ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Ιούλη 1999
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Διαδηλώνουν την οργή τους

Απεργία σήμερα και συγκέντρωση στις 11 το πρωί στο Σύνταγμα

Αρχισε από χτες τα μεσάνυχτα η 24ωρη απεργία των εργαζομένων στην ΟΑ, οι οποίοι σήμερα το πρωί στις 11 π.μ. κάνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Οι απεργοί δεν αποδέχονται τον ξένο μάνατζερ και την αποικιοκρατική σύμβαση της κυβέρνησης με την "Μπρίτις Εργουέις" και διεκδικούν τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του εθνικού αερομεταφορέα, τη μη συρρίκνωση του έργου της και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΑ από τις 77 προγραμματισμένες πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού θα πραγματοποιηθούν 31 και αυτές με προσωπικό ασφαλείας. Στην Ολυμπιακή Αεροπλοϊα από 48 πτήσεις θα γίνουν οι 18.

Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους και με απόφαση της ΟΣΠΑ θα κάνουν και νέα απεργία την ερχόμενη βδομάδα, ενώ τη Δευτέρα στα γραφεία της Ομοσπονδίας θα δοθεί συνέντευξη Τύπου.

Αγανακτισμένοι οι εργαζόμενοι

Διάχυτη είναι η αγανάκτηση των εργαζομένων της ΟΑ από την απόφαση της κυβέρνησης να εκχωρήσει, με αποικιοκρατικούς όρους, τον εθνικό αερομεταφορέα στο ξένο πολυεθνικό κεφάλαιο (Μπρίτις Εργουέις). Την αγανάκτησή τους αυτή εξέφραζαν χτες στα κλιμάκια συνδικαλιστών που περιόδευσαν στους χώρους δουλιάς για να ενημερώσουν τους εργαζόμενους και να τους καλέσουν να μετάσχουν δυναμικά στη σημερινή 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στις 11 το πρωί έξω από τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας Επικοινωνιών - Μεταφορών, στο Σύνταγμα.

Οι εργαζόμενοι, όπως φάνηκε ξεκάθαρα από τις χτεσινές περιοδείες αντιλαμβάνονται ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία βάλλονται κατακτήσεις και δικαιώματα και ότι απειλείται πάνω από όλα το δικαίωμά τους στην εργασία. Θεωρούν ότι η κυβέρνηση διαπράττει έγκλημα σε βάρος του λαού και των εργαζομένων και δηλώνουν αποφασισμένοι να αγωνιστούν για να αποτρέψουν στην πράξη το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα.

Βεβαίως, οι εργαζόμενοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν δυσκολίες και προβλήματα που προκύπτουν από τη συκοφαντική επίθεση της κυβέρνησης σε βάρος της ΟΑ και των εργαζομένων αλλά και από τη στάση του κυβερνητικού συνδικαλισμού μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα στο χώρο των αερομεταφορών, ο οποίος συνεχίζει να διατηρεί την πλειοψηφία στα συνδικαλιστικά όργανα.

Θεωρούν ότι ο κυβερνητικός συνδικαλιστικός, αν και παίρνει κάποιες αποφάσεις για αγωνιστικές κινητοποιήσεις, παράλληλα είναι γνωστό ότι έχει συμβάλλει με τη μέχρι σήμερα τακτική του στο να περάσουν τα αλλεπάλληλα "εξυγιαντικά προγράμματα" και τα υπόλοιπα μέτρα σε βάρος του εθνικού μας αερομεταφορέα και των εργαζομένων.

Διέκοψαν το ΔΣ

Συνδικαλιστικά στελέχη και εργαζόμενοι της ΟΑ για δεύτερη φορά το τελευταίο διάστημα με τη δυναμική τους παρέμβαση στα γραφεία της ΟΑ υποχρέωσαν σε διακοπή το Διοικητικό Συμβούλιο που είχε προγραμματίσει συνεδρίαση, με σκοπό την επικύρωση εκ των υστέρων της αποικιοκρατικής σύμβασης για την εκχώρηση της διοίκησης στους Εγγλέζους. Με τη δυναμική τους αυτή παρέμβαση συνδικαλιστές και εργαζόμενοι δηλώνουν προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουν την εκχώρηση της εταιρίας στους ξένους και ότι σε κάθε τέτοια προσπάθεια θα τους βρίσκει αντιμέτωπους.

Με δήλωσή τους τρία μέλη του ΔΣ της ΟΑ, οι Γ. Μαρκάκης,Μ. Πέρρος καιΒ. Γιαννακόπουλος,καταγγέλλουν ως αδιαφανή και παράνομη τη διαδικασία σύγκλησης του ΔΣ, επισημαίνοντας ότι η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε πραξικοπηματικά και ότι στα θέματα της ημερήσιας διάταξης δε συμπεριλαμβανόταν η επικύρωση της σύμβασης. Σημειώνουν ότι η συνεδρίαση αυτή ήταν συνέχεια της εν κρυπτώ και εν μια νυκτί παράδοσης άνευ όρων της ΟΑ στην"Μπρίτις Αιργουέις" και τονίζουν ότι οι υπεύθυνοι θα κληθούν να λογοδοτήσουν για τις πράξεις τους. Τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ αποσύρθηκαν στα γραφεία της ΕΤΕΒΑ. Οπως ανακοινώθηκε αργότερα, "τα παριστάμενα μέλη ομόφωνα ενέκριναν την υπογραφείσα από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Γ Ζυγογιάννη (κατόπιν εγκρίσεως και κατ' εντολήν της γενικής συνελεύσεως) σύμβαση διαχείρισης για τις άνω των 100.000.000 δραχμών υποχρεώσεις που αναλαμβάνει η εταιρία με την εν λόγω σύμβαση".

ΟΣΠΑ
Εκκληση στη Βουλή να απορρίψει τη "λεόντεια σύμβαση"

Να απορρίψει η ελληνική Βουλή τη "λεόντεια σύμβαση" που εκχωρεί τον εθνικό αερομεταφορέα σε ξένα χέρια και να μην εγκρίνει την εκλογή του αλλοδαπού διευθύνοντος συμβούλου ζητάει η ΟΣΠΑ, με επιστολή της προς τον Πρόεδρο της Βουλής Απ. Κακλαμάνη.Η επιστολή κοινοποιείται και προς τα μέλη της Επιτροπής Ακροάσεων της Βουλής, στην οποία θα παρουσιαστεί σήμερα το απόγευμα ο Ρ. Λιντς.

Η αναζήτηση ξένων σωτήρων - τονίζεται στην επιστολή - που αποτέλεσε ιστορικά εθνική κατάρα, επανέρχεται, δυστυχώς και πάλι στο προσκήνιο, επιβεβαιώνοντας την παταγώδη αποτυχία όλων των κυβερνήσεων να καταστήσουν την ΟΑ μια βιώσιμη επιχείρηση, ικανή να εξυπηρετεί ζωτικά εθνικά και κοινωνικά συμφέροντα και ικανή να φέρνει τα ελληνικά φτερά στα πέρατα της οικουμένης.

Η ΟΣΠΑ υπογραμμίζει ότι η σύμβαση με τη "Σπίντγουιν" θα οδηγήσει σε δραστική συρρίκνωση, με περικοπή δρομολογίων προς τις ακριτικές περιοχές και προς τις χώρες που υπάρχει ελληνική ομογένεια. Τέλος, ζητάει την ανάθεση - με διακομματική συναίνεση - της διοίκησης της ΟΑ σε Ελληνες εγνωσμένης τιμιότητας και με υψηλή επαγγελματική στάθμη, οι οποίοι χωρίς κομματικές παρεμβάσεις θ' ασκήσουν τη διοίκηση και θα λογοδοτούν προς τον μέτοχο και τη Βουλή των Ελλήνων.

Δεν έκρυψε τη χαρά του ο Αγγλος

Η κυβέρνηση καλωσόρισε χτες τα νέα αφεντικά της "Ολυμπιακής". Οι υπουργοί Μεταφορών και Εθνικής Οικονομίας Τάσος Μαντέλης και Γ. Παπαντωνίου είχαν συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο της "Μπρίτις" Ρόμπερτ Εϊλινγκ.Σε δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών επιβεβαίωσε, ουσιαστικά, πως η κυβέρνηση έχει πλέον εναποθέσει τη μοίρα του εθνικού αερομεταφορέα στη βρετανική πολυεθνική και υπεραμύνθηκε της διαδικασίας που ακολουθήθηκε, αν και η ανάθεση του μάνατζερ στη "Σπίντγουιν", θυγατρική της "Μπρίτις Αιργουέις", είχε γίνει γνωστή πριν ακόμα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός.

Τις ευχαριστίες του προς την κυβέρνηση, δημόσια, για το "φιλέτο" που τους δωρίζει, εξέφρασε και ο διευθύνων σύμβουλος της "Μπρίτις", λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τους ανέθεσε "το πιο σημαντικό έργο στον παγκόσμιο χώρο των αερομεταφορών της τελευταίας δεκαετίας... "! Δεν παρέλειψε μάλιστα να δώσει τις πραγματικές διαστάσεις της συμφωνίας και των στρατηγικών στόχων της "Μπρίτις", αφού όπως είπε "μια ανταγωνιστική ΟΑ θα καθιερώσει την Αθήνα και την Ελλάδα ως κέντρο αερομεταφορών μεγάλης σημασίας για την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής, ειδικότερα μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου των Σπάτων, το έτος 2001".

Ματαιώθηκαν πτήσεις

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΑ, από τις 77 προγραμματισμένες πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού θα πραγματοποιηθούν 31 και αυτές με προσωπικό ασφαλείας. Στην "Ολυμπιακή Αεροπλοϊα" από 48 πτήσεις θα γίνουν οι 18.

Οι πτήσεις που θα πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΑ, είναι οι κάτωθι:

411 Αθήνα - Νέα Υόρκη - Αθήνα, 269 Αθήνα - Λονδίνο - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, 201 Αθήνα - Παρίσι - Αθήνα, 165 Αθήνα - Φρανκφούρτη - Θεσσαλονίκη - Αθήνα,143 Αθήνα - Βρυξέλλες - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, 944 Αθήνα - Αλεξανδρούπολη- Αθήνα, 241 Αθήνα - Μιλάνο - Αθήνα, 357 Αθήνα - Ριάντ - Αθήνα, 351 Αθήνα - Μόσχα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, 301 Αθήνα - Τελ Αβίβ - Αθήνα, 343 Αθήνα - Κουβέιτ - Ντουμπάι - Αθήνα, 329 Αθήνα - Λάρνακα - Αθήνα, 135 Αθήνα - Γενεύη- Αθήνα, 954 Αθήνα - Καβάλα - Αθήνα, 906 Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, 159 Αθήνα - Βιέννη - Αθήνα, 325 Αθήνα - Κάιρο - Αθήνα, 151 Αθήνα - Αμστερνταμ - Αθήνα, 534 Αθήνα - Χανιά - Αθήνα, 730 Αθήνα - Κως - Αθήνα, 247 Αθήνα - Μαδρίτη - Αθήνα, 702 Αθήνα - Ρόδο - Αθήνα, 600 Αθήνα - Κέρκυρα - Αθήνα, 502 Αθήνα - Ηράκλειο - Αθήνα, 574 Αθήνα - Βουδαπέστη - Αθήνα, 185 Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Κοπεγχάγη - Αθήνα.

Από την "Αεροπλοϊα": Από Αθήνα προς: Πάρο, Νάξο, Σύρο, Σάμο, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Κάρπαθο, Χίο, Σκιάθο, Λέρο, Μήλο, Μύκονο, Σαντορίνη, Λήμνο, Γιάννενα και Κύθηρα, καθώς και οι πτήσεις Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Βουκουρέστι και Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Τίρανα. Επίσης θα γίνουν κανονικά οι πτήσεις της "Ολυμπιακής Αεροπλοϊας" από Θεσσαλονίκη και Ρόδο.

Κάλεσμα από την ΕΣΚ

Η ΕΣΚ καλεί τους εργαζόμενους να μετάσχουν μαζικά στη σημερινή 24ωρη απεργία, διεκδικώντας την ακύρωση της αποικιοκρατικής σύμβασης. Δηλώνει προς κάθε κατεύθυνση ότι οι δυνάμεις της, μαζί με τις υπόλοιπες συνδικαλιστικές δυνάμεις και τους εργαζόμενους που έχουν διάθεση να αντισταθούν σε αυτήν την πολιτική, θα συμμετέχουν και θα οργανώνουν κάθε είδους αντίδραση, προκειμένου να μην εφαρμοστεί αυτή η πολιτική που θέλει τον εθνικό αερομεταφορέα στα χέρια του εγγλέζικου κεφαλαίου, τις εργασιακές σχέσεις σε καθεστώς Μεσαίωνα και το συνδικαλιστικό κίνημα στη γωνία. Καλεί τους εργαζόμενους να συμπαραταχτούν με τις δυνάμεις που αντιστέκονται, επισημαίνοντας ότι η ΟΑ έχει προοπτική, έχει μέλλον, μπορεί να δουλέψει και να αναπτυχθεί, γι' αυτό άλλωστε και τη διεκδίκησαν όλα τα αεροπορικά μεγαθήρια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ