ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 7 Μάρτη 1999
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
ΓΚΑΖΙΕΣ

ΑΞΙΟΣ αντικαταστάτης του Cinguecento αποδείχτηκε το Seicento. Το μικρό της Fiat "καβάλησε" στο θρόνο του best seller τιμώντας την παράδοση τόσο της εταιρίας, όσο και του μοντέλου που αντικαθιστά. Το Seicento διατίθεται με δύο κινητήρες 900 ή 1.100 κ.εκ. και πέντε διαφορετικές εκδόσεις. Η τιμή του ξεκινά από τα 2.350.000 δρχ. Το top-ten των μίνι του Γενάρη ήταν το εξής: 1. Fiat Seicento 873, 37,6% - 2. Hyundai Atos 715, 30,8% - 3. Daewoo Matiz 398, 17,1% - 4. Subaru Vivio 86, 3,7% - 5. Suzuki Alto 83, 3,6% - 6. Nissan Micra 62, 2,7% - 7. Suzuki Wagon 57, 2,5% - 8. Fiat Panda 24, 1,0% - 9. Daihatsu Move 20, 0,9% - 10.00 Fiat Cinquecento 3, 0,1%.

ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΔΥΟ χιλιάδες φίλοι της μοτοσικλέτας επισκέφθηκαν το 5ο Σαλόνι Μοτοσικλέτας, πιστοποιώντας το ενδιαφέρον που υπάρχει για το δίτροχο κόσμο στη χώρα μας. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν 38 νέα μοντέλα και συμμετείχαν 91 εταιρίες. Ομορφότερη μοτοσικλέτα ανακηρύχτηκε η Yamaha R1, ενώ δύο τυχεροί έφυγαν με scooter της Piaggio και της Honda.

ΜΙΚΡΟ το δέμας αλλά γερό σαν τανκς. Το γερμανικό περιοδικό "Auto Bild" πραγματοποίησε Crash test σε 5 μικρά, συγκρίνοντας τη συμπεριφορά τους σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Ασφαλέστερο αποδείχτηκε το Seat Arosa, το οποίο περιγράφουν οι Γερμανοί δημοσιογράφοι ως εξής: "μαλακό απ' έξω και σκληρό από μέσα". Η σύγκρουση έγινε με 64 χλμ. από την πλευρά του οδηγού σύμφωνα με τα κριτήρια Euro - Ncap. Μετά τη σύγκρουση τα ανθρώπινα ομοιώματα καθώς και η γενική κατάσταση του αμαξώματος - οι πόρτες άνοιγαν κανονικά - απέδειξαν ότι ο κίνδυνος θανατηφόρων τραυματισμών ήταν μειωμένος στο ελάχιστο.

ΝΕΟ χρηματοδοτικό πρόγραμμα, με χρήση κάρτας ξεκίνησε η Peugeot σε συνεργασία με την Εγνατία Τράπεζα. Μέσω της πιστωτικής κάρτας "Peugeot Visa" οι πιθανοί αγοραστές έχουν δύο εναλλακτικές δυνατότητες χρηματοδότησης: Α) Με 35% προκαταβολή, πρώτη δόση την 1/1/2000, μέχρι τότε άτοκα, αποπληρωμή από 12-60 μήνες με επιτόκιο 17,9%. Β) Με 0% προκαταβολή και αποπληρωμή σε 12-60 μήνες και με επιτόκιο 17,9%. Η πιστωτική κάρτα, μπορεί να χρησιμοποιείται και για αγορά καταναλωτικών αγαθών με επιτόκιο επίσης 17,9%.

ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ εμπόρους του δικτύου της Nissan βράβευσε ο πρόεδρος της "Νικ. Ι. Θεοχαράκης". Βάσει των κριτηρίων - ικανοποίηση από τη διαδικασία πώλησης, ικανοποίηση after sales, επίτευξη στόχου πωλήσεων - βραβεύτηκαν οι: Κεχαγιάς, Πίτσιος, Σιώνης, Αφοί Τερζή, Αφοί Κοβε, Φ. Σταυρογιάννης, Ι. Λουγιάκης, Master Car και Λαϊνά Δ. Υιοί ΟΕ. Το έπαθλο των 10 καλύτερων είναι ένα ταξίδι στην εξωτική Κούβα.

ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ πόλο και σε θερμοκρασίες μέχρι -44 β. Κελσίου δοκίμασε 6 νταλίκες 40 τόνων, το περιοδικό "Τροχοί & TIR". Παράλληλα δοκιμάστηκαν και πέντε ελαφρά βαν 4Χ4. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις του τεστ, αλλά και στο πλούσιο φωτογραφικό υλικό, που δημοσιεύεται σε αυτό το τεύχος.

ΝΕΟ "κάθετο συγκρότημα" προστέθηκε στην αλυσίδα των επισήμων εμπόρων της "Suzuki Σφακιανάκης ΑΕΒΕ". Πρόκειται για την "Παπαβραμίδης ΑΕ" στη Θεσσαλονίκη, όπου λειτουργεί έκθεση με όλα τα μοντέλα της Suzuki, αλλά και σύγχρονο συνεργείο, με τμήμα ανταλλακτικών και αξεσουάρ. Η "Παπαβραμίδης" η οποία έχει μια σχέση 30 ετών με την εταιρία, δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα ανταλλαγής του παλιού τους αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας το χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Suzuki.

Nissan Cabstar Ε

Το πιο χρηστικό φορτηγό της χρονιάς

Τη νέα γενιά των ελαφρών φορτηγών - 3,5 και 4,5 τόνων - παρουσίασε η Nissan. Το Cabstar E είναι ένα νέο φορτηγό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, αλλά αυξημένες δυνατότητες μεταφοράς. Διατίθεται σε μεγάλη γκάμα εκδόσεων με μεικτό βάρος 3,5 - 4,5 τόνους και τρία διαφορετικά μεταξόνια, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των επαγγελματιών, ανάλογα με τη χρήση. Η καμπίνα είναι σχεδιασμένη αεροδυναμικά, ώστε να μειώνεται η κατανάλωση και να βελτιώνονται οι επιδόσεις.

Ο κινητήρας είναι 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος εφοδιασμένος με σύστημα άμεσου ψεκασμού και σύστημα ψύξης (intercoler) για μέγιστη δύναμη και ροπή. Ισως τα 110 άλογα να μην ακούγονται φοβερά, αλλά η ροπή των 255 Nm στις 2.100 σ.α.λ. Είναι ικανή να σηκώσει βάρη και να βελτιώσει ταυτόχρονα την οδική συμπεριφορά του Cabstar Ε.

Στον τομέα της συντήρησης βελτιώσεις έχουν υπάρξει στα φίλτρα πετρελαίου και λαδιού. Για μεγαλύτερη αξιοπιστία τα έμβολα ψύχονται με ψεκαστήρες λαδιού. Μειωμένος είναι και ο θόρυβος, χάρη στη χρήση πρόσθετων τοιχωμάτων.

Το πλαίσιο είναι νέο και δίνει δυνατότητα τοποθέτησης για διαφορετικές καρότσες με τη χρήση υποπλαίσιου. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από παραβολικές σούστες και το μονό ελατήριο έχει αυξημένο μήκος για να μειώνει τις τριβές και το θόρυβο, αυξάνοντας όμως την άνεση. Βελτιώσεις έχουν γίνει στα φρένα και έχει τοποθετηθεί αισθητήρας αναγνώρισης του βάρους στους πίσω τροχούς. Το Cabstar E χαρακτηρίστηκε ως το "πιο χρηστικό φορτηγό της χρονιάς" από Γάλλους δημοσιογράφους, αφού κέρδισε την πρώτη θέση στους τομείς: ευκολίας χρήσης και σέρβις, "value for money", τεχνολογικές καινοτομίες και τοποθέτησης πολλών τύπων αμαξωμάτων.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ - 30Ο ΡΑΛΙ ΣΑΦΑΡΙ
Focus... στη νίκη

Το Ράλι Σαφάρι θεωρείται το σκληρότερο ράλι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος και λογικά φαβορί θεωρούνται τα περισσότερο αξιόπιστα αυτοκίνητα. Το λογικό όμως - ευτυχώς - πολλές φορές ανατρέπεται στους αγώνες. Το Ford Focus, ο πρωτάρης του φετινού ανταγωνισμού, κατάφερε να τερματίσει πρώτο στη μόλις τρίτη του συμμετοχή.

Ο Κόλιν Μακ Ρέι οδήγησε μετρημένα και άφησε τους γρήγορους να "σπάσουν" τα εργαλεία τους στην Κένυα. Η τακτική του απέδωσε και στον τρίτο γύρο, βρέθηκε επικεφαλής, φροντίζοντας να παραμείνει μέχρι το τέλος.

Ο Τόμι Μάκινεν, που είχε πετύχει έξι νίκες σερί, τέθηκε εκτός αγώνα, αφού δέχτηκε εξωτερική βοήθεια. Ο Μάκινεν ήταν δεύτερος, αλλά το γεγονός ότι η Mitsubishi δεν υπέβαλε ένσταση επιβεβαιώνει την παράβαση. Τυχεροί στο Σαφάρι και οι τρεις οδηγοί της Toyota που ακολούθησαν κατά σειρά Οριόλ, Σάινθ και Ντάνκαν. Πέμπτος ο άλλος της Ford, ο Σόλμπεργκ, ενώ την εξάδα συμπλήρωσε ο Ροβανπέρα με το Seat WRC.

Επόμενος αγώνας στην Πορτογαλία, στις 21 Μάρτη, και με ελληνικό ενδιαφέρον, αφού συμμετέχουν οι Αρης Βωβός και Γιάννης Παπαδημητρίου.

Κοσμοπλημμύρα στη Ριτσώνα

Κοσμοπλημμύρα στη Ριτσώνα
Αυλαία με νίκη Κύρκου

Διψασμένη για αγωνιστική δράση εμφανίστηκαν οδηγοί και θεατές στη Ριτσώνα. Η ιστορική ανάβαση αποτέλεσε την αυλαία του πρωταθλήματος και τιμήθηκε δεόντως από τους φίλους του σπορ, αφού η προσέλευση των θεατών χαρακτηρίστηκε πρωτοφανής.

Στο αγωνιστικό μέρος αξίζει να σημειωθεί η συμμετοχή των 70 αγωνιζόμενων. Νικητής και πρώτος γενικής ο "γνώριμος" Λεωνίδας Κύρκος με το FORD ESCORT WRC, με δεύτερο τον Γιώργο Καϊτατζή με το Escort Cosworth.

Νικητή στην κατηγορία Ν με ίδιο αυτοκίνητο αλλά "απείραχτο", ο Βαγγέλης Αρβανιτάκης. Στην F2/A την πρωτιά πήρε ο Γιάννης Μαρπίνης με Opel Astra, και στην Α/7 ο Στράτος Φωτεινέλης με Suzuki Swift.

Οι Γερμανοί υποκλίνονται

στην ιαπωνική αξιοπιστία

Τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα για το 1999, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της TUV, ανακοινώθηκαν μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων. Ο γερμανικός Οργανισμός Τεχνικού Ελέγχου μελέτησε στοιχεία βλαβών, που προέρχονται από τρία εκατομμύρια ελέγχους που πραγματοποίησε πέρσι

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε σε φθαρμένα φρένα, τρύπιες εξατμίσεις, σκουριά σε δομικά μέρη, φθαρμένα σωληνάκια φρένων, ελαττωματικούς συνδέσμους στο σύστημα διεύθυνσης και διαρροές λαδιού από τον κινητήρα. Βλάβες δηλαδή που σχετίζονται με την ποιότητα κατασκευής και αφορούν κυρίως στην ασφάλεια που προσφέρει το όχημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το γερμανικό κράτος επιβάλει έλεγχο μετά τα τρία πρώτα χρόνια κυκλοφορίας και ο έλεγχος είναι τόσο αυστηρός, ώστε πάνω από το 10% των αυτοκινήτων βρίσκονται με σοβαρά ελαττώματα, που αποδίδονται σε κατασκευαστικές αστοχίες.

Τα αποτελέσματα της έρευνας ταξινομούνται με βάση της ηλικίες των αυτοκινήτων δηλαδή 3 - 5 - 7 - 9 - 11 χρόνια. Εντυπωσιακό το γεγονός - το οποίο όμως αποτελεί παράδοση - ότι τα ιαπωνικά αυτοκίνητα πρωτεύουν σε 4 από τις 5 κατηγορίες, κυρίως χάρη στην Toyota και τη Subaru, αφήνοντας μόνο την κατηγορία μέχρι 11 χρόνων στη γερμανική κυριαρχία και την Porche.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ