ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Ιούνη 1999
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΡΕΛΑΣ ΚΑΙ ΡΟΥΣΦΕΤΙΟΥ
Οταν το ΑΣΕΠ προσλαμβάνει "κατά το δοκούν"...

Η περίπτωση υποψήφιας που έχασε τη θέση της σε διαγωνισμό του Δημοσίου γιατί χάθηκε... "στο δρόμο" έγγραφο που είχε καταθέσει!

Τους χειρότερους φόβους για το διαβλητό, αδιαφανές και ανεξέλεγκτο του συστήματος των προσλήψεων "με μόρια" φροντίζει να επιβεβαιώνει καθημερινά η κυβέρνηση και το διορισμένο από αυτήν ΑΣΕΠ. Οι καταγγελίες που έχουν δει μέχρι σήμερα το φως της δημοσιότητας είναι πολλές, αλλά φυσικά δεν είναι οι μόνες.

Ο "Ρ" παρουσιάζει σήμερα μία ακόμα περίπτωση, η οποία αποδεικνύει ότι όσοι θελήσουν να προσληφθούν στο Δημόσιο μέσα από αυτή τη διαδικασία, του περιβόητου συστήματος των "αντικειμενικών κριτηρίων", βρίσκονται αντιμέτωποι με τη γραφειοκρατική, ασύδοτη και ανεξέλεγκτη δράση του ΑΣΕΠ και φυσικά δεν μπορούν να βρουν το δίκιο τους στην περίπτωση που θεωρούν - βάσιμα βέβαια - ότι αδικήθηκαν.

Η Κωτσαδάμ Αθανασία από τη Λιβαδειά είχε καταθέσει τα δικαιολογητικά της για μια θέση στο Δήμο, αλλά την έχασε γιατί στο "δρόμο", αφού, χωρίς φυσικά δική της ευθύνη, χάθηκε ένα από τα χαρτιά που κατέθεσε - συγκεκριμένα η επικυρωμένη φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας!

Τα γεγονότα έχουν ως εξής. Η 31χρονη Κωτσαδάμ Αθανασία του Σεραφείμ κατέθεσε τα δικαιολογητικά της για μία θέση δομικών έργων (ΔΕ) που είχε προκηρυχτεί στο Δήμο Λιβαδειάς με βάση την προκήρυξη της 1/3/98 (ΦΕΚ 6). Συγκεκριμένα, κατέθεσε το απολυτήριο Λυκείου, πτυχίο ΤΕΙ, πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και επικυρωμένη φωτοτυπία του δελτίου ταυτότητας. Μάλιστα πήρε και βεβαίωση από τη Νομαρχία ότι τα χαρτιά κατατέθηκαν κανονικά (αριθμός πρωτοκόλλου 43/9.4.98).

Η συνέχεια όμως ήταν απρόσμενη. Στη θέση της προσλήφθηκε ο δεύτερος υποψήφιος που είχε εμφανώς λιγότερα τυπικά προσόντα - εντελώς... συμπτωματικά είχε το μεγάλο προσόν του "ημετέρου" - ενώ στην ίδια ανακοινώθηκε ότι η υποψηφιότητά της είναι άκυρη γιατί η φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας δεν ήταν επικυρωμένη! Το πράγμα όμως δε σταμάτησε εδώ. Το ΑΣΕΠ, στο οποίο απευθύνθηκε η υποψήφια, απαξίωσε να την ακούσει και την παρέπεμψε στην εκδίκαση της έντασής της, την οποία φυσικά είχε καταθέσει νωρίτερα.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και εύλογα. Πώς διασφαλίζεται ο υποψήφιος ότι τα δικαιολογητικά που έχει καταθέσει δε θα χαθούν, είτε με ευθύνη των υπαλλήλων που τα παραλαμβάνουν είτε στους λαβυρίνθους του ΑΣΕΠ; Σε κάθε περίπτωση όμως το ζήτημα είναι πώς διασφαλίζεται η δίκαιη μεταχείριση του ενδιαφερόμενου μέσω των διαδικασιών που έχουν θεσμοθετηθεί, η οποία δεν παίρνει καν υπόψη τη γνώμη του.

Κόντρα στο "δεδικασμένο"...

Επιπλέον, το ΑΣΕΠ έχει υποχρεωθεί μετά από δικαστικές αποφάσεις να δεχτεί και εκπρόθεσμα δικαιολογητικά και να καλέσει τους υποψηφίους να προσκομίσουν έγγραφα που λείπουν. Το παραδέχεται το ίδιο στην τελευταία έκθεση πεπραγμένων για το 1998. Αναφέρεται συγκεκριμένα: "Πολύς μεγάλος αριθμός υποψηφίων συμπληρώνει ατελώς ή εσφαλμένως το έντυπο της αιτήσεως. Ετσι τα στελέχη του ΑΣΕΠ αναγκάζονται να ανατρέχουν στα συνημμένα στις αιτήσεις δικαιολογητικά για να συμπληρώσουν τα στοιχεία που απαιτούνται κατά το νόμο για τη συμμετοχή των υποψηφίων στη σχετική διαδικασία και την εξαγωγή των συμπερασμάτων με συμμετοχή και αυτών. Εδώ πρέπει να σημειωθεί, επιπλέον, πως παρά τους ρητούς όρους των προκηρύξεων, ότι δε γίνονται δεκτά δικαιολογητικά μετά τη λήξη υποβολής των αιτήσεων, τα Διοικητικά Δικαστήρια δέχονται ότι το ΑΣΕΠ όφειλε: 1. Να παραλάβει και εκπροθέσμως προσκομισθέντα δικαιολογητικά, 2. Να καλέσει τους υποψηφίους να προσκομίσουν τα ελλείποντα έγγραφα".

Αλήθεια, γιατί το ΑΣΕΠ στην περίπτωση της Κωτσαδάμ Αθανασίας δεν την κάλεσε - πολύ περισσότερο που χωρίς ευθύνη της χάθηκε η επικυρωμένη φωτοτυπία ταυτότητας - να την καταθέσει; Σε ποιες περιπτώσεις εφαρμόζει τη νομολογία και σε ποιες όχι;

"Μικραίνει" τώρα το "πακέτο Σαντέρ" Ενα σημαντικό ποσό από το "Β' Πακέτο Ντελόρ" κινδυνεύει να χάσει η κυβέρνηση. Περιορισμοί και στα κονδύλια του "Γ' Πακέτου"

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (Του ανταποκριτή μας ΒΗΣ. ΓΚΙΝΙΑ).- Η Κομισιόν και η κυβέρνηση βρίσκονται "στα μαχαίρια", τόσο για τα εναπομείναντα έργα του "Β' Πακέτου Ντελόρ", όσο και για τη δομή και λειτουργία του "Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης" (Γ' ΚΠΣ) της περιόδου 2000 - 2006. Στο Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της ερχόμενης Δευτέρας, στο Λουξεμβούργο, οι 15 υπουργοί Εξωτερικών θα εγκρίνουν τους κανονισμούς της "διαρθρωτικής περιφερειακής πολιτικής" της "Ατζέντας 2000", όπως αποφασίστηκε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Βερολίνου (24-25 Μάρτη 1999), αλλά θα είναι η Κομισιόν που θα εξετάσει και θα αποφασίσει μέχρι τα μέσα του Ιούλη,την τελική κατανομή των κονδυλίων σε κάθε κράτος - μέλος, και στην Ελλάδα. Οι τεχνοκράτες της αρμόδιας επιτρόπου Γερμανίδας Βουλφ Μάτις συναντήθηκαν προχτές στην Αθήνα με τον υφυπουργό ΥΠΕΘΟ Χρ. Πάχτα και σύμφωνα με κοινοτικές πηγές υπάρχει διαφωνία και σύγκρουση μεταξύ Βρυξελλών και Αθήνας.

Η κυβέρνηση, για προεκλογικούς λόγους εκλιπαρεί την Κομισιόν να της επιτρέψει μεταφορά κονδυλίων άνω των εκατό εκατ. Ευρώ από το έργο της Εγνατίας οδού προς τον περιφερειακό της Αθήνας και τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου, ευρισκόμενη προφανώς σε αδυναμία εκτέλεσης των έργων,αλλά η Κομισιόν αρνείται.

Η κυβέρνηση πρέπει να ολοκληρώσει αυτά τα έργα, τόσο για το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων, όσο και για τους Ολυμπιακούς του 2004, αλλά η Κομισιόν αρνείται μεταφορά πόρων, επικαλούμενη προηγούμενη συμφωνία Βρυξελλών και Αθήνας, σύμφωνα με την οποία πέντε "βασικά" έργα (Εγνατία, μέτρο Θεσσαλονίκης, ζεύξη Ρίου, περιφερειακός Αθήνας, Κτηματολόγιο) πρέπει να γίνουν "όπως έχει προβλεφτεί".Σύμφωνα με την Κομισιόν, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) "δεν έχει περιθώρια ελιγμών".Από τις Βρυξέλλες κατέστησαν σαφές ότι όσο απομένει ακόμη από το "Β' Πακέτο Ντελόρ" θα πρέπει "να ξοδευτεί όπου προβλέπεται" και δεν μπορεί να υπάρξει καμιά μεταφορά κονδυλίων, όπως παρακαλεί η κυβέρνηση. Η Αθήνα πρέπει να βρει τα λεφτά που της λείπουν απ' αλλού. Αλλά η σύγκρουση αφορά και το Γ' ΚΠΣ της περιόδου 2000 - 2006.

Δύο, τουλάχιστον, τα βασικά σημεία διαφωνίας: 1) Η Κομισιόν κατέστησε σαφές ότι όσον αφορά στην κατανομή κονδυλίων που αποφασίστηκαν συνολικά στην "Ατζέντα 2000" του Βερολίνου, τη Δευτέρα οι 15 ΥΠΕΞ θα "εγκρίνουν" τυπικά τους κανονισμούς των τριών Διαρθρωτικών Ταμείων (ΔΤ) και του Ταμείου Συνοχής (ΤΣ), και η Κομισιόν θα αποφασίσει μέχρι τα μέσα του Ιούλη για την τελική κατανομή, αλλά η Ελλάδα έρχεται "τρίτη" σε προτεραιότητα, μετά τις άλλες φτωχές χώρες, δηλαδή την Ιρλανδία και την Πορτογαλία. 2) Η Κομισιόν απαιτεί από την κυβέρνηση μία, μόνο, "εθνική" διαχειριστική αρχή του Γ' ΚΠΣ,που δεν αποκλείεται να είναι το ίδιο το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, το οποίο όμως θα πρέπει να λειτουργήσει στα πλαίσια ενός προκαθορισμένου "μπίζνες πλαν".Αυτή η "συντονιστική" αρχή πρώτα θα σχεδιάζει και θα προγραμματίζει, με την εποπτεία και έγκριση της Κομισιόν, και μετά θα εκταμιεύονται σταδιακά τα κονδύλια μέχρι να πληρωθούν οι όροι ολοκλήρωσης των προγραμμάτων. Η Κομισιόν δε θέλει να συνομιλεί με πολλούς. Το "επιχειρησιακό σχέδιο" θα υλοποιείται από μία αρχή, τόσο εντός της Κομισιόν, όσο και στα κράτη - μέλη. Επιπλέον, η Κομισιόν απαιτεί "εκσυγχρονισμό" όλων των επιχειρήσεων "κοινής ωφελείας" ώστε το Γ' ΚΠΣ να μπορεί, με "νέα υποδομή" να λειτουργήσει με "διεύρυνση στόχων" στα πλαίσια της ιδιωτικής οικονομίας. Κανένας δημόσιος οργανισμός (ΕΛΤΑ, μεταφορές, φυσικό αέριο), δε θα χρηματοδοτεί προγράμματα, αν δε λειτουργεί "με όρους αγοράς" στα πλαίσια του "μπίζνες πλαν" (επιχειρησιακού σχεδίου).

Πρόκειται για προβλήματα του Γ' ΚΠΣ που η κυβέρνηση δεν τα θίγει ποτέ, γιατί αποκαλύπτουν ότι το νέο "πακέτο" 2000 - 2006 όχι μόνο "παγώνει", δηλαδή μειώνει τα κονδύλια (η Ελλάδα θα λαμβάνει το 2006 την ίδια χρηματοδότηση μ' αυτή του 1994), αλλά, επιπλέον, θέτει σκληρούς περιορισμούς στην εκταμίευση των κονδυλίων. Το καινούριο σύστημα πληρωμών αυτοδιαφημίζεται ως "απλό αλλά απαιτητικό". Μια φορά ετησίως, το αργότερο μέχρι τέλη Απρίλη, η Κομισιόν θα υιοθετεί τα προγράμματα και θα αναλαμβάνει "υποχρέωση" καταβολής στα κράτη - μέλη μιας προκαταβολής "το πολύ 10%" της συνολικής συμμετοχής των Διαρθρωτικών Ταμείων σε κάθε πρόγραμμα. Οι επόμενες πληρωμές καλύπτουν δαπάνες που πράγματι έγιναν και πιστοποιήθηκαν.Δηλαδή πρώτα θα πληρώνει το κράτος από τον "εθνικό" προϋπολογισμό, και μετά η Κομισιόν θα του επιστρέφει τις δαπάνες που αναλογούν στην κοινοτική συνεισφορά. Επιπλέον, οι ετήσιες πληρωμές θα εγγράφονται "κατ' αποκοπήν" στον κοινοτικό προϋπολογισμό, έτσι ώστε η Κομισιόν να ελέγχει πλήρως τη ροή χρηματοδότησης προς τα κράτη - μέλη. Ο νέος τρόπος χρηματοδότησης εξαρτάται, με απειλή διακοπής, από κονδύλια θα χρησιμοποιούνται, "για υποδομές", δηλαδή ανάγκες του ξένου και ντόπιου μεγάλου εργολαβικού κεφαλαίου (π.χ., Σπάτα)) και στα κονδύλια του Γ' ΚΠΣ, ο Ελληνας φορολογούμενος θα πληρώνει από την τσέπη του άλλα τόσα ("αρχή της προσθετικότητας") για την εκτέλεση των έργων. Πρόκειται για "πακέτο" εξάρτησης και στρεβλής ανάπτυξης.

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΟΥ "902"
Μολυσμένα τρόφιμα και... ιδιωτικοποιήσεις

Παρακολουθείστε, σήμερα Πέμπτη 17.6.99, από την τηλεόραση του "902", τις εκπομπές:

"ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ", στις 18.30.

Ο δημοσιογράφος Γιάννης Χατζηγεωργίου συζητά με αφορμή το ζήτημα των διοξινών σε τροφίμων με τους: Ηλία Γεωργίου - κτηνίατρο, υγιεινολόγο, Αγάπιο Παπανεοφύτου - καθηγητή Ποινικού Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Παναγιώτη Τριανταφύλλου - μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων και

Μιχάλη Τσιφάκη - πρόεδρο της Ενωσης Καταναλωτών Ελλάδας.

"ΜΕ ΑΠΟΨΗ", στις 22.00.

Ο δημοσιογράφος Ανδρέας Θερμός συζητά για τις ιδιωτικοποιήσεις, με συνδικαλιστικά στελέχη όλων των παρατάξεων, καθώς και εργαζόμενους από τους χώρους που άμεσα αντιμετωπίζουν το πρόβλημα, όπως το λιμάνι του Πειραιά, η Ολυμπιακή Αεροπορία, ο ΟΤΕ κλπ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ