Τετάρτη 8 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εγκληματούν εφοπλιστές και ΥΕΝ

Με βλάβες επικίνδυνες για τη ζωή επιβατών και πληρώματος, το «ΜΥΡΙΝΑ» εκτέλεσε δρομολόγιο με άδεια του Λιμεναρχείου. Προηγουμένως ο εφοπλιστής απέλυσε τον καπετάνιο που αρνήθηκε να αποπλεύσει

Ανω - κάτω έγινε προχτές το βράδυ το λιμάνι του Λαυρίου, όταν με εντολή εφοπλιστή, το Λιμεναρχείο απέλυσε τον καπετάνιο του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ» επειδή αρνήθηκε να θαλασσοπνίξει επιβάτες και πλοίο! Το «ΜΥΡΙΝΑ» αντιμετώπιζε πρόβλημα στη μικρή προπέλα της πλώρης (μπόου θραφστ) και του έλειπε το δεξί πρυμναίο βαρούλκο. Ταυτόχρονα στην περιοχή, η θάλασσα «έβραζε». Και όμως το λιμεναρχείο κατόπιν εντολής του πλοιοκτήτη Γούτου και παρά τα προβλήματα του πλοίου, έδωσε στο «ΜΥΡΙΝΑ» άδεια απόπλου, την οποία όμως ο πλοίαρχος παλικαρίσια αρνήθηκε να εκτελέσει. Χτες το πρωί το πλοίο απέπλευσε... κανονικά, αλλά με νέο πλοίαρχο. Ομως, αφού εκτέλεσε το δρομολόγιο Λαύριο - Κύθνος - Λαύριο, στις 6 το απόγευμα και μετά την έκταση που πήρε το θέμα, το πλοίο τελικά κρατήθηκε από το Λιμεναρχείο στο Λαύριο.

Συνολικά η υπόθεση του «ΜΥΡΙΝΑ» έρχεται να κάνει χειροπιαστό το κοινό μυστικό ότι όποιος πάει ενάντια στην εντολή του εφοπλιστή ψάχνει μετά για δουλιά και ταυτόχρονα να προειδοποιήσει ότι οι εφοπλιστές με τις πλάτες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των αρμόδιων υπηρεσιών, είναι καθ' όλα έτοιμοι να διαπράξουν ξανά πολύνεκρο έγκλημα ανάλογο με αυτό του «ΣΑΜΙΝΑ». Αλλωστε η απόφαση του καπετάνιου να προστατεύσει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής πάρθηκε μετά από τη σαφή προειδοποίηση για ατύχημα που το ίδιο το πλοίο έδωσε!

Ειδικότερα, το «ΜΥΡΙΝΑ» εκτελεί το δρομολόγιο Τζια - Λαύριο - Κύθνο. Προχτές το απόγευμα η τελευταία του αναχώρηση από Λαύριο για Τζια ήταν προγραμματισμένη για τις 5 μ.μ. Ομως το πλοίο, προερχόμενο από Τζια, από τις 4.30 μ.μ. περίπου και μέχρι τις 5.30 μ.μ. βρισκόταν έξω από το λιμάνι του Λαυρίου, αδυνατώντας να καταπλεύσει με ασφάλεια και να δέσει, ακριβώς λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, αλλά και των προβλημάτων που αντιμετώπιζε. Αυτή η καθυστέρηση, προκάλεσε την έντονη αγανάκτηση των 118 επιβατών, αλλά και την ανησυχία μελών του πληρώματος με αποτέλεσμα από το πλοίο να γίνουν καταγγελίες τόσο στο Λιμεναρχείο, όσο και στο «Ρ».

Η εφημερίδα μας στις 5. 15 μ.μ. επικοινώνησε με το γραφείο Τύπου του ΥΕΝ αναφέροντας την καταγγελία για τις ελλείψεις του πλοίου. Από το ΥΕΝ δόθηκε η απάντηση ότι, από το Λιμεναρχείο Λαυρίου δεν έχει αναφερθεί κανένα πρόβλημα. Το πλοίο κατάφερε να δέσει στο λιμάνι στις 5.30 μ.μ. και καθώς υπήρχαν καταγγελίες (σ.σ. ο «Ρ» έθεσε με επιμονή το θέμα του ελέγχου του πλοίου), έγινε επιθεώρηση από το κλιμάκιο Λαυρίου της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων. Εντοπίστηκε μεν η απουσία του βαρούλκου, όμως δεν έγινε καμία αναφορά στην προπέλα. Η σχετική ενημέρωση που ακολούθησε από το ΥΕΝ ανέφερε ότι το πλοίο δε θα εκτελέσει το δρομολόγιό του, όχι για τις ελλείψεις του που «δε συνδέονται - όπως μας είπαν - με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας», αλλά, λόγω «της ημερολογιακής εγγραφής του πλοιάρχου ότι οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες είναι δυσμενέστερες από τις αναγραφόμενες στο ισχύον δελτίο καιρού» που έδινε 7 και τοπικά 8 μποφόρ. Να σημειωθεί ότι ο «Ρ» έθεσε το θέμα χτες το πρωί στον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, όμως ο Κλαδάρχης αρνήθηκε κάθε επικοινωνία... Ωστόσο το απόγευμα δόθηκε η εντολή για κράτηση του πλοίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ