ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Ιούλη 1999
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
Χωρίς ΟΑΕΔ - λειψό το ΙΚΑ

Προβλήματα από την έλλειψη υπηρεσίας του ΟΑΕΔ και γιατρών του ΙΚΑ

Αφάνταστη ταλαιπωρία υφίστανται οι κάτοικοι της Σαντορίνης,όταν για οποιοδήποτε λόγο χρειαστούν τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ,αφού στο νησί δεν υπάρχει υποκατάστημά του, παρά το γεγονός ότι πολλοί από τους εργαζόμενους είναι εποχιακοί και γι' αυτό πρέπει συχνά να συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες του Οργανισμού.

Η δουλιά του ΟΑΕΔ "φορτώθηκε" στο παράρτημα του ΙΚΑ στη Θήρα, που όμως διαθέτει μόνο 7 υπαλλήλους, οι οποίοι με πολλή δυσκολία καταφέρνουν να βγάλουν σε πέρας τον τεράστιο όγκο δουλιάς και να ανταποκριθούν στα πολλαπλά καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που οι εργαζόμενοι υποχρεώνονται να μεταβαίνουν στον Πειραιά, για να εξυπηρετούνται από τον ΟΑΕΔ.

Το θέμα έχει φέρει το ΚΚΕ στη Βουλή με Ερώτηση βουλευτών του προς τους υπουργούς Εργασίας και Αιγαίου. Ωστόσο, μέχρι σήμερα ο υπουργός Εργασίας δεν έχει δώσει καμία απάντηση, ενώ ο υπουργός Αιγαίου δήλωσε αναρμόδιος.

Ταυτόχρονα, στη Σαντορίνη δε λειτουργεί ούτε υγειονομική επιτροπή του ΙΚΑ, ενώ δεν υπάρχουν και γιατροί ειδικότητας. Ετσι, όταν κάποιος εργαζόμενος χρειάζεται αναρρωτική άδεια πάνω από 15 μέρες, θα πρέπει να επισκεφτεί την υγειονομική επιτροπή του ΙΚΑ που εδρεύει στη Νάξο.

Οι κάτοικοι, που έχουν ανάγκη εξυπηρέτησης είτε από τον ΟΑΕΔ είτε από το ΙΚΑ, ζητάνε άμεσα να ιδρυθεί υπηρεσία του ΟΑΕΔ στο νησί, που βέβαια θα εξυπηρετεί και τους κατοίκους των νησιών Ανάφη, Ιο, Θηρασιά, Σίκινο και Φολέγανδρο.Ακόμα, ζητούν το παράρτημα του ΙΚΑ να μετατραπεί σε υποκατάστημα και να στελεχωθούν οι υπηρεσίες του, ενώ απαιτούν την πρόσληψη γιατρών και τη λειτουργία υγειονομικών επιτροπών.

ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ
Προδιαγεγραμμένο έγκλημα

Με μειωμένο πλήρωμα, κακοσυντηρημένα και διόλου αυτοματοποιημένα τα δυο πλοία του εφοπλιστή Σαρλή, που συγκρούστηκαν

Νέα στοιχεία έρχονται από το "βυθό", όπου βρίσκεται το φορτηγό πλοίο "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ" της εταιρίας Σαρλή, το οποίο βούλιαξε τα μεσάνυχτα της περασμένης Δευτέρας, όταν συγκρούστηκε με το πλοίο "ΠΕΛ ΡΕΪΝΤΖΕΡ",που ανήκει στον ίδιο εφοπλιστή, στα τούρκικα χωρικά ύδατα, 5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Τενέδου. Ο απολογισμός της σύγκρουσης ήταν να χάσει τη ζωή του ο δεύτερος μηχανικός του βυθισμένου πλοίου Αθανάσιος Γεωργαντζής.Το πλοίο "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ", όπως και τα άλλα πλοία του Σαρλή, είναι χαρακτηρισμένα ως "μεσογειακά", ενώ τα πραγματικά μεγέθη τους αποδεικνύουν ότι πρόκειται για "ποντοπόρα". Ωστόσο, τα ποντοπόρα πλοία έχουν μεγαλύτερο αριθμό πληρώματος,μεγαλύτερους μισθούς, μεγαλύτερες εισφορές και άλλα, τα οποία "γλίτωνε" νομότυπα ο εφοπλιστής Σαρλής.

Αν αυτό το στοιχείο προστεθεί στο γεγονός ότι από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τα υπερήλικα και κακοσυντηρημένα πλοία του Σαρλή είχαν χαρακτηριστεί... αυτοματοποιημένα,για να μειωθεί ακόμα περισσότερο η ήδη "μισερή" σύνθεση, γίνεται φανερό ότι οι ελλείψεις στο πλήρωμα ήταν τέτοιες, ώστε στην κρίσιμη στιγμή να μην είναι δυνατόν να γίνουν οι κατάλληλοι χειρισμοί για την αποφυγή ατυχήματος! Τις σοβαρές ελλείψεις στη σύνθεση των πληρωμάτων των πλοίων επιβεβαιώνουν πληροφορίες από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ναυτεργάτες που έχουν ναυτολογηθεί σε πλοία του Σαρλή, αλλά και ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι σε ρυμουλκά, τα οποία βοηθούν τα πλοία να δέσουν στο λιμάνι του Πειραιά, οι οποίοι απορούν, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, πώς αυτά τα πλοία ταξιδεύουν!

Οι κατά διαστήματα ανακαταμετρήσεις των μεγεθών των πλοίων, όπως και αυτών του Σαρλή, γίνονται από τη Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων.Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η συνήθης τακτική είναι να μένουν... "εκτός" σε ό,τι αφορά το "ΠΕΛ ΜΑΡΙΝΕΡ" περίπου 200 τόνοι (που αφορούν κενούς χώρους), ώστε στην "τρίχα" το πλοίο να χαρακτηρίζεται ως φορτηγό μεσογειακό!

Είναι σκόπιμο να σημειωθεί ότι επίσημα από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δε δίνεται καμία πληροφορία σχετικά με τους ελέγχους που έχουν διενεργηθεί στα πλοία του Σαρλή. Και μάλιστα, όταν έχει ιστορικό με το τραγικό ναυάγιο του φορτηγού του πλοίου ΠΕΛ ΧΑΝΤΕΡ,το οποίο το Μάρτη του 1994 βούλιαξε ανοιχτά της Σικελίας, πνίγοντας 12 ναυτεργάτες. Το πλοίο ταξίδευε με διαλυμένο μηχανοστάσιο, σάπιες λαμαρίνες και χωρίς ασυρματιστή, καθώς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τού είχε παραχωρήσει σχετική άδεια, αν και στο πλοίο δεν είχε εγκατασταθεί πλήρως το δορυφορικό σύστημα GMDSS.

Αυτή η εγκληματική τακτική, που ακολουθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αποτελεί πτυχή της πολιτικής της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, που αναγάγει σε υπέρτατη αξία τα ληστρικά υπερκέρδη των εφοπλιστών. Αποτελεί, ουσιαστικά, τον ηθικό αυτουργό των ναυτικών εγκλημάτων όπως του "ΔΥΣΤΟΣ",του "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ",του "ΙΑΣΩΝ" - μόνο τα τρία αυτά ναυάγια στοίχισαν τη ζωή σε 48 ανθρώπους - και άλλων πολλών ακόμη.

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Ως "έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των ναυτικών εγκλημάτων με υπεύθυνους τη ναυτιλιακή εταιρία "SARLIS CONTEINERS SERVICES SA" και την αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του ΥΕΝ, που καλύπτουν την ασυδοσία των εφοπλιστών", χαρακτηρίζουν τη νέα ναυτική τραγωδία με κοινή τους ανακοίνωση η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Τα δύο σωματεία επισημαίνουν: "Για τα καθημερινά ναυτικά ατυχήματα έχουν τεράστιες ευθύνες η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και προσωπικά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης, γιατί με προκλητικό τρόπο υποτάσσουν τις επιλογές τους και στον τομέα της ναυτιλίας για την αύξηση των υπερκερδών των εφοπλιστών, αδιαφορώντας για τους αδικοχαμένους συναδέλφους μας και συνανθρώπους μας". Τονίζουν δε ότι ο εφοπλιστής Σαρλής, αξιοποιώντας την αντιναυτεργατική πολιτική του ΥΕΝ, στις 9 Μάρτη 1995 έστειλε στο "μπάρκο του θανάτου" 12 ναυτεργάτες που αποτελούσαν το πλήρωμα του πλοίου "ΠΕΛ ΧΑΝΤΕΡ", το οποίο βυθίστηκε νότια της Σικελίας. Σαν συνέχεια ήρθε η σύγκρουση των δύο πλοίων του που, υπερήλικα και κακοσυντηρημένα, ταξίδευαν με μειωμένη σύνθεση.

Τα δύο ναυτεργατικά σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να συμμετέχουν μαζικά, αποφασιστικά στις κινητοποιήσεις, ώστε να ληφθούν μέτρα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για οργανικές συνθέσεις που θα ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων, για ουσιαστικό έλεγχο των μηχανημάτων, των οργάνων ναυσιπλοϊας και των ελασμάτων των πλοίων, για ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς και διαβίωσης των ναυτεργατών.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Κοινή πάλη για τη σωτηρία της

Σε κοινό αγώνα εργαζομένων - συνταξιούχων για το ασφαλιστικό καλεί το σωματείο συνταξιούχων Καβάλας

Σε κοινό μέτωπο "με τους συναδέλφους όλων των ασφαλιστικών ταμείων και τους εργαζόμενους, για να αποτρέψουμε να περάσουν οι αντιασφαλιστικές προθέσεις της κυβέρνησης και των εντολοδόχων της", καλεί το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ Νομού Καβάλας "Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ".

Στην ανακοίνωσή του, το σωματείο τονίζει ότι οι συνταξιούχοι του νομού είναι "ανάστατοι" και "αγανακτισμένοι", από την "προκλητικά διατρανωμένη πρόθεση της κυβέρνησης, για κατεδάφιση του κοινωνικού χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης", προσθέτοντας: "Οι εκσυγχρονιστές της κυβέρνησης Σημίτη, υπακούοντας στην Ευρωπαϊκή Ενωση των πολυεθνικών και τους ληστρικούς οργανισμούς ΟΟΣΑ και ΔΝΤ, προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς στη διάλυση του υπάρχοντος και κατακτηθέντος, με σκληρούς αγώνες, θυσίες ακόμη και αίμα, ασφαλιστικού συστήματος".

Σημειώνει, επίσης, ότι της κυβέρνησης δεν τη φτάνουν οι νόμοι που ψήφισε, αλλά προχωρά "στα θατσερικά και αμερικανικά πρότυπα για διάλυση της κοινωνικής ασφάλισης και την παράδοσή της στις "Ιντεραμέρικαν" - "Νεντερλάντεν" κλπ. Πρόθεσή τους, η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, η κατάργηση του θεσμού των κατωτάτων συντάξεων, των ανθυγιεινών, το πετσόκομμα ή την κατάργηση των επικουρικών συντάξεων".

"Ας το πάρουν σοβαρά υπόψη τους οι εργαζόμενοι κι ας αντιδράσουν άμεσα και μαζικά. Εμείς οι συνταξιούχοι, που με το υστέρημά μας και τους αγώνες μας στεριώσαμε το σημερινό υποφερτό ασφαλιστικό σύστημα, είμαστε αποφασισμένοι να το υπερασπιστούμε με όλες τις δυνάμεις και τα μέσα".

Το σωματείο τονίζει ότι όλες οι συνταξιουχικές οργανώσεις καταγγέλλουν αυτή την πολιτική "που εξουθενώνει τους απόμαχους της δουλιάς εδώ και μια δεκαετία και διαλύει την κοινωνική ασφάλιση με την παράδοση της ακίνητης περιουσίας του ΙΚΑ στους ιδιώτες και τα αποθεματικά του στους τζογαδόρους του χρηματιστηρίου".

Παράλληλα, το σωματείο απαιτεί: Εκτακτη οικονομική ενίσχυση 150 χιλ. δραχμών σε όσους παίρνουν συντάξεις μέχρι 200 δρχ.. Επανασύνδεση των κατώτερων συντάξεων με το 20πλάσιο του ανειδίκευτου εργάτη. Αύξηση του αφορολόγητου στα 3 εκατ. δρχ. με τιμαριθμική αναπροσαρμογή. Κατάργηση της ειδικής φορολογίας του ΛΑΦΚΑ. Μείωση της συμμετοχής στα φάρμακα στο 10% για όλους. Ριζική τροποποίηση των αντιασφαλιστικών νόμων της ΝΔ.

  • "Ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων ΙΚΑ Αθήνας δε θα σταματήσει να καλεί όλους τους εργαζόμενους και συνταξιούχους για να αποτρέψουμε τη διάλυση του ασφαλιστικού μας συστήματος και την αφαίρεση του μεροκάματου και της σύνταξης", τονίζεται σε ανακοίνωση του Συνδέσμου.
Τα πρώτα καταστήματα

Πού θα εφαρμοστεί το 35ωρο - μαϊμού στις τράπεζες

"Ενας μεγάλος στόχος του συνδικαλιστικού κινήματος αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα". Μ' αυτή τη φράση, ανακοινώνει η ΟΤΟΕ,τα πρώτα καταστήματα των τραπεζών, στα οποία θα εφαρμοστεί "πιλοτικά" από 1η Αυγούστου, το λεγόμενο "35ωρο", όπως προέκυψε από την τελευταία Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του κλάδου. Ο τρόπος εφαρμογής του, με την παράλληλη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των τραπεζών, δίνει την ευκαιρία εισαγωγής στις τράπεζες της μερικής απασχόλησης, του ωρομισθίου και γενικότερα της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων, ενώ σίγουρο είναι πως ορισμένες κατηγορίες εργαζομένων θα αναγκαστούν να εργάζονται καθ' όλη τη διάρκεια λειτουργίας των τραπεζών.

Τα καταστήματα της "πιλοτικής" εφαρμογής είναι, ΕΘΝΙΚΗ: Κηφισιά, Ν. Ιωνία και Υποδιεύθυνση Εργασιών Δικτύου της Περιφερειακής Διοίκησης Αττικής Β. ΠΙΣΤΕΩΣ: Κηφισιά, Γλυφάδα και Διεύθυνση Γενικών Λειτουργιών, Υποδιεύθυνση Τίτλων και Κεντρικών Ταμείων, Υποδιεύθυνση Γενικών Υπηρεσιών. ΕΜΠΟΡΙΚΗ: Δωδεκάνησα, Θεσσαλονίκη, Κοραή Αθήνας και Διεύθυνση Εκπαίδευσης. ΓΕΝΙΚΗ: Κεντρικό κατάστημα Αθηνών, Τσιμισκή Θεσσαλονίκης και Διεύθυνση Δικτύου και Εργασιών. ΑΓΡΟΤΙΚΗ: Κεντρικό κατάστημα Αθηνών, Κεντρικό Θεσσαλονίκης και Διεύθυνση Κεντρικού. CITIBANK: Καταστήματα Αθήνας, Καλλιθέας και Τμήμα εμβασμάτων. ΕΤΒΑ: Κατάστημα Συγγρού, Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη) και Υπηρεσία Back Office διεύθυνση οικονομικών υπηρεσιών. ΙΟΝΙΚΗ: Κατάστημα Συντάγματος, Πειραιά και Β Περιφερειακή Αθηνών.

Το σάπιο - ως το κόκαλο - πλοίο "ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ" βούλιαξε το 1994 καταμεσής του Ατλαντικού Ωκεανού "καταπίνοντας" 24 ναυτεργάτες. "Ατυχές γεγονός" κατά την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ