Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, στην προσπάθειά του να αντιπαρέλθει τα όσα είπε στην Καρδίτσα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ομολόγησε ότι υπάρχει «ραγδαία μείωση του αγροτικού πληθυσμού».
Βέβαια, ο Ε. Μπασιάκος έδωσε το ποσοστό της δεκαετίας 1994 - 2004, που όπως ανακοίνωσε είναι 30,4% για να δείξει ότι η πολιτική του ΠΑΣΟΚ συρρικνώνει τον αγροτικό πληθυσμό. Ομως, δυστυχώς, τον αριθμό των αγροτών τον συρρικνώνει δραματικά, χρόνο με το χρόνο, η αντιαγροτική πολιτική της ΕΕ, η ΚΑΠ νέα και παλιά και οι επιταγές του ΠΟΕ, που εφαρμόζουν κατά γράμμα και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ όταν είναι στην κυβέρνηση. Και στοιχεία σαν και αυτά δε δίνουν άλλοθι στην κυβέρνηση της ΝΔ, γιατί και στα χρόνια της διακυβέρνησης της ο αριθμός των αγροτών συνεχίζει να μειώνεται και ο κλήρος να συγκεντρώνεται στα χέρια λίγων. Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ) ο αριθμός των αγροτών μειώθηκε μέσα στην τελευταία εξαετία κατά 26,15%. Με άλλα λόγια, μεταξύ του 2000 και του 2006 έφυγαν από τη μέση, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία της ΕΣΥΕ, 181.600 αγρότες. Δηλαδή, πάνω από 30.000 άτομα κάθε χρόνο. Κι αυτό, είτε ήταν στην κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ είτε η ΝΔ!
Την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή μεθαύριο Πέμπτη 15 Μάρτη θα «γιορτάσει» η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), καλώντας τους εμπόρους να πραγματοποιήσουν τριήμερο «ειδικών τιμών» και τους καταναλωτές να κάνουν αγορές. Με τι χρήματα θα κάνουν τις αγορές οι καταναλωτές και ποιοι έμποροι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τέτοιες «ειδικές τιμές», άλλες τρεις μέρες εκπτώσεις δηλαδή, και το γεγονός ότι όλο το χρόνο τα μαγαζιά είναι άδεια και τα πολυκαταστήματα λυμαίνονται την αγορά είναι θέματα που καθόλου δεν απασχολούν την ΕΣΕΕ. Η ...αγωνία της εξαντλείται στο ότι «δυστυχώς», σύμφωνα με τον πρόεδρο της πλειοψηφίας Δ. Αρμενάκη, την Πέμπτη είναι και το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα, που μπορεί να της χαλάσει το ...γιορτινό κλίμα!
Την πενταετία 1999-2005 το 5,09% των μηνιαίων δαπανών κατευθύνεται σε δαπάνες για εκπαίδευση. Αυτό μεταφράζεται, σύμφωνα με την έρευνα, σε 4.371 εκατ. ευρώ ετησίως, από τα οποία 1.441,8 εκατ. για την ανώτατη εκπαίδευση, 1.345,9 εκατ. για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, 804 εκατ. για την προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 355,5 εκατ. για βιβλία και σχολικά είδη. Σε 503,6 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι δαπάνες για φροντιστήρια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, 258,2 εκατ. για ιδιαίτερα μαθήματα, 346,9 εκατ. για ξένες γλώσσες. Ενα δισεκατομμύριο ευρώ, δηλαδή το 69,5% των δαπανών που τα νοικοκυριά καταβάλλουν για την ανώτατη εκπαίδευση, αφορά στις δαπάνες διαβίωσης και σπουδών των φοιτητών στο εσωτερικό, ενώ 342,1 εκατ. ευρώ είναι οι αντίστοιχες δαπάνες στο εξωτερικό.
Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική κατανομή των δαπανών παρατηρείται ότι το ποσοστό των οικογενειακών δαπανών για την εκπαίδευση στην περιφέρεια της πρωτεύουσας είναι 5,13%, στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης 4,39%, στις υπόλοιπες αστικές περιοχές 6,02%, στις ημιαστικές περιοχές 5,70% και στις αγροτικές περιοχές 3,98%. Σημειώνεται ότι η έρευνα αποτελεί επεξεργασία των στοιχείων της έρευνας οικογενειακών δαπανών για την εκπαίδευση, της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για την περίοδο 2004-2005, ενώ τα ενδεικτικά ποσοστά στην πράξη σημαίνουν ότι για πολλές οικογένειες ένα μεγάλο μέρος του πενιχρού εισοδήματος προορίζεται για την εκπαίδευση των παιδιών.
Και τι προτείνει το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ μετά απ' αυτές τις διαπιστώσεις; Οχι, βέβαια, τη ρήξη με την πολιτική που δημιουργεί το πρόβλημα, αλλά ανάμεσα σε άλλα προτείνει «την καλλιέργεια και πιστοποίηση εντός του εκπαιδευτικού συστήματος δεξιοτήτων χρήσιμων για τη μελλοντική προοπτική στην απασχόληση»!!! Να ενισχύσει, δηλαδή, αυτή την πολιτική της ακριβοπληρωμένης αμάθειας για τους πολλούς, την πολιτική της «διά βίου κατάρτισης» που, σε βάρος του δικαιώματος στην πραγματική ολόπλευρη μόρφωση, προωθεί σήμερα το μεγάλο κεφάλαιο.
Η ΓΣΕΕ βέβαια - σε μία περίοδο μάλιστα που φουντώνουν οι αγώνες για το δικαίωμα στη μόρφωση - δηλώνει ότι η δράση της «ως εργατικός και κοινωνικός εταίρος», «αποσκοπεί να συμβάλλει ενεργητικά στον κοινωνικό διάλογο για την παιδεία και στην αναζήτηση κοινωνικά υγιών και βιώσιμων λύσεων για τα προβλήματα που ταλαιπωρούν επί χρόνια το εκπαιδευτικό μας σύστημα». Ο δε πρόεδρός της ούτε λίγο ούτε πολύ αποδίδει το πρόβλημα στην ...αντίληψη που έχουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. «Δυστυχώς, στην ελληνική κοινωνική συνείδηση έχει παγιωθεί η αντίληψη ότι το σχολείο από μόνο του δεν αρκεί να επιτελέσει το ρόλο του και την αποστολή του», δήλωσε με αφορμή την έρευνα, περιορίζοντας ουσιαστικά τις ευθύνες της κυβέρνησης στο να «αντιμετωπίσει με υπευθυνότητα την αποτελεσματικότητα του δημόσιου σχολείου και να ενισχύσει την αξιοπιστία, το ρόλο και την αποστολή του».