Κυριακή 8 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
ΒΙΒΛΙΟ
Εικαστικές εικόνες του 20ού αιώνα

Συνήθως οι άνθρωποι μιλούν, εύκολα εκφράζονται με λόγια, για όσους και όσα αγάπησαν. Υπάρχουν, όμως, κι άνθρωποι που σιωπούν, ή δύσκολα μιλούν και σε μπερδεύουν, αποκρύπτοντας το βάθος και το μέγεθος των συναισθημάτων τους. Κι, όμως, αυτή η σιωπή τους μπορεί να κρύβει σπουδαία, αδιάψευστα, χειροπιαστά τεκμήρια της πιο μεγάλης κι αληθινής αγάπης. Κι επειδή η μεγάλη κι αληθινή αγάπη δεν αντέχει να «βοά» κρυμμένη μέσα στην ψυχή του ανθρώπου, έρχεται στιγμή που σπάζοντας τη σιωπή της, αποκαλύπτει και αποδείχνει όλο το μέγεθος και βάθος της. Αυτό συμβαίνει με το τελευταίο βιβλίο του Γιώργου Φαρσακίδη - το πρώτο, μετά από τριάντα και πλέον βιβλία που έχει εκδώσει, που έγραψε, εικονογράφησε και αφιέρωσε στη μνήμη της ρωσικής καταγωγής μάνας του. «Πηγή» του υλικού του βιβλίου στάθηκε η μάνα του, αλλά κι η κρυμμένη αγάπη του για εκείνη.

Ο Γ. Φαρσακίδης, «σταχομαζώχτρα» από παιδί και σ' όλη του τη ζωή, κόντρα στους...«Λαιστρυγόνες και τους Κύκλωπες» (αγώνες, διώξεις, φυλακές, εξορίες) φύλαγε διάφορα αντικείμενα της μάνας του. Αντικείμενα, που - χωρίς εκείνη να το συνειδητοποιεί, ίσως και χωρίς να το θέλει - «έθρεψαν» την αγάπη και την έμφυτη έφεσή του στην Τέχνη. Τον μακρόχρονα σιωπηλό «έρωτα» του Φαρσακίδη για τη μάνα του και την Τέχνη καθρεφτίζουν τα κείμενά τους και οι πανέμορφες εικόνες (πίνακες, χαρακτικά, φωτογραφίες αρχιτεκτονικών μνημείων, αγαλμάτων, μικρογλυπτών, σκίτσων, γελοιογραφιών κ.ά.) στο νέο βιβλίο-λεύκωμα «Του έρωτα και της μοναξιάς (Παλιές καρτ-ποστάλ 1901-1934)» (έκδοση της «Τυποεκδοτικής»). Ο Φαρσακίδης ανθολόγησε ένα μέρος από τις 140 ευχητήριες καρτ-ποστάλ που είχε λάβει η μητέρα του, στη γενέτειρά της Οδησσό, σταλμένες από το εσωτερικό της Ρωσίας, την Ευρώπη και την Απω Ανατολή. Με τον τρόπο τους οι καρτ-ποστάλ «καθρεφτίζουν» το «ξημέρωμα» και την πορεία του 20ού αιώνα, την αισθητική της «μπελ επόκ», την αστική και μικροαστική ανεμελιά απέναντι στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και την «κυοφορία» του Β΄, την ιδεολογο-αισθητική σύγκρουση μεταξύ ακαδημαϊσμού, κοινωνικού και κριτικού ρεαλισμού και καινοτόμων τάσεων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ