Κυριακή 8 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Μεγάλα έργα» για ποιον;

Κριτήριο για την επιλογή, ιεράρχηση και υλοποίηση των μεγάλων, έργων δεν είναι οι ανάγκες του εργαζόμενου λαού, αλλά η κερδοφορία μερικών επιχειρηματικών ομίλων. Ετσι δεν υλοποιούνται έργα όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων σε όφελος του λαού, η ανάπτυξη δημόσιων και δωρεάν μέσων μαζικής μεταφοράς.

Ο εργαζόμενος λαός της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται αντιμέτωπος και με την περιβαλλοντοκτόνα πολιτική ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Η ραγδαία οικιστική ανάπτυξη, ως αποτέλεσμα της πολιτικής της αντιπαροχής, που δε συνοδεύτηκε από τα αναγκαία έργα υποδομής, η παντελής απουσία ελεύθερων χώρων - χώρων άθλησης για τη νεολαία στην Ανατολική Θεσσαλονίκη (Τούμπα, Β΄ και Ε΄ Διαμέρισμα κλπ.) και η μείωση των αντίστοιχων χώρων στις δυτικές και βόρειες συνοικίες, επιδεινώνουν περισσότερο τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Οι τελευταίοι ελεύθεροι χώροι που έμειναν, σχεδιάζεται να παραχωρηθούν στην επιχειρηματική και εμπορική εκμετάλλευση.

Ανοχύρωτη πόλη

Τα Δάση εγκαταλείπονται στο έλεος των εμπρηστών - καταπατητών, αν και είναι πολύ πρόσφατη η καταστροφική πυρκαγιά στο Δάσος Πάρκο του Σέιχ Σου που κατέστρεψε 16.000 στρέμματα πευκοδάσους. Ενδεικτικό είναι το στοιχείο πως σε ολόκληρο το Νομό Θεσσαλονίκης δόθηκαν 45.000 ευρώ για τη συντήρηση των δασικών δρόμων και των ζωνών πυρασφάλειας. Τίποτε δηλαδή. Ελεήμων ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης, ανακοίνωσε προχτές έκτακτη χρηματοδότηση 80.000 ευρώ για τους δήμους που γειτνιάζουν με το Σέιχ Σου. Αλλο ένα τίποτα δηλαδή. Τα χρήματα δίνονται καθυστερημένα, με αποτέλεσμα εν μέσω θέρους, να είναι ακόμη σε εξέλιξη εργασίες συντήρησης αντιπυρικών ζωνών. Οι περιπολίες είναι λίγες λόγω έλλειψης προσωπικού. Τα αντιπλημμυρικά έργα δεν προχωρούν.

Συνολικά το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει οξυμένα περιβαλλοντικά προβλήματα: έλλειψη πρασίνου (το χαμηλότερο ποσοστό ανά κάτοικο), διαχείριση των απορριμμάτων (τώρα δημιουργείται ΧΥΤΑ), ατμοσφαιρική ρύπανση, μόλυνση του Θερμαϊκού κόλπου και των λιμνών (Κορώνεια), κυκλοφοριακή συμφόρηση κ.ά.

Οι βορειοδυτικές συνοικίες είναι το πιο υποβαθμισμένο τμήμα της Θεσσαλονίκης με έντονα προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και περιβαλλοντικής υποβάθμισης λόγω και της γειτνίασης με τη ρυπογόνο βιομηχανική περιοχή. Ανάσα πρασίνου, που θα δώσει διέξοδο και στη νεολαία με τη δημιουργία χώρων αθλητισμού και πολιτισμού, μπορούν να αποτελέσουν οι χώροι των στρατοπέδων. Ομως ενώ από το 1999 αποφασίστηκε η παραχώρησή τους στους δήμους, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ καθυστέρησαν την υλοποίηση αυτής της δέσμευσης και ετοιμάζονται τώρα να παραδώσουν στους επιχειρηματίες εκατοντάδες στρέμματα των στρατοπέδων: «Παύλου Μελά», που βρίσκεται στα όρια των Δήμων Σταυρούπολης, Νεάπολης και Πολίχνης και παραδίδεται στο σύνολό του. «Μεγάλου Αλεξάνδρου» (Αμπελόκηποι), «Ζιάκα» (όρια Ελευθερίου - Κορδελιού), «Καρατάσσου» (διοικητικά όρια Πολίχνης), «Παπακυριαζή» (όρια Μενεμένης).

Με όχημα τα ΣΔΙΤ

Ακόμη και το κυκλοφοριακό χάος που βιώνει σήμερα ο εργαζόμενος στη Θεσσαλονίκη (πολεοδομικό συγκρότημα και περιφέρεια) χρησιμοποιείται ως επιχείρημα - άλλοθι για να προωθηθούν τα αναγκαία έργα με αυτοχρηματοδότηση ή με τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), που εξασφαλίζουν εγγυημένα κέρδη δεκαετιών για τους επιχειρηματικούς ομίλους και «χαράτσια» για το λαό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι Αστικές Συγκοινωνίες (ΟΑΣΘ) -είναι ΝΠΙΔ, μονοπώλιο από τη δεκαετία του '50 και κινούν καθημερινά 500 λεωφορεία. Μόλις προχτές ο υπουργός Μεταφορών ανανέωσε τη σκανδαλώδη σύμβαση με τον ΟΑΣΘ μέχρι το 2017! Ετσι, ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ, θα εξακολουθεί να πριμοδοτείται και να προικοδοτείται με δισεκατομμύρια ευρώ και οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να πληρώνουν ακριβά το εισιτήριο, για συγκοινωνίες που δεν ικανοποιούν τις ανάγκες μετακίνησής τους.

Ο στόλος των ΙΧ αυξάνεται, οι θέσεις στάθμευσης υπολείπονται των πραγματικών αναγκών και κοστίζουν πανάκριβα. Τα πάρκινγκ που κατασκευάζονται, υλοποιούνται με «σύμβαση παραχώρησης» από κοινοπραξία εταιρειών που θα τα εκμεταλλεύονται για 30 χρόνια.

Οι πρόδρομες εργασίες του «δείγματος» από Μετρό, ξεκίνησαν μετά από δεκαετίες καθυστέρησης και αφού ο προϋπολογισμός του έργου, για μόλις 9,5 χιλιόμετρα γραμμή, υπερδιπλασιάστηκε και έφτασε σήμερα στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Εντός του έτους αναμενόταν να ξεκινήσει - καθυστερεί λόγω των αντιδράσεων του λαού και των φορέων του - η κατασκευή της Υποθαλάσσιας Οδικής Αρτηρίας. Ενα έργο που και πανάκριβα θα το πληρώσει ο λαός (κατασκευή, διόδια μέσα στην πόλη, καταστροφή ιστορικών κτιρίων κλπ.) και μόνο προβλήματα (περιβαλλοντικά, κυκλοφοριακά κ.ά.) θα δημιουργήσει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ