ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 25 Ιούλη 1999
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
Ράλι Νέας Ζηλανδίας

Ράλι Νέας Ζηλανδίας Κυριαρχία Φιλανδών

Την απόλυτη κυριαρχία πέτυχαν οι Φιλανδοί οδηγοί στη Νέα Ζηλανδία. Το τέλος του 9ου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι βρήκε τον Τόμι Μάκινεν (Μάλμπορο Μιτσουμπίσι Ράλιαντ), τον Γιούχα Κάνκουνεν (Σουμπαρού Ιμπρέζα WRC99) και τον Γκαρντεμάιστερ (Seat WRC) να ανεβαίνουν στο βάθρο των νικητών, υπενθυμίζοντας σε όλους ότι αν γινόταν παγκόσμιο πρωτάθλημα εθνικών ομάδων θα είχε σίγουρο φαβορί τη Φινλανδία.

Ο αγώνας ήταν ιδιαίτερα σκληρός και πολλοί πρωτοκλασάτοι οδηγοί - Ράντστρομ, Ροβαντιέρα, Μακρέι, Μπερνς κ.ά. - εγκατέλειψαν. Παρ' όλα αυτά ο Μάκινεν φάνηκε να το διασκεδάζει.

Πήρε μια "σαφή" διαφορά με το ξεκίνημα, αύξησε σταδιακά, και μάλλον ολοκλήρωσε το τρίτο σκέλος κάνοντας μια γρήγορη βόλτα. Στο τέλος δήλωνε ευτυχής και αισιόδοξος για τον αγώνα της πατρίδας του που ακολουθεί. Ούτως ή άλλως πάντως, στη Φιλανδία θα έχει λιγότερη βαθμολογική πίεση, αφού αύξησε τη διαφορά του από τον Οριόλ (τερμάτισε τέταρτος) στους 11 βαθμούς.

Ο Κάνκουνεν με τις δύο συνεχόμενες νίκες του δε φάνηκε να δυσκολεύεται στη δεύτερη θέση και δήλωνε ευτυχής για τη φινλανδική κυριαρχία. Ενα πλατύ χαμόγελο ήταν ζωγραφισμένο και στο πρόσωπο του Τόνι Γκαρντεμάιτσερ που πέτυχε τον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του με το Seat Cordoba WRC. Τόσο ο ίδιος όσο και οι υπεύθυνοι της ομάδας έμοιαζαν να μην πιστεύουν, ότι μετά από 12 μήνες συμμετοχής στο παγκόσμιο πρωτάθλημα έφθασαν να κοιτούν στα μάτια τις κορυφαίες αγωνιστικές ομάδες.

Στο φινλανδικό ράλι στις 20 Αυγούστου ο Μάκινεν πάει έχοντας 11 βαθμούς διαφορά από τον Οριόλ, που έχει όμως ομάδα του την Τογιότα 19 βαθμούς εμπρός από την ομάδα του Μάκινεν τη Μιτσουμπίσι. Πάντως στο Γκρουπ Ν τα Λάντσερ Εβολούσιονς πήραν την ένατη συνεχόμενη νίκη, κατέκτησαν 8η, 9η και 10η θέση γενική) και τις τρεις πρώτες θέσεις της κατηγορίας και φυσικά έχουν ήδη κατακτήσει τον τίτλο στα Ν.

ΠΕΡΙΠΟΥ 710 χλμ. θα αντιμετωπίσουν στις 28 Αυγούστου όσοι συμμετάσχουν στο 24ο Ράλι ΕΛΠΑ Χαλκιδικής. Ο αγώνας, που φιλοδοξεί να είναι αντάξιος του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, στο οποίο προσμετρά με τον ανώτερο συντελεστή "20" θα έχει ως κέντρο του το ξενοδοχείο "Σιθωνία" στο Πόρτο Καρράς. Η ΕΛΠΑ ανακοίνωσε ότι υπάρχουν 14 ειδικές (κάποιες επαναλαμβανόμενες) συνολικού μήκους 295 χλμ, αλλά ακολουθώντας τα διεθνή πρότυπα θα ανακοινώσει τη διαδρομή μια εβδομάδα πριν την εκκίνηση, οπότε και θα διανεμηθεί το "rood book". Με στόχο τη μικρότερη δυνατή όχληση των τουριστών, οι "αναγνωρίσεις" των ειδικών διαδρομών από τους αγωνιζόμενους θα γίνουν αυστηρά στο τριήμερο 24, 25 και 26 Αυγούστου υπό αυστηρή επιτήρηση. Η εκκίνηση, σύμφωνα με το πρόγραμμα, θα δοθεί στις 8.30 του Σαββάτου 28/8 και ο τερματισμός ια γίνει στις 17.00 της Κυριακής 29 Αυγούστου στο ξενοδοχείο "Σιθωνία".

ΝΙΚΗ εντός έδρας, όπως συνηθίζει άλλωστε, πέτυχε ο Λεωνίδας Κύρκος στο 20ό Ηπειρωτικό Ράλι. Ο Λεωνίδας "καθάρισε" τον αγώνα μάλλον εύκολα, αφού ως Γιαννιώτης γνωρίζει άψογα και τις δέκα ειδικές. Ετσι, οδηγώντας το Ford Escort WRC και έχοντας δίπλα του τον Πολυζώη, έφθασε πρώτος από τους 34 συμμετέχοντες στη λίμνη των Ιωαννίνων, όπου πραγματοποιήθηκε και τερματισμός. Ακολούθησαν οι Πεταλίδης - Πάνου με το Renault Clio, Θεργιάκης - Βλαζογιάννης με το Mitsubisi Carisma, ενώ την εξάδα συμπλήρωσαν Σπάρταλης, Καραμήτρος και Ευσταθίου.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ κινητήρα της χρονιάς θεωρεί το περιοδικό "Engine Technology Information" τον 1.000άρη του Toyota Yaris. Οι 19 ειδικοί εμπειρογνώμονες που συμμετείχαν στην επιτροπή βράβευσης έκρινε ότι ο κινητήρας του Yaris προσφέρει οικονομία, χαμηλές εκπομπές ρύπων, μειωμένο θόρυβο και αυξημένη οδηγισημότητα. Στο συγκεκριμένο κινητήρα έχει εφαρμοστεί η τεχνολογία VUT-I που σύμφωνα με τους κριτές του έχει δώσει "δύναμη και λεπτότητα που υπερβαίνει τη χωρητικότητά του". H Toyota κέρδισε ένα ακόμη βραβείο, αυτό του φιλικότερου κινητήρα προς το περιβάλλον, χάρη στο Prius που συνδυάζει βενζινοκίνηση και ηλεκτροκίνηση.

ΝΕΟ χρηματοδοτικό πρόγραμμα προτείνει η Daewoo μέσω της αποκλειστικής αντιπροσώπου της "Daellas AE" για το δημοφιλέστατο Matiz. Σε συνεργασία με την Εγνατία Τράπεζα δίνει τη δυνατότητα απόκτησης ενός Matiz με ελάχιστη προκαταβολή και πρώτη δόση τον Φεβρουάριο του 2000 χωρίς καμιά επιβάρυνση τόκων.

ΜΙΑ τετραήμερη περιπέτεια έζησαν 37 φίλοι της Ergomotors που εξόρμησαν στην άγνωστη φύση της Βάλια Κάλντα. Χρησιμοποιώντας 13 Lada Niva δε δυσκολεύτηκαν να εξερευνήσουν μια από τις ωραιότερες περιοχές της Ηπείρου, και ξεκινώντας από τη Βοβούσα έφτασαν μέχρι το Αρκουδόρεμα, παίρνοντας ταυτόχρονα μαθήματα επιβίωσης στη φύση.

"Θερινό" Grand Vitara 16

"Θερινό" Grand Vitara 1.6

Το "θερινό" Grand Vitara παρουσίασε η Suzuki. To τρίθυρο 1.6 Cabrio ταιριάζει σίγουρα στη χώρα μας, με την παρατεταμένη ηλιοφάνεια και τους στενούς ορεινούς χωματόδρομους. Συνδυάζοντας πάντα την οδήγηση σε άσφαλτο και χώμα, δίνει με την αφαιρούμενη κουκούλα του τη δυνατότητα να μεταμορφώνεται από μέσω μετακίνησης στην πόλη σε φυσιολατρικό εργαλείο, αφού ξεσκέπαστο προσφέρει στον οδηγό άμεση επαφή με το φυσικό περιβάλλον.

Τα 200 λίτρα του πορτ - παγκάζ, καθώς και ο χώρος του, δείχνουν άμεσα ότι απευθύνεται σε ένα ζευγάρι με περιπετειώδη διάθεση. Διάθεση που μπορεί να ικανοποιηθεί αν επιλεχθεί η τετρακίνηση (αλλάζει και εν κινήσει αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 100 χλμ/ώρα) και αξιοποιηθούν ανάλογα τα 94 άλογα που αποδίδει ο κινητήρας των 1.600 κ.ε.

Η συνολική ποιότητα του ανοιχτού Grand Vitara είναι στα επίπεδα της Suzuki, και αυτό σημαίνει ότι οι μόνες γκρίνιες περιορίζονται στους αεροδυναμικούς θορύβους της κουκούλας, και οι δυσκολίες στο άνοιγμα και το κλείσιμο της. Η τιμή των 6.898.000 δρχ. πάντως, κρίνεται ως "τίμια" γι' αυτά που αγοράζει κανείς, αφού στη βασική έκδοση συμπεριλαμβάνονται: αερόσακος οδηγού και συνοδηγού, υδραυλικό τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ' ύψος, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, καθώς ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες, φώτα ανάγνωσης χάρτη και immobilizer.

Γεννήθηκε το νέο

σπορ κουπέ της Opel

Το νέο Coupe της Opel είναι έτοιμο και αναμένεται να παρουσιαστεί το Σεπτέμβρη στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτων της Φραγκφούρτης.

Η γραμμή του εντυπωσιακή, αποτελεί μια σπορ εκδοχή του σχήματος Astra, που χάρη στις μαύρες κολόνες και την έλλειψη πλαισίων στις πόρτες δείχνει "ενιαίο" και κομψό. Στα νέα στοιχεία, η μάσκα του ψυγείου, οι αεραγωγοί και οι προφυλακτήρες που δένουν με το σχήμα και το χρώμα του αυτοκινήτου. Οι εντυπωσιακές ζάντες σχεδιάστηκαν ειδικά για το Coupe.

Το "σπορ" της Opel δεν πρέπει απλώς να δείχνει γρήγορο, πρέπει και να είναι. Η εταιρία που "έγραψε ιστορία" με τα GT, το έχει εφοδιάσει με ένα δίλιτρο τούρμπο δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα 190 ίππων και τελική 240 χλμ/ώρα. Θα υπάρξουν βέβαια και πιο "ήμερες" εκδόσεις, αφού ο δίλιτρος θα προσφέρεται και χωρίς το τούρμπο, με ιπποδύναμη 147 ίππων και τελική περίπου στα 215 χλμ/ώρα. Η μικρότερη έκδοση θα είναι αυτή με το 16βάλβιδο των 1.800 κ.εκ., απόδοση 115 ίππων και τελική 205 χλμ/ώρα.

Το Coupe θα κατασκευάζεται από το μάγο του είδους, Μπερτόνε, σε αριθμούς που θα ξεπερνούν τις 30.000 ετησίως.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ