ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 14 Απρίλη 2007
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «SEA DIAMOND» ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
Εντοπίστηκε το «μαύρο κουτί»

Μέχρι και χτες, 8 μέρες μετά το ναυάγιο, ακόμα δεν είχαν οριστεί πραγματογνώμονες, όπως προβλέπει ο νόμος

Σύμφωνα με το ΥΕΝ, το ρομποτικό σκάφος έχει εντοπίσει το «μαύρο κουτί»

Associated Press

Σύμφωνα με το ΥΕΝ, το ρομποτικό σκάφος έχει εντοπίσει το «μαύρο κουτί»
Στην κόντρα γέφυρα του βουλιαγμένου κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND» εντοπίστηκε χτες το πρωί το λεγόμενο «μαύρο κουτί» από το ρομποτικό βαθυσκάφος VDR ωκεανογραφικού πλοίου «ΦΙΛΙΑ» του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) και άρχισαν οι προσπάθειες απεγκλωβισμού του. Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του ΥΕΝ η διαδικασία αυτή γίνεται «παρουσία εισαγγελικού λειτουργού», ενώ «με εντολή - κατά το ΥΕΝ - της οικείας Λιμενικής Αρχής η όλη επιχείρηση θα πραγματοποιηθεί μόνο με μηχανικά μέσα (χωρίς να έρθουν σε επαφή με το VDR ανθρώπινα χέρια) προκειμένου να παραδοθεί ως έχει στις αρμόδιες Αρχές».

Παρόλα αυτά, μέχρι και χτες, 8 μέρες μετά το ναυάγιο, ακόμα δεν είχαν οριστεί πραγματογνώμονες - όπως επιβάλλεται από το νόμο για ναυάγια όπως αυτό του «SEA DIAMOND» - από τον εισαγγελέα Νάξου και το λιμεναρχείο Σαντορίνης που διεξάγουν τις έρευνες και ανακρίσεις. Επίσης ακόμα εξακολουθούν να παραμένουν «εκτεθειμένα» φάκελοι και έγγραφα του πλοίου στα γραφεία του Νορβηγικού Νηογνώμονα και της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, που εξέδωσαν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και ασφάλειας στο πλοίο, υλικό που θα έπρεπε να είχε παρθεί από τις αρμόδιες αρχές από την πρώτη στιγμή, για να αποφευχθεί και το ενδεχόμενο αλλοίωσης.

Επιπλέον αυτών υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας αποφάσισε να διενεργηθεί προανάκριση από τον αξιωματικό του ΛΣ Π. Σαλίβερο, πρώην Διευθυντή του Γραφείου Εσωτερικών Υποθέσεων και σήμερα Κλαδάρχη Προσωπικού ΛΣ που σημαίνει ότι είναι εντελώς αναρμόδιος. Ενώ από πρώην επιθεωρητή της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, φέρεται να διέπραξε «σοβαρότατα ποινικά αδικήματα» που αφορούσαν σε παραλείψεις κανονισμών ασφαλείας σε επιβατηγά πλοία. Υπόθεση που βρίσκεται στο αρχείο του Ναυτοδικείου.


ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΚΕ
Ερώτηση για τις συνθήκες δουλιάς στα πλοία

Το ναυάγιο ανέδειξε τον πυρήνα της αντιναυτεργατικής πολιτικής της ΕΕ και των κομμάτων της

Eurokinissi

Το ναυάγιο ανέδειξε τον πυρήνα της αντιναυτεργατικής πολιτικής της ΕΕ και των κομμάτων της

Ερώτηση σχετικά με τις άθλιες συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, σαν απόρροια της φιλεφοπλιστικής πολιτικής των κυβερνήσεων της ΕΕ, κατέθεσε προς την Κομισιόν ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γ. Τούσσας, αναδεικνύοντας πλευρές που σχετίζονται άμεσα και με την ασφάλεια στη θάλασσα, όπως επιβεβαίωσε και το πρόσφατο ναυάγιο του SEA DIAMOND.

Στην Ερώτηση σημειώνεται: «Η μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, ο επιμερισμός πολλαπλών καθηκόντων στο πλήρωμα, με συμμετοχή στη φορτοεκφόρτωση, η αύξηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας σε 12 - 14 ώρες σε σκληρές συνθήκες, χαρακτηρίζουν τη δουλιά των ναυτεργατών βαριά, ανθυγιεινή, επικίνδυνη.

Η πρόταση της Επιτροπής και των κυβερνήσεων της ΕΕ στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για έκδοση πιστοποιητικών ικανότητας για ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων, με ενιαίο πιστοποιητικό και καθήκοντα πλοιάρχου, μηχανικού και άλλων ειδικοτήτων, "Comprehensive Review of the STCW Convention and the STCW Code", STW 38/2/4-14/11/2006, υποβαθμίζει τη ναυτική εκπαίδευση, εντατικοποιεί τη δουλιά των ναυτεργατών, πολλαπλασιάζει τους κινδύνους για την ασφάλεια και τη ζωή τους, με αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον.

Η βύθιση του πλοίου "SEA DIAMOND" στις 5/4/2007 στη Σαντορίνη, η προσάραξη του "NAPOLI" στις ακτές του Ην. Βασιλείου, η σύγκρουση μεταξύ του φορτηγού πλοίου "SUSAN BORCHARD" και του υδροπτέρυγου "SEGESTA JET" στη Μεσίνα της Ιταλίας κ.ά. επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις μας».

Με βάση τα παραπάνω, ο Γ. Τούσσας ρωτάει την Κομισιόν: «Ποιες είναι οι θέσεις της Επιτροπής για την αύξηση των οργανικών συνθέσεων και του χρόνου εργασίας των ναυτεργατών, στη βάση των πραγματικών αναγκών των πλοίων; Μετά την αντίθεση των ναυτεργατικών συνδικάτων, η Επιτροπή προτίθεται να ζητήσει από κοινού με τις κυβερνήσεις των κρατών - μελών την απόσυρση από τον IMO της παραπάνω πρότασης; Μπορεί να συνεχιστούν οι επικίνδυνοι κανόνες κατασκευής των Ε/Γ, ακτοπλοϊκών και τουριστικών πλοίων, που στοιβάζουν χιλιάδες επιβάτες χωρίς τις απαιτούμενες κατασκευαστικές υποδομές για την ασφαλή αποβίβαση των επιβατών σε περίπτωση κινδύνου ή εγκατάλειψης του πλοίου;».


Οι υποκριτικές «ανησυχίες» του ΣΥΝ για το περιβάλλον

Το όψιμο ενδιαφέρον του ΣΥΝ για μια σειρά ζητήματα που αφορούν στη ναυτιλία, με αφορμή μάλιστα αυτό το τραγικό ναυάγιο, δεν μπορεί να πείσει κανένα εργαζόμενο, γιατί από κοινού με τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τους εφοπλιστές, στα πλαίσια της Συνθήκης του Μάαστριχτ, διαφήμισαν την κατάργηση του «καμποτάζ» στην ακτοπλοΐα και στα τουριστικά πλοία, στην κρουαζιέρα. Η κριτική του ΣΥΝ σχετικά με την αντιλαϊκή πολιτική ΕΕ, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ περιορίζεται σε δευτερεύουσας σημασίας ζητήματα, όπως «αν οι ελληνικές αρχές ζήτησαν μετά τη βύθιση του πλοίου και την επαπειλούμενη οικολογική καταστροφή την κινητοποίηση του κοινοτικού μηχανισμού πολιτικής προστασίας», «αν προτίθεται η Κομισιόν να συγχρηματοδοτήσει τις επιχειρήσεις απορρύπανσης». Κινήσεις εντυπωσιασμού και αποπροσανατολισμού της πάλης των εργαζομένων.

Τις κρίσιμες ώρες που χρειάζεται να ριχτούν όλες οι εργατικές - λαϊκές δυνάμεις στη μάχη για να υποχρεωθεί η εταιρεία του πλοίου «Sea Diamont» και η κυβέρνηση της ΝΔ να κινητοποιήσουν όλες τις δυνάμεις, τα μέσα και τις υποδομές, για την αποφυγή της περιβαλλοντικής καταστροφής στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης, ο ΣΥΝ διαπραγματεύεται, παζαρεύει τη συγχρηματοδότηση των υποχρεώσεων των εφοπλιστών από την ΕΕ! Δεν κάνει καμία συζήτηση για τις πραγματικές αιτίες των ναυτικών ατυχημάτων και τη λήψη μέτρων για την πρόληψή τους. Η κριτική του ΣΥΝ περιορίζεται στο επίπεδο της διαχείρισης αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής, στη βάση του μικρότερου κακού, που στην πορεία του χρόνου παίρνει τεράστιες διαστάσεις «από το κακό στο χειρότερο» σε βάρος των εργαζομένων και του περιβάλλοντος, μεταφέροντας ταυτόχρονα αμύθητα πλούτη στα θησαυροφυλάκια των εφοπλιστών.

Η διαφήμιση από το ΣΥΝ, για τη δήθεν μεγάλη επενδυτική συμβολή των εφοπλιστών και γενικότερα του χρηματιστικού κεφαλαίου στην ελληνική ακτοπλοΐα την περίοδο 1996-2000, κατά τη διάρκεια καταλήστευσης μέσα από τον χρηματιστηριακό τζόγο των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων και των αποταμιεύσεων των εργαζομένων, συνεχίζεται μέσα από άρθρα που έχουν δημοσιευτεί στην ΑΥΓΗ και σε αντίστοιχες θέσεις που έχουν εκφράσει τα στελέχη του και στους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στους δήμους και στις νομαρχίες, καθώς και στην ΚΕΔΚΕ - ΕΝΑΕ σχετικά με την ακτοπλοΐα. Συγχρονίζεται μαζί με τις δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ να κατασκευαστούν πλοία με χρήματα των εργαζομένων και να δοθούν στους εφοπλιστές!!

Η πολιτική πρόταση του ΣΥΝ χαρακτηρίζεται από αντιφάσεις, ανεπιτυχείς προσπάθειες συγκάλυψης του αντιδραστικού χαρακτήρα της πολιτικής και της φύσης της ΕΕ, η οποία διευκολύνει τους χειρισμούς της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για την εφαρμογή αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής. ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ αποφεύγουν να τοποθετηθούν στον πυρήνα της αντιλαϊκής πολιτικής, ότι ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής και η ακόρεστη επιδίωξη για τη μεγιστοποίηση των κερδών των εφοπλιστών αποτελεί τη βασική αιτία των ναυτικών ατυχημάτων - των εφοπλιστικών εγκλημάτων.


Του Γιώργου ΤΟΥΣΣΑ*
* Ο Γ. Τούσσας είναι πρώην πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ και νυν ευρωβουλευτής του ΚΚΕ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ