ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Απρίλη 2007
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «SEA DIAMOND» ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
Αδίσταχτοι κυβέρνηση και εφοπλιστές

Νέα στοιχεία που αποκαλύπτουν τους πραγματικούς ενόχους παρουσιάζει σήμερα ο «Ρ»

Πραγματικοί υπεύθυνοι για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου SEA DIAMOND, μισό μίλι από το λιμάνι της Σαντορίνης, το χαμό των δύο ανθρώπων και την οικολογική καταστροφή με την οποία απειλούνται τα νερά του Αιγαίου, αποδεικνύονται από όλες τις «μπάντες» η πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, που όπως και το ΠΑΣΟΚ έχει αναγάγει τα εφοπλιστικά συμφέροντα σε ιερά και όσια, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με τις σχετικές κατευθύνσεις που δίνει στις αρμόδιες υπηρεσίες του, και οι εφοπλιστές, στην προκειμένη περίπτωση ο Κ. Λουίζος.

Παρά τις προσπάθειες να σπείρουν αποπροσανατολισμό και σύγχυση στην κοινή γνώμη για τα πραγματικά αίτια - επιχείρηση στην οποία συμμετέχει συνειδητά και η Ενωση Πλοιάρχων (ΠΕΠΕΝ) - και να ρίξουν όλες τις ευθύνες στον πλοίαρχο, τα στοιχεία που έχουν έρθει μέχρι τώρα στο φως επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ του «Ρ» και δείχνουν ότι με ευθύνη όλων αυτών, το πλοίο βεβαιωμένα δεν ήταν σε θέση να σώσει τους περίπου 1.600 ανθρώπους, επιβάτες και πλήρωμα. Δεν είχε επάρκεια σε σωστικά μέσα, που σημαίνει ότι δεν ήταν ασφαλές, και όμως είχε πιστοποιητικά από τις υπηρεσίες του ΥΕΝ...

Επαναφέροντας τα αμείλικτα ερωτήματα που εδώ και σχεδόν μια εβδομάδα παραμένουν αναπάντητα, ο «Ρ», με νέα στοιχεία αποκαλύπτει σήμερα ότι στο κρουαζιερόπλοιο δεν τηρήθηκε ούτε κόμμα από τον Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης Πλοίων, τον ISM, γιατί δεν υπήρχαν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και δυνατότητες. Τις «έπνιξε» το ΥΕΝ και η κυβέρνηση της ΝΔ για λογαριασμό των εφοπλιστών των κρουαζιερόπλοιων όταν -εκτός όλων των άλλων- εφάρμοσε και σε αυτή την κατηγορία πλοίων το εκτρωματικό νομοθετικό πλαίσιο των εγκριτικών πράξεων (που ισχύει και στα ποντοπόρα), μειώνοντας τις οργανικές συνθέσεις στα μέτρα των εφοπλιστών, πλήττοντας τις συνθήκες ασφάλειας της εργασίας στα πλοία και τροφοδοτώντας το δουλεμπορικό κύκλωμα. Και αυτό είναι που προσπαθεί να κρύψει ο εκπρόσωπος των εφοπλιστών Μ. Κεφαλογιάννης, όταν λέει ότι αυτή η διάσωση, που διήρκεσε τρεις ολόκληρες ώρες, από 30 λεπτά που προβλέπει ο κανονισμός, ήταν «άριστη»!

Κρύβουν στοιχεία και υπεύθυνους

Επιβεβαιώνεται ότι το πλοίο δε διέθετε επάρκεια σε σωστικά μέσα, αλλά παρ' όλα αυτά εξασφάλισε τα σχετικά πιστοποιητικά από τις αρμόδιες αρχές
Επιβεβαιώνεται ότι το πλοίο δε διέθετε επάρκεια σε σωστικά μέσα, αλλά παρ' όλα αυτά εξασφάλισε τα σχετικά πιστοποιητικά από τις αρμόδιες αρχές
Στον πάτο της θάλασσας της Σαντορίνης βρίσκεται από τα ξημερώματα της Μ. Παρασκευής το 21χρονο κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND» του εφοπλιστή Κ. Λουίζου, με τραγικό απολογισμό το χαμό δύο ανθρώπων, ενός 42χρονου Γάλλου επιβάτη και της 14χρονης κόρης του, ενώ απειλείται με οικολογική καταστροφή η θάλασσα του Αιγαίου. Ωστόσο, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με προσωπική ευθύνη του Μ. Κεφαλογιάννη και η πλοιοκτήτρια εταιρεία εξακολουθούν συνειδητά να αποκρύβουν στοιχεία και να μη δίνουν απαντήσεις σε μια σειρά ερωτήματα, προκειμένου να καλύψουν τις εγκληματικές τους ευθύνες για τα αίτια που συντέλεσαν ώστε να δουν το χάρο με τα μάτια τους 1.600 περίπου άνθρωποι και κυρίως να πείσουν το πανελλήνιο ότι για όλα φταίει ο πλοίαρχος και άλλα μέλη του πληρώματος που το πλοίο τη Μ. Πέμπτη έπεσε στα βράχια.

Από ασφαλείς πηγές τις προηγούμενες μέρες προέκυψαν στοιχεία τα οποία όχι μόνο αυξάνουν τα ερωτήματα γύρω από το ναυάγιο, αλλά συντελούν στο να καταδειχτεί ο πραγματικός ένοχος για την παραλίγο τραγωδία. Συγκεκριμένα:

Στοιχείο 1ο: Κρύβουν τα γεγονότα και τους υπεύθυνους.

Είναι γνωστό ότι το καράβι λίγο πριν τις 3.30 το μεσημέρι της Πέμπτης έπεσε στα βράχια. Ωστόσο, το ΥΕΝ αρνείται να αναφέρει την ώρα που ενημερώθηκε από τον πλοίαρχο, την ώρα που ενημερώθηκε από τον νομικά εξουσιοδοτημένο υπεύθυνο της εταιρείας σε κατάσταση κρίσης (τον επονομαζόμενο DPA), τι εντολές δόθηκαν με βάση τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης πλοίου, τον γνωστό ISM CODE, ποιες ήταν οι ενέργειες τόσο του ΥΕΝ όσο και του υπεύθυνου της εταιρείας.

Ακόμα ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι ο εξουσιοδοτημένος υπεύθυνος της εταιρείας (DPA), που σύμφωνα με πληροφορίες λέγεται Κρις Μελάς, μέχρι στιγμής - και ενώ βγαίνει ο κάθε τυχάρπαστος και κάνει δηλώσεις - δεν έχει εμφανιστεί πουθενά για να δώσει τις ανάλογες εξηγήσεις, ουδείς έχει αναφερθεί σε αυτόν και όπως φαίνεται τον κρύβουν επιμελώς...

Στοιχείο 2ο: Ανεπαρκές πλήρωμα, ναυτολογημένο από δουλέμπορους.

Η οργανική σύνθεση του κρουαζιερόπλοιου είχε κοπεί, σύμφωνα με τα συμφέροντα του εφοπλιστή Λουίζου. Το 2005 ο υπουργός των εφοπλιστών Μ. Κεφαλογιάννης είχε θέσει σε εφαρμογή και για τα ελληνικά κρουαζιερόπλοια τον κατάπτυστο νόμο των εγκριτικών πράξεων που αφορούν την οργανική σύνθεση (δηλ. τον αριθμό πληρώματος) των πλοίων. Ετσι η οργανική σύνθεση του «SEA DIAMOND» ήταν κομμένη στα μέτρα του εφοπλιστή.

Σε σύνολο 391 ναυτεργατών, που ήταν ο αριθμός του πληρώματος, οι 117 ήταν Ελληνες, δηλαδή ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση και οι υπόλοιποι 274 ήταν ναυτεργάτες κυρίως από Νεπάλ και Βιρμανία, χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, χωρίς να μπορούν να διαμαρτυρηθούν για τα εξαντλητικά ωράρια. Οι πληροφορίες λένε ότι ήταν πρωτόμπαρκοι.

Επίσης δούλευαν με μισθούς από τη χώρα προέλευσής τους και ήταν ναυτολογημένοι από μεσίτες, δηλαδή δουλέμπορους. Αυτό το πλήρωμα είχε να διαχειριστεί ο πλοίαρχος την κρίσιμη στιγμή της πρόσκρουσης και της επιχείρησης διάσωσης, με δεδομένες τις πρόσθετες δυσκολίες που σημαίνει για τη συνεννόηση η έλλειψη κοινής γλώσσας επικοινωνίας.

Στοιχείο 3ο: Σωστικές λέμβοι μόνο για το 1/3 των επιβατών!

Είναι πλέον βεβαιωμένο ότι το πλοίο δεν είχε επάρκεια σε σωστικά μέσα, πράγμα που αυτόματα σημαίνει ότι δε θα έπρεπε να έχει και τα ανάλογα πιστοποιητικά από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και άρα να μην ταξιδεύει. Εχει εξακριβωθεί ότι διέθετε μόλις 4 σωσίβιες λέμβους χωρητικότητας η κάθε μία περίπου 150 ανθρώπων! Ακόμα ότι τα βαρελάκια δεν έπαιξαν κανέναν ουσιαστικό ρόλο. Απόδειξη το χάος που επικράτησε, ότι άνθρωποι προσπαθούσαν να σωθούν όπως - όπως ακόμα και από ανεμόσκαλες, που απαγορεύεται ρητά από τον διεθνή κώδικα και ότι η διάσωση διήρκεσε τρεις ώρες - όταν σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέσα σε 30 λεπτά - και ότι αν δεν ήταν οι βαρκάρηδες και το φέρι μποτ ανοιχτού τύπου, ο απολογισμός θα ήταν τραγικός.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Επαναλαμβάνονται φαινόμενα συγκάλυψης

Σε ανακοίνωσή του το Σάββατο 7/4, μια μέρα μετά την προσάραξη του «SEA DIAMOND», το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση σχετικά με το θέμα:

«Η κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη από τους πανηγυρισμούς της στην υπόθεση του "SEA DIAMOND".

Φαίνεται ότι αυτό που την ενδιέφερε δεν ήταν η ουσιαστική αντιμετώπιση και διερεύνηση του ζητήματος και πώς οδηγηθήκαμε εκεί, αλλά ο εξωραϊσμός της εικόνας της. Από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να συγκαλύψει τις ευθύνες και της ναυτιλιακής εταιρείας και τις δικές της.

Οι ευθύνες δεν μπορούν να κρυφτούν επειδή δε χάθηκαν περισσότεροι άνθρωποι, από ευνοϊκές συγκυρίες, καθώς και από τη μεγάλη συμβολή των λεμβούχων και άλλων με σωστικά μέσα.

Επαναλαμβάνονται ανάλογα φαινόμενα συγκάλυψης που γνωρίσαμε και επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ.

Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση των ναυτεργατικών σωματείων για τις δυνατότητες του πλοίου σε σωστικά μέσα.

Η έρευνα για τα αίτια του ναυαγίου του "SEA DIAMOND" πρέπει να προχωρήσει σε βάθος κι αυτό είναι ευθύνη της κυβέρνησης.

Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα δεν μπορούν να εμπιστευτούν την ασφάλεια της ζωής τους στα κόμματα που υπηρετούν τους εφοπλιστές και πολύ περισσότερο στους ίδιους τους εφοπλιστές».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ