Νέα στοιχεία που αποκαλύπτουν τους πραγματικούς ενόχους παρουσιάζει σήμερα ο «Ρ»
Παρά τις προσπάθειες να σπείρουν αποπροσανατολισμό και σύγχυση στην κοινή γνώμη για τα πραγματικά αίτια - επιχείρηση στην οποία συμμετέχει συνειδητά και η Ενωση Πλοιάρχων (ΠΕΠΕΝ) - και να ρίξουν όλες τις ευθύνες στον πλοίαρχο, τα στοιχεία που έχουν έρθει μέχρι τώρα στο φως επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ του «Ρ» και δείχνουν ότι με ευθύνη όλων αυτών, το πλοίο βεβαιωμένα δεν ήταν σε θέση να σώσει τους περίπου 1.600 ανθρώπους, επιβάτες και πλήρωμα. Δεν είχε επάρκεια σε σωστικά μέσα, που σημαίνει ότι δεν ήταν ασφαλές, και όμως είχε πιστοποιητικά από τις υπηρεσίες του ΥΕΝ...
Επαναφέροντας τα αμείλικτα ερωτήματα που εδώ και σχεδόν μια εβδομάδα παραμένουν αναπάντητα, ο «Ρ», με νέα στοιχεία αποκαλύπτει σήμερα ότι στο κρουαζιερόπλοιο δεν τηρήθηκε ούτε κόμμα από τον Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης Πλοίων, τον ISM, γιατί δεν υπήρχαν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και δυνατότητες. Τις «έπνιξε» το ΥΕΝ και η κυβέρνηση της ΝΔ για λογαριασμό των εφοπλιστών των κρουαζιερόπλοιων όταν -εκτός όλων των άλλων- εφάρμοσε και σε αυτή την κατηγορία πλοίων το εκτρωματικό νομοθετικό πλαίσιο των εγκριτικών πράξεων (που ισχύει και στα ποντοπόρα), μειώνοντας τις οργανικές συνθέσεις στα μέτρα των εφοπλιστών, πλήττοντας τις συνθήκες ασφάλειας της εργασίας στα πλοία και τροφοδοτώντας το δουλεμπορικό κύκλωμα. Και αυτό είναι που προσπαθεί να κρύψει ο εκπρόσωπος των εφοπλιστών Μ. Κεφαλογιάννης, όταν λέει ότι αυτή η διάσωση, που διήρκεσε τρεις ολόκληρες ώρες, από 30 λεπτά που προβλέπει ο κανονισμός, ήταν «άριστη»!