ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 8 Ιούλη 2007
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
«Ανάπτυξη» εχθρική στις πραγματικές λαϊκές ανάγκες

Κάθε παρέμβαση του δικομματισμού και σε οποιονδήποτε τομέα έχει έναν και μόνο στόχο: Την εξυπηρέτηση της πλουτοκρατίας και των ιμπεριαλιστικών οργανισμών

Προωθούν έργα που στηρίζουν τις οικονομικο-πολιτικές και στρατιωτικές επιδιώξεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του ΝΑΤΟ και της πλουτοκρατίας της χώρας. Χρησιμοποιούν τη Θεσσαλονίκη σαν βάση εξόρμησης στα Βαλκάνια και τη ΝΑ Ευρώπη, σαν διαμετακομιστικό κόμβο εξυπηρέτησης του διεθνούς εμπορίου (φωτ. αρχείου από αντιιμπεριαλιστικήεκδήλωση ενάντια στην απόβαση αμερικανικών και ΝΑΤΟικών δυνάμεων στο Λιτόχωρο)
Προωθούν έργα που στηρίζουν τις οικονομικο-πολιτικές και στρατιωτικές επιδιώξεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του ΝΑΤΟ και της πλουτοκρατίας της χώρας. Χρησιμοποιούν τη Θεσσαλονίκη σαν βάση εξόρμησης στα Βαλκάνια και τη ΝΑ Ευρώπη, σαν διαμετακομιστικό κόμβο εξυπηρέτησης του διεθνούς εμπορίου (φωτ. αρχείου από αντιιμπεριαλιστικήεκδήλωση ενάντια στην απόβαση αμερικανικών και ΝΑΤΟικών δυνάμεων στο Λιτόχωρο)
Χρόνο με το χρόνο και εναλλάξ, οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ προωθούν τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις σε γενικό επίπεδο, αλλά και εξειδικευμένα σε κάθε περιοχή, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις του κεφαλαίου, για βάθεμα της εργασιακής εκμετάλλευσης, πολλαπλασιασμό των κερδών τους. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής παρεμβαίνουν και στη Θεσσαλονίκη. Δημιουργούν υποδομές, δίνουν κίνητρα, για να κάνουν την πόλη πιο ελκυστική στο κεφάλαιο, να την υποτάξουν πιο αποτελεσματικά στην κερδοφορία του.

Εχουν σχεδιάσει και προωθούν την πολιτική τους για μια Θεσσαλονίκη «διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, διεθνή μεταφορικό κόμβο, θαλάσσια πύλη των Βαλκανίων, πόλο καινοτομίας, ανταγωνιστικότητας, επενδύσεων, επιχειρηματικότητας, έρευνας και τεχνολογίας, διεθνή τουριστικό προορισμό».

Την ίδια ώρα η ιδιωτικοποίηση επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας και στρατηγικής σημασίας, όπως η Εταιρεία Υδρευσης και Αποχέτευσης, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, η ΕΛΒΟ, η ιδιωτικοποίηση της Υγείας και η προσαρμογή της Παιδείας στις ανάγκες της αγοράς ενισχύουν τη συγκέντρωση και την κερδοφορία του κεφαλαίου. Οπως και η παράδοση της γης στις ορέξεις των επιχειρηματιών, για να σηκωθούν τόνοι μπετόν στους τελευταίους ελεύθερους χώρους στα δάση, τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες, φράχτες και μπάρες στις παραλίες.

Προωθούν έργα που στηρίζουν τις οικονομικο-πολιτικές και στρατιωτικές επιδιώξεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του ΝΑΤΟ και της πλουτοκρατίας της χώρας, που χρησιμοποιούν τη Θεσσαλονίκη σαν βάση εξόρμησης στα Βαλκάνια και τη ΝΑ Ευρώπη, σαν διαμετακομιστικό κόμβο εξυπηρέτησης του διεθνούς εμπορίου. Ετσι προκύπτουν η επέλαση των μονοπωλίων στον τομέα του εμπορίου, η δημιουργία εμπορευματικών σταθμών, οι διεθνείς οδικοί άξονες, η μετακίνηση επιχειρήσεων σε γειτονικές χώρες, οι αρμάδες του ΝΑΤΟ στο λιμάνι κλπ.

Υλοποιούν τα έργα υποδομής (οδικούς άξονες, χώρους στάθμευσης, νοσοκομεία κλπ.) με κριτήριο την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, τόσο με την υπέρογκη αύξηση του κόστους, όσο και με την εκμετάλλευσή τους στη συνέχεια για δεκαετίες, με επακόλουθο την οικονομική αφαίμαξη των λαϊκών στρωμάτων.

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αλληλοσυμπληρώνονται

«Γαλάζιοι» και «πράσινοι», υπουργοί, βουλευτές, αιρετοί της αυτοδιοίκησης κονταρομαχούν για το ποιος θα ικανοποιήσει ταχύτερα τις ανάγκες του κεφαλαίου. Καταγγέλλουν ο ένας τον άλλο για καθυστερήσεις, για χρόνο που χάθηκε και τώρα είναι δύσκολο να καλυφθεί. Και απαιτούν επιτάχυνση των αναδιαρθρώσεων.

Χρησιμοποιούν το οξύτατο πρόβλημα της ανεργίας, που γεννά η πολιτική τους, ως όχημα για να περάσουν νέα αντεργατικά μέτρα: Ευέλικτη και ανασφάλιστη εργασία, νέες επιδοτήσεις στους βιομήχανους ως δήθεν μέτρο ενίσχυσης της απασχόλησης, αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης κ.ά.

Την ίδια ώρα αρνούνται την υλοποίηση έργων αντιμετώπισης των λαϊκών προβλημάτων και βελτίωσης της ποιότητας ζωής, όπως η αντιπλημμυρική προστασία, η αντισεισμική θωράκιση, η αναδάσωση του περιαστικού δάσους, η αντιπυρική προστασία, η σχολική στέγη, η λαϊκή στέγη, η συλλογή και διαχείριση των απορριμμάτων, οι ελεύθεροι χώροι - χώροι πράσινου, η αναζωογόνηση και η ασφαλής χρήση του Θερμαϊκού και των λιμνών.

Αυτό το «όραμα», της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι δεν υπηρετεί τις ανάγκες του εργαζόμενου λαού και της νεολαίας. Εργάτες, υπάλληλοι, φτωχοί αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι και μικροί ΕΒΕ, κάθε φύλου και ηλικίας, πληρώνουν το τίμημα της πολιτικής του δικομματισμού, που εναλλάσσεται στην εξουσία, για να συνεχίζει αδιάκοπα την ίδια αντιλαϊκή ρότα. Το ζουν στο πετσί τους, Ελληνες και μετανάστες, στους χώρους εργασίας, στους τόπους κατοικίας, παντού.

Να σταθεί ενάντια σ' αυτή την πολιτική και το μέλλον που φέρνει για τους ίδιους και τα παιδιά τους, καλεί το ΚΚΕ τον εργαζόμενο λαό και τη νεολαία. Να διεκδικήσει έργα και υποδομές, κοινωνικές υπηρεσίες, παραγωγική ανάπτυξη που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες του. Να παλέψει για μια άλλη οικονομία και εξουσία, λαϊκή, που δε θα υποτάσσεται στα συμφέροντα της πλουτοκρατίας, αλλά στην εξυπηρέτηση των πραγματικών λαϊκών αναγκών της εργατικής λαϊκής οικογένειας.


«Μεγάλα έργα» για ποιον;

Κριτήριο για την επιλογή, ιεράρχηση και υλοποίηση των μεγάλων, έργων δεν είναι οι ανάγκες του εργαζόμενου λαού, αλλά η κερδοφορία μερικών επιχειρηματικών ομίλων. Ετσι δεν υλοποιούνται έργα όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων σε όφελος του λαού, η ανάπτυξη δημόσιων και δωρεάν μέσων μαζικής μεταφοράς.

Ο εργαζόμενος λαός της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται αντιμέτωπος και με την περιβαλλοντοκτόνα πολιτική ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Η ραγδαία οικιστική ανάπτυξη, ως αποτέλεσμα της πολιτικής της αντιπαροχής, που δε συνοδεύτηκε από τα αναγκαία έργα υποδομής, η παντελής απουσία ελεύθερων χώρων - χώρων άθλησης για τη νεολαία στην Ανατολική Θεσσαλονίκη (Τούμπα, Β΄ και Ε΄ Διαμέρισμα κλπ.) και η μείωση των αντίστοιχων χώρων στις δυτικές και βόρειες συνοικίες, επιδεινώνουν περισσότερο τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Οι τελευταίοι ελεύθεροι χώροι που έμειναν, σχεδιάζεται να παραχωρηθούν στην επιχειρηματική και εμπορική εκμετάλλευση.

Ανοχύρωτη πόλη

Τα Δάση εγκαταλείπονται στο έλεος των εμπρηστών - καταπατητών, αν και είναι πολύ πρόσφατη η καταστροφική πυρκαγιά στο Δάσος Πάρκο του Σέιχ Σου που κατέστρεψε 16.000 στρέμματα πευκοδάσους. Ενδεικτικό είναι το στοιχείο πως σε ολόκληρο το Νομό Θεσσαλονίκης δόθηκαν 45.000 ευρώ για τη συντήρηση των δασικών δρόμων και των ζωνών πυρασφάλειας. Τίποτε δηλαδή. Ελεήμων ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης, ανακοίνωσε προχτές έκτακτη χρηματοδότηση 80.000 ευρώ για τους δήμους που γειτνιάζουν με το Σέιχ Σου. Αλλο ένα τίποτα δηλαδή. Τα χρήματα δίνονται καθυστερημένα, με αποτέλεσμα εν μέσω θέρους, να είναι ακόμη σε εξέλιξη εργασίες συντήρησης αντιπυρικών ζωνών. Οι περιπολίες είναι λίγες λόγω έλλειψης προσωπικού. Τα αντιπλημμυρικά έργα δεν προχωρούν.

Συνολικά το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει οξυμένα περιβαλλοντικά προβλήματα: έλλειψη πρασίνου (το χαμηλότερο ποσοστό ανά κάτοικο), διαχείριση των απορριμμάτων (τώρα δημιουργείται ΧΥΤΑ), ατμοσφαιρική ρύπανση, μόλυνση του Θερμαϊκού κόλπου και των λιμνών (Κορώνεια), κυκλοφοριακή συμφόρηση κ.ά.

Οι βορειοδυτικές συνοικίες είναι το πιο υποβαθμισμένο τμήμα της Θεσσαλονίκης με έντονα προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και περιβαλλοντικής υποβάθμισης λόγω και της γειτνίασης με τη ρυπογόνο βιομηχανική περιοχή. Ανάσα πρασίνου, που θα δώσει διέξοδο και στη νεολαία με τη δημιουργία χώρων αθλητισμού και πολιτισμού, μπορούν να αποτελέσουν οι χώροι των στρατοπέδων. Ομως ενώ από το 1999 αποφασίστηκε η παραχώρησή τους στους δήμους, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ καθυστέρησαν την υλοποίηση αυτής της δέσμευσης και ετοιμάζονται τώρα να παραδώσουν στους επιχειρηματίες εκατοντάδες στρέμματα των στρατοπέδων: «Παύλου Μελά», που βρίσκεται στα όρια των Δήμων Σταυρούπολης, Νεάπολης και Πολίχνης και παραδίδεται στο σύνολό του. «Μεγάλου Αλεξάνδρου» (Αμπελόκηποι), «Ζιάκα» (όρια Ελευθερίου - Κορδελιού), «Καρατάσσου» (διοικητικά όρια Πολίχνης), «Παπακυριαζή» (όρια Μενεμένης).

Με όχημα τα ΣΔΙΤ

Ακόμη και το κυκλοφοριακό χάος που βιώνει σήμερα ο εργαζόμενος στη Θεσσαλονίκη (πολεοδομικό συγκρότημα και περιφέρεια) χρησιμοποιείται ως επιχείρημα - άλλοθι για να προωθηθούν τα αναγκαία έργα με αυτοχρηματοδότηση ή με τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που εξασφαλίζουν εγγυημένα κέρδη δεκαετιών για τους επιχειρηματικούς ομίλους και «χαράτσια» για το λαό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι Αστικές Συγκοινωνίες (ΟΑΣΘ) -είναι ΝΠΙΔ, μονοπώλιο από τη δεκαετία του '50 και κινούν καθημερινά 500 λεωφορεία. Μόλις προχτές ο υπουργός Μεταφορών ανανέωσε τη σκανδαλώδη σύμβαση με τον ΟΑΣΘ μέχρι το 2017! Ετσι, ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ, θα εξακολουθεί να πριμοδοτείται και να προικοδοτείται με δισεκατομμύρια ευρώ και οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να πληρώνουν ακριβά το εισιτήριο, για συγκοινωνίες που δεν ικανοποιούν τις ανάγκες μετακίνησής τους.

Ο στόλος των ΙΧ αυξάνεται, οι θέσεις στάθμευσης υπολείπονται των πραγματικών αναγκών και κοστίζουν πανάκριβα. Τα πάρκινγκ που κατασκευάζονται, υλοποιούνται με «σύμβαση παραχώρησης» από κοινοπραξία εταιρειών που θα τα εκμεταλλεύονται για 30 χρόνια.

Οι πρόδρομες εργασίες του «δείγματος» από Μετρό, ξεκίνησαν μετά από δεκαετίες καθυστέρησης και αφού ο προϋπολογισμός του έργου, για μόλις 9,5 χιλιόμετρα γραμμή, υπερδιπλασιάστηκε και έφτασε σήμερα στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Εντός του έτους αναμενόταν να ξεκινήσει - καθυστερεί λόγω των αντιδράσεων του λαού και των φορέων του - η κατασκευή της Υποθαλάσσιας Οδικής Αρτηρίας. Ενα έργο που και πανάκριβα θα το πληρώσει ο λαός (κατασκευή, διόδια μέσα στην πόλη, καταστροφή ιστορικών κτιρίων κλπ.) και μόνο προβλήματα (περιβαλλοντικά, κυκλοφοριακά κ.ά.) θα δημιουργήσει.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ