ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Ιούνη 1999
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση

Το γενικό πλαίσιο σύμβασης, που θα υπογραφεί από την Ολυμπιακή Αεροπορία (ΟΑ) και τη "Σπίντγουιν", καθώς και από την "Μπρίτις Εργουέις" ως εγγυητή και το Ελληνικό Δημόσιο ως μέτοχο του εθνικού αερομεταφορέα, προβλέπει:

  • Κύριος στόχος για το "μάνατζερ" είναι να καταστήσει κερδοφόρα και ανταγωνιστική την ΟΑ και να την εντάξει σε στρατηγική συμμαχία.
  • Η σύμβαση διέπεται από το ελληνικό Δίκαιο και ο "μάνατζερ" οφείλει να τηρεί το ατομικό και συλλογικό Εργατικό Δίκαιο και τις διατάξεις κοινωνικής ασφάλισης του προσωπικού, καθώς και κάθε είδους κανονισμούς ασφάλειας πτήσεων.
  • Η "Μπρίτις Εργουέις" δύναται σε ένα χρόνο να υποβάλει προσφορά για αγορά μέχρι του 20% των μετοχών της ΟΑ, ενώ παράλληλα εγγυάται ότι ο "μάνατζερ" θα εκτελέσει τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του, ανεξαρτήτως ιδιοκτησιακής μεταβολής της "Σπίντγουιν".
  • Η "Μπρίτις" και η "Σπίντγουιν" δεσμεύονται ρητά ότι δεν πρόκειται να συνεργαστούν με άλλη ανταγωνίστρια εταιρία της ΟΑ στο εσωτερικό της χώρας. Αυτό επιφέρει αυτόματα ακύρωση του συμβολαίου.
  • Το ΔΣ λειτουργεί σύμφωνα με το νόμο 2190/20 περί ανωνύμων εταιριών και ο "μάνατζερ" δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις χωρίς προηγούμενη έγκριση του ΔΣ σε θέματα που μεταξύ άλλων αφορούν, την αλλαγή του "επιχειρησιακού προγράμματος" και του "προγράμματος εξυγίανσης", το οργανόγραμμα και τις διαδικασίες ένταξης της ΟΑ σε στρατηγική συμμαχία. Επίσης, θέματα που αφορούν πωλήσεις - αγορές που δεν περιλαμβάνονται στους εγκεκριμένους προϋπολογισμούς, συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αναθέσεις σε συγγενικές με το "μάνατζερ" εταιρίες, καθώς και αποφάσεις που σχετίζονται με τις θυγατρικές εταιρίες της ΟΑ.
  • Ο "μάνατζερ" θα λειτουργεί με βάση τα προβλεπόμενα στο "πρόγραμμα εξυγίανσης" που έχει εγκριθεί από την ΕΕ και δεσμεύεται για την εκπαίδευση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων του προσωπικού της ΟΑ, ώστε αυτό να είναι σε θέση να αναλάβει τα ηνία της εταιρίας μετά τη λήξη του συμβολαίου διαχείρισης.
  • Ο "μάνατζερ" αναλαμβάνει μεταξύ άλλων, να αναβαθμίσει το προϊόν της ΟΑ, να βελτιώσει την αποδοτικότητα και την εμπορική πολιτική της εταιρίας, καθώς και την πληρότητα των πτήσεων. Επίσης, αναλαμβάνει να εξορθολογίσει τις λειτουργικές δαπάνες, να αναδιοργανώσει το δίκτυο πωλήσεων και το σύστημα προμηθειών, να αναβαθμίσει τα συστήματα μηχανοργάνωσης, να επιβλέψει την πορεία μετεγκατάστασης της ΟΑ στα Σπάτα και να καταρτίσει τους προϋπολογισμούς για τα δύο επόμενα χρόνια, οι οποίοι αφού εγκριθούν από το ΔΣ θα αποτελούν το πλαίσιο με βάση το οποίο θα ασκείται η διοίκηση. Κάθε μήνα θα υποβάλλει εκθέσεις στο ΔΣ της ΟΑ, βάσει των οποίων θα εγκρίνεται και η καταβολή των μηνιαίων αποδοχών, ενώ ανάλογες εκθέσεις θα υποβάλλει κάθε δύο μήνες και στο υπουργείο Μεταφορών.
  • Η "Σπίντγουιν" θα διαθέσει στην ΟΑ κατ' αρχήν τρία ανώτατα διοικητικά στελέχη της, σε πλήρη και αποκλειστική απασχόληση. Εκ των δύο που θα μετέχουν στο ΔΣ ένας θα οριστεί διευθύνων σύμβουλος και οι υπόλοιποι θα είναι υπεύθυνοι σε βασικούς τομείς (οικονομικό, πτητική εκμετάλλευση, συντήρηση κλπ). Τα τρία στελέχη θα υποστηρίζονται από επιτελείο που θα διαθέσει η"Σπίντγουιν" και η "Μπρίτις", το οποίο θα προσφέρει έργο 2.750 ανθρωπο-ημερών καθ' όλη τη διάρκεια της σύμβασης και για όλους τους τομείς δραστηριότητας της ΟΑ. Δεν επιτρέπεται η αξιοποίηση ατόμων που έχουν απασχοληθεί στην ΟΑ σε υψηλόβαθμες θέσεις ή θέσεις ευθύνης. Η "Μπρίτις" και η "Σπίντγουιν" εγγυώνται την καταλληλότητα του προσωπικού που θα διατεθεί και το ΔΣ διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει την αντικατάστασή του.
  • Η αμοιβή του "μάνατζερ" ορίζεται σε 2,7 δισ. δραχμές, ενώ ως κίνητρο προβλέπεται και "αμοιβή επιτυχίας" 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων, αν μέχρι το 2000 επιτευχθούν οι οικονομικοί και εμπορικοί στόχοι που θα τεθούν στο ΔΣ της ΟΑ. Επίσης, προβλέπεται επιπλέον αμοιβή 2,5 εκατ. δολάρια εάν καταστεί η ΟΑ κερδοφόρα. Αντί των παραπάνω αμοιβών, παρέχεται το δικαίωμα στη "Σπίντγουιν" να εξασφαλίσει το 1,5% των μετοχών της ΟΑ. Δηλαδή φαίνεται ότι η κυβέρνηση έχει καθορίσει ήδη το εξευτελιστικό τίμημα ξεπουλήματος της ΟΑ στα 260 δισ. δραχμές!
  • Η ισχύς της σύμβασης λήγει στις 31/12/2001, αλλά παρέχεται η δυνατότητα επέκτασής της για ένα χρόνο, αν συμφωνήσουν όλα τα μέρη. Η σύμβαση καταγγέλλεται μονομερώς και η ΟΑ διεκδικεί αποζημίωση αν ο "μάνατζερ" και το προσωπικό που χρησιμοποιεί ευθύνεται για υπαίτιες πράξεις ή παραλείψεις που ζημιώνουν την ΟΑ.

Παρουσιάζοντας τη σύμβαση στους δημοσιογράφους, ο Τ. Μαντέλης είπε ότι θα υπογραφεί την ερχόμενη εβδομάδα και ότι ο Αγγλος "μάνατζερ" θα αναλάβει καθήκοντα μετά από 8-10 μέρες, αφού προηγουμένως "περάσει" από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Για τη σύμβαση δεν προβλέπεται επικύρωση από τη Βουλή. Απαντώντας σε ερωτήσεις, αν και ισχυρίστηκε ότι ο "μάνατζερ" δε θα διοικήσει "εν λευκώ", απέφυγε να προσδιορίσει ακόμα και τις αρμοδιότητες που θα έχει π.χ. αν θα αποφασίζει κατά το δοκούν για το δίκτυο, το προσωπικό, την εμπορική πολιτική κλπ. Ολα αυτά, είπε ο Τ. Μαντέλης,δεν μπορούν να απαντηθούν τώρα. Θα καθοριστούν στο συμβόλαιο που θα υπογραφεί.Στο μεταξύ, την κατηγορηματική τους αντίθεση με την επιλογή αυτή της κυβέρνησης, εξέφρασαν χτες οι εργαζόμενοι στην ΟΑ, ενώ στο σημερινό έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ αναμένεται να καθοριστεί με ποιο τρόπο θα αντιδράσουν στο ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα.

"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Την παρέδωσαν στους Βρετανούς
  • Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε στη Βουλή ότι τη διοίκηση της ΟΑ αναλαμβάνει για 30 μήνες θυγατρική του αγγλικού αερομεταφορέα
  • Μ. Κωστόπουλος: Ολισθηρός δρόμος για να κλείσει μία από τις πιο σπουδαίες ελληνικές δημόσιες εταιρίες

To ξεπούλημα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" στη βρετανική αεροπορική εταιρία "Μπρίτις Εργουέις", θυγατρική της οποίας (η "Σπίντγουιν") αναλαμβάνει τη διοίκηση του εθνικού αερομεταφορέα, ανακοίνωσε χτες στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Τ. Μαντέλης.

Το ξεπούλημα γίνεται με διάταξη που περιέχεται στο νομοσχέδιο για τις μη κυβερνητικές οργανώσεις και ενδεικτικό της σπουδής της κυβέρνησης είναι ότι το σχετικό άρθρο θα ισχύει από σήμερα και όχι από τη δημοσίευσή του στην "Εφημερίδα της Κυβέρνησης", προφανώς γιατί οι ξένοι "επενδυτές" βιάζονται να πατήσουν πόδι στην ΟΑ.

Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός, η "Σπίντγουιν" θα αναλάβει τη διοίκηση της ΟΑ για 30 μήνες, μέχρι τις 30/12/2001, με υποχρέωση να καταστήσει την εταιρία κερδοφόρα και βιώσιμη και στη συνέχεια να την εντάξει στη "στρατηγική συμμαχία" της "Ουάν Γουόρλντ", στην οποία μετέχει η "Μπρίτις". Μάλιστα, μέσα σε ένα χρόνο η βρετανική εταιρία θα έχει το δικαίωμα να αποκτήσει έως και το 20% των μετοχών της ΟΑ και θα προχωρήσει ταυτόχρονα και σε "βελτίωση και επικαιροποίηση" του "επιχειρησιακού σχεδίου" της εταιρίας.

Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι με τη διαδικασία αυτή δε θα θιγούν τα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εργαζομένων, τα οποία ρυθμίζονται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, κάτι που το γνωρίζουν και οι "επενδυτές".

"Η κυβέρνηση βάζει μεγάλη ταχύτητα προχωρώντας στον ολισθηρό γνωστό δρόμο και βιάζεται να κλείσει μία από τις πιο σπουδαίες ελληνικές εταιρίες δημόσιου χαρακτήρα, την "Ολυμπιακή Αεροπορία"", τόνισε, τοποθετούμενος στο θέμα ο βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος και πρόσθεσε:

"Αν κάποιος κληρονομήσει μια μεγάλη περιουσία και την κατασπαταλήσει, αυτόν τον λέμε άσωτο και ανεπρόκοπο, τον λέμε ανίκανο να διαχειριστεί έναν πλούτο που κάποιοι του παρέδωσαν. Και η "Ολυμπιακή" είναι ένας πλούτος που ο λαός παρέδωσε σε μια κυβέρνηση και στην προηγούμενη και αυτός ο πλούτος τινάζεται στον αέρα. Και μας λένε τρίτη φορά - αποπειρώνται δηλαδή τρίτη φορά - να εξυγιάνουν την "Ολυμπιακή". Από κάπου μπάζει νερά η βάρκα".

Η κυβέρνηση, είπε, φέρνει τους "διεθνείς επιτηρητές και μέσα από διαδικασίες αρκετά ελεγχόμενες. Γιατί το κάνετε αυτό το έγκλημα; Η "Ολυμπιακή" θα μπορούσε να προσφέρει στον εθνικό κορβανά πάρα πολλά πράγματα. Αλλά είναι ανοιχτό το ταμείο και ο κάθε πικραμένος βουτάει το χέρι. Μιλάω με τη γενική έννοια, ότι δεν οργανώνονται καλά τα πράγματα, ότι δεν υπάρχει έλεγχος, ότι δεν υπάρχει ανησυχία, με την έννοια ότι δεν είναι δικό μου το σπίτι. Μα είναι δικό μας, σπίτι κύριοι της κυβέρνησης. Στην αρχαιότητα αν έκλεβες μία δραχμή του δημοσίου ήταν το μεγαλύτερο ποινικό αδίκημα. Και εδώ δε μας ενδιαφέρει επειδή η "Ολυμπιακή" είναι δημόσιου χαρακτήρα; Εχετε πολύ μεγάλες ευθύνες. Τρεις φορές που κουβεντιάσαμε το ζήτημα και τις τρεις είπαμε ότι δε θέλετε εξυγίανση, κάτι άλλο έχετε στο μυαλό σας και αυτό επιβεβαιώνεται καθημερινά όλο και περισσότερο. Χτυπήσατε τα δικαιώματα των εργαζομένων, εκατοντάδες δισεκατομμύρια έχασαν οι εργαζόμενοι και όμως δεν πέρασε το πακέτο της εξυγίανσης. Δεν ορθοπάτησε η "Ολυμπιακή" γιατί άλλα είχατε στο πίσω μέρος του κεφαλιού σας και από την άποψη αυτή αναλαμβάνετε τεράστιες ιστορικές ευθύνες για την τύχη που επιφυλάσσετε στην "Ολυμπιακή" και εμείς αυτές τις ευθύνες δε θα σταματήσουμε να τις καταγγέλλουμε και να τις θυμίζουμε στον ελληνικό λαό".

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ τόνισε ότι οι ρυθμίσεις της κυβέρνησης βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση έστω και καθυστερημένα, αλλά είπε ότι όταν γίνει κυβέρνηση το κόμμα του θα επανεξετάσει τη σύμβαση, επειδή είναι "αδιαφανής". Αντίθετοι δήλωσαν οι εκπρόσωποι του ΣΥΝ και του ΔΗΚΚΙ.

Στο "σφυρί" και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

"Οποια και να είναι η θέση των εργαζομένων, εμείς θα πουλήσουμε το πακέτο μετοχών που κατέχουμε", δήλωσε ξεκάθαρα χτες ο εκλεκτός της κυβέρνησης Γ. Κασμάς, δίνοντας αποστομωτική απάντηση σε όσους τόσο καιρό συνέβαλαν με τη στάση τους στην επιχείρηση αποπροσανατολισμού των εργαζομένων

Την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προανήγγειλε χτες στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης της ΕΤΒΑ ο διοικητής της και πρόεδρος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Γ. Κασμάς. Με αυτή την ανακοίνωση επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις και οι φόβοι των εργαζομένων ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ξεπουλήσει το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, το οποίο κάτω από τη διοίκηση της αγγλικής πολυεθνικής "Brawn and Root" και λόγω της συνεχούς υπονόμευσης από την κυβέρνηση, σύμφωνα με τον διοικητή της ΕΤΒΑ, φέτος θα εμφανίσει ζημιές, οι οποίες ακόμα δεν μπορούν να προσδιοριστούν.

Ηδη, όπως ανέφερε ο Γ. Κασμάς, "έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από εταιρία του εξωτερικού και συγκεκριμένα από το Λονδίνο, για την εξαγορά του Ναυπηγείου, ωστόσο ακόμα δεν μπορούμε να δημοσιεύσουμε τίποτα". Ωστόσο, για να μην αφήσει κανένα περιθώριο παρερμηνειών, συμπλήρωσε με έμφαση πως "το σίγουρο πάντως είναι ότι θα απεμπλακούμε από τα Ναυπηγεία, διότι ο ρόλος της ΕΤΒΑ είναι να εξυγιαίνει επιχειρήσεις και μετά να τις πουλάει". Και συνέχισε λέγοντας ότι "το πότε θα προχωρήσουμε σ' αυτό δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε ακόμα". Συνεχίζοντας επισήμανε ότι "η υπόθεση είναι δύσκολη, αφού πρώτα θα πρέπει να έρθουμε σε συμφωνία με τους εργαζόμενους, ωστόσο όποια και να είναι η θέση τους, εμείς θα πουλήσουμε το πακέτο μετοχών που κατέχουμε"!

Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο διοικητής της ΕΤΒΑ, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν τη δυνατότητα κερδοφόρας λειτουργίας για τουλάχιστον 20 χρόνια, αφού μόνο οι παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού και του ΟΣΕ μπορούν να τα καταστήσουν βιώσιμα. Αν λάβουμε υπόψη και τις άλλες δουλιές που μπορεί να αναλάβει το Ναυπηγείο, τότε γίνεται εμφανές ότι η κυβέρνηση εκκολάπτει ένα τεράστιο σκάνδαλο ξεπουλήματος του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας.

Το εξοργιστικό στην όλη υπόθεση είναι ότι η κυβέρνηση συνειδητά επιδιώκει την υπονόμευση των Ναυπηγείων, αφού, ενώ έχει εξαγγείλει ότι θα δοθούν παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού ύψους 800 δισεκατομμυρίων δραχμών για τα επόμενα 8 χρόνια, δηλαδή οι 4 κανονιοφόροι και 4 υποβρύχια, επισκευές φρεγατών και άλλων πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, που θα έπρεπε μάλιστα να έχουν ξεκινήσει από πέρσι το Σεπτέμβρη, τίποτα δεν προχώρησε. Ακόμα και η σύμβαση για κατασκευή - μετασκευή βαγονιών του ΟΣΕ, αν και έχει υπογραφεί, δεν προχώρησε λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Το μόνο που έχει μπει στη φάση της υλοποίησης είναι η κατασκευή βαγονιών για τον ΗΣΑΠ.

Οσον αφορά τον "ντόρο" που γίνεται για το μάνατζμεντ της "Brawn and Root" και για το αν αυτή αποχωρεί ή όχι, χτες έγινε σαφές από τον διοικητή της ΕΤΒΑ ότι η "Brwn and Root" δεν αποχωρεί! Αντίθετα, επειδή υπάρχει πρόβλημα επικοινωνίας με τα στελέχη της αγγλικής πολυεθνικής, επιδιώκεται να αλλάξει η ομάδα του μάνατζμεντ, με στελέχη που θα αναζητηθούν στη διεθνή αγορά. Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με 4 ξένες τράπεζες, τη γερμανική KFW, τις γιαπωνέζικες Tokyo Mitsubishi και Fujibank και την κορεάτικη Sanwa, από τις οποίες θα προκριθεί μία που έναντι αμοιβής θα αναλάβει την εξεύρεση ομάδας μάνατζμεντ, που σημειωτέον θα είναι υπό τον έλεγχο της "Brawn and Root". Σε ερώτηση για το ποιος είναι ο λόγος που δεν εκδιώκεται η "Brawn and Root", αφού η αποτυχία της στο συγκεκριμένο έργο είναι πανθομολογούμενη, ο Γ. Κασμάς απάντησε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά, αφού για να εφαρμοστεί το σχήμα 51 - 49 έπρεπε να υπάρχει μάνατζμεντ από ξένη εταιρία!

"Είχαμε προειδοποιήσει"

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του Γ. Κασμά, ο Σπ. Βαρθολομαίος,στέλεχος της "Εργοστασιακής Επιτροπής", μας δήλωσε: "Η "Εργοστασιακή Επιτροπή" είχε δηλώσει εξαρχής, από το Δεκέμβρη του 1995 που υπογράφτηκε η σχετική συμφωνία, ότι το σχήμα 51% μετοχών στην ΕΤΒΑ - 49% των μετοχών οι εργαζόμενοι, ήταν θνησιγενές και δε θα πάει μακριά. Εκτιμούσαμε ότι ήταν ο προάγγελος της πλήρους ιδιωτικοποίησης που αργά ή γρήγορα θα ερχόταν. Δυστυχώς για άλλη μια φορά η ζωή επιβεβαίωσε την ορθότητα αυτής της άποψης. Τόσα χρόνια τώρα δεχόμαστε επίθεση από τις δυνάμεις των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ για αυτή μας τη θέση και μας καλούσαν μάλιστα να απολογηθούμε στους εργαζόμενους. Μέχρι χτες ακόμα έλεγαν, ότι το σχήμα 51% - 49% πάει καλά και ότι εξασφαλίζει τάχα το δημόσιο έλεγχο του Ναυπηγείου. Εμείς θέλουμε να δηλώσουμε ξεκάθαρα προς όλες τις κατευθύνσεις, και στην κυβέρνηση και στην ΕΤΒΑ και στη διαχειρίστρια εταιρία, ότι θα διασφαλίσουμε με κάθε τρόπο τα ταξικά συμφέροντα των εργαζομένων από τυχόν αντεργατική επίθεση. Μετά και τις δηλώσεις του διοικητή της ΕΤΒΑ, ο κάθε εργαζόμενος του Σκαραμαγκά ας βγάλει τα συμπεράσματά του. Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να είναι σε αγωνιστική ετοιμότητα για να αποκρούσουμε τα αντεργατικά σχέδια. Λύση για την ανάπτυξη και την προοπτική του Ναυπηγείου είναι μόνο μία: Ναυπηγεία 100% στο δημόσιο και ενιαίος δημόσιος φορέας αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας".

Ο πιο καλός ο... πωλητής

Εμμονή και συνέπεια στην εφαρμοζόμενη πολιτική υποσχέθηκε ο Κ. Σημίτης κατά την ορκωμοσία των νέων υφυπουργών

Με φορτωμένα στα μπαγκάζια της τις ξεπουλημένες δημόσιες ελληνικές επιχειρήσεις, πολλές από αυτές στρατηγικής σημασίας, αναχωρεί για τις Βρυξέλλες, ως Κοινοτική επίτροπος πλέον, η μέχρι προχτές υφυπουργός Ανάπτυξης, Αννα Διαμαντοπούλου. Στη χτεσινή τελετή παράδοσης του υφυπουργικού θώκου στον Γ. Ζαφειρόπουλο, οι κυβερνώντες δεν έχασαν την ευκαιρία να εκθειάσουν το "μεγάλο" έργο της πρώην υφυπουργού, αλλά και της Ειδικής Γραμματείας Αποκρατικοποιήσεων, στον τομέα του ξεπουλήματος 68 επιχειρήσεων. Η Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων, αφού ολοκλήρωσε πλέον το έργο της στο υπουργείο Ανάπτυξης, "μεταβαίνει" τώρα στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας προκειμένου να ξεπουλήσει τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που παραμένουν ακόμα υπό τον έλεγχο του Δημοσίου.

Σαφώς, όλο αυτό το "επίτευγμα" δεν μπορεί να το καρπωθεί αποκλειστικά η Αννα Διαμαντοπούλου, αφού τα καθήκοντά της τα ανέλαβε το 1996, ενώ η Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων "έδρεπε δάφνες" από το 1993. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από το γενικό γραμματέα Αποκρατικοποιήσεων, Δ. Παρασκευά, από το 1993 μέχρι σήμερα αποκρατικοποιήθηκαν 68 επιχειρήσεις, οι 58 από τις οποίες εποπτεύονταν από το υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ οι υπόλοιπες 10 από το υπουργείο Οικονομικών. Ως τίμημα για το ξεπούλημα αυτό εμφάνισαν το εξωφρενικό και καθ' όλα ψεύτικο ποσό των 1,4 τρισεκατομμυρίων δραχμών! Μεγάλη, ωστόσο, υπερηφάνεια διακατέχει την κυβέρνηση, για το ότι με αυτές τις αποκρατικοποιήσεις διασφαλίστηκαν, λέει, περισσότερες από 7.500 θέσεις εργασίας.

Πρόκειται για μια ακόμα κυβερνητική κοροϊδία, αφού στον αντίποδα της δήθεν διασφάλισης 7.500 θέσεων εργασίας, μόνο στην "Πειραϊκή - Πατραϊκή" έχασαν τη δουλιά τους 7.500 εργαζόμενοι, 3.000 από τα μεταλλεία πρώην "Σκαλιστήρη", 1.100 από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, 1.200 από τη ΣΟΦΤΕΞ, 900 από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, 750 από τη "Βιομηχανία Ετοίμων Ενδυμάτων Βόλου", 500 από τα πρώην μεταλλεία "Παπαστρατή".

Ο κατάλογος των επιχειρήσεων που ξεπουλήθηκαν είναι αρκετά μεγάλος και οι παραπάνω αριθμοί των απολυμένων εργαζομένων, από εφτά μόνο ξεπουλημένες επιχειρήσεις, αναφέρονται ενδεικτικά, για να διαπιστωθεί ποιο είναι το αποτέλεσμα των αποκρατικοποιήσεων - για τις οποίες καμαρώνει η κυβέρνηση - στον ελληνικό λαό και στους εργαζόμενους.

Στο μεταξύ εντός του καλοκαιριού θα κατατεθεί νομοσχέδιο στη Βουλή για τη διάλυση του ΟΑΕ, με αποτέλεσμα να μένει εξαιρετικά αβέβαιο το μέλλον της τελευταίας που έχει μείνει στον Οργανισμό επιχείρησης, της ΛΑΡΚΟ. Σύμφωνα με την Αννα Διαμαντοπούλου η περίπτωση της ΛΑΡΚΟ, είναι εξαιρετικά ιδιόμορφη και γι' αυτό, το τι θα γίνει με τη συγκεκριμένη επιχείρηση θα φανεί στο μέλλον.

Η ορκωμοσία

Πριν από την εγκατάσταση του νέου υφυπουργού στο υπουργείο Ανάπτυξης είχε προηγηθεί η ορκωμοσία του από κοινού με τη νέα υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας, Ρ. Ζήση, η οποία τοποθετήθηκε στη θέση του Αλ. Μπαλτά.

Μετά την ορκωμοσία τους, ο πρωθυπουργός δεν απέφυγε να επαναλάβει την εμμονή του στη συνέχιση της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής. "Η κυβέρνηση προχωρεί συγκροτημένα στην πραγματοποίηση των μεγάλων οικονομικών και κοινωνικών στόχων της, προχωρεί στα απαραίτητα βήματα για τη βελτίωση της καθημερινής ζωής του πολίτη", δήλωσε ο Κ. Σημίτης και κατέληξε: "Εχουμε σχέδιο, έχουμε την πολιτική βούληση και θα ακολουθήσουμε την πορεία αυτή με συνέπεια έως τις εθνικές εκλογές το 2000"...

Ενδεικτικές πάντως της κατάστασης που επικρατεί στο ΠΑΣΟΚ μετά το... "μη ανασχηματισμό", είναι δηλώσεις όπως η χτεσινή του Γ. Καψή, ο οποίος υποστήριξε ότι απαιτούνται "δραματικές κινήσεις" εκ μέρους του πρωθυπουργού για την αντιστροφή του κλίματος.

ΚΚΕ
Κάλεσμα αντίστασης στο ξεπούλημα

Ανακοίνωση - καταγγελία του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Τη δυσοίωνη προοπτική που προδιαγράφει για τους εργαζόμενους η πολιτική ξεπουλήματος, που προωθεί με όλο και εντατικότερους ρυθμούς η κυβέρνηση, επισημαίνει το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται:

"Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ συνεχίζει με πιο γρήγορους ρυθμούς το ξεπούλημα στο πολυεθνικό κεφάλαιο επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας. Βρισκόμαστε μπροστά στα εξής γεγονότα: Πρώτο, στην τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, με την οποία παραχωρείται το μάνατζμεντ της "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ" στη βρετανική εταιρία "BRITISH AIRWAYS". Δεύτερο, στην απόφαση να παραχωρήσει η ΕΤΒΑ μέρος των μετοχών της σε ιδιώτες, όπως και στην "απεμπλοκή" της από τα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, στα οποία είναι μέτοχος κατά 51%! Τρίτο, στην απόφαση να μετοχοποιηθεί η Αγροτική Τράπεζα το 2001.

Το ξεπούλημα θα σημάνει για τους εργαζόμενους απολύσεις, χειροτέρευση των εργασιακών τους σχέσεων, περαιτέρω μείωση των οικονομικών απολαβών τους, αβέβαιο εργασιακό μέλλον, για το μεγάλο κεφάλαιο παραπέρα προώθηση των στόχων του και για τη χώρα ακόμα μεγαλύτερη παράδοση του πλούτου της.

Το ΚΚΕ καταγγέλλει την κυβέρνηση. Καλεί τους εργαζόμενους σε άμεση αντίδραση. Οι εργαζόμενοι στην ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ και στις θυγατρικές της, οι εργαζόμενοι στα ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ, οι αγρότες, ενωμένοι, ανεξάρτητα από πολιτική τοποθέτηση, να αντισταθούν σ' αυτή τη βαθιά αντιλαϊκή πολιτική, να αναλάβουν πρωτοβουλίες ξεπερνώντας τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, σε συνεργασία με άλλους φορείς και κοινωνικές ομάδες που πλήττονται απ' την ίδια πολιτική. Το ΚΚΕ θα βρεθεί στο πλευρό τους σε κάθε αγωνιστική προσπάθειά τους".

Η "Σπίντγουιν" έχει απορριφθεί τρεις φορές!

Στην εταιρία, που είχε τρεις φορές αποτύχει σε ισάριθμους διαγωνισμούς για να γίνει σύμβουλος της "Ολυμπιακής", ανέθεσε τελικά η κυβέρνηση το μάνατζμεντ της επιχείρησης. Αν όμως η "Σπίντγουιν" απέτυχε στους διαγωνισμούς και αποκλείστηκε από άλλες εταιρίες συμβούλους, είχε καλύτερη τύχη στις αδιαφανείς διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση στο ομιχλώδες Λονδίνο...

Η τελευταία φορά, που ο νέος μάνατζερ της ΟΑ εισέπραξε το "όχι" του εθνικού αερομεταφορέα, ήταν φέτος, όταν στο διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση μηχανογραφικής επεξεργασίας για τα έσοδα επιβατών επικράτησε η εταιρία "Μερκάτορ".

Σοβαρά όμως ερωτηματικά, για τις πραγματικές δυνατότητες, αλλά και τους στόχους που θέτει η σύμβαση του μάνατζμεντ, εγείρει η δεύτερη αποτυχία της εταιρίας να μπει ως σύμβουλος στην ΟΑ. Οταν δηλαδή δεν κρίθηκε κατάλληλη για το "Στρατηγικό πρόγραμμα ανάπτυξης και αναδιάρθρωσης του προγραμματισμού δρομολογίων και στόλου" της ΟΑ το 1994 - 1996 που ανατέθηκε στους "Kantor" - "Avicon" - "Arthur D. Little". Είναι αξιοσημείωτο ότι σ' αυτό το στρατηγικό πρόγραμμα βασίστηκε και ο περυσινός νόμος 2602 και το πρόγραμμα "εξυγίανσης", το οποίο η "Σπίντγουιν" καλείται σήμερα να υλοποιήσει..!

Ανάλογη ήταν και η αποτυχία της στον σχετικό διαγωνισμό για το σύστημα "RES HERMES 2" το 1991, που κέρδισε η "Σουισέρ". Αλήθεια, μπορεί η κυβέρνηση να μας πει για ποιους λόγους ο μάνατζερ που προσλήφθηκε είχε αποκλειστεί 3 φορές στους διαγωνισμούς της ΟΑ; Τι μεσολάβησε και σήμερα κρίνεται κατάλληλος ν' αναλάβει ένα ακόμα δυσκολότερο έργο; Η μήπως, τελικά, άλλες είναι οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ