ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Φλεβάρη 2007
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΕΡΑΜΑ
Να φύγουν τα «καζάνια του θανάτου»

Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ Β. Νικολαΐδου

ΛΕΠΙΔΗΣ

Να φύγουν τα «καζάνια του θανάτου», στα οποία αποθηκεύονται στην ευρύτερη περιοχή του Περάματος χιλιάδες τόνοι πετρελαιοειδών και χημικών προϊόντων, ζήτησε χτες στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση η βουλευτής του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου.

Αφορμή είναι η προέγκριση που δόθηκε για τη λειτουργία εγκαταστάσεων της εταιρείας «ΕL PETROL» στο Πέραμα όπου οι ήδη λειτουργούσες αποθήκες απειλούν εδώ και χρόνια την ασφάλεια της ζωής των κατοίκων.

Στην απάντησή του ο υφυπουργός Ανάπτυξης Α. Νεράντζης προσπάθησε να αποσείσει κάθε κυβερνητική ευθύνη, λέγοντας ότι η αρμοδιότητα για τη λειτουργία των δεξαμενών ανήκει στη Νομαρχία Πειραιά, ενώ για την προέγκριση των περιβαλλοντικών όρων αρμόδια είναι η Περιφέρεια. Ηδη, είπε, αρμόδια επιτροπή θα μελετήσει το θέμα της μεταφοράς των δεξαμενών σε άλλους χώρους όπως τα διυλιστήρια, κάτι όμως που συναντά δυσκολίες λόγω του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των δεξαμενών.

Η Β. Νικολαΐδου υπενθύμισε τους πολύχρονους αγώνες των κατοίκων της περιοχής, από την εποχή που δήμαρχος Περάματος ήταν ακόμα ο Γ. Πατσιλινάκος, για την απομάκρυνση των «καζανιών του θανάτου» που αποτελούν κίνδυνο για ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Οι διάφορες εταιρείες, είπε, εκμεταλλεύονται όλα αυτά τα χρόνια την ανοχή που τους δείχνουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις και όχι μόνο δεν απομακρύνουν τις δεξαμενές, αλλά δεν πληρώνουν ούτε τα πρόστιμα που τους επιβάλλονται. Ενα ψιλικατζίδικο, τόνισε, εάν κάνει κάποια παρατυπία οδηγείται στο Αυτόφωρο, αλλά οι μεγάλες εταιρείες παραμένουν στο απυρόβλητο.

Σχολιάζοντας την απάντηση του υφυπουργού, είπε ότι τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής δεν τους ενδιαφέρει ποια από τις υπηρεσίες είναι υπεύθυνη για τη συνέχιση της απαράδεκτης κατάστασης, αλλά αυτό που ζητάνε είναι η απομάκρυνση των δεξαμενών που παραμένουν στην περιοχή λόγω των πιέσεων που ασκούν οι εταιρείες.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
«Εναλλακτικούς τρόπους» θέλουν οι Δήμοι Αθήνας - Πειραιά

Να προωθήσουν «εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης απορριμμάτων» συμφώνησαν οι διοικήσεις των Δήμων της Αθήνας και του Πειραιά. Αυτό προβλέπει «μνημόνιο συνεργασίας» που υπέγραψαν και το οποίο στόχο έχει τη συνεργασία των δύο δήμων για τη δημιουργία καλύτερων συνθηκών δράσης του κεφαλαίου σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων των ΟΤΑ.

Το μνημόνιο εγκρίθηκε στη χτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθήνας από τις παρατάξεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Η παράταξη του ΣΥΝ ψήφισε «παρών», ενώ η μόνη παράταξη που διαφώνησε ήταν η «Συμπαράταξη για την Αθήνα».

«Πρόκειται για καλύτερο πλαίσιο δράσης του κεφαλαίου», σημείωσε ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής της παράταξης, σχολιάζοντας σημεία του Μνημονίου.

«Να ξεκινήσει άμεσα η προετοιμασία για εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης απορριμμάτων με βάση τον Περιφερειακό Σχεδιασμό για την Αττική, σε χρονικό ορίζοντα με τις σχετικές οδηγίες της ΕΕ», αναφέρεται συγκεκριμένα στο μνημόνιο, αφήνοντας στην ουσία ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και της καύσης των απορριμμάτων!

«Είμαστε ενάντια στην καύση απορριμμάτων, η οποία δεν είναι μόνο πολυδάπανη, αλλά και καρκινογόνα» τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής. Οπως επισήμανε, «το θέμα, το πρόβλημα των απορριμμάτων, δε δημιουργήθηκε ούτε τώρα, ούτε από μόνο του. Υπάρχουν ευθύνες. Ευθύνονται οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ των τελευταίων 25 ετών».

Τα άλλα θέματα του λεγόμενου μνημονίου συνεργασίας αφορούν στη «διαμόρφωση συλλογικής μητροπολιτικής συνείδησης», στην «ανάπτυξη συνεργιών για οικονομική και τουριστική ανάπτυξη», στη «μεταφορά τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών».

Οπως επισήμανε ο Σπ. Χαλβατζής, όλα τα παραπάνω θέματα ήδη προωθούνται με μια σειρά από προγράμματα που υλοποιούν οι νομαρχίες. Αναφερόμενος στην τουριστική ανάπτυξη, για παράδειγμα, επισήμανε πως δήμοι και νομαρχίες ήδη συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού με διάφορα προγράμματα, όμως κανένας απ' αυτούς δεν ενδιαφέρθηκε για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους ή για τους εργαζόμενους στον τουρισμό γενικότερα.

«Το συγκεκριμένο μνημόνιο και οι δραστηριότητες που αναφέρονται, υπονομεύουν τη δραστηριότητα της ΤΕΔΚΝΑ και του ΕΣΔΚΝΑ, που έχουν και τις απαραίτητες υποδομές και την απαραίτητη τεχνογνωσία», επισήμανε ο Σπ. Χαλβατζής.

ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Μάρτυρες καταγγέλλουν την επιχείρηση κουκουλώματος

Σημαντικά στοιχεία, που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο επιχειρήθηκε να «κουκουλωθεί» το έγκλημα του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», συνεχίζουν να «έρχονται στο φως», κάθε μέρα, στην αίθουσα του Πενταμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Πειραιά. Επίσης το αίτημα να ανελκυστεί το πλοίο έστω και σήμερα επαναλαμβάνεται από όλο και περισσότερους συγγενείς των 81 νεκρών, προκειμένου να φανούν τα πραγματικά αίτια του ναυαγίου.

Οπως κατέθεσε χτες ο Γιώργος Κιουλάφης, επιβάτης, ηλεκτρολόγος της ΔΕΗ, «οι πρώτοι που έφτασαν στην Πάρο ήταν τα στελέχη της εταιρείας, που ήταν παρόντα και στο χώρο που κατέθεταν τα μέλη του πληρώματος». Για να συμπληρώσει πως δύο μέρες μετά το ναυάγιο «ήρθε στην Πάρο ο ειδικός στις ανατινάξεις πλοίων δύτης Νιζάμης». Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος δύτης, ο οποίος είχε καταθέσει πρωτόδικα και είχε αμφισβητηθεί έντονα από τους δικηγόρους των θυμάτων, είχε εμπλακεί και στο ναυάγιο του σαπιοκάραβου «ΔΥΣΤΟΣ».

Αναφερόμενος στην πρόσκρουση, ο Γ. Κιουλάφης τόνισε: «Δέκα με δεκαπέντε λεπτά πριν την πρόσκρουση, είχαμε μείωση των στροφών της μηχανής»! Να σημειωθεί ότι είναι ο τρίτος επιβάτης που καταθέτει κάτι τέτοιο, ενισχύοντας έτσι τα όσα έχουν ακουστεί για βλάβη της δεξιάς μηχανής πριν την πρόσκρουση. Στη συνέχεια περιέγραψε τις δύσκολες στιγμές που πέρασε μέσα στη θάλασσα, προκειμένου να σωθεί ο ίδιος και να σώσει και ένα δίχρονο κοριτσάκι, το οποίο βρήκε δίπλα σε μια πνιγμένη γυναίκα!

Αποφασισμένος να «αθωώσει» με την κατάθεσή του τον Κων. Κληρονόμο και τον Ν. Βικάτο, αλλά και την εταιρεία στην οποία εργάζεται ακόμα, ήταν ο Αντων. Παπαδάκης, διευθυντής προμηθειών της «Hellenic Seaways» (πρώην MFD). Με τη «συνδρομή» του δικηγόρου του προέδρου της HSW, Γιάν. Ηρειώτη, υποστήριξε ότι «δεν είχαν καμία ενασχόληση με τα θέματα των σωσιβίων και με τα συμβατικά πλοία», ενώ έριξε, όπως ήταν αναμενόμενο, τις ευθύνες στον Παν. Σφηνιά, που είναι νεκρός, αλλά και στον Κ. Αγαπητό που δεν είναι κατηγορούμενος.

Οσον αφορά την πολιτική της εταιρείας σε θέματα ασφάλειας, δήλωσε ότι ήταν πολύ ...«προσεκτική», αφού το 2000 είχε κάνει μαζικές αγορές σε λαμπάκια σωσιβίων, για όλα της τα πλοία, ύψους 100 εκατ. δρχ.!!! Ωστόσο, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πολλά από τα σωσίβια των ναυαγών, δεν είχαν όχι λαμπάκι, αλλά ούτε σφυρίχτρα, όπως έπρεπε.

Αντισυνταγματική η προσωποκράτηση για χρέη

Αντισυνταγματικό είναι το μέτρο της προσωποκράτησης για χρέη προς το Δημόσιο, σύμφωνα με ομόφωνη σχεδόν απόφαση (24-3) της Ολομέλειας του ΣτΕ, που ελήφθη σε διάσκεψη κεκλεισμένων των θυρών. Υπενθυμίζεται ότι και παλαιότερα η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, από το 2003, έχει κρίνει αντισυνταγματική την προσωποκράτηση για ληξιπρόθεσμα χρέη στο ΙΚΑ.

Στην απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ επισημαίνεται ότι η προσωποκράτηση είναι συνταγματικά ανεπίτρεπτη. Παράλληλα, αναφέρεται ότι το Σύνταγμα ανέχεται τη στέρηση της προσωπικής ελευθερίας για λόγους δημοσίου συμφέροντος, αλλά είναι τελείως διαφορετικό το θέμα της στέρησης της προσωπικής ελευθερίας, όχι ως ποινή για απαξιωτική και αποδοκιμαστέα κοινωνική συμπεριφορά, αλλά όταν επιβάλλεται ως διοικητικό μέτρο που αποβλέπει στην άσκηση πίεσης προς εξόφληση χρηματικού χρέους, για το οποίο δεν μπορεί να αποδείξει το Δημόσιο ότι ο οφειλέτης έχει και δεν το αποδίδει.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ