Κάτω από τις αντιδράσεις των εργαζομένων ανακλήθηκε η απόφαση της νομάρχη Πειραιά, για το απαράδεκτο και παράνομο ωράριο που αξιώνει η εταιρία
Η νομάρχης υποστήριξε ότι πρέπει να υπάρξει διάλογος μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων και ανάλογα με το αποτέλεσμά του να εξετάσει το θέμα η Νομαρχία. Ωστόσο, η ανατροπή του ωραρίου εργασίας και μέσα από απαράδεκτα ωράρια λειτουργίας των καταστημάτων, είναι κατεύθυνση της κυβέρνησης και των μεγαλεμπόρων και οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι θα παραμείνουν σε ετοιμότητα!
«Στις 11 το βράδυ δουλιά στο μαγαζί, αυτό είναι σκλαβιά, δεν είναι ζωή». Με το σύνθημα αυτό και με μια μαχητική συγκέντρωση έξω από τη Νομαρχία Πειραιά, εμποροϋπάλληλοι της Αθήνας και του Πειραιά δήλωσαν χτες την αντίθεσή τους στη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων του «Village Park».
Η συγκέντρωση έγινε με πρωτοβουλία του Συντονιστικού Εργαζομένων στο Εμπόριο και στις Υπηρεσίες, την ίδια ώρα συνεδρίαζε το Νομαρχιακό Συμβούλιο. Η νομάρχης Πειραιά είχε αποφασίσει παράνομα να διευρύνει το ωράριο λειτουργίας. Εντονη ήταν στη Νομαρχία η παρουσία της αστυνομίας, που είχε αποκλείσει την είσοδο σε εργαζόμενους, αλλά και στους δημοσιογράφους!
Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν ο πρόεδρος της διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθήνας - Πειραιά, Θ. Κατριβάνος, και ο επικεφαλής της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας», Σπ. Χαλβατζής. Επίσης, εκπρόσωποι των εργαζομένων.
Νωρίτερα χτες οι νομαρχιακοί σύμβουλοι εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της ΝΑΣ είχαν στείλει επιστολή στον υπερνομάρχη με την οποία του ζήτησαν να παρέμβει «για να μην επισημοποιηθεί από το νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά η παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, να μην ανοίξει το δρόμο για την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας». Επίσης του ζήτησαν την άμεση και έκτακτη συνεδρίαση του διευρυμένου Νομαρχιακού Συμβουλίου Αθήνας - Πειραιά για το θέμα.
Φωνάζοντας συνθήματα όπως «εμποροϋπάλληλε μη σκύβεις το κεφάλι με τα συνδικάτα αντίσταση και πάλη» και «κάτω τα μέτρα τα αντεργατικά» οι διαδηλωτές παρέμειναν στην είσοδο της Νομαρχίας καθ' όλη τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, μέχρι την απόσυρσή του.
Χτες το πρωί πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Συντονιστικού Σωματείων, εκπροσώπων του «VILLAGE PARK» και εκπροσώπων εμπόρων της περιοχής με τη νομάρχη Πειραιά Μαρία Σορώτου - Τσανάκη. Η νομάρχης Πειραιά πρότεινε και τότε την έναρξη διαλόγου, καλώντας τους εκπροσώπους του «VILLAGE PARK» να αποσύρουν το αίτημά τους. Το Συντονιστικό Σωματείων απαίτησε να εφαρμοστεί ο νόμος που υπάρχει για τη λειτουργία των καταστημάτων, αρνούμενο διάλογο. Την πρόταση «διαλόγου» απέρριψαν και οι εκπρόσωποι της επιχείρησης.
Εντύπωση προκάλεσε η στάση του δημάρχου Ρέντη, Γ. Ιωακειμίδη , που παρευρέθηκε στη συνάντηση, ο οποίος -στο όνομα της «τουριστικής ανάπτυξης»- υπερασπίστηκε στο έπακρο τις αντεργατικές αξιώσεις της επιχείρησης, λέγοντας μάλιστα ότι έχει αφήσει έξω την κομματική του ταυτότητα και ότι κοιτά το καλό της περιοχής του!
Τραγικό θάνατο βρήκε την Κυριακή χειριστής ανυψωτικού μηχανήματος στον ντόκο Ικονίου. Για έγκλημα μιλούν οι συνάδελφοί του
Φριχτό θάνατο βρήκε προχτές Κυριακή, στις 6.30 το απόγευμα, ο χειριστής του 11μετρου ανυψωτικού μηχανήματος τύπου ΟΣΜΕ (Οχημα Στοιβασίας Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων) Βασίλης Ευσταθίου, στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Ικονίου. Το όχημα που οδηγούσε συγκρούστηκε με ένα παρόμοιο όχημα, το οποίο οδηγούσε ο Δαμιανός Τασσίδης. Το ΟΣΜΕ που οδηγούσε ο Δ. Τασσίδης χτύπησε ακριβώς πάνω στο κουβούκλιο χειριστή στο οποίο βρισκόταν ο Β. Ευσταθίου, με αποτέλεσμα ο δεύτερος να πέσει στο έδαφος (από ύψος 11 μέτρων) και το όχημά του να ανατραπεί. Οπως δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία και οι καταγγελίες - καταπέλτης των συναδέλφων του αδικοχαμένου χειριστή, πρόκειται για «καθαρό έγκλημα».
Η είδηση του τραγικού δυστυχήματος «έσκασε σαν βόμβα» μέσα στο λιμάνι. Επί τόπου οι χειριστές του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ έκαναν «κράτει» στα μηχανήματα ως ελάχιστο φόρο τιμής προς τον αδικοχαμένο συνάδελφό τους. Στις 11 το βράδυ οι χειριστές της βάρδιας βρίσκονταν μπροστά στο ντελαπαρισμένο θεόρατο μηχάνημα για να κοιτάζουν τη λίμνη από το αίμα του συναδέλφου τους. «Αν δεν έκοβαν το ασθενοφόρο, ίσως να ζούσε» ήταν η φράση του Δημήτρη που έσπασε τη σιωπή. Και εξηγήθηκε: «Τους φάνηκε ότι μας έδωσαν πολλά με τη συλλογική σύμβαση που υπογράψαμε και εδώ και λίγες μέρες, ξεκίνησαν περικοπές, αρχίζοντας από τους εργαζόμενους του ασθενοφόρου στους οποίους έκοψαν τις υπερωρίες»! «Το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ άργησε περίπου μία ώρα. Ο άνθρωπος ξεψύχησε κατά τη μεταφορά του στο Τζάνειο Νοσοκομείο». Οι φράσεις αγανάκτησης «πέφτουν βροχή». «Δεν υπάρχει σηματοδότηση» ακούγεται λίγο πιο πέρα. Ενας από αυτούς μας δείχνει ένα ακόμα στοιχείο. «Αυτός ο χώρος που βλέπετε τώρα να υπάρχουν κοντέινερς, σύμφωνα με τον κανονισμό θα έπρεπε να ήταν διάδρομος. Πώς να έστριβε ο Βασίλης; Μιλάμε για ένα ανασφαλές μηχάνημα σε έναν ανασφαλή χώρο».
Τη συζήτηση «κόβει» ο επόπτης Σταύρος Λυρίτσης, ο οποίος μας λέει: «Περάστε έξω»! Πρώτη φορά απαγορεύεται η είσοδος στον ΟΛΠ στα μέσα ενημέρωσης. Λίγο αργότερα στέλεχος της διοίκησης μας αναφέρει ότι ήταν εντολή του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ κ. Ψαραύτη!
Τις έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος έχει αναλάβει το Λιμεναρχείο Κερατσινίου. Χτες από το Λιμεναρχείο ορίστηκε πραγματογνώμονας, ο Αχιλλέα Κακαράτζας, ο οποίος θα εξετάσει και την καταλληλότητα αυτών των μηχανημάτων, καθώς όπως ανέφερε ο διοικητής κ. Μπούσιος: «Πρόκειται για το δεύτερο δυστύχημα με αυτά τα μηχανήματα μέσα σε ένα χρόνο».
Ο Ιορδάνης Ναζεντιάδης, αναπληρωτής γραμματέας της Ενωσης Λιμενεργατών, σημείωσε: «Ο ντόκος δε διαθέτει κανένα μέτρο ασφαλείας. Κατασκευάστηκε χωρίς να παρθεί υπόψη ο ανθρώπινος παράγοντας. Τώρα σε αυτό ήρθε να προστεθεί και το "κόψιμο" του ασθενοφόρου, η εντατικοποίηση και όπως φαίνεται - με την απαγόρευση των ΜΜΕ - άρχισε η γκετοποίηση του λιμανιού, που αποτελεί μία από τις δραματικές συνέπειες του ξεπουλήματος και της μετατροπής του ΟΛΠ σε ΑΕ. Οι εργαζόμενοι πρέπει να αντισταθούμε πρώτα και κύρια στο ξεπούλημα και ταυτόχρονα για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας».
Προσάραξη πλοίου με λειψή σύνθεση κρούει τον «κώδωνα του κινδύνου»
Σε άμεσο κίνδυνο θέτουν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα εφοπλιστές της ακτοπλοΐας και υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Χτες, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, το επιβατικό - οχηματαγωγό πλοίο «ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ», «έκατσε» σε αμμώδη αβαθή στην περιοχή Διακοφτί Κυθήρων. Οι 70 επιβάτες και το πλήρωμα είναι σώοι, όμως το ναυτικό αυτό ατύχημα έκρουσε τον «κώδωνα του κινδύνου», καθώς το πλοίο ταξιδεύει από τις 8 Απρίλη με λειψή σύνθεση! Από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ξεθάφτηκαν, για λογαριασμό της πλοιοκτήτριας εταιρίας ΑΝΕΝ (θυγατρική της ΑΝΕΚ), νόμοι της χούντας που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το νόμο 177/74 περί οργανικών συνθέσεων και βέβαια χωρίς να παρθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες του πλοίου.
Λίγες ώρες μετά και συγκεκριμένα χτες το πρωί, οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας αρνήθηκαν να δεχτούν τα αιτήματα των ναυτεργατών που αφορούν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στα ταχύπλοα πλοία. Η αδιαλλαξία των εφοπλιστών καταγράφτηκε κατά τη διάρκεια σύσκεψης που έγινε στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας μεταξύ της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, αντιπροσωπείας της ΠΝΟ και υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου. Ειδικότερα, οι συνδικαλιστές απαίτησαν τα πληρώματα αυτού του τύπου σκαφών να μην εργάζονται σε καμία περίπτωση πάνω από 8 ώρες και όπου οι απαιτήσεις είναι μεγάλες να ναυτολογούνται διπλά πληρώματα. Να σημειωθεί ότι τα πληρώματα στα πλοία αυτά δουλεύουν σήμερα ασταμάτητα πάνω από 16 ώρες!
Η ΠΕΜΕΝ με έγγραφό της προς το ΥΕΝ σχετικά με το ατύχημα στο «ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ» επισημαίνει ότι: «Επιβάλλεται να εφαρμοστεί ο 177/74 περί οργανικών συνθέσεων και να επεκταθεί σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες του πλοίου. Οι πειραματισμοί με κριτήριο τη μεγιστοποίηση του κέρδους των εφοπλιστών και την υπερεκμετάλλευση των ναυτεργατών οδηγούν σε τέτοια φαινόμενα με απρόβλεπτες συνέπειες».
Συνεχίζοντας τις επαφές του με διάφορους φορείς, ο νέος υπουργός Εργασίας Τ. Γιαννίτσης συναντήθηκε χτες με τον ΣΕΒ. Ωστόσο, δεν έγιναν δηλώσεις μετά τη συνάντηση, ενώ ανεπίσημα δηλώθηκε ότι συζητήθηκαν διάφορα θέματα και ζητήθηκαν «διευκρινίσεις» από τους βιομηχάνους για ρυθμίσεις που προεκλογικά είχαν αναγγελθεί και άλλα ζητήματα. Πάντως, δεδομένη είναι και πρόσφατα διακηρυγμένη, η απαίτηση του ΣΕΒ για μείωση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών. Επίσημη ενημέρωση δεν έγινε από το υπουργείο Εργασίας ούτε για τη συνάντηση που έκανε ο υπουργός με την Επίτροπο Κοινωνικών Υποθέσεων της ΕΕ, Α. Διαμαντοπούλου το Σάββατο.