Τετάρτη 11 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΕ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ
Ακρως επικίνδυνη για επιβάτες και ναυτεργάτες

Τα ερωτήματα για την κατάσταση στην οποία βρισκόταν το κρουαζιερόπλοιο και για τις συνθήκες διάσωσης παραμένουν αναπάντητα

Eurokinissi

Τα ερωτήματα για την κατάσταση στην οποία βρισκόταν το κρουαζιερόπλοιο και για τις συνθήκες διάσωσης παραμένουν αναπάντητα
H αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, που από κοινού συνδιαμορφώνουν και υλοποιούν η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου, που έχει κριτήριο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών, των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων στις θαλάσσιες μεταφορές, είναι άκρως επικίνδυνη για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την προστασία του περιβάλλοντος.

Τα πιο πρόσφατα ναυτικά ατυχήματα, όπως η βύθιση του τουριστικού πλοίου «SEA DIAMOND» στις 5 Απρίλη 2007 στις ακτές της Σαντορίνης, η προσάραξη του «NAPOLI» στις ακτές του Ηνωμένου Βασιλείου, η σύγκρουση μεταξύ του φορτηγού πλοίου «SUSAN BORCHARD» και του ταχύπλοου - υδροπτέρυγου σκάφους «SEGESTA JET» στο λιμάνι της Μεσίνας της Ιταλίας στις 15 Γενάρη 2007 κ.ά. επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις του ΚΚΕ ότι: Οσο τα καράβια είναι στα χέρια των εφοπλιστών και συνεχίζεται αυτό το βάρβαρο καπιταλιστικό σύστημα, που έχει σαν κίνητρο την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου, της πλουτοκρατίας, θα αυξάνουν τα ναυτικά ατυχήματα, θα συνεχίσουν να χάνουν τη ζωή τους επιβάτες και εργαζόμενοι στα πλοία, θα καταστρέφεται παραπέρα το περιβάλλον.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των μονοπωλιακών επιχειρηματικών ομίλων, προκειμένου να πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο και να αυξήσουν τα κέρδη τους από τον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού στην κρουαζιέρα, έχει οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες. Η κατασκευή καμπινών κάτω από την ίσαλο γραμμή των πλοίων, για την αύξηση της χωρητικότητας, της μεταφορικής ικανότητας επιβατών των ακτοπλοϊκών και των τουριστικών πλοίων, 95 χρόνια από τη βύθιση των πλοίων «Τιτανικός», «Χειμάρα», «Ηράκλειο», «Εξπρές Σαμίνα» μέχρι και το «SEA DIAMOND» - ναυτικές τραγωδίες με χιλιάδες επιβάτες και ναυτεργάτες θύματα - αποκαλύπτει ότι ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής, τα κέρδη των εφοπλιστών, της πλουτοκρατίας, είναι ο κύριος υπεύθυνος για τα ναυτικά ατυχήματα.

Αυξάνουν οι κίνδυνοι στη θάλασσα

Τεράστιες είναι οι ευθύνες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, γιατί από κοινού, μέσα στα πλαίσια της ΕΕ, διαμορφώνουν και ικανοποιούν όλες τις εξωφρενικές αξιώσεις των εφοπλιστών. Κανένα εργαζόμενο δεν πείθουν τα κροκοδείλια δάκρυα των εφοπλιστών και των πολιτικών εκπροσώπων τους. Η εργατική τάξη, γενικότερα οι εργαζόμενοι και στη χώρα μας, έχουμε μεγάλη πείρα από παρόμοιες σκηνές σκύλευσης αδικοχαμένων επιβατών και ναυτεργατών, των θυμάτων του κεφαλαίου, της πλουτοκρατίας και των πολιτικών υπηρετών τους.

Η δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, σε συνδυασμό και με τον επιμερισμό πολλαπλών, σύνθετων καθηκόντων στα μέλη του πληρώματος σχετικά με τη ναυσιπλοΐα και τη συμμετοχή τους στη φορτοεκφόρτωση των πλοίων, με πραγματικό μέσο ημερήσιο χρόνο εργασίας 12 - 14 ώρες σε δύσκολες, σκληρές συνθήκες, χαρακτηρίζουν τη δουλιά των ναυτεργατών βαριά - ανθυγιεινή και επικίνδυνη.

Με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κυβερνήσεων των 27 κρατών - μελών της ΕΕ στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΔΝΟ/ΙΜΟ) για την αναθεώρηση της Σύμβασης «STCW» και του κώδικα «STCW» για τα πρότυπα κατάρτισης και εκτέλεσης φυλακών στα πλοία - έγγραφο STW 38/2/4-14/11/2006, στην οποία πρωτοστατεί η ΝΔ, υιοθετούνται οι άκρως επικίνδυνες θέσεις των εφοπλιστών για την αύξηση των κερδών τους, προκειμένου να γίνει διεθνής νομοθεσία η κατάρτιση και έκδοση πιστοποιητικών ικανότητας για ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων.

Δηλαδή, ο πλοίαρχος θα κάνει και τα καθήκοντα του Α΄ Μηχανικού, ο ναύκληρος - λοστρόμος θα κάνει και τα καθήκοντα του ανθυποπλοιάρχου. Αντίστοιχα και με όλες τις άλλες ειδικότητες που περιλαμβάνονται στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων!!! Η τάση αυτή υποβάθμισης παραπέρα της ναυτικής εκπαίδευσης και εντατικοποίησης της δουλιάς των ναυτεργατών πολλαπλασιάζει τους κινδύνους για την ασφάλεια και τη ζωή των εργαζομένων στα πλοία και στα λιμάνια, με αλόγιστες αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον.

Αμείλικτα ερωτήματα

Σε ό,τι αφορά τη βύθιση του τουριστικού πλοίου «SEA DIAMOND» -21 ετών, κατασκευής του 1986 της εταιρείας «CORE MARINE LTD», θυγατρικής της εταιρείας «Luis Hellenic Cruises», παραμένουν αμείλικτα - αναπάντητα ερωτήματα:

α) Ποια ήταν η πραγματική κατάσταση του πλοίου; Κατά πόσο τα έγγραφα αξιοπλοΐας που έφερε το πλοίο και είχε εκδώσει ο Νορβηγικός νηογνώμονας, η ιδιωτική εταιρεία DNV, ανταποκρίνονταν στην πραγματική κατάσταση;

β) Εγιναν μετασκευές στο πλοίο; Αξιοποιήθηκαν στεγανά - χώροι ή δεξαμενές που έδιναν εφεδρική πλευστότητα, για την αύξηση της χωρητικότητας επιβατών ή επιπρόσθετης αποθήκευσης καυσίμων, λιπαντικών, νερού κ.ά.;

γ) Ποιες είναι οι αιτίες της προσάραξης του πλοίου στον ύφαλο;

δ) Πότε ενημέρωσε ο πλοίαρχος το Θάλαμο Επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το τοπικό λιμενικό σταθμό της Σαντορίνης και τους εκπροσώπους της εταιρείας;

ε) Ποιες ήταν οι εντολές του Θαλάμου Επιχειρήσεων του ΥΕΝ, του λιμενικού σταθμού Σαντορίνης και του εκπροσώπου της εταιρείας προς τον πλοίαρχο κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας τους;

στ) Γιατί το πλοίο μετακινήθηκε από το σημείο προσάραξης και οδηγήθηκε σε θαλάσσια περιοχή με αποτέλεσμα να βυθιστεί;

ζ) Γιατί ενώ σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση «SOLAS», έπρεπε μέσα σε 30 λεπτά να εκκενωθεί το πλοίο, καθυστέρησε η εγκατάλειψη, καθώς και η αποβίβαση των επιβατών και του πληρώματος;

Η κατασκευή τουριστικών πλοίων, όπου σε περιορισμένα τετραγωνικά μέτρα στοιβάζονται χιλιάδες επιβάτες και μέλη του πληρώματος, χωρίς αντίστοιχες κατασκευαστικές υποδομές για τον απεγκλωβισμό και την αποβίβασή τους σε περίπτωση ατυχήματος, δεν μπορεί να εξασφαλίσει τους κανόνες ασφάλειας στη θάλασσα.

Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη και θα ενημερώσει την κοινή γνώμη για το τι έγινε και πώς χάθηκαν οι δύο επιβάτες του πλοίου;

Απεγκλωβισμός και καταδίκη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Καμία εμπιστοσύνη στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Είναι δεσμευμένοι με την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, την προώθηση των συμφερόντων των εφοπλιστών, γενικότερα του κεφαλαίου.

Μέσα σ' αυτές τις συνθήκες, είναι επιτακτική ανάγκη οι ναυτεργάτες, γενικότερα η εργατική τάξη, οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα, οι κάτοικοι των νησιών, να αγωνιστούν με το ΚΚΕ, τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, το ταξικό εργατικό κίνημα, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και τους φορείς της. Για να τιμωρηθούν οι εφοπλιστές, οι υπαίτιοι των ναυτικών εγκλημάτων, διεκδικώντας να παρθούν αυστηρά μέτρα για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την προστασία του περιβάλλοντος.

Δουλεύουμε ταυτόχρονα με προοπτική, για τη συγκρότηση της κοινωνικοπολιτικής αντιιμπεριαλιστικής - αντιμονοπωλιακής συμμαχίας της εργατικής τάξης και των συμμάχων της, για τη Λαϊκή Εξουσία, που μέσα στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας, τα πλοία θα είναι κοινωνική περιουσία και θα αξιοποιηθούν για τη λαϊκή ευημερία.


Του Γιώργου ΤΟΥΣΣΑ*
* Ο Γ. Τούσσας είναι μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Ευρωβουλευτής του Κόμματος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ