Παρασκευή 12 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό...

Και η ΑΝΕΚ "τρώει" τη ΝΕΛ, τη ΛΑΝΕ, τη "Ρεθυμνιακή" και λιγουρεύεται τη ΔΑΝΕ...

"Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό". Αυτό είναι το σκηνικό που διαμορφώνεται αυτήν την περίοδο στην ακτοπλοϊα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες με συγχωνεύσεις, συνεργασίες, αλλά και τη διάλυση αδύναμων εταιριών, προσπαθούν να ισχυροποιηθούν για να αντέξουν από την εισβολή των πλοίων των πολυεθνικών στις ελληνικές θάλασσες. Εισβολή που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2004, όπως προβλέπει ο διαλυτικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που σπάει κάθε είδους προστατευτισμό και ήδη έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Γενάρη.

Χτες ανακοινώθηκε επίσημα ότι η ΑΝΕΚ καταβάλλοντας 4 δισ. δραχμές αποκτά το 20% των μετοχών της "Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου". Η ανακοίνωση έγινε με κοινή συνέντευξη Τύπου των εκπροσώπων των δύο εταιριών.

Η ΑΝΕΚ ήδη έχει αποκτήσει το 50% των μετοχών της "Λασιθιακής Ναυτιλιακής Εταιρίας" (ΛΑΝΕ), απορρόφησε τη "Ρεθυμνιακή" (σύντομα ολοκληρώνονται οι τυπικές διαδικασίες), ενώ βρίσκεται σε "πόλεμο" με την εταιρία "Μινωικές Γραμμές" για την υπόθεση της "Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Εταιρίας" (ΔΑΝΕ), η οποία οδηγείται στη διάλυση.

Το στίγμα το έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΝΕΚ Σ. Ζαμπετάκης,ο οποίος σημείωσε ότι το παγκόσμιο περιβάλλον και οι εξελίξεις με την άρση του καμποτάζ απαιτούν "ισχυρά επιχειρηματικά σχήματα". Ειδικά για τη ΔΑΝΕ επισήμανε ότι η ΑΝΕΚ, που εμφανίζεται ως στρατηγικός επενδυτής, κατέθεσε στην προχτεσινή γενική συνέλευση της ΔΑΝΕ μια πρόταση βιωσιμότητας.

Να σημειωθεί ότι ο πόλεμος των "Μινωικών Γραμμών" και της ΑΝΕΚ για τη γραμμή των Δωδεκάνησων θα επεκταθεί σήμερα και στη Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών,καθώς όπως φαίνεται ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκης, δείχνει εύνοια στην πρώτη.

Η ΑΝΕΚ σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη Τύπου παρουσιάζει συνεχή αύξηση των εσόδων της, τα οποία το 1997 έφτασαν τα 26.815.000.000 δραχμές, έναντι των 20,427 δισ. δραχμών το 1996. Επίσης προετοιμάζει τη ναυπήγηση ενός υπερσύγχρονου επιβατηγού πλοίου που θα κοστίσει περίπου 35 δισ. δραχμές και θα δρομολογηθεί το 2000. Βέβαια, τα κέρδη και οι επενδύσεις και της ΑΝΕΚ καμία συμβολή δεν έχουν στην ανάπτυξη των παραγωγικών δραστηριοτήτων της χώρας, όπως είναι η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, αφού τα πλοία κατασκευάζονται σε ξένα ναυπηγεία. Επίσης την ίδια ώρα που αυξάνονται τα κέρδη της, η ΑΝΕΚ απειλεί με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της, στο "όνομα" της ανταγωνιστικότητας...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ