ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 12 Μάρτη 1999
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό...

Και η ΑΝΕΚ "τρώει" τη ΝΕΛ, τη ΛΑΝΕ, τη "Ρεθυμνιακή" και λιγουρεύεται τη ΔΑΝΕ...

"Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό". Αυτό είναι το σκηνικό που διαμορφώνεται αυτήν την περίοδο στην ακτοπλοϊα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες με συγχωνεύσεις, συνεργασίες, αλλά και τη διάλυση αδύναμων εταιριών, προσπαθούν να ισχυροποιηθούν για να αντέξουν από την εισβολή των πλοίων των πολυεθνικών στις ελληνικές θάλασσες. Εισβολή που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2004, όπως προβλέπει ο διαλυτικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που σπάει κάθε είδους προστατευτισμό και ήδη έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Γενάρη.

Χτες ανακοινώθηκε επίσημα ότι η ΑΝΕΚ καταβάλλοντας 4 δισ. δραχμές αποκτά το 20% των μετοχών της "Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου". Η ανακοίνωση έγινε με κοινή συνέντευξη Τύπου των εκπροσώπων των δύο εταιριών.

Η ΑΝΕΚ ήδη έχει αποκτήσει το 50% των μετοχών της "Λασιθιακής Ναυτιλιακής Εταιρίας" (ΛΑΝΕ), απορρόφησε τη "Ρεθυμνιακή" (σύντομα ολοκληρώνονται οι τυπικές διαδικασίες), ενώ βρίσκεται σε "πόλεμο" με την εταιρία "Μινωικές Γραμμές" για την υπόθεση της "Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Εταιρίας" (ΔΑΝΕ), η οποία οδηγείται στη διάλυση.

Το στίγμα το έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΝΕΚ Σ. Ζαμπετάκης,ο οποίος σημείωσε ότι το παγκόσμιο περιβάλλον και οι εξελίξεις με την άρση του καμποτάζ απαιτούν "ισχυρά επιχειρηματικά σχήματα". Ειδικά για τη ΔΑΝΕ επισήμανε ότι η ΑΝΕΚ, που εμφανίζεται ως στρατηγικός επενδυτής, κατέθεσε στην προχτεσινή γενική συνέλευση της ΔΑΝΕ μια πρόταση βιωσιμότητας.

Να σημειωθεί ότι ο πόλεμος των "Μινωικών Γραμμών" και της ΑΝΕΚ για τη γραμμή των Δωδεκάνησων θα επεκταθεί σήμερα και στη Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών,καθώς όπως φαίνεται ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκης, δείχνει εύνοια στην πρώτη.

Η ΑΝΕΚ σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη Τύπου παρουσιάζει συνεχή αύξηση των εσόδων της, τα οποία το 1997 έφτασαν τα 26.815.000.000 δραχμές, έναντι των 20,427 δισ. δραχμών το 1996. Επίσης προετοιμάζει τη ναυπήγηση ενός υπερσύγχρονου επιβατηγού πλοίου που θα κοστίσει περίπου 35 δισ. δραχμές και θα δρομολογηθεί το 2000. Βέβαια, τα κέρδη και οι επενδύσεις και της ΑΝΕΚ καμία συμβολή δεν έχουν στην ανάπτυξη των παραγωγικών δραστηριοτήτων της χώρας, όπως είναι η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, αφού τα πλοία κατασκευάζονται σε ξένα ναυπηγεία. Επίσης την ίδια ώρα που αυξάνονται τα κέρδη της, η ΑΝΕΚ απειλεί με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της, στο "όνομα" της ανταγωνιστικότητας...

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Να μπει τέλος στο νόθο καθεστώς

Συνέντευξη Τύπου ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" για την ανάγκη εκδημοκρατισμού του συνδικαλιστικού κινήματος. Νοθεία και στις αρχαιρεσίες των εργαζομένων στο Δήμο Πειραιά

Το εκτρωματικό καθεστώς που επικρατεί στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία,ανέπτυξαν χτες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Γιώργος Τούσσας και ο πρόεδρος του "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"Γιάννης Μανουσογιαννάκης.

Τα "πυρά" τους συγκέντρωσε το πλειοψηφικό σύστημα εκλογής στην ΠΝΟ, αλλά και σε πρωτοβάθμια σωματεία (πλοιάρχων, φροντιστών, τροφοδοτών κλπ.), η διατήρηση του αναχρονιστικού και αντιδημοκρατικού περιορισμού του 1/10 στην εκπροσώπηση των μεγάλων σωματείων στα συνέδρια της ΠΝΟ, η μονοκρατορία του γενικού γραμματέα, η μη εκλογή διοίκησης στην ΠΝΟ, η οποία συγκροτείται "εξ οφίτσιου" από τους προέδρους των 14 ναυτεργατικών σωματείων!

Αυτή η νόθα κατάσταση στην ΠΝΟ - όπως αναφέρθηκε - έχει προκαλέσει και τοΔιεθνές Γραφείο Εργασίας,το οποίο από το 1992 είχε κάνει σύσταση στην ελληνική κυβέρνηση, καλώντας τη να επεκτείνει την εργατική νομοθεσία και στα ναυτεργατικά σωματεία.

Οπως σημείωσε ο Γ. Τούσσας, η διατήρηση αυτού του καθεστώτος "οφείλεται στη λυσσαλέα προσπάθεια των εφοπλιστών και των μέχρι τώρα κυβερνήσεων να διαμορφώνουν πλαστούς συσχετισμούς δύναμης, για να χειραγωγούν την Ομοσπονδία, μετατρέποντάς τη σε στήριγμα της διαλυτικής αντιναυτεργατικής πολιτικής και της ασυδοσίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου". Ο συνδικαλιστής υπογράμμισε τις τεράστιες ευθύνες των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ που, ως πιστοί εντολοδόχοι, συναποφάσισαν να προστατέψουν αυτό το καθεστώς, νοθεύοντας τους συσχετισμούς δύναμης επιπλέον στο ΕΚ Πειραιά και τη ΓΣΕΕ.

Οπως τονίστηκε, οι εργατοπατέρες χτυπούν την απόφαση του Πρωτοδικείου με την οποία κηρύσσεται άκυρο το συνέδριο - παρωδία της ΠΝΟ, γιατί ανοίγει μια πόρτα για τον εκδημοκρατισμό, τον οποίο - όπως σημείωσαν - θα επιβάλουν οι ναυτεργάτες, χρησιμοποιώντας κάθε μορφή πάλης, συμβάλλοντας έτσι και στην αναζωογόνηση του συνδικαλιστικού κινήματος και στην ενίσχυση των ταξικών του χαρακτηριστικών.

Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, έγινε παρέμβαση από συνδικαλιστές της αγωνιστικής παράταξης "Ενωση Συνεργαζόμενοι" του Δήμου Πειραιά, εκ μέρους των οποίων η Ρούλα Καλογερόγιαννη πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του Δήμου Περάματος και μέλος του ΓΣ της ΠΟΕ - ΟΤΑ, κατήγγειλε τις εξωφρενικές μεθοδεύσεις που επιστράτευσαν οι συνδικαλιστές των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, για να νοθεύσουν τη θέληση των εργαζομένων στο Δήμο Πειραιά, που ψηφίζουν από χτες.

Με ανακοίνωσή της η "Ενωση Συνεργαζόμενοι" καλεί τους εργαζόμενους να καταδικάσουν αυτές τις μεθοδεύσεις και υπογραμμίζει ότι αυτή η νοθεία "ούτε μπορεί να αναγνωριστεί, ούτε να νομιμοποιηθεί".

Δέσμευση μετά από κινητοποίηση στη Ζώνη

Τη γραπτή δέσμευση ότι τα δύο πλοία που επισκευάζονται στην Κυνοσούρα της Σαλαμίνας, θα παραμείνουν και θα συνεχίσουν κανονικά τις εργασίες τους, ανέλαβαν χτες ο προϊστάμενος υπηρεσίας Χ. Ψαραύτης του ΟΛΠ, ο κ. Τουρλούπης γενικός διευθυντής φορτοεκφόρτωσης και ο αντιπρόεδρος Γ. Μίχας κάτω από την αγωνιστική πίεση των 200 περίπου εργατοτεχνιτών και συνδικαλιστών, που απασχολούνται στα δύο πλοία, οι οποίοι πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Συγκεκριμένα, με βάση τον κανονισμό του ΟΛΠ, λήγει το εξάμηνο μέσα στο οποίο πρέπει τα δύο πλοία να έχουν τελειώσει τις εργασίες τους, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να φύγουν, διαφορετικά τους επιβάλλεται πρόστιμο. Τα σωματεία της Ζώνης, με αλλεπάλληλα διαβήματα και κινητοποιήσεις, έχουν καταγγείλει στον πρόεδρο του ΟΛΠ κ. Μανιατόπουλο και τη Διοίκηση ότι υπάρχουν πολλά καράβια που καταλαμβάνουν επισκευαστικούς χώρους στη Ζώνη, χωρίς να εκτελούν καμία εργασία, με αποτέλεσμα να διώχνονται τα πλοία που έρχονται για επισκευή!

Επιπλέον, με τον κανονισμό του εξάμηνου, ουσιαστικά διώχνονται τα πλοία, με αποτέλεσμα ακόμα κι αυτοί οι λίγοι εργατοτεχνίτες που έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κάποια μεροκάματα, να μην μπορούν!

Χτες το μεσημέρι, οι περίπου 200 εργατοτεχνίτες που δουλεύουν στα δύο πλοία "Αγιος Χαράλαμπος" και "Παναγιά Οδηγήτρια" σταμάτησαν τις εργασίες και πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον Οργανισμό. Στη συνάντηση που είχαν με τους εκπροσώπους του ΟΛΠ οι εργατοτεχνίτες μαζί με συνδικαλιστές, απαίτησαν και τελικά πήραν γραπτή δέσμευση ότι τα πλοία θα παραμείνουν μέχρι να τελειώσουν τις δουλιές. Επιπλέον, οι εκπρόσωποι του ΟΛΠ δεσμεύτηκαν ότι στο επόμενο ΔΣ του Οργανισμού θα υπάρχει θετική εισήγηση με την οποία θα μπαίνει ζήτημα τροποποίησης αυτού του κανονισμού.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Ι. Πουντίδης κάλεσε τους εργαζόμενους να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα, καθώς μετά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, διαμορφώνονται νέες συνθήκες.

  • Χτες το πρωί οι άνεργοι της Ζώνης μαζί με τα σωματεία, πραγματοποίησαν διάβημα διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΟΑΕΔ στον Πειραιά, απαιτώντας να απαλειφθεί η νέα προϋπόθεση που καθιστούσε αδύνατη την καταβολή του επιδόματος σε όσους άνεργους δεν είχαν τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Οι υπεύθυνοι του ΟΑΕΔ δεσμεύτηκαν ότι από την επόμενη Τρίτη το επίδομα θα καταβάλλεται κανονικά.
Τραυματισμοί τριών στο Νεώριο

Κλίση 13 μοιρών πήρε χτες το πρωί το επιβατικό - οχηματαγωγό πλοίο "ΚΡΗΤΗ ΙΙ",κατά τη διάρκεια αποδεξαμενισμού του από την πλωτή δεξαμενή Ερμούπολης στο ναυπηγείο Νεώριο Σύρου.

Τραυματίστηκαν ελαφρά - σύμφωνα με το ΥΕΝ - ο 32χρονος χειριστής γερανού της δεξαμενής Ιωάννης Κεφαλληνός,ο 39χρονος ηλεκτρολόγος Παναγιώτης Πιρπίνιας και ο 46χρονος υπάλληλος της εταιρίας Ν. Γκεργκεφάκης.Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι κρατούν "κλειστά τα στόματα" για τις συνθήκες και τις αιτίες του ατυχήματος. Μάλιστα η ίδια η διοίκηση του Νεωρίου Σύρου, σε ανακοίνωσή της, επιχείρησε να υποβαθμίσει πλήρως το ζήτημα, σημειώνοντας πως "δεν υπήρξε τραυματισμός και η κατάσταση είναι πλήρως ελεγχόμενη"!!! Για το ατύχημα προανάκριση διενεργεί η Λιμενική Αρχή Σύρου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ