Τετάρτη 11 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Κρύβουν στοιχεία και υπεύθυνους

Επιβεβαιώνεται ότι το πλοίο δε διέθετε επάρκεια σε σωστικά μέσα, αλλά παρ' όλα αυτά εξασφάλισε τα σχετικά πιστοποιητικά από τις αρμόδιες αρχές
Επιβεβαιώνεται ότι το πλοίο δε διέθετε επάρκεια σε σωστικά μέσα, αλλά παρ' όλα αυτά εξασφάλισε τα σχετικά πιστοποιητικά από τις αρμόδιες αρχές
Στον πάτο της θάλασσας της Σαντορίνης βρίσκεται από τα ξημερώματα της Μ. Παρασκευής το 21χρονο κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND» του εφοπλιστή Κ. Λουίζου, με τραγικό απολογισμό το χαμό δύο ανθρώπων, ενός 42χρονου Γάλλου επιβάτη και της 14χρονης κόρης του, ενώ απειλείται με οικολογική καταστροφή η θάλασσα του Αιγαίου. Ωστόσο, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με προσωπική ευθύνη του Μ. Κεφαλογιάννη και η πλοιοκτήτρια εταιρεία εξακολουθούν συνειδητά να αποκρύβουν στοιχεία και να μη δίνουν απαντήσεις σε μια σειρά ερωτήματα, προκειμένου να καλύψουν τις εγκληματικές τους ευθύνες για τα αίτια που συντέλεσαν ώστε να δουν το χάρο με τα μάτια τους 1.600 περίπου άνθρωποι και κυρίως να πείσουν το πανελλήνιο ότι για όλα φταίει ο πλοίαρχος και άλλα μέλη του πληρώματος που το πλοίο τη Μ. Πέμπτη έπεσε στα βράχια.

Από ασφαλείς πηγές τις προηγούμενες μέρες προέκυψαν στοιχεία τα οποία όχι μόνο αυξάνουν τα ερωτήματα γύρω από το ναυάγιο, αλλά συντελούν στο να καταδειχτεί ο πραγματικός ένοχος για την παραλίγο τραγωδία. Συγκεκριμένα:

Στοιχείο 1ο: Κρύβουν τα γεγονότα και τους υπεύθυνους.

Είναι γνωστό ότι το καράβι λίγο πριν τις 3.30 το μεσημέρι της Πέμπτης έπεσε στα βράχια. Ωστόσο, το ΥΕΝ αρνείται να αναφέρει την ώρα που ενημερώθηκε από τον πλοίαρχο, την ώρα που ενημερώθηκε από τον νομικά εξουσιοδοτημένο υπεύθυνο της εταιρείας σε κατάσταση κρίσης (τον επονομαζόμενο DPA), τι εντολές δόθηκαν με βάση τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης πλοίου, τον γνωστό ISM CODE, ποιες ήταν οι ενέργειες τόσο του ΥΕΝ όσο και του υπεύθυνου της εταιρείας.

Ακόμα ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι ο εξουσιοδοτημένος υπεύθυνος της εταιρείας (DPA), που σύμφωνα με πληροφορίες λέγεται Κρις Μελάς, μέχρι στιγμής - και ενώ βγαίνει ο κάθε τυχάρπαστος και κάνει δηλώσεις - δεν έχει εμφανιστεί πουθενά για να δώσει τις ανάλογες εξηγήσεις, ουδείς έχει αναφερθεί σε αυτόν και όπως φαίνεται τον κρύβουν επιμελώς...

Στοιχείο 2ο: Ανεπαρκές πλήρωμα, ναυτολογημένο από δουλέμπορους.

Η οργανική σύνθεση του κρουαζιερόπλοιου είχε κοπεί, σύμφωνα με τα συμφέροντα του εφοπλιστή Λουίζου. Το 2005 ο υπουργός των εφοπλιστών Μ. Κεφαλογιάννης είχε θέσει σε εφαρμογή και για τα ελληνικά κρουαζιερόπλοια τον κατάπτυστο νόμο των εγκριτικών πράξεων που αφορούν την οργανική σύνθεση (δηλ. τον αριθμό πληρώματος) των πλοίων. Ετσι η οργανική σύνθεση του «SEA DIAMOND» ήταν κομμένη στα μέτρα του εφοπλιστή.

Σε σύνολο 391 ναυτεργατών, που ήταν ο αριθμός του πληρώματος, οι 117 ήταν Ελληνες, δηλαδή ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση και οι υπόλοιποι 274 ήταν ναυτεργάτες κυρίως από Νεπάλ και Βιρμανία, χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, χωρίς να μπορούν να διαμαρτυρηθούν για τα εξαντλητικά ωράρια. Οι πληροφορίες λένε ότι ήταν πρωτόμπαρκοι.

Επίσης δούλευαν με μισθούς από τη χώρα προέλευσής τους και ήταν ναυτολογημένοι από μεσίτες, δηλαδή δουλέμπορους. Αυτό το πλήρωμα είχε να διαχειριστεί ο πλοίαρχος την κρίσιμη στιγμή της πρόσκρουσης και της επιχείρησης διάσωσης, με δεδομένες τις πρόσθετες δυσκολίες που σημαίνει για τη συνεννόηση η έλλειψη κοινής γλώσσας επικοινωνίας.

Στοιχείο 3ο: Σωστικές λέμβοι μόνο για το 1/3 των επιβατών!

Είναι πλέον βεβαιωμένο ότι το πλοίο δεν είχε επάρκεια σε σωστικά μέσα, πράγμα που αυτόματα σημαίνει ότι δε θα έπρεπε να έχει και τα ανάλογα πιστοποιητικά από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και άρα να μην ταξιδεύει. Εχει εξακριβωθεί ότι διέθετε μόλις 4 σωσίβιες λέμβους χωρητικότητας η κάθε μία περίπου 150 ανθρώπων! Ακόμα ότι τα βαρελάκια δεν έπαιξαν κανέναν ουσιαστικό ρόλο. Απόδειξη το χάος που επικράτησε, ότι άνθρωποι προσπαθούσαν να σωθούν όπως - όπως ακόμα και από ανεμόσκαλες, που απαγορεύεται ρητά από τον διεθνή κώδικα και ότι η διάσωση διήρκεσε τρεις ώρες - όταν σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέσα σε 30 λεπτά - και ότι αν δεν ήταν οι βαρκάρηδες και το φέρι μποτ ανοιχτού τύπου, ο απολογισμός θα ήταν τραγικός.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ