ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Γενάρη 2008
Σελ. /32
Ο κινηματογράφος επιτίθεται και αποκαλύπτει!

Και αυτή την εβδομάδα δεν έχουμε μεγάλες ταινίες. Εχουμε, όμως, ενδιαφέρουσες ταινίες! Αποκαλυπτικές! Η «Irina Palm» του Γερμανού σκηνοθέτη (ζει στο Βέλγιο) Σαμ Γκαρμπάρσκι, παίρνει τη μερίδα του λέοντος! Μια συντηρητική γυναίκα που νικάει τις εσωτερικές αναστολές και παλεύει τα εξωτερικά εμπόδια!

Πιο πολιτικοποιημένο το «Import Export», του Αυστριακού «ανατρεπτικού» σκηνοθέτη Ούλριχ Ζάιντλ. Η Ευρώπη γερνάει (πολιτικά, ιδεολογικά) και πεθαίνει. Από κοντά και η ταινία του Δανού Aντερς Ρόνοου Κλάρλουντ «Πώς να ξεφορτωθούμε τους άλλους». Πολιτική σάτιρα για τον τρόπο που ο καπιταλισμός αντιμετωπίζει τους «περιττούς»!

Τρεις, λοιπόν, οι ενδιαφέρουσες ταινίες και πολύ μας πάει! Μετά από αυτές τα κεφάλια μέσα! Η καλογυρισμένη, και τίποτα περισσότερο, «Yiella», του «σοβαρού» Γερμανού σκηνοθέτη Κριστιάν Πέτζολτ. Μια γυναίκα αναζητά τον εαυτό της! Ο «χαριτωμένος», και τίποτα περισσότερο, «Αόρατος», του Ντέιβεντ Γκόγιερ. Μεταφυσικό ερωτικό θρίλερ, χωρίς ακρότητες! Μακάρι να μπορούσαμε να πούμε χωρίς ακρότητες και για τη «Θανάσιμη εκδίκηση», του Τζέιμς Γουάν! Δυστυχώς εδώ ενώ όλα ξεκινάνε ωραία στη συνέχεια γίνεται το έλα να δεις! Πατέρας που έχασε το παιδί του γίνεται ράμπο και παίρνει το νόμο στα χέρια του! Αίμα, αίμα και βία. Θρίλερ είναι και η «Μοιραία σύγκρουση», του Τέρι Τζορτζ. Και εδώ ένα παιδί σκοτώνεται και ο πατέρας παίρνει το νόμο στα χέρια του. Εδώ, ευτυχώς, δεν έχουμε βία. Στη θέση της έχουμε μελό (και πολλές σεναριακές συμπτώσεις).

Λες και δε μας έφταναν οι ντόπιοι σκηνοθέτες αντιγραφείς της τηλεόρασης αρχίσαμε και τις εισαγωγές! Και μάλιστα με τη συνδρομή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Γιατί, κύριοι; Η Ελληνοαμερικανίδα Κριστίν Κρόκος γύρισε «Το γαμήλιο πάρτι» της με υλικά του '60. Χωρίς τη δροσιά του '60!

ΣΑΜ ΓΚΑΡΜΠΑΡΣΚΙ
Irina Palm

Η τέχνη είναι «ένα χαρούμενο παιχνίδι γνώσης» που μας βοηθάει, πρέπει να μας βοηθάει, «να κατανοήσουμε τον αντικειμενικό κόσμο», για να τον «αλλάξουμε σύμφωνα με τις επιθυμίες μας και τις ανάγκες μας»! Η «Irina Palm» έχει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Είναι μια ταινία που διάλεξε τους χαμηλούς τόνους και την πολιτική σάτιρα (κατά κάποιον τρόπο), για να πει πολύ σοβαρά πράγματα. Να αποκαλύψει τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά. Να βοηθήσει τον άνθρωπο για να κατανοήσει τους εσωτερικούς και εξωτερικούς μηχανισμούς που τον καθορίζουν.

Μια 50χρονη γυναίκα, μια γυναίκα της θυσίας, μια γιαγιά που σε όλη της τη ζωή ήξερε μόνον να υπομένει, έρχεται αντιμέτωπη με την αρρώστια του εγγονού της. Η θεραπεία του, με την οποία υπάρχουν ελπίδες να σωθεί οριστικά, απαιτεί πολλά χρήματα. Χρήματα που δε διαθέτει η οικογένειά της. Χρήματα που δεν είναι διατεθειμένη να προσφέρει η πολιτεία. Ούτε οι τράπεζες στις οποίες κατέφυγε για δάνειο! Το παιδί πρέπει να σωθεί! Ο,τι είχαν και δεν είχαν το πούλησαν! Τι μένει, λοιπόν! Η πορνεία! Η χειρότερη μορφή εκμετάλλευσης. Το κατώτερο στάδιο αξιοπρέπειας του ανθρώπου!

Οχι, δεν έχουμε να κάνουμε με μελό, παρότι υπάρχουν και τέτοια στοιχεία στην ταινία! Ο Σαμ Γκαρμπάρσκι δεν αφήνει το φακό του να καταφύγει στις φθήνιες. Οταν η ταινία πάει να «σοβαρέψει» τότε εκείνος «μεγεθύνει» τις εικόνες της και με την «υπερβολή» ξεφεύγει από την παγίδα του διδακτισμού. Ωστόσο, η καταγγελία δεν αλλοιώνεται. Η καπιταλιστική κοινωνία αποκαλύπτεται σε όλο της το μεγαλείο.

Η 50χρονη γυναίκα βρίσκεται κλεισμένη σε ένα μικρό δωμάτιο στο οποίο υπάρχει μια μικρή τρύπα από την οποία περνάει το πέος του πελάτη τον οποίον η Irina αυνανίζει! (Irina Palm= Irina Παλάμη). Ούτε τον βλέπει, ούτε τη βλέπει! Τι εξευτελισμός και για εκείνη και για εκείνον! Και μόνον αυτή η σκηνή φτάνει να σιχαθείς οριστικά την κοινωνία, που παράγει τέτοιες ανθρώπινες επαφές! Και μάλιστα θεσμοθετημένες στα συντάγματά της! (Η πορνεία και στη χώρα μας αναγνωρίζεται σαν επάγγελμα. Η δουλεία, λένε, καταργήθηκε! Ντροπή, απατεώνες)!

Η διαδρομή της Irina από υποταγμένη γυναίκα σε πόρνη είναι αποκαλυπτική. Η καπιταλιστική κοινωνία είναι εχθρική προς τον άνθρωπο. Το κοινωνικό σύστημα δεν έχει στο κέντρο του τον άνθρωπο. Στο κέντρο του έχει την εκμετάλλευση του ανθρώπου. Ακόμα και από το θάνατο πρέπει να κερδίζει! Και όταν ο άνθρωπος παύει να δίνει, είτε γιατί κουράστηκε επειδή γέρασε, είτε γιατί αρρώστησε, τον πετάνε στα σκουπίδια. Οταν και όσο είναι γερός, όταν παράγει υπερκέρδος, τον στρώνουν στη δουλιά. Σε όλων των ειδών τις δουλιές. Από τα ανθρακωρυχεία μέχρι τα πορνομάγαζα να αυνανίζει τους πελάτες!

Ωστόσο, η ταινία δεν είναι μαύρη! Είναι αισιόδοξη. Γιατί η Irina κάνοντας αυτή την αναγκαστική διαδρομή, από την καρτερικότητα στον πλήρη εξευτελισμό (να αυνανίζει πελάτες), ανακάλυψε τις αστέρευτες δυνάμεις της. Αλλά και την πλούσια ποιότητα που υπήρχε κρυμμένη στο εσωτερικό της. Ολοι ντρέπονταν γι' αυτήν εκτός από την ίδια. Ο σκοπός να σωθεί το παιδί ήταν μεγαλύτερης αξίας από την κοινωνική ηθική και την κοινωνική υποκρισία. Η Irina παρέδωσε μαθήματα ανθρωπιάς και θυσίας! Με τη στάση της βοήθησε και άλλους ανθρώπους, τον πορνομαγαζάτορα για παράδειγμα, να ανακαλύψουν και εκείνοι, έστω και για λίγο, τη δική τους ανθρωπιά. Και να αποδειχτεί πως οι συνθήκες διαμορφώνουν τις συμπεριφορές μας και όχι η «φύση»μας! Ο άνθρωπος δεν είναι από γεννησιμιού του καθίκι...

Σας είπα. Η ταινία, παρότι μιλάει χαμηλόφωνα, μιλάει για μεγάλα ζητήματα. Ο θεατής πρέπει να διαβάζει πιο σύνθετα τις εικόνες που περνάνε μπροστά στα μάτια του. Η Irina δεν είναι απλώς μια γυναίκα που αυνανίζει πελάτες! Η Irina είναι η σημερινή γυναίκα στη σημερινή κοινωνία. Ενα αντικείμενο που παράγει ηδονή και κέρδη. Το πορνομάγαζο δεν είναι απλώς ένα ακόμα μαγαζί. Είναι ολόκληρο το σύστημα και οι διαθέσεις του που δε σταματάνε πουθενά. Αλλά και η θέληση της Irina να σώσει το παιδί, με όλες τις θυσίες που απαιτούνται, είναι η θέληση του ανθρώπου να συνεχίσει να ζει και να αγωνίζεται!

Η ταινία λέει πολλά πράγματα. Προσθέστε και τα δικά σας για να γίνει η βραδιά σας πιο παραγωγική. Η «Irina Palμ» είναι μια «χαρούμενη ταινία γνώσης». Ενώ λέει θλιβερά πράγματα, διάλεξε το «παιχνίδι» για να τα πει. Το «παιχνίδι» για να μας αποσπάσει την προσοχή, για να καταφέρει να κουβεντιάσει πιο αποτελεσματικά μαζί μας! Είναι, δε, θαυμάσια γυρισμένη. Με εξαιρετικές ερμηνείες. Με ωραία ηχητική υπόκρουση (μουσικές - ήχοι). Γεμάτη αισθησιασμό, χωρίς χυδαιότητες. Παίζουν: Μαριάν Φέιθφουλ, Μίκι Μανόλοβιτς, Κέβιν Μπίσοπ.

ΟΥΛΡΙΧ ΖΑΪΝΤΛ
Import Export

Το «Import Export» καταπιάνεται με τις «εισαγωγές εξαγωγές» της Ευρώπης στο εσωτερικό της! Εισάγει δυστυχία από τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες, μια δυστυχία που προέκυψε με εξωφρενικούς καλπασμούς στα μόλις δέκα χρόνια από την παλινόρθωση του καπιταλισμού σε αυτές, και εξάγει τη δική της παλιά και νέα καπιταλιστική δυστυχία σε εκείνες! Και οι παλιές καπιταλιστικές ευρωπαϊκές χώρες και οι καινούριες καπιταλιστικές (οι πρώην σοσιαλιστικές) βουλιάζουν στην αποσύνθεση! Η Ευρώπη (οι ιδέες της, η φιλοσοφία της, το πολιτικο - οικονομικό σύστημά της), γερνάει και σαπίζει! Την ίδια στιγμή ό,τι παραγωγικό και δυναμικό υπάρχει, η νεολαία της και η αγάπη της νεολαίας για τη ζωή και τη δημιουργία πετιέται στα σκουπίδια. Ανεργία, ανασφάλεια, πορνεία, ναρκωτικά, ταπεινώσεις!...

Η ταινία έχει δυο κεντρικά πρόσωπα! Δυο νέους. Μια Ουκρανή και έναν Αυστριακό. Δυο όψεις του ίδιου νομίσματος! Από τη μια, η νεαρή γυναίκα που εξαναγκάζεται σε φυγή από την πατρίδα της, διωγμένη από τις άθλιες συνθήκες ζωής που επικρατούν πια εκεί, αφήνοντας πίσω της τα δυο ανήλικα παιδιά της και τη μάνα της. (Φεύγει προς την «ευημερούσα» Αυστρία)!

Από την άλλη, ο νεαρός Αυστριακός, που αφού γνωρίσει του κόσμου τις ταπεινώσεις στον «ευημερούντα» τόπο του, μεταναστεύει στις καινούριες καπιταλιστικές χώρες, γυρεύοντας πιο ανθρώπινες συνθήκες, ελπίζοντας να καταφέρει να επιβιώσει με λιγότερους καθημερινούς εξευτελισμούς σε αυτές! Γιατί πιστεύει, πως δεν μπορεί να έχουν εξαφανιστεί όλα, όσα εκείνες είχαν καταχτήσει, σε τόσο μικρό διάστημα!

Στην ουσία, τα δυο αυτά πρόσωπα αλλάζουν θέσεις. Η Ευρώπη, πια, είναι όμοια και ενιαία! Η Ουκρανή υφίσταται και αυτή, πια, τις ταπεινώσεις του Αυστριακού (στρατιωτικές συνθήκες εργασίας, έτοιμη ανά πάσα στιγμή η απόλυση, κλπ.), και εκείνος τις τεράστιες και αβάσταχτες δυσκολίες επιβίωσης σε μια διαλυμένη χώρα (Ουκρανία). Σε μια χώρα που «τρέχει» να γίνει και αυτή «ευημερούσα». Να γεμίσει με εκατομμύρια ανέργους, με εκατομμύρια άστεγους. Παντού, λοιπόν, φόβος και απελπισία! Από τη μια άκρη της Ευρώπης στην άλλη. Παντού αγωνία για το σήμερα και ακόμα μεγαλύτερη αγωνία για το αύριο! Παντού εξευτελισμοί και ταπεινώσεις!

Πολύ λίγες φορές ο κινηματογράφος είναι τόσο καθαρός και τόσο συγκεκριμένος! Πουθενά στην ταινία δεν υπάρχει η ψεύτικη ελπίδα πως αυτή η κατάσταση μπορεί, με τα σημερινά δεδομένα, να διορθωθεί! Μιλάει καθαρά πως αυτή η πολιτική, αυτό το σύστημα τέλειωσε, σάπισε! Χ...ται πάνω του, λιώνει στα αναπηρικά γεροντικά κρεβάτια του. Ο,τι ανθίζει, ό,τι πάει να χαμογελάσει τσαλαπατιέται και σπρώχνεται με βία στα άχρηστα!

Οι εικόνες της ταινίας είναι απωθητικές! Πολλές από αυτές άκρως απωθητικές! Ο σκηνοθέτης, θέλοντας να αφυπνίσει τους κοιμισμένους Ευρωπαίους χρησιμοποίησε ακραίο ρεαλισμό! Αλλες στιγμές ανατριχιάζεις από την απελπισία και άλλες σχεδόν κάνεις εμετό από την ωμότητα. Σκουπίδια και σπίτια χωρίς έπιπλα και παράθυρα στο μισό κάδρο, και στο άλλο μισό γερασμένα κορμιά που χ...νται πάνω τους! Κορίτσια που αυνανίζονται μπροστά στο φακό στο μισό κάδρο και στο άλλο μισό άντρες που αυνανίζονται κοιτώντας τα κορίτσια (πάνω από 2.000 δορυφορικά κανάλια δείχνουν όλο το 24ωρο παρόμοια θέαμα). Και έξω στους δρόμους χιλιάδες πεινασμένα παιδάκια να πέφτουν πάνω σου για φιλοδώρημα!

«Δεν κάνω ταινίες για να διασκεδάσω τους θεατές, αλλά να τους ενοχλήσω, να τους ξυπνήσω από το λήθαργο», δηλώνει ο Ούλριχ Ζάιντλ. Πράγματι, αυτό κάνει η ταινία! Και το κάνει με ωμό και βασανιστικό τρόπο! Πολλές φορές, μάλιστα, ξεπερνάει τα όρια. Επιμένει. Επιμένει αργά, βασανιστικά. Στέκεται για αρκετή ώρα και επίμονα στις «λεπτομέρειες» μέχρι να αναγκάσει το θεατή να γυρίσει το κεφάλι του αλλού. Μέχρι η εικόνα της να μετατραπεί σε χαστούκι! Ούτε μια σκηνή, ούτε ένα πλάνο, ούτε μια κινηματογραφική στιγμή, δεν είναι ψεύτικη! Ολα είναι πραγματικά και σαφή. Δε φταίει, λοιπόν, η ταινία που σε κάνει να πάρεις τα μάτια σου από την οθόνη, φταίει η πραγματικότητα η οποία είναι ανυπόφορη!..

Παίζουν: Εκατερίνα Ρακ, Πολ Χόφμαν, Μάικλ Τόμας, Μαρία Χοφστάτερ, Γκεόργκ Φρίντριχ, Ναταλία Επουαρεάνου, Ερικ Φίντσες.

ΑΝΤΕΡΣ ΡΟΝΟΟΥ ΚΛΑΡΛΟΥΝΤ
Πώς να ξεφορτωθούμε τους άλλους

Αν η ταινία μιλούσε μια άλλη γλώσσα, πιο φιλική στο αυτί του Ελληνα θεατή, από τη δανέζικη, η οποία ηχεί δύσκολα στα αυτιά μας, γιατί είναι στομφώδης και γι' αυτό (αντικειμενικά) αντικινηματογραφική, τότε η ταινία θα ήταν ακόμα πιο ευχάριστη και αποτελεσματική. Παρ' όλες αυτές τις αντικειμενικές δυσκολίες, η ταινία καταθέτει το χρήσιμο λόγο της.

Το «Πώς να ξεφορτωθούμε τους άλλους», είναι πολιτική σάτιρα. Και σαν τέτοια (σάτιρα) μοιάζει υπερβολική. Ωστόσο, όλα τα «υπερβολικά» που συμβαίνουν στην οθόνη συμβαίνουν και στη ζωή. Μόνο που στη ζωή συμβαίνουν, για την ώρα, καμουφλαρισμένα! Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει πως είναι λιγότερο σκληρά και λιγότερο απάνθρωπα! Πως το σύστημα δεν είναι φασιστικό και δολοφονικό, όσο αυτό της ταινίας!

Βρισκόμαστε στο αμέσως κοντινό μέλλον. Η συντηρητική δανέζικη κυβέρνηση, η δεξιά δηλαδή, έχει θεσπίσει νόμο ο οποίος κυνηγάει μέχρις εξοντώσεως τους ανθρώπους, που «δεν προσφέρουν στην κοινωνία». Στο σύστημα, δηλαδή. Στις τράπεζες, στο κεφάλαιο. Ολα τα «παράσιτα», όλοι οι αργόσχολοι, όλοι οι αντιπαραγωγικοί, αλλά και οι μετανάστες, κυρίως οι μαύροι, θα πρέπει να φύγουν από τη μέση! Βέβαια, πρώτοι απ' όλους θα πρέπει να φύγουν οι κομμουνιστές και οι άλλοι πολιτικά ανυπάκουοι!

Η «προοδευτική» σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση, που έχει διαδεχτεί τη δεξιά που θέσπισε το νόμο, δείχνει την «αριστερή» κοινωνική ευαισθησία της (υποκριτικά). Εχει δημιουργήσει «επιτροπές», που εξετάζουν μια μια τις περιπτώσεις. Αυτό το κοντινό ανατριχιαστικό καπιταλιστικό μέλλον περιγράφει η ταινία. Ενα μέλλον που δεν είναι και τόσο φανταστικό! Ο δανέζικος στρατός έχει συλλάβει και έχει κλείσει σε στρατόπεδα όλους τους «αντιπαραγωγικούς». Και τους ανυπάκουους! Στρατός και σοσιαλδημοκρατική πολιτική ηγεσία εξετάζουν μια μια τις περιπτώσεις. Εναν έναν τους κρατούμενους. Στόχος των ανακρίσεων είναι να ανακαλύψουν συνωμοσίες! Καθοδηγητές! Οποιος τους φέρνει αντιρρήσεις τον σκοτώνουν! Απλά, σηκώνουν το πιστόλι και τον πυροβολούν! (Οι αθώοι, αν υπάρξουν τέτοιοι, που δε θα υπάρξουν, θα αποδοθούν ελεύθεροι και καθαροί στην κοινωνία).

Οταν θα τελειώσει ο εξονυχιστικός έλεγχος κάποιους από τους κρατούμενους θα τους εκτελέσουν και κάποιους άλλους θα τους φορτώσουν στα καράβια και θα τους στείλουν στην Αφρική! Η νέα τάξη πραγμάτων θα επιβληθεί! Και θα είναι καθαρή. Οπως ήλπιζε ο Χίτλερ για τη δική του κοινωνία!

Ποιος μπορεί να ισχυριστεί πως όλα αυτά είναι μύθος; Σενάριο κάποιας ταινίας; Μια ματιά στις Σέγκεν και στις Μέγκεν, στις κάμερες και στις συλλήψεις Πακιστανών, θα μας πείσει για το αντίθετο. Και επίσης μια ματιά στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν, στο Ιράν, θα μας αποκαλύψει τη διεθνοποίηση του δανέζικου μελλοντικού νόμου!

Εγώ θα ευχαριστιόμουν πολύ περισσότερο και θα συνέστηνα με μεγαλύτερο ενθουσιασμό την ταινία, αν αυτή είχε τολμήσει, και είχε καταφέρει, να ήταν πιο καθαρή πολιτικά. Δεν έχει σκοτεινά σημεία. Εχει ασαφή σημεία. Και η ασάφεια επιτρέπει, διευκολύνει καλύτερα, παρερμηνείες! Και αυτός ο κίνδυνος, ο οποίος προήλθε από την ατολμία της και τον κακώς εννοούμενο «αναρχισμό» της, υπάρχει στην ταινία! Απαίδευτοι θεατές μπορεί να τη διαβάσουν στραβά! Και κάποιοι άλλοι, πιο απαίδευτοι ακόμα, να παγιδευτούν και να «συμφωνήσουν» (σκεφτείτε τη σιωπηρή πλειοψηφία) στην ανάγκη να «καθαρίσει» η κοινωνία από τα «παράσιτα» (παιδεραστές, αιμομείκτες και άλλα λούμπεν στοιχεία). Και με την «ευκαιρία» και από τους μαύρους, τους μετανάστες και τους κομμουνιστές..!

Παίζουν: Σόρεν Πίλμαρκ, Πουρ Γκλάργαρντ, Λένε Πούλσεν, Μαξ Χάνσεν, Τόμι Κέντερ, Λιν Τίμροθ.

ΚΡΙΣΤΙΝ ΚΡΟΚΟΣ
Το γαμήλιο πάρτι

Δε με εκπλήσσουν οι ιδιώτες! Η «Audiovisual Enterprises SΑ» και οι όποιοι άλλοι σπόνσορες και συμπαραγωγοί! Ομως, δεν μπορώ να αδιαφορήσω για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το οποίο για άλλους σκοπούς έχει ιδρυθεί, όπως και η ΕΡΤ άλλωστε, και με τον καιρό έχουν γίνει βασιλικότεροι του βασιλέα! Και οι δυο κρατικοί αυτοί οργανισμοί χρηματοδοτούν ή συμμετέχουν σε παραγωγές, που δεν έχουν σε τίποτα να κάνουν με την τέχνη του κινηματογράφου. Συμμετέχουν σε ταινίες που γυρίζουν τον κινηματογράφο στη δεκαετία του '60 και πιο παλιά! Γιατί, κύριοι;

Μια τέτοια ταινία είναι και «Το γαμήλιο πάρτι»! Μια φαρσοκωμωδία επιπέδου βιντεοκασέτας! Ετούτη, μάλιστα, δεν έχει κάποιον Μουστάκα, κάποιον Ψάλτη ή κάποιον άλλον πολύ καλό ηθοποιό, για να σώσει (αν σώνεται) την κατάσταση! Μια υποτυπώδης ιστορία, άκεφοι διάλογοι, ένα διαρκές πηγαινέλα των ηθοποιών και τέλος!

Παίζουν: Aλεχ Ντιμιτριάντις, Φαίη Ξυλά, Γιώργος Καραμίχος, Μπέτυ Μαγγίρα, Χρήστος Μπήρος, Τάκης Χρησικάκος, Χρύσα Ρώτα, κ.ά.

παίζονται ακόμα

«Yiella», του Κρίστιαν Πέτζολντ.

Μια γυναίκα, η οποία είχε ένα αυτοκινητικό δυστύχημα, λίγο πριν πεθάνει ...οριστικά, προσπαθεί να βρει τον εαυτό της! Το «παλιό» με το «καινούριο» συγκρούεται μέσα της. Νικητής, τελικά, βγαίνει το «καινούριο». Η νεαρή γυναίκα, που «συμπτωματικά» προέρχεται από την πρώην ανατολική Γερμανία (το «παλιό» κομμάτι της), θα μετακομίσει στο δυτικό τμήμα της χώρας (το «νέο» κομμάτι της) και θα γίνει γιάπης και ευτυχισμένη! Αυτά! Με αρκετή μεταφυσική. Και με «τεχνική» κάτι ανάμεσα στο ρεαλιστικό και στο φανταστικό κινηματογράφο! Τα νιώθει, τα βλέπει ή τα ζει η γυναίκα όσα συμβαίνουν στην οθόνη;

«Ο Αόρατος», του Ντέιβιντ Γκόγιερ.

Και εδώ μείξη ρεαλιστικού και φανταστικού κινηματογράφου! Σχεδόν η ίδια ιστορία! Στη θέση της γυναίκας εδώ έχουμε ένα νεαρό, ο οποίος χτυπήθηκε αλύπητα και πέθανε! Ομως, δεν πεθαίνει (και αυτός) οριστικά και αμετάκλητα! Στο Κώμα του, ας το πούμε έτσι για να συνεννοηθούμε, γίνεται αόρατος και βλέπει τα πάντα χωρίς να τον βλέπει κανείς! Μέχρι που έρχεται ο έρωτας και τα τακτοποιεί όλα! Ο έρωτας, ποιος έχει αντιρρήσεις, μέχρι και νεκρούς ανασταίνει!

«Μοιραία Σύγκρουση», του Τέρι Τζορτζ.

Ενδιαφέρον και χωρίς βία θρίλερ με μελό ...προεκτάσεις! Κάποιος σκοτώνει ένα παιδί με το αυτοκίνητό του και εξαφανίζεται! Μάρτυρας στο θανατηφόρο χτύπημα ο πατέρας του παιδιού. Ο οποίος, βλέποντας την αστυνομία (και το νόμο) να μην αποδίδει δικαιοσύνη, αναλαμβάνει ο ίδιος. Την τελευταία στιγμή, και αυτό είναι στα υπέρ της ταινίας, ο πληγωμένος πατέρας συγκρατείται και δεν εκτρέπεται! Τη βλέπεις, αν δεν έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις!

«Θανάσιμη Εκδίκηση», του Τζέιμς Γούαν.

Εδώ σηκώνουμε τα χέρια και φωνάζουμε βοήθεια! Ενας πατέρας βλέπει το ταλαντούχο και χαρισματικό παιδί του να σκοτώνεται μπροστά στα μάτια του από μια άγρια συμμορία. Χωρίς μεγάλες αναστολές, και αφού οι νόμοι δεν αποδίδουν δικαιοσύνη, ζώνεται ο ίδιος τα άρματα! Ε, από εδώ και κάτω γίνεται της ...Αμερικής! Η οθόνη γεμίζει πτώματα! Και αίμα! Και φασισμό!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ