Σε κίνδυνο 200 θέσεις εργασίας, μετά την ανακοίνωση της «Thyssen Krupp» ότι από 1 Οκτώβρη το εργοστάσιο τρένων αλλάζει χέρια
Το ΚΚΕ είχε από την πρώτη στιγμή προειδοποιήσει για τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων (φωτό από εξόρμηση του Κόμματος με αφορμή τις πρόσφατες εκλογές) |
Η γερμανική αγοράστρια εταιρεία του ναυπηγείου, «Thyssen Krupp», η οποία έχει θέσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε ρότα διάλυσης, ξεπουλώντας τα κομμάτι κομμάτι σε άλλους ιδιώτες, περίμενε να περάσουν οι εκλογές για να «ξαναχτυπήσει». Ανακοίνωσε ότι από την 1η Οκτώβρη το εργοστάσιο των τρένων θα ανήκει σε άλλον ιδιώτη! Η εξέλιξη αυτή έρχεται να προστεθεί στις 11 πρόσφατες απολύσεις εργαζομένων και τους σχεδιασμούς της για περικοπές σε εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις, όλα στο όνομα της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς της.
Απέναντι σε αυτή την εξέλιξη οι εργαζόμενοι αποφάσισαν αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Το πρόγραμμα που καθόρισαν προβλέπει από την ερχόμενη Δευτέρα καθημερινές στάσεις από τις 7 έως τις 10 το πρωί και από τις 3 έως τις 6 το απόγευμα. Ενώ την Τετάρτη 26 Σεπτέμβρη αποφάσισαν 24ωρη απεργία.
Η αγωνιστική παράταξη της Εργοστασιακής Επιτροπής Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΕΝΣ) με παρέμβασή της χτες προς τους εργαζόμενους τους καλεί να διεκδικήσουν να μη γίνει καμία απόλυση εργαζόμενου, ενιαίο ναυπηγείο με όλες του τις δραστηριότητες και κάτω από κρατικό έλεγχο, καμία περιστολή των δικαιωμάτων.
Οι καταγγελίες ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» επιβεβαιώνουν ότι η ασφάλεια χιλιάδων ναυτεργατών και επιβατών στη θάλασσα κρέμεται από μια κλωστή
Το επιβατηγό«ΑΧΑΙΟΣ» στο λιμάνι της Κέρκυρας |
Για δεύτερη φορά χτες τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» έστειλαν καταγγελία για το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΑΧΑΙΟΣ», το οποίο έχει δρομολογηθεί στη γραμμή Κέρκυρα - Ηγουμενίτσα, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτουν τα σωματεία για το «ΑΧΑΙΟΣ»:
Το ίδιο πλοίο είχε καταγγελθεί από τα δύο σωματεία όταν εκτελούσε τη γραμμή Πειραιάς - Αίγινα, χωρίς ωστόσο να ληφθούν μέτρα. Και αυτό παρά το γεγονός ότι πρόκειται για πλοίο επιβατηγό, που μεταφέρει εκατοντάδες ανθρώπους. Ομως, εξίσου ανησυχητικό είναι αυτό που τα δύο σωματεία αναφέρουν, ότι «εκτός από το πλοίο "ΑΧΑΙΟΣ" που παραβιάζει τον ανωτέρω κανονισμό, υπάρχουν και άλλα πλοία του τύπου αυτού, π.χ., στη γραμμή του Αργοσαρωνικού κλπ., που παραβιάζουν τη νομοθεσία». Τα σωματεία απαιτούν «άμεσα να ελεγχθούν και να αποκατασταθούν οι παραβιάσεις στα ανωτέρω πλοία και να καταλογιστούν ευθύνες».
Την παραβίαση κάθε κανόνα ασφαλείας, τη σκόπιμη έλλειψη στοιχειωδών ελέγχων μαρτυράει και το ναυτικό ατύχημα του ανασφάλιστου, άκρως επικίνδυνου κρουαζιερόπλοιου «DREAM», με σημαία Μπαχάμες. Την περασμένη Τρίτη το κρουαζιερόπλοιο παραλίγο να μπατάρει μέσα στο λιμάνι της Ρόδου, από ρήγμα που προκλήθηκε όταν ήταν στην Τουρκία, ενώ από καθαρή τύχη το καράβι δε ναυάγησε μεσοπέλαγα προκαλώντας τραγωδία με απροσδιόριστες διαστάσεις, καθώς σε αυτό επέβαιναν 931 επιβάτες και 341 ναυτεργάτες.
Από τις 31 του Μάη του 2007 ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» είχαν αποστείλει καταγγελία για την κατάσταση που επικρατούσε στο πλήρωμα του πλοίου, το οποίο και τότε βρισκόταν στη Ρόδο. Η εφοπλιστική εταιρεία είχε τότε αρνηθεί να ναυτολογήσει Ελληνα ναυτεργάτη, επειδή ο τελευταίος διεκδίκησε να ναυτολογηθεί σύμφωνα με όσα προέβλεπε η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Τα σωματεία είχαν καταγγείλει την εταιρεία αλλά και τις αρμόδιες αρχές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας επισημαίνοντας ότι: «Δεν ελέγχουν τη δράση των εταιρειών, δεν προστατεύουν τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους (...). Επιτρέπουν στους πλοιοκτήτες να απασχολούν τους ναυτεργάτες χωρίς να είναι ναυτολογημένοι, χωρίς να έχουν καμία ασφάλεια, έρμαια στα χέρια της εφοπλιστικής ασυδοσίας».
Αυτοί που τώρα κρατούνται φρουρούμενοι μέσα στο πλοίο είναι τέσσερις Ελληνες ναυτεργάτες του πληρώματος και ένας Ισραηλινός υπήκοος, ο οποίος φέρεται ως εκπρόσωπος της εταιρείας. Οι κατηγορίες που τους απήγγειλε ο εισαγγελέας, με τις οποίες σήμερα το μεσημέρι θα οδηγηθούν στον ανακριτή, είναι σε βαθμό κακουργήματος για «πρόκληση ναυαγίου με μορφή προσάραξης με πρόθεση» και «διατάραξη ασφάλειας πλοίου με πρόθεση».
Τα ενοποιημένα κέρδη των δύο μαιευτικών κλινικών ανήλθαν σε 12 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2007
Εναν απ' τους ισχυρότερους κρίκους στην κερδοφορία των επιχειρήσεων Υγείας πρόσθεσε ο «Ομιλος Υγεία - Μητέρα - Λητώ», ανεβάζοντας τα ενοποιημένα κέρδη των δύο μαιευτικών κλινικών σε 12 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2007. Τα οικονομικά αποτελέσματα αποτυπώνουν τους ραγδαίους ρυθμούς με τους οποίους εμπορευματοποιείται και ιδιωτικοποιείται ο τομέας της Υγείας, ελέω της πολιτικής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων.
Ο κύκλος των εργασιών του «Μητέρα» και του «Λητώ» ανήλθε στα 47,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων άγγιξαν τα 12 εκατ. ευρώ, αναφέρεται σε χτεσινή ανακοίνωση του Ομίλου, ενώ ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του «Μητέρα» Κωνσταντίνος Σταύρου εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι στο μέλλον αναμένει μεγαλύτερη αύξηση των οικονομικών μεγεθών. Τη βεβαιότητα αυτή, εξάλλου, τη διασφαλίζει το περιβάλλον που διαμόρφωσαν οι πολιτικές των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, οι οποίες μετέτρεψαν την Υγεία σε θερμοκήπιο για την επιχειρηματική δραστηριότητα διασφαλίζοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 12,7% για την περίοδο 1997-2005.
Οι επιχειρηματίες επενδύουν σε ιατρικό εξοπλισμό αιχμής και αναβαθμίζουν τις υποδομές - τους τομείς δηλαδή που το Δημόσιο είτε τις έχει εγκαταλείψει ή τις υποβαθμίζει συνειδητά. Το «Μητέρα» για παράδειγμα απόκτησε έναν απ' τους 50 στον κόσμο ανοιχτό μαγνητικό τομογράφο, ενώ προχώρησε στην ανακαίνιση των μονάδων μαστού και στις δύο μαιευτικές κλινικές.
Σύμφωνα με τους ισολογισμούς που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στον Τύπο, στο πρώτο εξάμηνο του 2007 (στην παρένθεση το αντίστοιχο εξάμηνο του 2006), τα καθαρά κέρδη των άλλων επιχειρηματικών ομίλων στην Υγεία ανήλθαν σε:
Αέρας κοπανιστός τα σχέδια απάντλησης και ανέλκυσης του ναυαγίου, όπως επιβεβαιώνει και η απάντηση της Κομισιόν σε Ερώτηση του Γ. Τούσσα, ευρωβουλευτή του ΚΚΕ
Associated Press |
Εκατοντάδες τόνοι πετρελαίου απειλούν ακόμα τη Σαντορίνη, μετά το ναυάγιο στις 5 του Απρίλη |
Παρά το γεγονός ότι από τις 5 Απρίλη που βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο συνεχίζει να προκαλεί καταστροφές, η πλοιοκτήτρια εταιρεία με την κάλυψη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, αρνείται να προβεί στην απάντληση των πετρελαίων (πάνω από 450 τόνοι πετρελαίου βρίσκονται στις δεξαμενές), των λιπαντικών (100 περίπου τόνοι) και των άλλων τοξικών υγρών που διαρρέουν από τις δεξαμενές και τα άλλα μέρη του πλοίου. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αρκείται στο να επιβάλλει πρόστιμα, ενώ ούτε σκέψη δεν υπάρχει για ανέλκυση του ναυαγίου.
Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ επανέφερε στην Ερώτησή του τις προτάσεις των μαζικών φορέων της Σαντορίνης για την άμεση απάντληση των πετρελαίων, των λιπαντικών και τοξικών υγρών, την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου και την αποκατάσταση του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Στην απάντησή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποκαλύπτει ότι η ελληνική κυβέρνηση, πέρα όλων των άλλων, δεν έκανε ούτε το ελάχιστο, όπως το να ζητήσει βοήθεια από τον ευρωπαϊκό οργανισμό για την ασφάλεια της θάλασσας, που μπορεί να θέσει στη διάθεση των κρατών μελών μια επιχειρησιακή βοήθεια στον τομέα της ρύπανσης. Γεγονός που ενισχύει την πεποίθηση ότι τα σχέδια και τα προγράμματα που ανακοίνωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας για τη δήθεν απάντληση των πετρελαιοειδών αποτελούν εμπαιγμό και κοροϊδία σε βάρος των εργαζομένων, των κατοίκων της Σαντορίνης.
Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, κατά τη διάρκεια Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ψήφισαν πρόσφατα τη σχετική έκθεση για «τη μελλοντική κοινοτική ναυτιλιακή πολιτική της ΕΕ» που από κοινού συνδιαμόρφωσαν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους εφοπλιστές ανοίγοντας τους ασκούς του Αιόλου, με οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους.
ΔΕΗ: Δύο ακόμα εργαζόμενοι της ΔΕΗ έπεσαν θύμα των άθλιων συνθηκών εργασίας στην επιχείρηση. Στις 9 Σεπτέμβρη οι δύο τεχνικοί της ΔΕΗ, Στέλιος Πετουσάκης και Σπύρος Ζιώγας, ενώ εκτελούσαν εργασίες στο Δημοτικό Κολυμβητήριο του Πειραιά υπέστησαν σοβαρά εγκαύματα και νοσηλεύονται στην εντατική μονάδα εγκαυμάτων του ΚΑΤ. Οι τεχνικοί της ΔΕΗ βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με την εντατικοποίηση και την τεράστια έλλειψη προσωπικού που αποτελούν βασικές αιτίες εργατικών «ατυχημάτων».
ΔΗΜΟΣ ΕΚΑΛΗΣ: Κλίμα αυταρχισμού επιχειρεί να καλλιεργήσει στους εργαζόμενους η πρόεδρος της Κοινότητας Εκάλης, Β. Σπηλιωτοπούλου - στηρίζεται από τη Νέα Δημοκρατία - σύμφωνα με καταγγελίες συνδικαλιστών. Χαρακτηριστικό είναι ότι προσπάθησε να αποτρέψει τους συμβασιούχους - που προσλήφθηκαν αυτό τον καιρό και φθάνουν τους 30 - να γραφτούν μέλη στο Σωματείο Εργαζομένων, παρεμβαίνοντας έτσι στο δικαίωμα της ελεύθερης συνδικαλιστικής δράσης. Ενώ, σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, μόλις χτες σε συνάντηση που είχε με το ΔΣ του Σωματείου για άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι κατέφυγε σε υβριστικούς χαρακτηρισμούς.
ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Σε κινητοποίηση έξω από το Δημαρχείο Ιωαννίνων προχώρησαν για άλλη μια φορά χτες το πρωί οι εργαζόμενοι στη Δημοτική Επιχείρηση Τουριστικής Ανάπτυξης Ιωαννίνων (ΔΕΤΑΙ), διεκδικώντας από τη δημοτική αρχή (ΝΔ) την άμεση καταβολή δεδουλευμένων από τον Ιούλιο, καθώς και το επίδομα αδείας. Στους ήδη πενιχρούς μισθούς - 670 ευρώ το μήνα - η μη έγκαιρη καταβολή τους εντείνει τα αδιέξοδά τους. Από τη Δευτέρα οι εργαζόμενοι προχωρούν σε επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας και τη μεταφορά - απασχόλησή τους στο δήμο, θέμα για το οποίο υπάρχει ομόφωνη απόφαση από το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο χωρίς να υλοποιείται.
ΚΡΑΤΙΚΟ ΝΙΚΑΙΑΣ: Μαγειρεία και αποθηκευτικοί χώροι που λειτουργούν υπό απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής, τριτοκοσμικά αποδυτήρια και αποχωρητήρια, περιβάλλων χώρος που θυμίζει χωματερή, είναι μερικές μόνο από τις διαπιστώσεις των ελεγκτών της Νομαρχίας Πειραιά από έλεγχο που πραγματοποίησαν στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας. Να σημειώσουμε πως όλη αυτή η κατάσταση έρχεται σαν συμπλήρωμα στις τραγικές ελλείψεις σε νοσηλευτικό κυρίως προσωπικό, στα κλειστά κρεβάτια κ.ά.
Σε προχτεσινό δημοσίευμα του «Ρ» για το κρουαζιερόπλοιο «DREAM», αναφερόταν ότι «από επίσημα στοιχεία ως πλοιοκτήτρια εταιρεία εμφανίζεται μέχρι το 2004 η ΛΟΥΗΣ, πλοιοκτήτρια και του βουλιαγμένου κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND». Σε χτεσινή της επιστολή προς την εφημερίδα μας, η εταιρεία «ΛΟΥΗΣ» ισχυρίζεται ότι «το πλοίο αυτό ουδέποτε ανήκε στην πλοιοκτήτρια εταιρεία "SEA DIAMOND" ή σε κάποια άλλη πλοιοκτήτρια που σχετίζεται με την Louis plc».
Σημειώνει ακόμα ότι είναι εισηγμένη στο ΧΑΚ δεν έχει κανένα λόγο να κρύβεται πίσω από «εταιρείες - φαντάσματα» και ότι κάθε χρόνο εκδίδει αναλυτικό ενημερωτικό δελτίο. Και συνεχίζει λέγοντας: «Απλά θα προσθέσουμε ότι η τότε πλοιοκτήτρια του "SUNDREAM" (όπως ονομαζόταν το πλοίο), ήταν ο γνωστός αγγλικός τουριστικός οργανισμός MyTravel, ο οποίος εκτιμώντας την εμπειρία της Louis στον τομέα της κρουαζιέρας, της είχε αναθέσει τη διαχείριση του πλοίου».
Απαντώντας στην επισήμανση της εταιρείας «ΛΟΥΗΣ», σημειώνουμε ότι τα στοιχεία για την κατάσταση του πλοίου το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προέρχονται από τα δεδομένα του διεθνούς οργανισμού Paris MOU, o οποίος αναγράφει για το «DREAM» το 2004: «Ship manager: Louis Shipmanagement Ltd., 150A, Franklinu Roosevelt, Limassol, Cyprus». Η λέξη «manager» χρησιμοποιείται από τον ίδιο οργανισμό και για να περιγράψει το ιδιοκτησιακό καθεστώς πλοίων που βεβαιωμένα ανήκουν στον όμιλο. Σε κάθε περίπτωση, η λέξη «πλοιοκτήτης» αναφερόταν σε αυτόν που έχει την εκμετάλλευση και διαχείριση του πλοίου. Κάτι το οποίο ούτε και η εταιρεία αρνείται.