Τετάρτη 15 Σεπτέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Χάος στην τεχνική εκπαίδευση

Παντελής έλλειψη βιβλίων και απόγνωση των καθηγητών, που δεν ξέρουν τι να διδάξουν στα παιδιά

Δεν προσμετράται το χάος στο οποίο έχει βρεθεί η τεχνική εκπαίδευση με τη λεγόμενη "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση". Μια κατάσταση που σκόπιμα ανοίγει διάπλατα τους δρόμους προς την ιδιωτική τεχνική εκπαίδευση η οποία γνωρίζει μέρες δόξας.

Την παντελή έλλειψη βιβλίων, την απόγνωση των καθηγητών, που δεν ξέρουν τι να διδάξουν στα παιδιά, τα άδεια εργαστήρια, τη γενική υποβάθμιση, έρχεται να συμπληρώσει μια γενικότερη αρνητική εικόνα που παρουσιάζουν τα ΤΕΕ από την πρώτη στιγμή που θα διέλθει την είσοδο τους ο γονιός για να γράψει το παιδί του.

Κανένα ενημερωτικό φυλλάδιο δεν υπάρχει για να τον πληροφορήσει σχετικά με τις ειδικότητες που υπάρχουν στα ΤΕΕ της κάθε περιοχής, τι μαθήματα διδάσκονται, ποιες οι επαγγελματικές προοπτικές των υποψηφίων. Την ίδια στιγμή στα βιβλιαράκια των πολυάριθμων ιδιωτικών ΤΕΕ και ΙΕΚ περιέχονται πλήθος πληροφοριών, αλλά και δελεαστικών προτάσεων που περιλαμβάνουν και την υπόσχεση επαγγελματικής αποκατάστασης ορισμένου χρόνου των αποφοίτων των σχολών τους. Αλλο στοιχείο είναι η απουσία από τα ΤΕΕ τομέων και τμημάτων για τα οποία υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς μαθητών. Για την απουσία αυτών των ειδικοτήτων οι αρμόδιοι δεν απαντούν. Και από την άλλη το διδακτικό προσωπικό, ακριβώς επειδή δε λειτουργούν συγκεκριμένες ειδικότητες, χαρακτηρίζεται υπεράριθμο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά τα τμήματα που δύσκολα μπορεί να τα βρει ο μαθητής στο δημόσιο ΤΕΕ, αποτελούν το δέλεαρ για την προσέλκυση σπουδαστών με τα διαφημιστικά φυλλάδια στα ιδιωτικά ΤΕΕ και ΙΕΚ. Ετσι οι μαθητές που θέλουν να εγγραφούν στα δημόσια τεχνικά εκπαιδευτήρια θα πρέπει να συμβιβαστούν με ό,τι διαθέτει ο κατάλογος κάθε σχολείου. Να παραβλέψουν δηλαδή ενδιαφέροντα και επαγγελματική προοπτική, κι αν δεν το θέλουν αυτό θα πρέπει να αναζητήσουν τα τμήματα της αρεσκείας τους σε μακρινά σχολεία, όπου πιθανά θα αρνηθούν να τους εγγράψουν. Το μόνο που απομένει είναι να βάλουν οι γονείς βαθιά το χέρι στην τσέπη και να στείλουν το παιδί τους στο ιδιωτικό.

Μερικοί από τους τομείς που έχουν ιδιαίτερη ζήτηση είναι αυτός των καλλιτεχνικών εφαρμογών, όπως και της κατεύθυνσης των Σχεδιαστών Τεχνικών Εργων - χρήση Η/Υ. Επίσης ορισμένες κατευθύνσεις, όπως βοηθών φυσικοθεραπευτών, από τον τομέα Υγείας και Πρόνοιας, βοηθών θεραπευτών, βοηθών ακτινολόγων εργαστηρίων, βοηθών οδοντοτεχνιτών. Το υπουργείο δε συνηθίζει έστω και να απαντά όταν οι εκπαιδευτικοί με αιτήσεις τους ζητάνε τη λειτουργία τμημάτων για να οποία υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις να δημιουργηθούν. Οσον αφορά τον πρώτο τομέα, όλα τα ιδιωτικά ΤΕΕ και ΙΕΚ με τα φυλλάδια τους διαφημίζουν τα τμήματα που περιλαμβάνονται σ' αυτόν: Σχεδιασμός εσωτερικών χώρων, ειδικότητα γραφικών τεχνών, συντήρηση - αποκατάσταση έργων τέχνης. Σε ελάχιστα δημόσια ΤΕΕ όμως μπορείς να τα συναντήσεις. Οπως και τα άλλα τμήματα που έχουν ζήτηση: στελεχών πωλήσεων, υπαλλήλων ναυτιλιακών τουριστικών γραφείων, ξενοδοχειακών επιχειρήσεων κ.ά.Και σίγουρα αυτή η πρακτική που ακολουθείται από το υπουργείο Παιδείας δεν είναι τυχαία. Μήπως ο δρόμος της ιδιωτικοποίησης δε βρίσκεται στο τέρμα της λεγόμενης μεταρρύθμισης;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ