ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Μάρτη 2000
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σέρνουν στα δικαστήρια αγωνιστές μαθητές

Με  ολοφάνερα σαθρό κατηγορητήριο καλούνται σε δίκη  για τις κατάληψεις του Δεκέμβρη του 1998 δέκα μαθητές

Οι μαθητές, το έχουν πει πολλές ότι δεν «μασάνε»
Οι μαθητές, το έχουν πει πολλές ότι δεν «μασάνε»
Μετά τους ναυτεργάτες και τους εργάτες της Ζώνης ήρθε και η σειρά των μαθητών στον Πειραιά να γνωρίσουν το αστικό κράτος του «νόμου», αφού ήδη έχουν γνωρίσει πολύ καλά το ταξικό κράτος του αστυνόμου. Στόχος: Οποιος δε σκύβει το κεφάλι στον «εκσυγχρονισμό», να διώκεται με κάθε τρόπο ακόμα και να σέρνεται στα δικαστήρια. Ο γνωστός και από άλλες περιπτώσεις εισαγγελέας Αριστείδης Φραγκιαδάκης άσκησε δίωξη σε δέκα μαθητές, μέλη του συντονιστικού του σχολικού συγκροτήματος της ΣΚΥΠ, για τις φθορές που προκλήθηκαν το Δεκέμβρη του 1998 από αγνώστους την περίοδο που το σχολείο τελούσε υπό κατάληψη. Την όλη διαδικασία ποινικοποίησης των αγώνων ξεκίνησε ο διευθυντής του σχολείου Κων/νος Μαρκέζες, που είναι και μάρτυρας κατηγορίας, ο δεν εισαγγελέας που τη διεκπεραίωσε όρισε δικάσιμο για τις 5 Ιούνη, τις μέρες δηλαδή των εξετάσεων. Με την ενέργειά του αυτή ο εισαγγελέας ουσιαστικά καταδικάζει τους συγκεκριμένους μαθητές σε αποτυχία στις εξετάσεις τους, αφού δε χρειάζονται ιδιαίτερες ικανότητες, για να αντιληφθεί κάποιος ότι ένας που δικάζεται δεν μπορεί ταυτόχρονα να διατηρεί και την αναγκαία ψυχική ηρεμία και πνευματική συγκέντρωση, που απαιτείται για να περάσει επιτυχώς τη δοκιμασία των εξετάσεων.

Το ότι το κατηγορητήριο εξυπηρετεί άλλους στόχους από την απονομή Δικαιοσύνης φαίνεται από τη χαρακτηριστική ασάφεια που διέπει τις κατηγορίες. Συγκεκριμένα, σημειώνει ότι οι κατηγορούμενοι: «Επέτρεψαν με πρόθεση την είσοδο στα σχολεία εξωσχολικών και περιθωριακών ατόμων, αλλά και μαθητών τα στοιχεία ταυτότητας των οποίων δε διαπιστώθηκαν και παρά το ότι εγνώριζαν τις προθέσεις αυτών να τελέσουν συγκεκριμένες αξιόποινες πράξεις όχι μόνο δεν τους απέτρεψαν και δεν τους κατήγγειλαν, αλλά ανέχθηκαν την τέλεση των πιο πάνω αξιόποινων πράξεων, μη αντιδρώντας σ' αυτή (την τέλεση) και αντιμετωπίζοντάς την, αν όχι θετικά, τουλάχιστον αδιάφορα, με συνέπεια να ενισχύσουν την απόφαση των πιο πάνω αγνώστων δραστών να τελέσουν τις διαπραχθείσες απ' αυτούς και πιο πάνω παρατιθέμενες πράξεις, τους ενεθάρρυναν ψυχολογικά και τους βοήθησαν αρκετά κατά την τέλεση των εν λόγω εγκλημάτων». Ποιοι είναι αυτοί που μπήκαν στο σχολείο, πότε μπήκαν, τι ακριβώς έκανε ο καθένας; Στα ερωτήματα αυτά ο εισαγγελέας δεν μπαίνει στον κόπο να απαντήσει. Του αρκεί ότι όλα έγιναν με την, τουλάχιστον, ανοχή των κατηγορουμένων που όμως από πουθενά δεν προκύπτει ότι ήταν παρόντες όταν οι άγνωστοι έκαναν ό,τι έκαναν. Βεβαίως, υπάρχει ένα ακόμα ερώτημα: Είναι πράγματι άγνωστοι στις αρχές οι προκαλέσαντες τις ζημίες, ή ακριβώς, επειδή ήταν σε διατεταγμένη υπηρεσία να συκοφαντήσουν τον αγώνα των μαθητών παραμένουν «άγνωστοι».

Ακόμα ασαφέστερο είναι το αναφερόμενο σε χρήση ναρκωτικών τμήμα του κατηγορητηρίου όπου αναφέρει ότι: «Σε μη διαπιστωθείσα ημερομηνία, κειμένη όμως εντός του χρονικού διαστήματος από 2 έως 8 Δεκεμβρίου 1998 σε άτομα τα στοιχεία ταυτότητας, των οποίων δε διαπιστώθηκαν και τα οποία εισήλθαν στα σχολεία και με πρόθεση έκαναν χρήση ναρκωτικών ουσιών, χωρίς να έχουν αποκτήσει την έξη της χρήσης τέτοιων ουσιών και συγκεκριμένα έκαναν χρήση ηρωίνης». Βαριές κατηγορίες χωρίς καμία όχι απόδειξη, αλλά έστω απλή ένδειξη.

Αμεση ήταν η αντίδραση των μαθητών για τη δίωξη των συμμαθητών τους. Την Παρασκευή 24 Μάρτη ορίστηκε συγκέντρωση στην πλατεία Κοραή στις 12 το μεσημέρι, ενώ σε ανακοίνωση του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Πειραιά, αφού χαρακτηρίζεται η κατηγορία εντελώς αβάσιμη που μοναδικό στόχο έχει να πλήξει την αγωνιστικότητα των μαθητών, αλλά και το ήθος της μαθητικής νεολαίας τονίζεται: «Πέρα από το σαθρό κατηγορητήριο που πάνε να φορτώσουν στο μαθητικό κίνημα, αναδεικνύουν και το πρόβλημα της διακίνησης και χρήσης των ναρκωτικών στα σχολεία. Η κυβέρνηση μάς θέλει αμόρφωτους στο σπίτι να καλλιεργούμε χασίς στις γλάστρες. Εμείς δε θα τους κάνουμε τη χάρη. Αγωνιζόμαστε για μόρφωση, δουλιά, ζωή. Δε σκοπεύουμε να χαρίσουμε το μέλλον μας και τα όνειρά μας σε κανένα».

Σε ανακοίνωση το Συμβούλιο Πόλης Πειραιά της ΚΝΕ μεταξύ άλλων τονίζει: «Το γελοίο των κατηγοριών λαμβάνει χώρα σε ένα σχολικό συγκρότημα με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στις κινητοποιήσεις από όλα τα σχολεία του Πειραιά», και προσθέτει: «Οσον αφορά δε τους μάρτυρες κατηγορίας αποτελεί πανελλαδική πρωτοτυπία, διευθυντής σχολείου να σέρνει σε δικαστήριο τους ίδιους τους μαθητές του. Οι ανυπόστατες κατηγορίες καθώς και η προσπάθεια τρομοκράτησης και χειραγώγησης του μαθητικού κινήματος από την κυβέρνηση και τα επιτελεία της θα πέσουν στο κενό. Η νεολαία δε "μασάει" κουτόχορτο, αλλά ούτε και χασισόχορτο (αν και πολύ θα το θέλανε), γι' αυτό και θα απαντήσει δυναμικά στο πρωτοφανές αυτό νέο χτύπημα του μαθητικού κινήματος».

Απαγόρευσαν περιοδεία σε κλιμάκιο του ΚΚΕ

Τη στιγμή που μαθητές και καθηγητές κατακλύζονται με ενημερωτικά - διαφημιστικά φυλλάδια του υπουργείου Παιδείας, στα οποία εξυμνείται η εκπαιδευτική «μεταρρύθμιση» αλλά και η πολιτική της κυβέρνησης, την ίδια στιγμή κάποιοι ξετρυπώνουν υπουργικές αποφάσεις προκειμένου να απαγορεύσουν και να εμποδίσουν την ενημέρωση και τη διακίνηση ιδεών σε κλιμάκιο του ΚΚΕ.

Συγκεκριμένα, χτες το πρωί κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής την υποψήφια βουλευτή στην Α΄ Αθηνών Αρετή Μήτση, προσπάθησε να κάνει περιοδεία στο 1ο ΤΕΕ Ηλιούπολης. Ομως, αυτό στάθηκε αδύνατο. Αφού όταν βρέθηκε το κλιμάκιο του Κόμματος έξω από την πόρτα του σχολείου κάποιοι είχαν «ξεθάψει» και αναρτήσει την υπουργική απόφαση, επί υπουργίας Απ. Κακλαμάνη, με αριθμό πρωτοκόλλου 240/5/Υ2/1519.21/2/85, στην οποία αναφέρεται ότι απαγορεύονται οι πολιτικές δραστηριότητες και η ενημέρωση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, στο χώρο του σχολείου, από πολιτικά κόμματα και άλλους φορείς. Η εν λόγω εγκύκλιος είχε σταλεί από το υπουργείο Παιδείας την προηγούμενη μέρα και, όπως σημειωνόταν, ήταν «προς απάντηση σχετικού αιτήματός σας προς ενημέρωση».

Σημειώνουμε εδώ ότι τις προηγούμενες μέρες είχε προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία με τον διευθυντή του σχολείου, ο οποίος είχε ενημερωθεί για την περιοδεία. Χτες το πρωί, ο διευθυντής απουσίαζε. Χρέη διευθυντή εκτελούσε ο κ. Γόγουλας , ο οποίος είπε ότι δεν μπορεί να επιτρέψει στα μέλη του κλιμακίου να μιλήσουν με καθηγητές και μαθητές. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως όλα δείχνουν, η ανάσυρση της εν λόγω Υπουργικής Απόφασης στο 1ο ΤΕΕ Ηλιούπολης έγινε από υπερβάλλοντα ζήλο της διεύθυνσης του σχολείου, προς άμεση αντιμετώπιση της συγκεκριμένης περιοδείας του ΚΚΕ, ενώ εγείρει ζήτημα δημοκρατίας και καταστρατήγησης και του ίδιου του Συντάγματος. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το κλιμάκιο του ΚΚΕ πραγματοποίησε περιοδεία σε άλλα, γειτονικά σχολεία.

Υπουργικές... συμπάθειες

Προκλητική προπαγάνδιση της «εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης» είναι το χαρακτηριστικό που διαπνέει από την αρχή μέχρι το τέλος το προεκλογικό φυλλάδιο του υπουργού Παιδείας, πράγμα προφανώς αναμενόμενο. Ομως, ο υπουργός, και η κυβέρνηση, που βρήκε αντίθετη όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, έχει εντρυφήσει στους κανόνες του μάρκετινγκ. Ως κεντρικό σλόγκαν στο εν λόγω φυλλάδιο χρησιμοποιεί το σύνθημα των περσινών μεγάλων μαθητικών αγώνων «Κάτσε καλά Γεράσιμε».

Το προεκλογικό φυλλάδιο αφιερώνεται αποκλειστικά στη «μεταρρύθμιση» με κεντρικό σύνθημα «Η αλήθεια για το έργο ενός πολιτικού που δεν κάθισε ποτέ καλά... γιατί βλέπει στο αύριο». Η «αλήθεια», όμως αυτή, είναι ξένη σε όσους ζουν από κοντά τη «μεταρρύθμιση» και κυρίως στους χιλιάδες μαθητές για τους οποίους η «μεταρρύθμιση» σήμανε μαζική στροφή στα φροντιστήρια. Στους γονείς τους, που στενάζουν πληρώνοντας τα βάρη της δημόσιας παιδείας. Σε κείνους που εγκατέλειψαν το λύκειο για τη μισοκατάρτιση των ΤΕΕ, που σύμφωνα με την προπαγάνδα του υπουργού «οι απόφοιτοι Γυμνασίων μπορούν τώρα να αποκτήσουν επαγγελματικά εφόδια και να βγουν νωρίς στην αγορά εργασίας ως ολοκληρωμένοι επαγγελματίες»! Η προπαγάνδιση της «μεταρρύθμισης», η οποία δεν είναι βέβαια υπόθεση μόνο του υπουργού Παιδείας αλλά και όλης της κυβέρνησης, ξεκινά από το ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό (τα οποία εκπαιδευτικοί και γονείς χαρακτηρίζουν «παιδοφυλακτήρια») και φτάνει μέχρι τη «διά βίου κατάρτιση». Η δημιουργία της στρατιάς των απασχολήσιμων, χωρίς ωράριο, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, που θα βγαίνουν από τα προγράμματα φτηνής κατάρτισης σύμφωνα με το μοντέλο ανάπτυξης που θέλει σήμερα το κεφάλαιο, παρουσιάζεται ως ευκαιρία για όλους.

Και ο υπουργός συμπληρώνει: «Λίγοι κατάλαβαν τη συμπάθεια που ένιωθα για τους μαθητές που έκαναν τις καταλήψεις. Με έκαναν να αισθάνομαι νέος γιατί το "κάτσε καλά Γεράσιμε" μού το έλεγε ο δάσκαλός μου, όταν ήμουν και εγώ παιδί». Με αυτό τον τρόπο ο κ. Αρσένης προσπαθεί να καλοπιάσει τους μαθητές που η κυβέρνηση πρώτα έδιωξε από το λύκειο με τη «μεταρρύθμιση» και που όταν βγήκαν στους δρόμους για να διεκδικήσουν το δικαίωμά τους στη μόρφωση εξαπέλυσε επιχείρηση τρομοκράτησής τους, επιστρατεύοντας εισαγγελείς και αστυνομία, και ανέσυρε φασιστικά «Ιδιώνυμα». Μάλλον όλα αυτά τα έκανε από συμπάθεια στους μαθητές. Φανταζόμαστε, αν δεν τους συμπαθούσε, τι θα έκανε...


Μ. Κ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ