- Πώς θα περιγράφατε αυτή τη στιγμή την κατάσταση στα σχολεία του Πειραιά;
- Τα σχολεία μπορεί να άνοιξαν μετά τις καταλήψεις, όμως δεν μπορούμε να πούμε ότι λειτουργούν με κανονικούς ρυθμούς. Ακόμα το υπουργείο Παιδείας δεν έχει εξαγγείλει με ποιους τρόπους θα γίνει η αναπλήρωση της ύλης, παρ' όλα αυτά κάποιοι διευθυντές έχουν ξεκινήσει την αναπλήρωση με τις αποφάσεις που έχουν πάρει μέσα από τα σχολικά συμβούλια. Οι μαθητές νιώθουν έντονα την πίεση και την εντατικοποίηση από τα συνεχή διαγωνίσματα και βέβαια έχουμε και φαινόμενα τρομοκράτησης κάποιων μαθητών, που είχαν πρωτοστατήσει στους αγώνες, από καθηγητές που δείχνουν έντονα τα "δημοκρατικά" τους συναισθήματα. Γενικά, επικρατεί μια περίεργη σιωπή και από συζητήσεις μέσα στα σχολεία διαφαίνεται καθαρά ότι δεν έχει επέλθει ηρεμία, όπως κάποιοι νομίζουν, αλλά ο αγώνας των μαθητών δεν τελείωσε. Η Παιδεία είναι καζάνι που βράζει, όμως δεν μπορούμε να προβλέψουμε την επόμενη έκρηξη.
- Η κυβέρνηση λέει ότι προχωρά η εφαρμογή της "μεταρρύθμισης". Εσείς τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει στο εξής;
- Η αναπλήρωση πρέπει να γίνει με ρυθμούς όχι εξοντωτικούς για τους μαθητές και κατά το περισσότερο δυνατό αφομοιώσιμους. Γι' αυτό προτείνουμε οπωσδήποτε περικοπή της ύλης, να μη γίνουν μαθήματα τα Σάββατα και ούτε να επιβαρυνθεί το ήδη φορτωμένο πρόγραμμα με 7ωρα και 8ωρα. Να γίνει μια μικρή παράταση του σχολικού έτους, να μη γίνουν εξετάσεις τον Ιούνη, ο χρόνος αυτός να αξιοποιηθεί για διδασκαλία και η προαγωγή να γίνει με τους προφορικούς βαθμούς. Απαιτούμε η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει χωρίς κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία μας και απαιτούμε να πάρει μέτρα το υπουργείο για να αναπληρωθούν οι 75.000 ώρες που χάθηκαν, εξαιτίας των ελλείψεων των εκπαιδευτικών, που υπάρχουν ακόμα, με ολοκληρωτική ευθύνη του υπουργείου και της πολιτικής υποχρηματοδότησης.
Θεωρούμε, πάντως, αδύνατη την εφαρμογή της μεταρρύθμισης: Καλούνται οι μαθητές να δώσουν τον Ιούνη πανελλαδικές εξετάσεις στη Β' τάξη του Ενιαίου Λυκείου, όταν είναι σαφές ότι υπάρχουν μεγάλες ανισότητες μεταξύ των σχολείων, αφού δεν έγινε η κατάλληλη προετοιμασία. Η περιβόητη ενισχυτική διδασκαλία δε γίνεται σε όλα τα σχολεία, εξαιτίας της διπλής και τριπλής βάρδιας, δε γίνεται ουσιαστικό μάθημα με 35 μαθητές ανά τμήμα και δεν υπάρχει υλικοτεχνική υποδομή. Καλούνται οι μαθητές στη Β' τάξη των ΤΕΕ να δώσουν εξετάσεις νομαρχιακού επιπέδου, χωρίς να έχουν πάρει ακόμα βιβλία, ούτε έχουν καθοριστεί τα μαθήματα και η ύλη που θα εξεταστούν.
- Το κίνημα των γονιών και τα αιτήματα που αυτό προβάλλει, πώς αντιμετωπίζονται από το υπουργείο Παιδείας;
- Το υπουργείο εξακολουθεί να αρνείται να συζητήσει με το κίνημα των γονέων και δε βρίσκει ποτέ ελεύθερο χρόνο για μας. Και η σημερινή (σ.σ. χτεσινή) προσπάθεια που κάναμε για να συναντηθούμε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου ήταν άκαρπη. Ο θυρωρός μας παρέπεμψε στη γενική διευθύντρια η οποία δήλωσε αναρμόδια, λέγοντας ότι είναι απλά υπάλληλος και θα μεταφέρει απλώς αυτά που της είπαμε. Εμείς πάντως, στο άμεσο μέλλον συνεχίζουμε την προσπάθεια για ενημέρωση κυρίως των γονιών, για τις επιπτώσεις της "μεταρρύθμισης", πιστεύοντας ότι οι γονείς θα είναι αυτοί που θα πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους, πιέζοντας το υπουργείο να μην εφαρμόσει αυτή την αντιμεταρρύθμιση.
Μ. Κ.
***
"Ενοπλη ανταρσία" (!), λοιπόν, ο αγώνας του κουρδικού λαού για ελευθερία! "Τρομοκρατία και βία" η πάλη των Κούρδων για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους! "Αποσχιστικό κίνημα" η αγωνία ενός ολόκληρου έθνους να έχει πατρίδα, έστω το δικαίωμα της γλώσσας! Αυτά είναι λόγια του κυρίου Σημίτη, διανθισμένα, φυσικά, και με αναφορές περί της "προστασίας και των δικαιωμάτων των μειονοτήτων"... Και πότε λέχθηκαν τα παραπάνω; Μα, ταυτόχρονα με την ώρα που ολόκληρος ο ελληνικός λαός είναι οργισμένος. Μια οργή με την οποία ο ελληνικός λαός δείχνει την αποστροφή του στο κατάντημα της κυβέρνησης, κατάντημα για το οποίο η ίδια όχι μόνο δε νιώθει ντροπή αλλά καυχιέται για την αποστολή που εξετέλεσε.
Με δυο λόγια, ο κύριος πρωθυπουργός βρήκε την ευκαιρία να "στιγματίσει" τον αγώνα των Κούρδων, σε μια ανακοίνωση που υποτίθεται ότι εκδόθηκε για "να μπουν τα πράγματα στη θέση τους" και που τελειώνει ως εξής: "Κάναμε το χρέος μας με τον καλύτερο τρόπο, απέναντι στην Ελλάδα και τα συμφέροντά της, απέναντι στο κουρδικό ζήτημα και τον ίδιο τον Οτσαλάν"!
***
Τώρα, ο κύριος Σημίτης δεν έχει ούτε το άλλοθι μιας ήττας σε κάποιο πόλεμο, για να δικαιολογήσει την "αποκήρυξη", εκ μέρους του, του αγώνα των Κούρδων.
***
Αλήθεια, μετά από την παραπάνω ανακοίνωση του πρωθυπουργού, μετά από αυτή την "αποκήρυξη" των Κούρδων, που μάλιστα γίνεται όταν ο ηγέτης τους βρίσκεται στις τουρκικές φυλακές με ευθύνη της Ελλάδας, ποιος μπορεί να κατηγορήσει εκείνον που δεν πιστεύει λέξη από τα κυβερνητικά λόγια και που αντίθετα πιστεύει ότι έχουμε να κάνουμε με μια "κυβέρνηση - καταδότη";
Αλήθεια, όταν μια κυβέρνηση έχει στο ενεργητικό της τα "ευχαριστώ" προς τις ΗΠΑ μετά τα Ιμια, όταν έχει συνυπογράψει την ελληνοτουρκική συμφωνία της Μαδρίτης κατ' εντολήν της Ολμπράιτ, όταν αποδέχεται τη "διευθέτηση" των ελληνοτουρκικών προβλημάτων του Αιγαίου μέσω της συμφωνίας της στη νέα δομή του ΝΑΤΟ, όταν φέρθηκε όπως φέρθηκε στην υπόθεση των "S-300" μετά από απαίτηση των Αμερικανών, όταν την ώρα που ο Οτσαλάν πέφτει στα χέρια των Τούρκων στην Αθήνα συντελείται "πογκρόμ" κατά των Κούρδων μεταναστών, όταν ο πρωθυπουργός "αποκηρύσσει" τον κουρδικό αγώνα, ποιος μπορεί να κατηγορήσει εκείνον που δεν πιστεύει τίποτα από όσα λέει η κυβέρνηση και που πιστεύει, αντίθετα, ότι πρόκειται για "κυβέρνηση σπιούνων";
Σε ό,τι μας αφορά, η κατηγορία ότι πρόκειται για κυβέρνηση υποτελών υπαλλήλων των ιμπεριαλιστών, είναι η πιο αποτυπωτική για το ποιόν της.
***
Η ενοχή της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού είναι δεδομένη. Η προχτεσινή ανακοίνωση του κυρίου Σημίτη απλώς επικύρωσε τη βεβαιότητα όλων για την ενοχή της.
Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ
Ο πρωθυπουργός, και ενώ ο Οτσαλάν βρισκόταν πια σιδηροδέσμιος στις τουρκικές φυλακές, επέλεξε τη στιγμή για να "αποκηρύξει" τον αγώνα των Κούρδων! Ποια άλλη απόδειξη χρειάζεται για την ενοχή της ελληνικής κυβέρνησης;