ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Σεπτέμβρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ"
Επείγει η δράση του κλάδου

Στο χτεσινό ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφασίστηκε να γίνουν περιφερειακές συσκέψεις των ΕΛΜΕ, χωρίς όμως να καθοριστεί η παραπέρα δράση

Παρά το γεγονός ότι η φετινή χρονιά ξεκινά τη Δευτέρα με τις χειρότερες προϋποθέσεις για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών των εργαζόμενων στρωμάτων και χαρακτηρίζεται από την προσπάθεια της κυβέρνησης να ολοκληρώσει την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525 και 2640, η πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ καθυστερεί τη λήψη αποφάσεων για τη δράση του κλάδου. Στο χτεσινό ΔΣ, αποφασίστηκε να γίνουν περιφερειακές συσκέψεις των ΕΛΜΕ χωρίς όμως να καθοριστεί η παραπέρα δράση.

Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" επισήμανε ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ οφείλει έγκαιρα και αποφασιστικά να προχωρήσει σε όλες εκείνες τις ενέργειες που θα σηματοδοτήσουν τη διάθεση για αγώνες. Συγκεκριμένα, πρότεινε άμεση συνεδρίαση του ΔΣ για να καθορίσει τους στόχους και τον προσανατολισμό τη φετινή χρονιά, ολομέλεια προέδρων στις 9 Οκτώβρη, γενικές συνελεύσεις από 1 έως 8 Οκτώβρη, συσκέψεις των ΕΛΜΕ με άλλους φορείς, με παρουσία και μέλους του ΔΣ της ΟΛΜΕ, προετοιμασία συλλαλητηρίου σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί σύντομα και ανακοίνωση του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς γονείς, μαθητές και εργαζόμενους.

Η πρόταση της ΔΕΕ δε συγκέντρωσε πλειοψηφία και, τελικά, πλειοψήφησε η πρόταση της ΔΑΚΕ που ψηφίστηκε και από τη "Συνεργασία" και την "Παρέμβαση", να γίνουν πρώτα περιφερειακές συσκέψεις των ΕΛΜΕ.

Τη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ απασχόλησαν και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από τον πρόσφατο σεισμό. Η ΔΕΕ είχε προτείνει σύσκεψη των ΕΛΜΕ των πληγεισών περιοχών, να έχουν προσωρινό χαρακτήρα τα μέτρα που θα ληφθούν αναγκαστικά για τη λειτουργία των σχολείων (λυόμενα, συστέγαση κλπ.), να διαγραφούν δάνεια που έχουν ληφθεί για πρώτη κατοικία και τα σπίτια κρίθηκαν κατεδαφιστέα, να ζητήσει το ΔΣ από την κυβέρνηση να καλύψει όλο το κόστος των ζημιών, επισημαίνοντας ότι γι' αυτό χρειάζεται και αναπροσαρμογή του Γ ΚΠΣ ώστε να αποτελέσει προτεραιότητα η αποκατάσταση της ομαλής ζωής στην περιοχή.

Τελικά, το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε σύσκεψη των ΕΛΜΕ των πληγεισών περιοχών την Πέμπτη 16 Σεπτέμβρη στο Μενίδι,να διαθέσει το ποσό του 1 εκατομμυρίου δρχ. για ενίσχυση των σεισμοπαθών της Τουρκίας, να ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας να γενικευτούν οι πρόσφατες ρυθμίσεις για τις εξετάσεις σε όλη τη χώρα και στη Γ Γυμνασίου και για όλους τους μαθητές (και σε αυτούς που δεν προσήλθαν στις εξετάσεις). Επίσης, για όσους έδωσαν εξετάσεις σε κάποια μαθήματα να επιλέξουν ή το γραπτό ή τον προφορικό βαθμό. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έκρινε ανεπαρκή τα μέτρα της κυβέρνησης για τους σεισμοπαθείς και ζητά επιπλέον μέτρα καθώς και ενίσχυση από το Γ ΚΠΣ, τόσο των σχολείων που επλήγησαν όσο και γενικότερα της περιοχής. Τέλος, το ΔΣ της ΟΛΜΕ ανοίγει λογαριασμό για την ενίσχυση μαθητών και εκπαιδευτικών.

ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ευτυχώς, το ΤΕΙ δε μας πλάκωσε!

Ανακοίνωση με πικρό χιούμορ για τις εκτεταμένες ζημιές που υπέστη το Ιδρυμα από το σεισμό, αλλά και για τη στάση της διοίκησης του ΤΕΙ, που δε δέχεται μηχανικούς του ΥΠΕΧΩΔΕ για να ελέγξουν τις ζημιές

"Το ΤΕΙ Αθήνας άντεξε!". Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η Παναττική Γραμματεία των Πανσπουδαστικών Κινήσεων Συνεργασίας,σχολιάζοντας τις εκτεταμένες ζημιές που υπέστη το Ιδρυμα από το φονικό σεισμό, αλλά και τη στάση της διοίκησης του ΤΕΙ, που δε δέχεται μηχανικούς του ΥΠΕΧΩΔΕ για να ελέγξουν τις ζημιές. "Ευτυχώς το χάρτινο κάστρο, δημιούργημα μόλις της προηγούμενης δεκαετίας, δεν έπεσε να μας πλακώσει. Βέβαια, παρουσιάστηκαν κάποιες ρωγμούλες στο σύνολό του, αλλά δε συντρέχει λόγος ανησυχίας. Τα πάντα θα γίνουν άψογα με κάποια μερεμέτια. Εγκαιρα φυσικά! Οπως και η βιβλιοθήκη - που ακόμα την περιμένουμε", επισημαίνει η Πανσπουδαστική.

Σχολιάζοντας τη στάση της διοίκησης τονίζει: "Γιατί λοιπόν να κωλυσιεργούμε ένα ολόκληρο κράτος για τα μερεμέτια; Η διοίκηση του ΤΕΙ πήρε αμέσως την κατάσταση στα χέρια της! Χωρίς να ενημερώσει κανέναν (αυτό έλειπε τώρα να χάνουμε το χρόνο μας) ούτε το άλλο υπουργείο, ούτε ΥΠΕΧΩΔΕ και φυσικά ούτε τους σπουδαστές, ξεκίνησε εντατικά τη δουλιά της. Μηχανικοί - καθηγητές της ΣΤΕΦ έδρασαν αμέσως χαρακτηρίζοντας τις ρωγμές που προαναφέραμε "χρωματιστές". Πράσινες, κίτρινες, κόκκινες... Προκειμένου να γίνουν οι επιδιορθώσεις, το ΤΕΙ θα παραμείνει κλειστό για μια βδομάδα!".

Η ΣΤΕΦ και η ΣΓΤΚΣ είχαν τα λιγότερα πλήγματα. Ακολουθεί η ΣΤΕΤΡΟΔ αλλά η μάχη για την πρωτιά δόθηκε μεταξύ της ΣΔΟ και της ΣΕΥΠ. Αν και η ΣΔΟ δεν τα πήγε άσχημα, η ΣΕΥΠ κατάφερε να σπάσει όλα τα ρεκόρ - και τους σοβάδες - και να παραμείνει κλειστή, λόγω "ανακαίνισης", για ένα εξάμηνο.

"Πού θα χωρέσουν τόσες χιλιάδες σπουδαστές σε ένα ήδη ξεχειλισμένο γκαράζ;", αναρωτιέται η Πανσπουδαστική για να συνεχίσει: "Ναι, ναι, μη γελάτε. Εχουμε προνοήσει τα πάντα. Θα μεταφέρουμε τους σπουδαστές της ΣΕΥΠ στα περιφερειακά τμήματα της ίδιας σχολής. Στο γκαράζ της εταιρίας του Σαρακάκη, που ως διά μαγείας έχει μεταμορφωθεί σ' ένα παράρτημα εκπαιδευτικού τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κτιρίου. Η καλύτερη λύση πάντως θα ήταν η μεταφορά όλων μας στο τμήμα Επισκεπτών - Επισκεπτριών Υγείας που λειτουργεί κανονικά, ενώ από το 1981 έχει βρεθεί ακατάλληλο για να στεγάσει Δημοτικό Σχολείο, αφού σε περίπτωση σεισμού έχει μεγάλη πιθανότητα να πέσει".

"Τι άλλο περιμένουμε συνάδελφοι; Να μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι; Αφού όλοι ξέρουμε πως η διοίκηση του ΤΕΙ μας κάνει μετάνοιες στην υποταγμένη κυβερνητική πολιτική της κυβέρνησης", τονίζει, ενώ επισημαίνει ότι χρόνο με το χρόνο: Ολο και λιγότερα χρήματα προβλέπονται για την Παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυξάνονται οι επιτυχόντες χωρίς να υπάρχει και η ανάλογη υποδομή (εξοπλισμός, εργαστήρια, καθηγητές κτλ). Υποβαθμίζεται η ποιότητα των σπουδών, αφού από παντού ξεφυτρώνουν κάθε λογής ΙΕΚ, ΚΕΚ, νέα τμήματα, ΠΣΕ, με αποτέλεσμα τη διάσπαση των πτυχίων και αργότερα των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Μειώνονται οι θέσεις στα λουξ δωμάτια των ξενοδοχείων της Ομόνοιας που λειτουργούν σαν εστίες.

"Γιατί άραγε το "κράτος" δε φτιάχνει συγκροτήματα με δωμάτια για φοιτητές. Μήπως του έρχεται πιο οικονομικό να δίνει 30.000 δραχμές αντίτιμο και να νοικιάζουμε; Ισως έτσι καταφέρουμε να επιταχύνουμε και την είσοδό μας στην ΟΝΕ. Και μόλις κάτι διεκδικήσουμε οι εταιρίες και οι χορηγοί με το "αφιλοκερδές" προσωπείο τους είναι πρόθυμοι να επενδύσουν. Μπαίνουν από παντού. Από πόρτες και παράθυρα. Ε, όχι κύριοι", σχολιάζει.

"Μόνο εμείς ξέρουμε πως μόνο με τον αγώνα και τη σύγκρουση, όλοι μαζί θα διεκδικήσουμε και θα κατακτήσουμε: Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο ύψος του 15%. Σχολές και τμήματα με υποδομή, προσεχτικά και αποκλειστικά σχεδιασμένο με αμφιθέατρα, βιβλιοθήκες, μόνιμους καθηγητές, εργαστηριακό εξοπλισμό. Δωρεάν σίτιση για όλους τους σπουδαστές και στέγαση για τους επαρχιώτες. Ενιαία ανώτατη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση", καταλήγει η Παναττική Γραμματεία των ΠΚΣ.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Χάος στην τεχνική εκπαίδευση

Παντελής έλλειψη βιβλίων και απόγνωση των καθηγητών, που δεν ξέρουν τι να διδάξουν στα παιδιά

Δεν προσμετράται το χάος στο οποίο έχει βρεθεί η τεχνική εκπαίδευση με τη λεγόμενη "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση". Μια κατάσταση που σκόπιμα ανοίγει διάπλατα τους δρόμους προς την ιδιωτική τεχνική εκπαίδευση η οποία γνωρίζει μέρες δόξας.

Την παντελή έλλειψη βιβλίων, την απόγνωση των καθηγητών, που δεν ξέρουν τι να διδάξουν στα παιδιά, τα άδεια εργαστήρια, τη γενική υποβάθμιση, έρχεται να συμπληρώσει μια γενικότερη αρνητική εικόνα που παρουσιάζουν τα ΤΕΕ από την πρώτη στιγμή που θα διέλθει την είσοδο τους ο γονιός για να γράψει το παιδί του.

Κανένα ενημερωτικό φυλλάδιο δεν υπάρχει για να τον πληροφορήσει σχετικά με τις ειδικότητες που υπάρχουν στα ΤΕΕ της κάθε περιοχής, τι μαθήματα διδάσκονται, ποιες οι επαγγελματικές προοπτικές των υποψηφίων. Την ίδια στιγμή στα βιβλιαράκια των πολυάριθμων ιδιωτικών ΤΕΕ και ΙΕΚ περιέχονται πλήθος πληροφοριών, αλλά και δελεαστικών προτάσεων που περιλαμβάνουν και την υπόσχεση επαγγελματικής αποκατάστασης ορισμένου χρόνου των αποφοίτων των σχολών τους. Αλλο στοιχείο είναι η απουσία από τα ΤΕΕ τομέων και τμημάτων για τα οποία υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς μαθητών. Για την απουσία αυτών των ειδικοτήτων οι αρμόδιοι δεν απαντούν. Και από την άλλη το διδακτικό προσωπικό, ακριβώς επειδή δε λειτουργούν συγκεκριμένες ειδικότητες, χαρακτηρίζεται υπεράριθμο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά τα τμήματα που δύσκολα μπορεί να τα βρει ο μαθητής στο δημόσιο ΤΕΕ, αποτελούν το δέλεαρ για την προσέλκυση σπουδαστών με τα διαφημιστικά φυλλάδια στα ιδιωτικά ΤΕΕ και ΙΕΚ. Ετσι οι μαθητές που θέλουν να εγγραφούν στα δημόσια τεχνικά εκπαιδευτήρια θα πρέπει να συμβιβαστούν με ό,τι διαθέτει ο κατάλογος κάθε σχολείου. Να παραβλέψουν δηλαδή ενδιαφέροντα και επαγγελματική προοπτική, κι αν δεν το θέλουν αυτό θα πρέπει να αναζητήσουν τα τμήματα της αρεσκείας τους σε μακρινά σχολεία, όπου πιθανά θα αρνηθούν να τους εγγράψουν. Το μόνο που απομένει είναι να βάλουν οι γονείς βαθιά το χέρι στην τσέπη και να στείλουν το παιδί τους στο ιδιωτικό.

Μερικοί από τους τομείς που έχουν ιδιαίτερη ζήτηση είναι αυτός των καλλιτεχνικών εφαρμογών, όπως και της κατεύθυνσης των Σχεδιαστών Τεχνικών Εργων - χρήση Η/Υ. Επίσης ορισμένες κατευθύνσεις, όπως βοηθών φυσικοθεραπευτών, από τον τομέα Υγείας και Πρόνοιας, βοηθών θεραπευτών, βοηθών ακτινολόγων εργαστηρίων, βοηθών οδοντοτεχνιτών. Το υπουργείο δε συνηθίζει έστω και να απαντά όταν οι εκπαιδευτικοί με αιτήσεις τους ζητάνε τη λειτουργία τμημάτων για να οποία υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις να δημιουργηθούν. Οσον αφορά τον πρώτο τομέα, όλα τα ιδιωτικά ΤΕΕ και ΙΕΚ με τα φυλλάδια τους διαφημίζουν τα τμήματα που περιλαμβάνονται σ' αυτόν: Σχεδιασμός εσωτερικών χώρων, ειδικότητα γραφικών τεχνών, συντήρηση - αποκατάσταση έργων τέχνης. Σε ελάχιστα δημόσια ΤΕΕ όμως μπορείς να τα συναντήσεις. Οπως και τα άλλα τμήματα που έχουν ζήτηση: στελεχών πωλήσεων, υπαλλήλων ναυτιλιακών τουριστικών γραφείων, ξενοδοχειακών επιχειρήσεων κ.ά.Και σίγουρα αυτή η πρακτική που ακολουθείται από το υπουργείο Παιδείας δεν είναι τυχαία. Μήπως ο δρόμος της ιδιωτικοποίησης δε βρίσκεται στο τέρμα της λεγόμενης μεταρρύθμισης;

"ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ"
Να καταργηθεί ο διαγωνισμός της ντροπής

Την ανάγκη για αντίσταση ενάντια στην κατάσταση που έχει διαμορφώσει στην Παιδεία η "μεταρρύθμιση", επισημαίνει με ανακοίνωσή της η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Αδιορίστων Εκπαιδευτικών" (ΔΕΑΕ). Συγκεκριμένα, επισημαίνει ότι και οι εξελίξεις με τους λιγότερους διορισμούς "δεν είναι ανεξάρτητες απ' τις γενικότερες εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας. Η κυβέρνηση, υλοποιώντας πιστά τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης κι εφαρμόζοντας τη γνωστή αντιμεταρρύθμιση στο χώρο της Παιδείας, πραγματοποίησε ένα απίστευτο πισωγύρισμα:

  • Ηδη έχουν καταργηθεί - συγχωνευτεί πάνω από 500 σχολεία σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με υπουργικές αποφάσεις!
  • Ολο και περισσότεροι μαθητές εγκαταλείπουν το σχολείο. Κάποιοι σταματάνε ενώ κάποιοι άλλοι καταφεύγουν στα υποβαθμισμένα ΤΕΕ. Στις εξετάσεις της Β Λυκείου πήραν μέρος 90.000 μαθητές, ενώ αυτή η τάξη πέρσι, δηλαδή ως Α Λυκείου, αριθμούσε 120.000 άτομα! Απ' τις 90.000 οι 26.000 έμειναν μετεξεταστέοι κι ένα 20% απ' αυτούς δεν προσήλθε στις εξετάσεις.
  • Η εξαφάνιση της παραπαιδείας που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας αποδείχτηκε μια μεγάλη σαπουνόφουσκα, αφού όλα τα φροντιστήρια κάνουν χρυσές δουλιές.
  • Ολα δείχνουν πως η ενισχυτική διδασκαλία θ' ανατεθεί στα φροντιστήρια, με αποτέλεσμα τη συνέχιση της ιδιωτικοποίησης της Παιδείας".

"Δεν πρέπει ν' αφήσουμε έτσι αυτήν την κατάσταση!", τονίζει η ΔΕΑΕ. "Ν' ακολουθήσουμε το μόνο ρεαλιστικό δρόμο: Το δρόμο του συνεχούς, δυναμικού και σωστά προσανατολισμένου αγώνα! Να διεκδικήσουμε: Την κατάργηση του διαγωνισμού της ντροπής, διατήρηση της επετηρίδας και μαζικούς διορισμούς από αυτήν, αναλογία διδάσκοντα / διδασκομένων 1:20 για την πρωτοβάθμια και 1:25 για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, περιορισμό ως και κατάργηση του θεσμού των αναπληρωτών και άμεσα μαζικούς διορισμούς στα σχολεία".

Λεζάντα πρώτου

Σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων της Αττικής πρόσθεσαν οι σεισμοί

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Εναρξη με προβλήματα

Με πολλά και σοβαρά προβλήματα ξεκινά και η λειτουργία των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων στο Νομό Καρδίτσας. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η ΕΛΜΕ Καρδίτσας, δεν υπάρχουν αναλυτικά προγράμματα, δεν έχουν σταλεί βιβλία Γενικής Παιδείας, ενώ δεν έχουν εκδοθεί ακόμα βιβλία τεχνικών ειδικοτήτων. Επίσης, υπάρχουν ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή των ΤΕΕ, ιδιαίτερα στα περιφερειακά Σοφάδων και Παλαμά και στο νεοϊδρυθέν Μουζακίου, ενώ δεν εγκρίθηκε η λειτουργία νέων τομέων, αλλά και αρκετών ειδικοτήτων που ήδη λειτουργούσαν.

Ειδικότερα, στο 2ο ΤΕΕ Καρδίτσας εγκρίθηκε η λειτουργία μόνο 14 ειδικοτήτων, σε σύγκριση με το 1ο ΤΕΕ, όπου υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας 39 ειδικοτήτων. Επίσης, δεν εγκρίθηκε η λειτουργία της ειδικότητας του υδραυλικού, που λειτουργούσε ως τμήμα στην πρώην ΤΕΣ, ενώ, όπως επισημαίνει η ΕΛΜΕ σε ανακοίνωσή της, "μεγάλη παράλειψη εκ μέρους του υπουργείου είναι η μη ίδρυση και λειτουργία του Β κύκλου σπουδών στο 2ο ΤΕΕ, όταν, μάλιστα, υπάρχει ενδιαφέρον από μαθητές της πρώην ΤΕΣ να φοιτήσουν σ' αυτό".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ