Αντιπροσωπευτικές σκηνές από τις τραγωδίες του Σοφοκλή "Οιδίπους Τύραννος", "Ηλέκτρα", "Αντιγόνη" και "Αίας", περιλαμβάνει η καινούρια παραγωγή του Θεάτρου "Πολιτεία" με τίτλο "ΣΤΡΟΦΕΣ - ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΕΣ".Η παράσταση είναι αποτέλεσμα πολύχρονης μελέτης του αρχαίου δράματος από τον Αρη Ρέτσο.Πρόταση μουσικής και ρυθμικής ανάγνωσης του σύγχρονου κειμένου με τους κανόνες της αρχαίας ελληνικής μετρικής. Ο ήχος του λόγου είναι αυτός που απασχολεί τον Α. Ρέτσο, ο οποίος προσπαθεί να έρθει σε επαφή με το χώρο των ήχων, μέσα από την αρχαία ελληνική μετρική. Για πρώτη φορά η παράσταση παρουσιάζει διαλόγους και μονολόγους των ηρώων στη νεοελληνική γλώσσα και τα χορικά στην αρχαιοελληνική. Η μετάφραση είναι του Ι. Γρυπάρη,τα σκηνικά και το κοστούμι της Ερσης Δρίνη,οι φωτισμοί του Αντώνη Παναγιωτόπουλου.Οι παραστάσεις δίνονται κάθε Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή (9.30μμ).
Δεν υπάρχει καλύτερος έπαινος για το "μαθητή" από τον έπαινο των "δασκάλων" του. Ο νέος ιστορικός της Τέχνης Δημήτρης Παυλόπουλος απέσπασε για το τρίτο βιβλίο του "Ζητήματα νεοελληνικής γλυπτικής",τον έπαινο τριών διακεκριμένων "δασκάλων", των καθηγητών του Πανεπιστημίου Αθηνών Χρύσανθου Χρήστου και Νίκου Ζία,του τεχνοκριτικού Στέλιου Λυδάκη και του γλύπτη Κώστα Περάκη.
Ο Δ. Παυλόπουλος με τη σεμνή του έκδοση (δική του) συμβάλλει ουσιαστικά στη μελέτη της νεοελληνικής τέχνης, καθώς "με συστηματικό και ολοκληρωμένο τρόπο θέτει αναπάντητα ακόμα προβλήματα" και ρίχνει φως στη νεοελληνική γλυπτική, στις σχέσεις της με την αρχαιοελληνική και την ευρωπαϊκή, στο θέμα "ελληνικότητα", και στα εργαστήρια των μαρμαρογλυπτών από το 19ο αιώνα, τα οποία ήταν "και χώροι διδασκαλίας, έκθεσης και πώλησης των έργων τους", όπως επισήμανε ο Χρ. Χρήστου.
Ο Ν. Ζίας θεωρεί τον Δ. Παυλόπουλο "αυθεντικό ιστορικό της Τέχνης, αφοσιωμένο μελετητή", γι' αυτό "ό,τι διαβάσεις στα βιβλία του είναι σωστό και οι πληροφορίες του ακριβείς". Το βιβλίο με πλουσιότατη βιβλιογραφία, τεκμηριωμένα στοιχεία, με αγάπη για τη γλυπτική, κάνει μια μεθοδική και διαυγή προσέγγιση της νεοελληνικής τέχνης.
"Παθιασμένο ερευνητή της αλήθειας και όσων έχουν γραφεί για τη νεοελληνική τέχνη", θεωρεί τον συγγραφέα ο Στ. Λυδάκης, ενώ ο Κ. Περάκης, ο οποίος διέθεσε στο μελετητή το Αρχείο της οικογένειάς του - οικογένεια μαρμαρογλυπτών από το 19ο αιώνα - (για το Αρχείο Περάκη επίμετρο έγραψε ο Νίκος Λογοθέτης), πιστεύει ότι "η προβολή του καλλιτεχνικού παρελθόντος και με άλλα αρχεία θα δώσει πιο αισιόδοξη ματιά στο μέλλον".
Ο Γιάννης Γλέζος ολοκληρώνει το πρόγραμμά του, στο "Δίαυλο" (Δράκου 9, Κουκάκι), αύριο, με αναδρομή στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού. Επιλεγμένα τραγούδια των Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Τσιτσάνη, Σαββόπουλου και δικές του συνθέσεις σε ποίηση Λόρκα, Νερούδα, Καβάφη, Καρυωτάκη, κ.ά. Σήμερα, στον ίδιο χώρο, ο Τάκης Κωνσταντακόπουλος ερμηνεύει τραγούδια της Ανοιξης και της Πρωτομαγιάς.
Ατομική έκθεση ζωγραφικής της Σύνης Παπαγιάννη εγκαινιάζεται τη Δευτέρα (8μμ) στην γκαλερί της Ερσης (Κλεομένους 4). Η ζωγράφος παρουσιάζει τοπία εμπνευσμένα από τα χρώματα και το φως της Ελλάδας, πάνω σε ξύλο, το οποίο προτιμά για τη σκληρή επιφάνεια και το χρώμα του. Τα έργα απελευθερωμένα από το σχήμα και τη φόρμα επηρεάζονται μόνο από τη φύση, χωρίς σύμβολα και πρόσωπα. Διάρκεια έκθεσης μέχρι 15/5.
Στο "Ινστιτούτο Γκαίτε" (Ομήρου 14-16), σε συνεργασία με το Ε. ΚΕ. ΒΙ και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, στο πλαίσιο του γιορτασμού των 250 χρόνων από τη γέννηση του Γκαίτε, θα προβληθεί τη Δευτέρα (8μμ) η ταινία του Βιμ Βέντερς "Λάθος Κίνηση".Ακολουθεί συζήτηση.
Βιβλία:
Ο Αρης Ρέτσος στο Θέατρο "Πολιτεία"
Η Κάρμεν Λαντί, στο "Χαλφ Νόουτ"
Από την ταινία "Λάθος Κίνηση"