Σάββατο 14 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Οι υποκριτικές «ανησυχίες» του ΣΥΝ για το περιβάλλον

Το όψιμο ενδιαφέρον του ΣΥΝ για μια σειρά ζητήματα που αφορούν στη ναυτιλία, με αφορμή μάλιστα αυτό το τραγικό ναυάγιο, δεν μπορεί να πείσει κανένα εργαζόμενο, γιατί από κοινού με τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τους εφοπλιστές, στα πλαίσια της Συνθήκης του Μάαστριχτ, διαφήμισαν την κατάργηση του «καμποτάζ» στην ακτοπλοΐα και στα τουριστικά πλοία, στην κρουαζιέρα. Η κριτική του ΣΥΝ σχετικά με την αντιλαϊκή πολιτική ΕΕ, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ περιορίζεται σε δευτερεύουσας σημασίας ζητήματα, όπως «αν οι ελληνικές αρχές ζήτησαν μετά τη βύθιση του πλοίου και την επαπειλούμενη οικολογική καταστροφή την κινητοποίηση του κοινοτικού μηχανισμού πολιτικής προστασίας», «αν προτίθεται η Κομισιόν να συγχρηματοδοτήσει τις επιχειρήσεις απορρύπανσης». Κινήσεις εντυπωσιασμού και αποπροσανατολισμού της πάλης των εργαζομένων.

Τις κρίσιμες ώρες που χρειάζεται να ριχτούν όλες οι εργατικές - λαϊκές δυνάμεις στη μάχη για να υποχρεωθεί η εταιρεία του πλοίου «Sea Diamont» και η κυβέρνηση της ΝΔ να κινητοποιήσουν όλες τις δυνάμεις, τα μέσα και τις υποδομές, για την αποφυγή της περιβαλλοντικής καταστροφής στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης, ο ΣΥΝ διαπραγματεύεται, παζαρεύει τη συγχρηματοδότηση των υποχρεώσεων των εφοπλιστών από την ΕΕ! Δεν κάνει καμία συζήτηση για τις πραγματικές αιτίες των ναυτικών ατυχημάτων και τη λήψη μέτρων για την πρόληψή τους. Η κριτική του ΣΥΝ περιορίζεται στο επίπεδο της διαχείρισης αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής, στη βάση του μικρότερου κακού, που στην πορεία του χρόνου παίρνει τεράστιες διαστάσεις «από το κακό στο χειρότερο» σε βάρος των εργαζομένων και του περιβάλλοντος, μεταφέροντας ταυτόχρονα αμύθητα πλούτη στα θησαυροφυλάκια των εφοπλιστών.

Η διαφήμιση από το ΣΥΝ, για τη δήθεν μεγάλη επενδυτική συμβολή των εφοπλιστών και γενικότερα του χρηματιστικού κεφαλαίου στην ελληνική ακτοπλοΐα την περίοδο 1996-2000, κατά τη διάρκεια καταλήστευσης μέσα από τον χρηματιστηριακό τζόγο των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων και των αποταμιεύσεων των εργαζομένων, συνεχίζεται μέσα από άρθρα που έχουν δημοσιευτεί στην ΑΥΓΗ και σε αντίστοιχες θέσεις που έχουν εκφράσει τα στελέχη του και στους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στους δήμους και στις νομαρχίες, καθώς και στην ΚΕΔΚΕ - ΕΝΑΕ σχετικά με την ακτοπλοΐα. Συγχρονίζεται μαζί με τις δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ να κατασκευαστούν πλοία με χρήματα των εργαζομένων και να δοθούν στους εφοπλιστές!!

Η πολιτική πρόταση του ΣΥΝ χαρακτηρίζεται από αντιφάσεις, ανεπιτυχείς προσπάθειες συγκάλυψης του αντιδραστικού χαρακτήρα της πολιτικής και της φύσης της ΕΕ, η οποία διευκολύνει τους χειρισμούς της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για την εφαρμογή αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής. ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ αποφεύγουν να τοποθετηθούν στον πυρήνα της αντιλαϊκής πολιτικής, ότι ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής και η ακόρεστη επιδίωξη για τη μεγιστοποίηση των κερδών των εφοπλιστών αποτελεί τη βασική αιτία των ναυτικών ατυχημάτων - των εφοπλιστικών εγκλημάτων.


Του Γιώργου ΤΟΥΣΣΑ*
* Ο Γ. Τούσσας είναι πρώην πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ και νυν ευρωβουλευτής του ΚΚΕ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του λαού»(2006-08-19 00:00:00.0)
Για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες(2006-07-20 00:00:00.0)
Να καταδικαστούν σε όλα τα μέτωπα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ(2006-07-18 00:00:00.0)
Κόντρα στα εφοπλιστικά συμφέροντα(2006-07-13 00:00:00.0)
Απροκάλυπτο «άδειασμα» των ναυτεργατών(2006-04-01 00:00:00.0)
Να γίνουν τα καράβια λαϊκή περιουσία(2005-08-02 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ