Πέμπτη 29 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 1
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ"
ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ
η ναυτική τραγωδία

Χωρίς το απαραίτητο πλήρωμα ταξίδευε το υπερήλικο "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ", καθώς είχε εξασφαλίσει τις απαραίτητες γι' αυτό άδειες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας

Η ασυδοσία των εφοπλιστών, με την ανοχή και τις "πλάτες" των εκάστοτε κυβερνήσεων και των πολιτικών τους, ήρθε και πάλι δραματικά στην επικαιρότητα, με την προχτεσινή ναυτική τραγωδία της σύγκρουσης των πλοίων "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ" και "ΠΕΛ ΡΕΪΝΤΖΕΡ" της εταιρίας Σαρλή, που στοίχισε τη ζωή στον δεύτερο μηχανικό του πρώτου.

Κι ενώ, από την πρώτη στιγμή, εκδηλώθηκε μια πολύμορφη επιχείρηση, να αποδοθεί η θανατηφόρα σύγκρουση των δυο πλοίων στην ομίχλη και τις καιρικές συνθήκες γενικότερα, ο "Ρ" φέρνει στο φως της δημοσιότητας και νέα στοιχεία, που αποδείχνουν πως και ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας των ναυτικών εγκλημάτων οφείλεται, πρώτα και κύρια, στο απάνθρωπο κυνηγητό του κέρδους από τους εφοπλιστές και την αντιναυτεργατική πολιτική του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) και της κυβέρνησης γενικότερα, που καλύπτει την ασυδοσία τους.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του "Ρ", το πλοίο "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ", όπως και τα υπόλοιπα πλοία του εφοπλιστή Σαρλή, είναι χαρακτηρισμένα, ως "μεσογειακά", από την αρμόδια διεύθυνση του ΥΕΝ, ενώ στην πραγματικότητα είναι "ποντοπόρα". Ο πραγματικός, βέβαια, στόχος είναι να πλέουν με μειωμένο πλήρωμα, αφού τα ποντοπόρα έχουν μεγαλύτερο αριθμό πληρώματος, μεγαλύτερους μισθούς και εισφορές κλπ. Επιπλέον, τα ίδια πλοία - παρότι υπερήλικα - είναι χαρακτηρισμένα ως "αυτοματοποιημένα". Χαρακτηρισμός, που δίνει το δικαίωμα στον πλοιοκτήτη να μειώνει ακόμη περισσότερο το απαραίτητο πλήρωμα.

Είναι σκόπιμο, τέλος, να σημειωθεί ότι επίσημα από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δε δίνεται καμία πληροφορία, σχετικά με τους ελέγχους που έχουν διενεργηθεί στα πλοία του Σαρλή. Και αυτό, παρά την ύπαρξη ιστορικού, με το τραγικό ναυάγιο του φορτηγού του πλοίου "ΠΕΛ ΧΑΝΤΕΡ",το οποίο το Μάρτη του 1994 βούλιαξε ανοιχτά της Σικελίας, πνίγοντας 12 ναυτεργάτες. Το πλοίο ταξίδευε με διαλυμένο μηχανοστάσιο, σάπιες λαμαρίνες και χωρίς ασυρματιστή, καθώς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας είχε παραχωρήσει σχετική άδεια, αν και στο πλοίο δεν είχε εγκατασταθεί πλήρως το δορυφορικό σύστημα GMDSS.


ΣΕΛ.  7,    13

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ