετικό πλαίσιο, σελ. 70): "Δικαίωμα συμμετοχής στη δοκιμασία δεξιοτήτων (4) έχουν... και οι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου ξένων σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εδρεύουν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό".

στ. Αναρωτιέστε υποθέτω, όπως κι εγώ:

- Ποιοι θα είναι αυτοί οι "κάτοχοι";

- Αφού θα έχουν απολυτήριο ξένων λυκείων, γιατί θα μας "προτιμήσουν" για τη δοκιμασία δεξιοτήτων;

- Μήπως θα έχουν το προνόμιο (5) να παίρνουν το απολυτήριο με αυτοπεποίθηση ατσαλάκωτη έξω από το δικό μας λαβύρινθο κι έπειτα την πιστοποίηση δεξιοτήτων από μας, ώστε άνετα και γενναία να εκτοπίζουν τους εδώ ιθαγενείς, όσους θα επιβιώνουν από τη βουλιμία του Μινώταυρου;

- Και μήπως έτσι θα προκαλέσουμε εμείς κύμα φυγής (των οικονομικά εύρωστων) προς τα ξένα λύκεια, που θα "εδρεύουν στην Ελλάδα ή το εξωτερικό"; Και έσται η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης!

Τελικές απορίες και στοχασμοί:

Αν όλα τα παραπάνω έχουν βάση αντικειμενική (βλέπε τη σημ. 1), υπάρχουν κάποιοι που δε συμμερίζονται τους φόβους μας για τις συνέπειες; Και αντους συμμερίζονται έστω λίγο, πως μπορούν να σιωπούν;Μήπως έχουμε γητευτεί με μάγια της εξουσίας ή έχουμε πάθει άμβλυνση στο ιστορικό αισθητήριό μας; Ακούσια έρχεται στο πεδίο της ιστορικής μνήμης - συνείδησης ένας ανεπιθύμητος συνειρμός: το 1910 το Κόμμα των Φιλελευθέρων έβγαινε σφριγηλό στο προσκήνιο της πολιτικής ζωής με διακηρύξεις για κοινωνική δικαιοσύνη και σεβασμό για την ελευθερία των συνειδήσεων, αλλά το ίδιο κόμμα το 1929 ψήφιζε χωρίς τύψεις το ιδιώνυμο (δίωξη του φρονήματος) (6).

Η σημερινή πολιτική ηγεσία ανέλαβε το 1981 την εξουσία με πλούσιες υποσχέσεις για αλλαγή προς την κατεύθυνση της κοινωνικής ευαισθησίας και δικαιοσύνης. Και σήμερα προωθεί με ήρεμη συνείδηση μια "μεταρρύθμιση" καταθλιπτική για τις ελπίδες των νέων. Μήπως έτσι κλείνει τον κύκλο της σταδιοδρομίας της; Αδοξα τότε, αδοξότερα σήμερα; (7)

Φ. Κ. ΒΩΡΟΣ, Ph. D.

Επίτιμος σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Σημειώσεις:

(1) Τα στοιχεία που χρησιμοποιούμε έχουν επίσημη πηγή τα ενημερωτικά φυλλάδια του υπουργείου Παιδείας. (βλέπε παρακάτω)

(2) Ετσι θα αποκτήσουμε και μαθητική μετανάστευση, αντί να αναχαιτίσουμε τη φοιτητική!

(3) Πώς θα αντιδράσουν οι νέοι; Ισως με επίκληση συνταγματικού δικαιώματος (άρθρο 16), ίσως πιο αθόρυβα και ριζικά: απαλλαγή της συνείδησής τους... Η Εκκλησία θα έχει τη συνετή τόλμη να ζητήσει από την πολιτεία να μη χρησιμοποιήσει και τα θρησκευτικά για σύνθλιψη της ελπίδας;(4) Η δοκιμασία αυτή αποτελεί προϋπόθεση για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

(5) Προνόμιο λέγεται το δικαίωμα που έχουν κάποιοι να είναι πάνω από το νόμο που ισχύει για τους άλλους, τους ίσους.

(6) Ο Γ. Κατηφόρης χαρακτηρίζει το ιδιώνυμο και τα συναφή νομοθετήματα Νομοθεσία των Βαρβάρων.

(7) Υπάρχει μια ακόμη πιο άδοξη πτυχή της μεταρρύθμισης: τα φυλλάδια για την αξιολόγηση των μαθητών, περιέχουν απίθανα ατοπήματα: γλωσσικά, παιδαγωγικά, επιστημονικά. Θα χρειαστεί άρθρο χωριστό.

"Να καταργηθούν οι εξετάσεις στη Β' Λυκείου"

Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αχιλ. Κανταρτζή

Το ζήτημα της άνισης μεταχείρισης των αποφοίτων των δημόσιων λυκείων σε σχέση με εκείνους ιδιωτικών, στα οποία για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος της βαθμολογίας μόνο στις γραπτές απολυτήριες εξετάσεις της Γ τάξης του Λυκείου, θέτει με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Αχιλ. Κανταρτζής.

"Η κυβέρνηση - αναφέρει ο βουλευτής του ΚΚΕ - κάνοντας επίδειξη αδιαλλαξίας, επιμένει ότι οι πανελλαδικές προαγωγικές εξετάσεις της Β τάξης των Ενιαίων Λυκείων θα γίνουν, επειδή έτσι προβλέπει ο διαβόητος Ν. 2525/97, ο οποίος - σύμφωνα με την κυβέρνηση - πρέπει να εφαρμοστεί.

Ταυτόχρονα, όμως, η ίδια η κυβέρνηση, αυτό που αρνείται στους μαθητές των Ενιαίων Λυκείων, το θεσπίζει για όλους τους άλλους τύπους Λυκείων: για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου διαφορετικού από το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου, λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος της βαθμολογίας στις γραπτές απολυτήριες εξετάσεις της Γ τάξης του Λυκείου, στις οποίες - και μόνο σ' αυτές - πρέπει να πάρουν μέρος!

Απόφοιτοι αυτής της κατηγορίας είναι οι απόφοιτοι των τμημάτων Διεθνούς Απολυτηρίου (που λειτουργούν σε ορισμένα πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία), οι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολείων του εξωτερικού, απόφοιτοι άλλων τύπων Λυκείου (όπως πιθανότατα θα προβλέπεται κατά την αναδιοργάνωση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, που έχει εξαγγείλει το υπουργείο Παιδείας κτλ.)".

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τον υπουργό Παιδείας αν προτίθεται η κυβέρνηση να επανεξετάσει τη στάση της και να καταργήσει τις πανελλαδικές προαγωγικές εξετάσεις της Β τάξης των Ενιαίων Λυκείων, εφαρμόζοντας αυτό που ήδη ισχύει για όλους τους άλλους τύπους Λυκείου.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ουσιαστική αναπλήρωση της ύλης

Την έντονη ανησυχία της για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης, εξαιτίας των αντιδράσεων που έχει προκαλέσει η εμμονή του υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει την εκπαιδευτική "μεταρρύθμιση", παρά τις αντιδράσεις μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικής κοινότητας, εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά.

Οι γονείς, βλέποντας ξεκάθαρα τους στόχους του υπουργείου Παιδείας που, όπως επισημαίνουν, επιδιώκει να διώξει περίπου τους μισούς μαθητές από το Λύκειο, στέλνοντάς τους σχεδόν αμόρφωτους σε μια υποβαθμισμένη τεχνική εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας χωρίς κανένα εφόδιο, καλούν σε σύσκεψη - συζήτηση το λαό του Πειραιά, τη Δευτέρα 15 Φλεβάρη στις 6 μ.μ. στην αίθουσα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά (Καραϊσκου 111, 3ος όροφος, δίπλα στην εκκλησία του Αγ. Κωνσταντίνου). Επίσης, οι γονείς προγραμματίζουν παρέμβαση- συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, την Τετάρτη 17 Φλεβάρη.

Οσον αφορά την αναπλήρωση της ύλης, οι γονείς τονίζουν ότιπρέπει να γίνει με μη εξοντωτικούς ρυθμούς για τους μαθητές και κατά το δυνατόν αφομοιώσιμους και προτείνουν:

- Να γίνει οπωσδήποτε περικοπή της ύλης, γιατί θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατή η εξ ολοκλήρου αναπλήρωσή της.

- Να μη γίνουν μαθήματα τα Σάββατα, ούτε να επιβαρυνθεί το ήδη φορτωμένο πρόγραμμα των μαθητών, με 7ωρα και 8ωρα.

- Να γίνει μικρή παράταση του σχολικού έτους.

- Να μη γίνουν εξετάσεις τον Ιούνη και ο χρόνος των εξετάσεων να αξιοποιηθεί, για να γίνει διδασκαλία και ουσιαστική αναπλήρωση της ύλης.

Επίσης, οι γονείς θεωρούν ως βασική προϋπόθεση, η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει χωρίς να υπάρχει ούτε ένα κενό εκπαιδευτικού σε όλα τα σχολεία για να μη χαθεί και άλλος πολύτιμος χρόνος.

Αρχισαν οι Συνδιασκέψεις της ΚΝΕ

Με φόντο τους αγώνες στην Παιδεία και στους εργαζομένους, πραγματοποιούνται οι Συνδιασκέψεις των Οργανώσεων της ΚΝΕ σε όλη τη χώρα. Οι νέοι κομμουνιστές συζητούν, καταγράφουν τα βήματα που έγιναν το προηγούμενο διάστημα και χαράσσουν μέσα από ολόπλευρη συζήτηση την πορεία τους, ενώ παράλληλα εκλέγουν τα νέα όργανα. Ηδη έχουν πραγματοποιηθεί οι Νομαρχιακές Συνδιασκέψεις Λέσβου και Κιλκίς ενώ για το Σαββατοκύριακο έχουν προγραμματιστεί οι εξής:

Αύριο Σάββατο: Νομαρχιακές Συνδιασκέψεις Εβρου,Ηλείας και οιΤομεακές Συνδιασκέψεις ΣΦΕ - ΦΛΣ Θεσσαλονίκης,ΝΟΕ - ΠΑΜΑΚ Θεσσαλονίκης καιΠαντείου.

Μεθαύριο Κυριακή: Νομαρχιακές Συνδιασκέψεις Πέλλας και Κορίνθου και οι Τομεακές Συνδιασκέψεις ΤΕΙ Θεσσαλονίκης,ΤΕΙ Αθήνας και Φιλοσοφικής Αθήνας.

Εκλογές στην Ενωση Γονέων 1ου Διαμερίσματος Αθήνας

Η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Διαμερίσματος Δήμου Αθήνας ανακοινώνει ότι "η Γενική Συνέλευση της Ενωσης θα γίνει στις 17/2/99, μέρα Τετάρτη και ώρα 5.30 μ.μ., σε αίθουσα του 29ου Λυκείου Αθήνας, οδός Βαλτετσίου και Πρασσά 2. Η ΓΣ είναι εκλογοαπολογιστική και οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέων οργάνων της Ενωσης θα γίνουν στις 24/2/99, μέρα Τετάρτη και ώρες 3 μ.μ. - 7 μ.μ. στον ίδιο χώρο".

Τρομοκρατία σε σχολεία της Πάτρας

Αποφασισμένοι να καταπνίξουν κάθε αγωνιστική κίνηση των μαθητών, είναι οι "αγανακτισμένοι γονείς", οι οποίοι συνεχίζουν τις τραμπούκικες ενέργειές τους. Νέο κρούσμα σημειώθηκε χτες έξω από το 7ο Λύκειο Πάτρας, όπου οι μαθητές είχαν αποφασίσει, μετά τις δύο πρώτες ώρες, να κλείσουν το σχολείο και να πραγματοποιήσουν πορεία διαμαρτυρίας. Εξω από το κτίριο συγκεντρώθηκαν "αγανακτισμένοι γονείς", για να εμποδίσουν τους μαθητές να πραγματοποιήσουν τις αποφάσεις τους. Κάποια στιγμή ενοχλημένοι από την παρουσία μαθητών που καλούσαν τους συμμαθητές τους σε κινητοποίηση κινήθηκαν προς το μέρος τους, εμποδίζοντάς τους να εισέλθουν στο σχολείο με ύβρεις και προπηλακισμούς, ενώ ο θρασύτερος όλων χτύπησε έναν μαθητή. Σαν να μην έφθανε αυτό, κάλεσαν και την Αστυνομία να κάνει εξακρίβωση στοιχείων σε όσους βρίσκονταν έξω από το σχολείο. Τελικά, οι προκλήσεις των "αγανακτισμένων" έπεσαν στο κενό, καθώς η ομάδα των θρασύδειλων απωθήθηκε από τους παρευρισκόμενους και οι μαθητές πραγματοποίησαν αποχή από τα μαθήματά τους, υλοποιώντας τις αποφάσεις τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ