Τα νέα τιμολόγια, που θα ισχύσουν από την 1η Ιούλη. Ερχονται κι άλλες αυξήσεις μέχρι το 2004
Για την ύδρευση το νέο τιμολόγιο αυξάνεται μεσοσταθμικά κατά 4,20% και διαμορφώνεται ως ακολούθως:
Για την αποχέτευση, το τέλος για τους οικιακούς καταναλωτές διαμορφώνεται σε 44% επί της αξίας του νερού, έναντι 40% που ισχύει τώρα, δηλαδή αυξάνεται κατά 10%.
Αυξήσεις θεωρείται βέβαιο ότι θα γίνουν και στο τιμολόγιο, με το οποίο η ΕΥΔΑΠ προμηθεύει χονδρικά νερό τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης που διατηρούν δικά τους δίκτυα ύδρευσης. Σήμερα η τιμή με την οποία χρεώνει η ΕΥΔΑΠ το νερό στους δήμους αυτούς είναι 65 δρχ. το κυβικό. Δεν αποκλείεται - στο πλαίσιο της πίεσης που ασκεί η ΕΥΔΑΠ προς τους δήμους αυτούς ώστε να της παραδώσουν τα δίκτυά τους - η αύξηση αυτή να αγγίξει το 100%, δηλαδή να φτάσει τις 123 δρχ. το κυβικό, τιμή στην οποία διαμορφώνεται πλέον το κατώτερο τιμολόγιο ύδρευσης για τους οικιακούς καταναλωτές.
Η μεταφορά των γραφείων της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004», από το Ζάππειο στη λεωφόρο Κηφισίας, ήταν η αιτία για τον αποκλεισμό τεσσάρων μελετητικών γραφείων της Βόρειας Ελλάδας από τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για το Ολυμπιακό Χωριό...
Αυτό τουλάχιστον υποθέτει ο πρόεδρος του ΤΕΕ - Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Γ. Αικατερινάρης, ο οποίος με επιστολή του προς την ΟΕΟΑ ζητά την επανεξέταση της παραλαβής των μελετών του διαγωνισμού για το Ολυμπιακό Χωριό.
Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν δύο μελετητικά γραφεία προσκόμισαν τις μελέτες συμμετοχής στο διαγωνισμό μέσω εταιρίας ταχυδρομικών υπηρεσιών (κούριερ) στο Ζάππειο (προηγούμενη έδρα της ΟΕΟΑ). Οι υπεύθυνοι ασφαλείας του Ζαππείου αρνήθηκαν να παραλάβουν τις μελέτες μια και η εταιρία είχε μετεγκατασταθεί στην Κηφισίας, με αποτέλεσμα να αποκλειστούν από το διαγωνισμό οι δύο μελετητές. Το ίδιο συνέβη και με δύο άλλες μελετητικές ομάδες της Θεσσαλονίκης, που έστειλαν τις μελέτες τους αεροπορικώς τη μέρα λήξης του διαγωνισμού. Οι συγκεκριμένες μελέτες έφτασαν τελικά εκπρόθεσμα στην ΟΕΟΑ και η Επιτροπή Αξιολόγησης του διαγωνισμού τις απέρριψε.
Στην επιστολή του ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ σημειώνει ότι «το ΤΕΕ αναμένει ενέργειες της Οργανωτικής Επιτροπής, οι οποίες θα αποκαταστήσουν τη δίκαιη αντιμετώπιση όλων όσοι έστειλαν τις μελέτες μέχρι και την ημερομηνία λήξης του διαγωνισμού. Στην περίπτωση που δε διασφαλιστούν οι προσδοκώμενοι ισότιμοι όροι συμμετοχής, το ΤΕΕ/ΤΚΜ είναι υποχρεωμένο να προχωρήσει σε ό,τι απαιτείται για να προασπίσει το δίκαιο των θιγόμενων μελών του».
Από την πλευρά της ΟΕΟΑ, στελέχη της τονίζουν πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το διαγωνισμό και πως τηρήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες που προβλέπονται στην προκήρυξή του. Στο μεταξύ, σήμερα το μεσημέρι, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του ΔΣ της ΟΕΟΑ, θα ανοιχτούν οι φάκελοι με τα στοιχεία των υποψηφίων που κέρδισαν το διαγωνισμό και θα ανακοινωθούν οι νικητές.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη βδομάδα η Επιτροπή Αξιολόγησης παρέδωσε στο ΔΣ το πρακτικό αξιολόγησης των υποψηφίων τεχνικών γραφείων, το οποίο και εγκρίθηκε ομόφωνα από το ΔΣ της εταιρίας.
Το μεγάλο κοινωνικό και κυκλοφοριακό πρόβλημα, που προκαλούν στην πόλη των Τρικάλων τα έργα διαπλάτυνσης της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα η οποία διέρχεται μέσα από την πόλη, επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Πατάκης και Ν. Γκατζής.
Με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, χαρακτηρίζουν δικαιολογημένη την αγανάκτηση των κατοίκων της περιοχής, που προγραμματίζουν κινητοποιήσεις, με αίτημα να διατηρηθούν οι υφιστάμενες διαβάσεις μέχρι να βρεθεί άλλη λύση. Οπως υπογραμμίζεται στην Ερώτηση, με τα έργα διαπλάτυνσης ο ΟΣΕ καταργεί όλες τις υφιστάμενες διαβάσεις, εκτός από δύο, και μ' αυτό τον τρόπο αποκόπτει από το υπόλοιπο τμήμα της πόλης τις συνοικίες Σαράγια, Γαρδικάκι, Γκαζέλο, Πυργετό και Κηπάκι. Ετσι, δημιουργείται ένα μεγάλο κοινωνικό και κυκλοφοριακό πρόβλημα, αφού οι κάτοικοι των περιοχών αυτών θα είναι πλέον αναγκασμένοι να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για να χρησιμοποιήσουν τις δύο διαβάσεις που απομένουν στην οδό Πύλης και την άλλη προς Πύργο. Ιδιαίτερο πρόβλημα, τονίζουν οι δύο βουλευτές, θα αντιμετωπίσουν οι μαθητές που αποκόπτονται από τα σχολεία τους. Και προσθέτουν ότι παράλληλα θα επιδεινωθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης με την κατακόρυφη αύξηση της κίνησης στις δύο διαβάσεις που απομένουν.
Καταλήγοντας οι Γ. Πατάκης και Ν. Γκατζής ρωτούν τους υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών και Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης αν προτίθεται η κυβέρνηση να σχεδιάσει άμεσα και να εφαρμόσει άλλες εναλλακτικές λύσεις, καθώς επίσης και τι θα κάνει για να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής για τη διατήρηση των υφιστάμενων διαβάσεων μέχρι να βρεθεί άλλη λύση. Προτίθεται να τις διατηρήσει ως φυλασσόμενες τις διαβάσεις αυτές;
Τη διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στις οδούς Κωνσταντινουπόλεως και Σιώκου, από σήμερα στις 10 μ.μ. μέχρι αύριο την ίδια ώρα και από μεθαύριο Παρασκευή στις 10 μ.μ. μέχρι το βράδυ του ερχόμενου Σαββάτου στις οδούς Σεπολίων και Κωνσταντινουπόλεως, ανακοίνωσε η θυγατρική εταιρία του ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ, λόγω έργων ανακαίνισης στην ισόπεδη διάβαση της περιοχής.
Ο κυκλοφοριακός αποκλεισμός της περιοχής κατά τις παραπάνω μέρες και ώρες, θα επιφέρει αλλαγές και στα δρομολόγια των λεωφορειακών γραμμών που διέρχονται από τις οδούς Κωνσταντινουπόλεως και Σιώκου. Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε από τον ΟΑΣΑ, από σήμερα στις 10 μ.μ. μέχρι και αύριο την ίδια ώρα, οι διαδρομή των λεωφορειακών γραμμών 704, 719 και Β12 θα τροποποιηθεί ως εξής: Από την οδό Δημοκρατίας, συνέχεια κάτω από τις Τρεις Γέφυρες, Λιοσίων και ύστερα κανονικά. Από μεθαύριο στις 10 μ.μ. μέχρι την ίδια ώρα το ερχόμενο Σάββατο, που θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στον κόμβο Σεπολίων και Κωνσταντινουπόλεως, η διαδρομή της λεωφορειακής γραμμής Αθήνα - Αγ. Φανούριος (732) θα τροποποιηθεί ως εξής: Λιοσίων, αριστερά Φιλαδελφείας, αριστερά Δεληγιάννη, δεξιά Ανδρομάχης, δεξιά Σιδηροδρόμων, δεξιά Κωνσταντινουπόλεως, αριστερά Σεπολίων, συνέχεια όπως η εγκεκριμένη διαδρομή. Προς Αθήνα η διαδρομή θα είναι: Δυρραχίου, αριστερά Αγ. Μελετίου, δεξιά Λιοσίων, συνέχεια όπως η εγκεκριμένη διαδρομή.
Την επανέναρξη πτήσεων προς Βεγγάζη, ανακοίνωσε η «Ολυμπιακή Αεροπορία», μετά την άρση του εμπάργκο που είχε επιβληθεί τον Απρίλη του 1990 για τις πτήσεις προς Λιβύη από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών.
Οπως ανακοινώθηκε από την εταιρία, θα εκτελούνται τρεις πτήσεις τη βδομάδα, κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Σάββατο, με τα πλήρως ανακαινισμένα αεροσκάφη «Μπόινγκ 737 - 200».
Με τον γενικό γραμματέα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) Ευγγ. Γιαννακόπουλο, συναντήθηκαν χτες οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ξενοδόχων Αθήνας με αντικείμενο τις εκκρεμότητες που εξακολουθούν να υπάρχουν γύρω από το θέμα της φιλοξενίας κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ξενοδόχοι εμμένουν στη θέση τους ότι δε χρειάζονται νέες κλίνες, ενώ εκφράζουν διαφωνίες για τον τρόπο πληρωμής και τις ποιοτικές παραμέτρους της συμφωνίας για φιλοξενία σε συγκεκριμένης κατηγορίας δωμάτια. Το θέμα πρόκειται να απασχολήσει και τη συνάντησή τους με την Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004.