Σελ. /28
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Ιούλη 1999

ΝΑΥΑΓΙΟ "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ"
ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ
η ναυτική τραγωδία

Χωρίς το απαραίτητο πλήρωμα ταξίδευε το υπερήλικο "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ", καθώς είχε εξασφαλίσει τις απαραίτητες γι' αυτό άδειες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας

Η ασυδοσία των εφοπλιστών, με την ανοχή και τις "πλάτες" των εκάστοτε κυβερνήσεων και των πολιτικών τους, ήρθε και πάλι δραματικά στην επικαιρότητα, με την προχτεσινή ναυτική τραγωδία της σύγκρουσης των πλοίων "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ" και "ΠΕΛ ΡΕΪΝΤΖΕΡ" της εταιρίας Σαρλή, που στοίχισε τη ζωή στον δεύτερο μηχανικό του πρώτου.

Κι ενώ, από την πρώτη στιγμή, εκδηλώθηκε μια πολύμορφη επιχείρηση, να αποδοθεί η θανατηφόρα σύγκρουση των δυο πλοίων στην ομίχλη και τις καιρικές συνθήκες γενικότερα, ο "Ρ" φέρνει στο φως της δημοσιότητας και νέα στοιχεία, που αποδείχνουν πως και ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας των ναυτικών εγκλημάτων οφείλεται, πρώτα και κύρια, στο απάνθρωπο κυνηγητό του κέρδους από τους εφοπλιστές και την αντιναυτεργατική πολιτική του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) και της κυβέρνησης γενικότερα, που καλύπτει την ασυδοσία τους.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του "Ρ", το πλοίο "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ", όπως και τα υπόλοιπα πλοία του εφοπλιστή Σαρλή, είναι χαρακτηρισμένα, ως "μεσογειακά", από την αρμόδια διεύθυνση του ΥΕΝ, ενώ στην πραγματικότητα είναι "ποντοπόρα". Ο πραγματικός, βέβαια, στόχος είναι να πλέουν με μειωμένο πλήρωμα, αφού τα ποντοπόρα έχουν μεγαλύτερο αριθμό πληρώματος, μεγαλύτερους μισθούς και εισφορές κλπ. Επιπλέον, τα ίδια πλοία - παρότι υπερήλικα - είναι χαρακτηρισμένα ως "αυτοματοποιημένα". Χαρακτηρισμός, που δίνει το δικαίωμα στον πλοιοκτήτη να μειώνει ακόμη περισσότερο το απαραίτητο πλήρωμα.

Είναι σκόπιμο, τέλος, να σημειωθεί ότι επίσημα από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δε δίνεται καμία πληροφορία, σχετικά με τους ελέγχους που έχουν διενεργηθεί στα πλοία του Σαρλή. Και αυτό, παρά την ύπαρξη ιστορικού, με το τραγικό ναυάγιο του φορτηγού του πλοίου "ΠΕΛ ΧΑΝΤΕΡ",το οποίο το Μάρτη του 1994 βούλιαξε ανοιχτά της Σικελίας, πνίγοντας 12 ναυτεργάτες. Το πλοίο ταξίδευε με διαλυμένο μηχανοστάσιο, σάπιες λαμαρίνες και χωρίς ασυρματιστή, καθώς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας είχε παραχωρήσει σχετική άδεια, αν και στο πλοίο δεν είχε εγκατασταθεί πλήρως το δορυφορικό σύστημα GMDSS.


ΣΕΛ.  7,    13

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ
Αγώνας μέχρι τη δικαίωση

Την άρνηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκη να απαντήσει στα συγκεκριμένα αιτήματά τους, για τη στήριξη της λειτουργίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, συνάντησαν οι εργαζόμενοι και οι εκπρόσωποι των φορέων στήριξης του αγώνα τους. Οι εργαζόμενοι είχαν καταλάβει την Τρίτη τα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, διαμαρτυρόμενοι για την προώθηση επενδυτικών σχεδίων του Οργανισμού, τα οποία συρρικνώνουν τις δραστηριότητες της Ζώνης, χτίζοντας υποδομή για τους ιδιώτες που θα μπουν στο λιμάνι, στα πλαίσια ιδιωτικοποίησής του από την κυβέρνηση. Η κατάληψη των γραφείων του ΟΛΠ έληξε χτες το πρωί και οι εργαζόμενοι έκαναν πορεία προς το ΥΕΝ, απαιτώντας να συναντηθούν με τον υπουργό. Οι κινητοποιήσεις πρόκειται να συνεχιστούν με διάφορες μορφές.


ΣΕΛ.  12


Κλείνει η "στρόφιγγα" των δανείων

Μέτρα, που αποσκοπούν στον περιορισμό των τραπεζικών δανείων, παίρνει τελικά η Τράπεζα της Ελλάδας, αλλά δε λέει το παραμικρό για τα "τοκογλυφικά" επιτόκια των τραπεζών


ΣΕΛ.  17
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Οχι στα σχέδια υποβάθμισης

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν και να εντείνουν τους αγώνες για τη λειτουργία του Πανεπιστημιακού Περιφερειακού Νοσοκομείου Λάρισας, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στο ρόλο του, δήλωσαν οι εκπρόσωποι δεκάδων φορέων της Θεσσαλίας


ΣΕΛ.  20
ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
Προς κατάργηση η δωρεάν διανομή

Την κατάργηση της δωρεάν διανομής σχολικών βιβλίων επιχειρεί η κυβέρνηση, ξαναφέρνοντας το δημόσιο σχολείο στις συνθήκες πριν από τη δικτατορία Μεταξά, προσαρμοσμένες, βέβαια, στις απαιτήσεις των μονοπωλίων


ΣΕΛ.  19
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Συνέχεια της παλιάς, η "νέα"

Συνέχεια της μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενης πολιτικής είναι η "νέα" μεταναστευτική πολιτική που αποφάσισε χτες το Υπουργικό Συμβούλιο, συμπληρωμένη και με την ένταξή της στο... Σύμφωνο Σταθερότητας για τα Βαλκάνια


ΣΕΛ.  9
ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ 2004
Αρχισαν οι "βουτιές" στα "φιλέτα"

"Πλάτες" στα μεγάλα συμφέροντα, που ορέγονται το "φιλέτο" του Ολυμπιακού Χωριού, κάνει η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Αχαρνών και ζητά την ένταξη στο σχέδιο πόλης 543 στρεμμάτων δημόσιας δασικής έκτασης, δίπλα στα 1.527 του Ολυμπιακού Χωριού.


ΣΕΛ.  18
ΣΤΑΦΙΔΟΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Στο έλεος των αντιαγροτικών ρυθμίσεων

Αβεβαιότητα για το μέλλον και αγανάκτηση για το σήμερα επικρατεί ανάμεσα στους σταφιδοπαραγωγούς του Νομού Ηρακλείου, καθώς, στο δυσβάσταχτο κόστος παραγωγής, στην ανύπαρκτη κρατική υποστήριξη, στις ανεξέλεγκτες καιρικές συνθήκες και την αφορία της προηγούμενης σεζόν, ήρθε να προστεθεί ο νέος Κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τη σταφίδα


ΣΕΛ.  18
Απεργούν οι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ

Απεργούν από χτες στις 12 τα μεσάνυχτα οι δημοσιογράφοι που εργάζονται στην ΕΡΤ, με απόφαση του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, ως απάντηση στην εμμονή της διοίκησης της κρατικής ραδιοτηλεόρασης, να υποχρεώσει τους δημοσιογράφους στη χρήση κάρτας εισόδου και εξόδου, κατά την προσέλευση και αποχώρηση από την εργασία τους


ΣΕΛ.  7

Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ