ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Φλεβάρη 2008
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ
Κέρδη βαμμένα με το αίμα εργατών

Ενας νεκρός το Σάββατο στο Θριάσιο και δυο σακατεμένοι στη Ζώνη και στα Γιάννενα είναι ο απολογισμός των τελευταίων ημερών

Το σημείο όπου άφησε την τελευταία του πνοή ο 37χρονος μετανάστης εργάτης
Το σημείο όπου άφησε την τελευταία του πνοή ο 37χρονος μετανάστης εργάτης
Λιωμένος κάτω από ένα μεταλλικό δοκάρι πολλών τόνων. Ο 37χρονος μεταλλεργάτης Γκέτσι Καστριότ από την Αλβανία πλήρωσε το περασμένο Σάββατο την έλλειψη μέτρων ασφάλειας στο εργοστάσιο μεταλλικών κατασκευών «ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ» στη Μαγούλα Αττικής. Ηταν ο 7ος νεκρός εργάτης τις 40 πρώτες ημέρες του χρόνου, σύμφωνα με τα επίσημα μόνο στοιχεία και έρχεται να προστεθεί στους ήδη 113 του 2007.

Παρά τις ιδιαίτερα άσχημες καιρικές συνθήκες το περασμένο Σάββατο, ο 37χρονος στάλθηκε στον εξωτερικό χώρο του εργοστασίου για να φορτώσει νταλίκα με μεταλλικά δοκάρια. Την ώρα που ο γερανός φόρτωνε, μία μεταλλική πλάκα έφυγε πάνω από το όχημα και καταπλάκωσε τον μεταλλεργάτη, ο οποίος ξεψύχησε πριν προλάβει να φτάσει στο Θριάσιο Νοσοκομείο.

Η εργοδοσία φρόντισε να διώξει αμέσως τους εργαζόμενους. Το γεγονός όμως έγινε γνωστό στους συνδικαλιστές του κλαδικού Συνδικάτου Μετάλλου «Η ΜΑΣΙΝΑ» που βρέθηκαν στον τόπο το δυστυχήματος και κήρυξαν την ίδια μέρα στάση εργασίας για τη Δευτέρα, με βασικό αίτημα να παρθούν μέτρα ασφαλείας.

Οι μεταλλεργάτες της επιχείρησης συμμετείχαν καθολικά στην κινητοποίηση. Από νωρίς το πρωί είχαν συγκεντρωθεί στο εργοστάσιο αγανακτισμένοι για το χαμό του συναδέλφου τους. Η οργή για την εργοδοτική ασυδοσία ξεχείλιζε. Είναι ενδεικτικά τα όσα κατήγγειλαν στο «Ρ», για τα καθημερινά 10ωρα, το καθεστώς εργασίας σχεδόν κάθε Σάββατο, τους ανασφάλιστους εργάτες. Ενώ είναι χαρακτηριστική η απάντηση που έδωσαν στο ερώτημα αν υπάρχουν ειδικότητες: «Εδώ όλοι τα κάνουμε όλα!». Η τρομοκρατία όμως - όπως είπαν - «κλείνει τα στόματα» για να μη χαθεί το μεροκάματο, που κι αυτό δε δίνεται σταθερά, δημιουργώντας όπως τόνισαν «φτώχεια και μιζέρια!».

Στη χτεσινή συγκέντρωση μίλησαν ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Αντώνης Χοροζάνης και ο Δημήτρης Τσιουμπρής, γραμματέας της Ομοσπονδίας Μετάλλου, οι οποίοι κάλεσαν τους εργαζόμενους να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση υπεράσπισης της ζωής τους.

Σακατεμένος στη Ζώνη

Εναν ακόμα σακατεμένο εργάτη «μετράει» από χτες και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, θύμα και αυτός της έλλειψης μέτρων ασφαλείας και της άγριας εκμετάλλευσης. Πρόκειται για τον 27χρονο μεταλλεργάτη Χρήστο Θεοδώρου, ο οποίος νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση στο Τζάνειο Νοσοκομείο Πειραιά.

Ο Χρ. Θεοδώρου, μέλος του συνεργείου «ΕΡΜΗΣ», κατά τη διάρκεια επισκευαστικών εργασιών στο μηχανοστάσιο του ακτοπλοϊκού πλοίου «ΠΗΝΕΛΟΠΗ», προσπάθησε να εξαρμόσει έναν άξονα (τουρμποτζάζ) από τη μηχανή του πλοίου. Προκειμένου να γίνει «γρήγορα» η δουλειά, δεν είχαν παρθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να γίνει σωστά και με ασφάλεια η εξάρμοση του μεγάλου εξαρτήματος. Το αποτέλεσμα ήταν ο άξονας να ξεφύγει από το παλάγκο. Επεσε πάνω στον 27χρονο, με αποτέλεσμα αυτός να μεταφερθεί στο νοσοκομείο άσχημα χτυπημένος σε όλο το σώμα του και με σπασμένη λεκάνη.

«Ατύχημα» και στα Γιάννενα

Νέο εργατικό ατύχημα σημειώθηκε στις 8 Φλεβάρη στα Γιάννενα, όταν εργαζόμενος στο σούπερ-μάρκετ «Μετρό» καταπλακώθηκε από κιβώτια ποτών και τραυματίστηκε, με αποτέλεσμα να διακομιστεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο. Είναι το δεύτερο περιστατικό που συμβαίνει σε διάστημα λιγότερο του ενός μήνα σε επιχειρήσεις του νομού (παρόμοιο συμβάν συνέβη στα «ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ» όπου εργαζόμενος βοηθός χειριστής κλαρκ βρέθηκε εν ώρα εργασίας στο έδαφος με αιμορραγία στο κεφάλι). Σε σχετική ανακοίνωση, η τοπική Γραμματεία του ΠΑΜΕ υπογραμμίζει τις συνθήκες γαλέρας που επικρατούν στους χώρους εργασίας και καλεί σε πάλη με τα ταξικά σωματεία για την επιβολή μέτρων ασφάλειας.


ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ «ΚΛΑΜΠ ΜΕΝΤΙΤΕΡΑΝΕ» - ΚΩΣ
Διασφαλίστηκαν οι 170 θέσεις εργασίας

Το κλαδικό σωματείο και το Εργατικό Κέντρο υποχρέωσαν την εργοδοσία να δεσμευτεί για την επαναπρόσληψη όλου του προσωπικού μετά την ανακαίνιση

Την επαναπρόσληψη και των 170 εργαζομένων μετά την περάτωση της ανακαίνισης του ξενοδοχείου «CLUB MEDITERANNE» («ΚΛΑΜΠ ΜΕΝΤΙΤΕΡΑΝΕ») γαλλικών συμφερόντων, στην Κω, πέτυχαν το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων και Σερβιτόρων του νησιού, το Εργατικό Κέντρο και οι εργαζόμενοι στο ξενοδοχείο, με την καθολική συμμετοχή τους όλο το προηγούμενο διάστημα στον αγώνα για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Συγκεκριμένα, τον περασμένο Σεπτέμβρη, η εταιρεία έκλεισε το ξενοδοχείο - λειτουργεί εποχικά - 15 μέρες νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία. Οπως αποκαλύφθηκε, η επιχείρηση είχε σκοπό να προχωρήσει στην ανακαίνιση του ξενοδοχείου. Οι εργαζόμενοι με μπροστάρη το σωματείο τους και το Εργατικό Κέντρο έδωσαν σύσσωμοι έναν πολυήμερο απεργιακό αγώνα, ο οποίος, πριν από λίγες μέρες, κατέληξε σε γραπτή συμφωνία με την εργοδοσία που προβλέπει ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα επαναπροσληφθούν μετά την περάτωση της ανακαίνισης (θα διαρκέσει τις σεζόν 2008 και 2009), δηλαδή το 2010.

Για τις δυο αυτές τουριστικές σεζόν (4μηνο) όπου το ξενοδοχείο θα είναι κλειστό, οι εργαζόμενοι θα πληρώνονται το 60% του μισθού τους, ενώ για την ίδια περίοδο η επιχείρηση υποχρεώνεται να τους καλύψει και ασφαλιστικά.

Στον αέρα 80 οικογένειες

Στο μεταξύ, στον αέρα βρίσκονται 80 περίπου θέσεις εργασίας στο ξενοδοχείο «Ακτή Μύρινα» της Λήμνου. Το ξενοδοχείο, ιδιοκτησίας της «ΑΕΞΤΕ Ακτή Μύρινα ΑΕ», εκμεταλλευόταν για εννιά χρόνια η ιταλικών συμφερόντων εταιρεία «Ventaglio Hellas», το συμβόλαιο της οποίας έληξε και από ό,τι φαίνεται το ξενοδοχείο δε θα επαναλειτουργήσει τουλάχιστον για τη θερινή περίοδο 2008. Στην τριμερή συνάντηση στις 7 Φλεβάρη στο υπουργείο Απασχόλησης προσήλθε ο εκπρόσωπος της διαχειρίστριας, ο οποίος και επιβεβαίωσε ότι το συμβόλαιο με τους ιδιοκτήτες έχει λήξει και ότι η εταιρεία προτίθεται να αποζημιώσει όλους τους εργαζόμενους.

Η Ενωση Εργαζομένων στις Τουριστικές και Επισιτιστικές Επιχειρήσεις Λήμνου ξεκαθάρισε ότι θέση των εργαζομένων είναι η διατήρηση των θέσεων εργασίας και σ' αυτήν την κατεύθυνση θα δώσει τη μάχη.


Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

ΚΕΡΚΥΡΑ: Σε πενθήμερη απεργία βρίσκονται από χτες οι 23 εργαζόμενοι του υποκαταστήματος της Τράπεζας της Ελλάδας στην Κέρκυρα, αντιδρώντας στην απαράδεκτη συμφωνία πλειοψηφίας (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ) - διοίκησης να κλείσουν 9 υποκαταστήματα και 26 πρακτορεία. Στην απεργιακή κινητοποίηση συμμετείχε ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Χαραλάμπους. Στο υποκατάστημα σταμάτησε και η κινητοποίηση των εργαζομένων του νοσοκομείου Κέρκυρας, οι οποίοι προχώρησαν σε στάση εργασίας για τα οξυμένα προβλήματα. Ακολούθησε κοινή πορεία στους δρόμους της πόλης.

«ΣΟΦΤΕΞ»: Σ' ένα ακόμη μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα οδηγούνται οι 417 πρώην εργαζόμενοι της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας «Σόφτεξ» που απολύθηκαν το 2002 από εργοστάσιο της Δράμας. Η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου έκρινε παράνομες τις απολύσεις, ωστόσο τους παραπέμπει ξανά στα δικαστήρια για να διεκδικήσουν από την αρχή τις αποζημιώσεις που τους οφείλονται!


Ομηροι της εφοπλιστικής κερδοφορίας

Μέσα σε κακοκαιρία, έφτασαν στον Πειραιά μετά από «οδύσσεια» 27 περίπου ωρών οι 80 επιβάτες του «Αγιος Γεώργιος»!

Σε «οδύσσεια» μετατράπηκε για 80 ανθρώπους, ανάμεσά τους ηλικιωμένοι και μωρά παιδιά, το ταξίδι τους από Δ. Κυκλάδες για Πειραιά με το ακτοπλοϊκό επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» της εταιρείας VENTOURIS SEA LINES. Οι 80 επιβάτες μετά από 25 και 27 ώρες μέσα στο πλοίο πάτησαν τελικά το πόδι τους στο λιμάνι του Πειραιά, χτες στις 7 το απόγευμα!

Το καράβι, μετά την άρση του απαγορευτικού, απέπλευσε εκτάκτως από το λιμάνι του Πειραιά στις 12 το μεσημέρι προχτές Κυριακή για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Μήλο, με προγραμματισμό από Μήλο να επιστρέψει κατευθείαν στον Πειραιά. Αυτό, προκειμένου να εκτελέσει κανονικά το επόμενο προγραμματισμένο δρομολόγιό του, που προέβλεπε αναχώρηση για χτες το πρωί από Πειραιά για Δ. Κυκλάδες. Στη Μήλο έφτασε στις 8 το βράδυ της Κυριακής. Και αντί να αποπλεύσει αμέσως για Πειραιά, στις 10 το βράδυ ανακοίνωσαν στους επιβάτες ότι τελικά θα φύγουν από τη Μήλο την άλλη μέρα, δηλαδή χτες, στις 11 το πρωί!

Το πλοίο «ξανάπιασε» τα παραπάνω νησιά προκειμένου να κόψει και άλλα εισιτήρια. Ετσι επιβάτες που είχαν επιβιβαστεί για παράδειγμα από τη Σέριφο, όπως ο Θοδωρής Χρυσολοράς, αφού πήγαν στη Μήλο και έμειναν ένα ολόκληρο βράδυ μέσα στο καράβι την άλλη μέρα ξαναπέρασαν από το λιμάνι της Σερίφου!

Από το ΥΕΝ αρχικά ισχυρίστηκαν ότι είχε εκδοθεί απαγορευτικό. Οταν όμως αντιλήφθηκαν ότι προέκυπτε ερώτημα για το πώς το «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ» ταξίδευε με απαγορευτικό κανονικά στην περιοχή, «έπιασε» Μήλο και απέπλευσε για Κρήτη, άλλαξαν και μιλούσαν για τροποποίηση δρομολογίου από την εταιρεία, «που μπορεί μεν - όπως ειπώθηκε - να μην προβλέπεται από τη νομοθεσία, όμως είναι ..."πάγια τακτική"»!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ